انتشار آپدیت امنیتی ماه ژوئن برای سری گلکسی اس 10 با چیپ اگزینوس

شرکت سامسونگ به تازگی برای گوشی های هوشمند گلکسی اس 10 با شماره ساخت G97xFXXS6CTE6 آپدیت امنیتی ماه ژوئن را منتشر کرد. آپدیتی که تنها شامل مدل هایی با پردازنده اگزینوس این سری می شود و نسخه های اسنپدراگونی را دربرنمی گیرد.

این آپدیت برای گوشی گلکسی اس 10 با شماره مدل SM-G973F، گلکسی اس 10 پلاس با شماره مدل SM-G975F و گلکسی اس 10e با شماره مدل SM-G970F منتشر شد.

بروزرسانی جدید OTA بوده و یعنی طی هفته های آینده دردسترس کاربران بیشتری از گوشی های سری گلکسی اس 10 قرار خواهد گرفت. حجم آپدیت کمتر از 1 گیگابایت بوده و علاوه بر افزایش سطح امنیتی، ویژگی های جدیدی را به این گوشی هوشمند خواهد افزود.

اگر شما نیز دارای این اسمارتفون هستید کافیست به بخش تنظیمات و آپدیت نرم افزاری برای دستیابی به بروزرسان مراجعه کنید.

آشنایی با سری گلکسی اس 10

گلکسی اس 10 سامسونگ متشکل از 4 مدل مختلف است که تمام آن‌ها دارای تراشه اسنپ‌دراگون 855 یا اگزینوس 9820 هستند. مدل پلاس و مدل معمولی از نمایشگر خمیده و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در زمینه‌ی اندازه‌ی نمایشگر و تعداد دوربین سلفی است. هر دو مدل دارای دوربین اصلی سه‌گانه هستند ولی مدل پلاس، از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد. سامسونگ یک مدل مقرون به صرفه تحت عنوان گلکسی اس 10 ای را هم معرفی کرده که به جای بهره‌گیری از نمایشگر خمیده، از نمایشگر کوچک‌تر تخت بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت آن هم در کنار بدنه تعبیه شده است. سامسونگ برای این گوشی دوربین اصلی دوگانه و یک دوربین سلفی را در نظر گرفته است. در نهایت باید به مدل 5G اشاره کنیم که از نمایشگر 6.7 اینچی، 4 دوربین اصلی و 2 دوربین سلفی و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و در ضمن از اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های شرکت سامسونگ معمولاً دارای نسخه‌های پلاس با ابعاد بزرگ‌تر هستند. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد  این سنت را همچنان ادامه دهد، چراکه گوشی موبایل «Galaxy S10 Plus» به بازار عرضه شده است تا بزرگ‌تر و حتی پرقدرت‌تر از Galaxy S10 ظاهر شود. این نسخه از گوشی اس 10 پلاس شرکت ساسونگ با میزان حافظه داخلی 128 گیگابایت به بازار عرضه شده است. البته امکان افزایش میزان حافظه این گوشی با شیار کارت حافظه تا 1 ترابایت دیگر هم وجود دارد تا تقریباً تمام دغدغه کاربر پوشش داده شود. سامسونگ برای این گوشی میزان رم 8 گیگابایتی در نظر گرفته است تا در توانایی و ظرفیت این محصول هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

در سوی دیگر گوشی Galaxy S10 Plus یکی از چهار محصول جدید سامسونگ است. این گوشی فریمی آلومینیومی دارد و پشت و جلوی آن از شیشه ساخته شده است و جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. روکش محافظ شیشه‌های پشت و جلوی این گوشی Corning Gorilla Glass  است. این گوشی گواهینامه IP68 دارد، یعنی تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵متری در برابر آب مقاوم است و گردوغبار هم نمی‌تواند آن را از کار بیندازد. حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است و عملکرد کاملاً مطلوبی دارد. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن QHD+ یعنی 1440 x 3040  است که با استفاده از فناوری  جدید Dynamic AMOLED  و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 522 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9820 است که به‌عنوان تراشه‌ای 8 نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G76 MP12 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.

مجموعه دوربین‌های گلکسی S10 Plus از دو سنسور ۱۲مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تشکیل شده و به فلش LED مجهز شده است. دوربین‌های این محصول امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت فیلم‌برداری هم‌زمان با دو دوربین اشاره کرد. همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.5-2.4 باعث می‌شود تصاویر با روشنایی خوبی ثبت شوند و کیفیت عکس‌های گرفته شده بسیار راضی‌کننده باشند. دوربین‌های Telephoto و Ultra Wide هم امکانات این گوشی را فراتر برده‌اند و زوم اپتیکال دو برابر و تصویر فوق گسترده را برای این گوشی به همراه آورده‌اند. این محصول دارای دو حسگر دوبین سلفی است.

دوربین سلفی سنسوری 10 مگاپیکسلی این گوشی قادر است عکس‌های عریض بگیرد و دوربین 8 مگاپیکسلی دیگر هم نقش سنسور عمق را به خوبی ایفا می کند. قابلیت عکاسی HDR به‌صورت اتوماتیک هم یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی است. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد خانواده سامسونگ است. امکان شارژ شدن سریع بی‌سیم و قابلیت شارژر دیگر دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این گوشی را در رده پرچم‌داران مدرن قرار می‌دهند. گوشی Galaxy S10 Plus را می‌تواند قوی‌ترین محصول در میان چهار گوشی جدید سامسونگ به‌حساب آورد. این گوشی با میزان رم و حافظه داخلی بالا خبری خوبی را برای علاقه‌مندان به بازی و مولتی تسکنیگ به همراه دارد.

در سوی دیگر گوشی سامسونگ گلکسی s10e به عنوان کوچک ترین عضو سری گلکسی اس 10 از قیمت پایین تر ولی مشخصات قدرتمند برخوردار می باشد. از مهمترین مشخصات این گوشی نسبتا اقتصادی سامسونگ می توان به دوربین دوگانه، نمایشگر 5.8 اینچ داینامیک آمولد و سیستم عامل اندروید پای مجهز به رابط کاربری وان UI اشاره کرد.

گلکسی اس 10 ای به نمایشگر 5.8 اینچی اینفینیتی – اٌ داینامیک آمولد با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل مجهز شده است.  همچنین چگالی 438 پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر 19:9 را ارائه می دهد که برای این گوشی بسیار قابل توجه می باشد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش این گوشی می توان به پوشش محافظ گوریلا گلس 6 و پشتیبانی از استاندارد HDR10 اشاره کرد.

اس 10 ای برای ثبت عکس و ویدئو، از دوربین دوگانه استفاده می کند که دوربین اصلی مجهز به حسگر 12 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.5 -f/2.4 می باشد و دوربین دوم از حسگر 16 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f2.2 بهره می برد. از سایر ویزگی های دوربین اس 10e می توان به لرزش گیر اپتیکال و فوکوس خودکار اشاره کرد.

نسخه خاورمیانه s10e به عنوان گوشی مقرون به صرفه سامسونگ مجهز به تراشه اگزینوس 9820 می باشد که مدل پایه آن با حافظه داخلی 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم عرضه می شود. همچنین شما می توانید از طریق کارت حافظه جانبی، حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید.

در نهایت باید به گلکسی اس 10 لایت اشاره کرد. قبل از اینکه بخواهیم به مشخصات گلکسی اس 10 لایت بپردازیم، لازم ست بدانید که سامسونگ دو گوشی s10 lite و note 10 lite را قبل از معرفی سری اس 20 پرچمدار 2020 معرفی کرده است که طراحی آن ها با نسل های قبلی متفاوت می باشد. به طوریکه قاب دوربین هردو گوشی از زبان طراحی پرچمداران سری اس 20 استفاده کرده اند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *