بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS

بهترین برنامه دوربین اندروید  و ای او اس : بیشتر گوشی های پیشرفته، دارای ویژگی های قدرتمند و جدید دوربین هستند که بسیاری مردم درباره این ویژگی ها اطلاعی ندارند. مطمئنا اغلب مردم برای ثبت لحظاتشان، از نرم افزار پیش فرض دوربین گوشی استفاده می کنند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که از سخت افزار دستگاهتان بیشتر استفاده کنید؟ خوشبختانه، برنامه های شخص ثالثی برای اندروید و iOS منتشر شده اند که با استفاده از آن ها می توان بهتر عکس برداری کرد.

در این مقاله، بهترین برنامه های دوربین را برای علاقه مندان به عکس برداری با موبایل، ارائه داده ایم.

بهترین برنامه دوربین اندروید

1- برنامه Camera+

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
بهترین برنامه دوربین اندروید

برنامه Camera+، به تازگی منتشر شده است. ولی خیلی زود توانسته است جایگزین مناسبی برای برنامه پیش فرض دوربین در گوشی iOS باشد.

Camera+ دارای رابط کاربری سریع و پاسخگو است که کاربران را به خوبی مشغول می کند و تولید کنندگان این برنامه، هنوز در حال کار بر روی این برنامه هستند و به زودی ویژگی های قدرتمندی به آن اضافه می کنند. در این برنامه می توانید از فوکوس دستی و نوردهی پیشرفته استفاده کنید. همچنین می توانید حالت پرتره، ماکرو و غیره را فعال کنید.

این برنامه دارای ویژگی هایی چون تنظیم عکس، طیف گسترده ای از فیلتر ها و حالت های صحنه برای مناظر مختلف، آلبوم عکس، چارچوب، برش و تنظیمات جالب Clarity HDR است. حالت وضوح ( Clarity ) در این برنامه، تنظیمات هوشمندانه ای بر روی عکس ها اعمال می کند که می تواند جزییات را مشخص و عکس هایتان را کامل تر و بهتر کند. همچنین در این برنامه قابلیتی به نام Lightbox وجود دارد که می توانید از بین تمام عکس هایی که گرفته اید، فقط بهترین ها را انتخاب و ذخیره کنید. این برنامه از همگام سازی iCloud هم برای این قابلیت، استفاده می کند. با این که ممکن است این برنامه در عکس برداری کمی دیر عمل کند، اما تمام ویژگی هایی که در دوربین گوشی ها اضافه می شوند را بهبود داده و در خود می گنجاند.

 

2- برنامه Camera ZOOM FX

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
بهترین نرم افزار دوربین اندروید

مزیتی که برنامه Camera ZOOM FX دارد، سرعت بالا در ثبت لحظات است.

برنامه Camera ZOOM FX ادعا می کند که سریع ترین برنامه عکس برداری است و مطمئنا درستی این ادعا را ثابت کرده است. در واقع، برنامه Camera ZOOM FX، در عکس برداری پشت سر هم، بسیار عالی است. سرعت ضبط این برنامه 50 فریم در ثانیه است که برای عکس ها بسیار مطلوب و قابل قبول است. همچنین دارای ویژگی تثبیت کننده و ضد لرزش دست در هنگام عکس برداری برای کاهش تاری است.

اگر از تم های سبک استفاده کنید، رابط کاربری این برنامه هم، همچون عکس برداری آن سرعتی بی نظیر و بدون مشکل دارد. کنترل کامل دستی، توانایی ترکیب چندین حالت عکس برداری، ضبط RAW، ابزار ویرایش عکس، تصویر برداری tilt-shift و تهیه آلبوم های متفاوت از ویژگی های این برنامه هستند.

 

3- برنامه Manual – RAW Custom Exposure Camera

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
دانلود دوربین آیفون برای اندروید

در این برنامه، عکاسان می توانند ویژگی هایی را که به صورت دستی قابل تنظیم نیستند، مثل سرعت شاتر، ISO، تعدل رنگ سفید، فوکوس و نوردهی را به صورت دستی تغییر دهند.

می توانید هر کدام از این ویژگی ها را نسبت به آنچه که دوست دارید، تنظیم کنید و در نهایت تصویری زیبا و مورد پسند از لحظاتتان ثبت کنید. این بدان معناست که می توانید به طور کلی، عکس را کنترل کنید.

جزییات دیگری که برنامه Manual در خود جای داده است، شامل هیستوگرام های اولیه و نقشه های تصویر است که برای نشان دادن جزییات عکس هایتان و مقایسه های دقیق، بسیار کاربردی است.

 

4- برنامه Camera FV-5

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
بهترین برنامه دوربین گوشی

اگر به دنبال برنامه ای حرفه ای برای عکس برداری هستید و می خواهید آن را جایگزین برنامه پیش فرض دوربین اندروید خود کنید، Camera FV-5 را نصب کنید. در برنامه Camera FV-5، عکاسان، کنترل دستی DSLR را به طور کامل، در اختیار دارند. هر پارامتر عکاسی در Camera FV-5، از نوردهی و ISO گرفته تا تعادل رنگ سفید و سرعت شاتر قابل تنظیم و تغییر است. نمایاب در این برنامه، اطلاعات مفید EXIF، مثل زمان نوردهی، دیافراگم و F-stop را در اختیار عکس بردار قرار می دهد. اگر می خواهید عکس های زیبایی در شب بگیرید، برنامه Camera FV-5، در نوردهی بسیار حرفه ای است و در این قسمت کمکتان می کند. در این برنامه حتی می توانید فیلم های Timelapse بگیرید. تمام عکس هایی را که با Camera FV-5 می گیرید، می توانند با فرمت JPG با RAW DNG 16 بیت و یا با فرمت های بدون افت کیفیت مثل PNG ذخیره شوند.

 

5- برنامه Halide – RAW Manual Camera

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
دانلود بهترین نرم افزار دوربین برای اندروید

اگر به دنبال قدرت دوربین و ویژگی های جدید هستید، Halide را پیشنهاد می کنیم. برنامه Halide، محصولی از طراح سابق اپل و توسعه دهنده توییتر است. بنابراین می توان گفت که این برنامه فوق العاده است.

برنامه Halide، بر حرکات و ژست های مختلف متمرکز می شود. که در iOS، بسیار خوب و طبیعی عمل می کند. تغییر نوردهی و فوکوس دستی بسیار ساده است. فوکوس این برنامه، پیشرفته است و جزییات را در حین فوکوس به خوبی نمایان می کند. حالت عکس برداری خودکار نیز در این برنامه وجود دارد. در این برنامه هم می توانید به صورت دستی، سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید.

برای کسانی که با حالت پرتره کار می کنند باید بگوییم که حات Depth در این برنامه، قادر به ثبت سریع عکس ها به صورت پرتره است. در حالت Depth، اصلا نیازی به صبر کردن ندارید. رابط کاربری سفارشی Halide در iOS، امکان استفاده از این برنامه فقط با یک دست را فراهم می آورد.

سایر ویژگی های جالب این برنامه عبارت اند از هیستوگرام زنده، پوشش شبکه برای ساخت عکس ها و توانایی عکس برداری در حالت RAW.

این برنامه تمام امکانات را برای ثبت لحظات خوب، فراهم کرده است.

 

6- برنامه VSCO Cam

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS

شرکت Visual Supply Company، به خاطر برنامه نویسانی که دارد، بسیار مشهور است. برنامه VSCO، یک دوربین عالی و همه کاره است.

VSCO برنامه ای کوچک است ولی ویژگی های قدرتمندی دارد. در این برنامه عکاسان گوشی های هوشمند می توانند به سادگی در حالت RAW عکس برداری کنند.  از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به تعادل رنگ، ISO و عکس برداری با جزییات کامل اشاره کرد.

وقتی می خواستید به سرعت از چیزی عکس بگیرید، کافی است به استودیوی هوشمند VSCO مراجعه کنید. در این برنامه می توانید فیلتر های مختلف را آزمایش کرده و تنظیمات خوبی برای یک چشم انداز، اعمال کنید. پس از عکس برداری، می توانید آن را آپلود کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

7- برنامه ProCam 5

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS

از بین برنامه هایی که ویژگی های بسیار جالبی دارند و در فیلمبرداری هم خوب هستند، برنامه ProCam 5 را پیشنهاد می کنیم. ProCam 5 یکی از بهترین برنامه های دوربین در iOS است. در این برنامه می توانید بسیاری از ویژگی های جدید مانند حالت شب، شاتر آهسته، حالت پرتره و حتی عکس های 3D را مدیریت کنید. اما بهترین ویژگی این برنامه، حالت فیلمبرداری پیشرفته است که در بسیاری از برنامه های دوربین، موجود نیست.

در برنامه ProCam 5، می توانید ویدیو ها را با رزولیشن بالا، حتی 4K Ultra HD، ضبط کنید و آن ها را در همین برنامه ویرایش کنید. امکان فیلم برداری در حالت Timelapse هم وجود دارد. در هر صورت، در این برنامه می توانید کنترل کامل و دستی به ضبط فیلم داشته باشید که حائز اهمیت است.

با برنامه ProCam 5، دیگر به ویرایشگر عکس هم نیازی ندارید. ProCam 5 دارای مجموعه کامل ابزار ویرایش عکس است. با استفاده از فیلتر های زیبا کننده، لنز ها، ابزار تنظیم اولیه،  اصلاح چشم انداز، موسیقی پس زمینه برای فیلم ها و خیلی چیز های دیگر، می توانید لحظاتی به یاد ماندنی با این برنامه ثبت کنید.

 

8- برنامه Camera MX

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS

اگر می خواهید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، کیفیت بهتری به دوربین خود بدهید، برنامه Camera MX را پیشنهاد می کنیم. برنامه Camera MX دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال فوق العاده است. این رابط کاربری سریع است و جلوی کارتان را نمی گیرد. پس بهتر می توانید روی عکس هایتان تمرکز کنید. برنامه Camera MX، هم قابلیت عکس برداری دارد و هم قابلیت ضبط ویدیو و عکس های زنده. البته این ویژگی ها در برنامه پیش فرض دوربین های iOS هم وجود دارد.

حالت Shoot the Past، امکان عکس برداری متوالی را به دوربینتان می دهد و می توانید به راحتی آن ها را گزینش و سپس ویرایش کنید.

پس با این قابلیت، هیچ وقت لحظه ای را از دست نمی دهید. می توانید عکس هایی زیبا و با فیلتر های مختلف در حین ضبط فیلم، بگیرید. البته می توانید عکس ها را ذخیره کنید و سپس در ابزار ویرایشگر Camera MX، آن ها را ویرایش کنید.

 

9- برنامه ProShot – RAW, DSLR Controls & Video

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
دانلود بهترین نرم افزار دوربین برای اندروید

با پرداخت اندک هزینه ای، می توانید با برنامه ProShot به تنظیمات DSLR در گوشی اندرویدی و یا iOS خود دستیابی داشته باشید.

درست مثل یک DSLR واقعی، ProShot به کاربران امکان عکس برداری خودکار، دستی و حالت های سفارشی را می دهد. می توانید نوردهی، ISO، فوکوس، سرعت شاتر، تعادل رنگ سفید، شدت نور و چیز های دیگر را در هر حالتی از عکس برداری، کنترل کنید. ProShot، امکان عکس برداری در حالت RAW هم به کاربران خود داده است.

ضبط فیلم با رزولیشن 4K نیز در این برنامه امکان پذیر است. حالت Burst و Timelapse، کیفیت عکس ها را چند برابر می کنند. بنابراین هر لحظه ای که اتفاق می افتد را می توانید به سرعت ثبت و ضبط کنید. حالت Paintin Light در نسخه بتا، امکان رنگ آمیزی عکس ها به صورت حرفه ای و ترکیب نور های متفاوت را هم فراهم کرده است.

 

10 – برنامه Open Camera

بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS
بهترین نرم افزار های دوربین برای اندروید و iOS

آیا از برنامه های متن باز در اندروید استفاده می کنید؟ پس برنامه Open Camera را پیشنهاد می کنیم. بر خلاف برنامه Camera MX، این برنامه متن باز، کاملا رایگان است و پس از نصب، هیچ نیازی به پرداخت پول ندارید و چون که برنامه ای متن باز است، به صورت همیشگی پشتیبانی می شود.

برنامه Open Camera به عکاسان گوشی های هوشمند این امکان را می دهد که با کنترل دستی، خودکار، کنترل از راه دور، دستیار صوتی، پوشش شبکه ای منطقه، برش زدن، HDR و غیره نیز بتوانند عکس های بهتری را بگیرند. در این برنامه حتی می توانید ویدیو ضبط کنید و آن را کاملا تنظیم کنید. همچنین کلیدهای صدا برای بهینه سازی GUI برای کاربران چپ دست یا راست دست استفاده می شوند.

دانلود برنامه Open Camera  از گوگل پلی 

به یک عکاس حرفه ای با گوشی های هوشمند تبدیل شوید

بسیاری از برنامه های دوربین وجود دارند که می توانند به راحتی جایگزین برنامه پیش فرض دوربین در گوشی ها شوند. برخی از بهترین های آن ها پولی می باشند و تعدادی از آن ها به صورت رایگان وجود دارند. با این که ممکن است بعضی از آن ها هزینه ای برای پرداخت داشته باشند، ولی عکس برداری با همچین دوربین هایی بسیار لذت بخش خواهد بود.

به یاد داشته باشید، با وجود این که برنامه های متعددی برای عکس برداری وجود دارند، اما در مرحله اول حتما باید یاد بگیرید که چگونه عکس های خوبی بگیرید و مراحل درست عکس برداری را به خوبی انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *