بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

داشتن بهترین آنتی ویروس برای اندروید در گوشی‌های هوشمند یا تبلت یک امر مهم و ضروری است. از این گذشته اندروید پرکاربرترین سیستم عامل جهان است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. به این ترتیب اندروید می‌تواند هدف بزرگی برای ویروس‌ها و بدافزارها باشد.

ما با دستگاه‌های اندروید خود کارهای زیادی شامل انجام کارهای آنلاین بانکی یا تماس گرفتن با دوستان‌مان را انجام می دهیم. وجود یک ویروس در دستگاه علاوه بر اینکه می‌تواند در روند انجام این عملیان خلل ایجاد کند، می‌تواند امنیت و حریم شخصی ما را هم به خطر بیندازد. برای جلوگیری از ویروسی شدن دستگاه بهترین کاری که می‌توانید بکنید، نصب یک آنتی ویروس است.

در این مقاله از سامسونگ یار قصد داریم بهترین آنتی ویروس برای اندروید را به شما معرفی کنیم. بیشتر این آنتی ویروس‌ها کاملا رایگان بوده و قابلیت‌های مهم و خوب دیگری هم دارند.

بسیاری از آن‌ها کارهایی بیشتر از اسکن خودکار انجام می‌دهند و سعی می‌کند در وهله اول از باز شدن یا بارگیری صفحات وب و فایل‌های مخرب جلوگیری کنند.

بهترین آنتی ویروس‌های اندروید در یک نگاه

  • Avast Mobile Security
  • Bitdefender Antivirus Free
  • AVG
  • McAfee Security & Power Booster Free
  • Kaspersky Mobile Antivirus
  • Sophos Free Antivirus and Security
  • Norton Security and Antivirus
  • Trend Micro Mobile Security & Antivirus
  • AhnLab V3 Mobile Security
  • Avira Antivirus Security

gDeHhmDKyZXgmninfuaoC6 650 80 بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

  1. Avast Mobile Security

این برنامه قابلیت‌های اضافه‌ای مانند فایروال و پاک کردن از راه دور را هم به شما می‌دهد.

مسدود کردن تماس‌ها

ضد سرقت

پشتیبانی از تبلیغات

غول آنتی ویروس Avast از مهارت‌های قابل توجه خود برای ایجاد برنامه‌ای استفاده کرده است که یک اسکنر قوی برای اندروید به شمار می‌رود. ویژگی‌های اضافه در نسخه رایگان شامل مسدود کردن تماس، فایروال و حتی یک اقدام ضد سرقت است که به شما این امکان را می‌دهد که در صورت گم یا سرقت شدن گوشی، بتوانید آن را از راه دور قفل کنید.

این برنامه قبلا پولی بود اما اکنون با قرار دادن تبلیغات در داخل خود برنامه، به صورت رایگان عرضه می‌شود. در صورتی که بخواهید می‌توانید با پرداخت یک هزینه ماهانه از شر این تبلیغات هم خلاص شوید. یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه پریمیوم این برنامه که بسیار هم مفید است قفل کردن اپ‌های موجود در گوشی است. به وسیله این قابلیت شما می توانید برای باز کردن برخی از برنامه‌های خاص در گوشی‌تان یک پین مجزا تعریف کنید.

لینک دانلود

Pz9Mrr3s5fnsJvy7nQXt6Z 650 80 بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

  1. آنتی ویروس رایگان Bitdefender

کمترین تاثیرگذاری روی سیستم عامل

راه اندازی آسان

شما باید اسکن ویروس را برنامه ریزی کنید

Bitdefender یک نام بزرگ در جامعه سکیوریتی است و برنامه آنتی ویروس رایگان آن هم حجم کمی دارد. درواقع این برنامه در پس زمینه اجرا نمی‌شود و منابع سیستم را آزاد می‌گذارد که در نهایت در مصرف باتری صرفه جویی می‌شود.

این بدان معناست که شما باید اسکن‌ها را برنامه ریزی کنید یا به صورت دستی برنامه‌ها را اسکن کنید. هر برنامه جدیدی در دستگاه شما اجرا می‌شود، به صورت خودکار اسکن می‌شود. مزیت دیگر این برنامه این است که به محض نصب شدن، آماده به کار است و نیازی به تنظیمات اضافه ندارد.

فقط مطمئن باشید که اگر به امنیتی بیشتری احتیاج دارید، برای تست رایگان 14 روزه Bitdefender Mobile Security ثبت نام کنید. این شامل آنتی ویروس اساسی و همچنین محافظت در زمان واقعی برای مرورگر کروم و ویژگی‌های ضدسرقت گوگل هم می‌شود.

همچنین یک ابزار عالی حفظ حریم شخصی هم در این برنامه وجود دارد که یک لایه امنیتی به ساعت هوشمند شما اضافه می‌کند و اگر کوشی خود را جا بگذارید، به شما هشدار می‌دهد.

آنتی ویروس برای اندروید

  1. AVG

یک اپلیکیشن پر از قابلیت‌های محبوب

دارای طیف وسیعی از قابلیت‌ها

دارای گزینه‌های ضد سرقت حرفه ای

تنظیمات حریم خصوصی اضافی

آنتی ویروس AVG برای اندروید طراحی شده است. همچنین ویژگی اصلی آن شامل اسکنر امنیتی وای فای، قفل برنامه و اسکن عکس است تا از فایل‌های شما بهتر محافظت کند.

تعدادی از ویژگی‌های دیگر مانند افزایش عملکرد هم در این برنامه وجود دارد که برای از بین بردن فرایندهای غیرضروری، خاموش کردن تنظیمات باتری و پاک کردن پرونده‌های ناخواسته است.

محافظت در برابر سرقت مانند امکان ردیابی گوشی با گوگل مپ و حتی قفل کردن آن از راه دور با یک پیام است. اگر فکر می‌کنید که گوشی‌تان به سرقت رفته است، می‌توانید از آن یک صدای آژیر مانند بفرستید. اگر این کافی نباشد، هر کس که برای باز کردن قفل گوشی شما تلاش کند، یک سلفی از آن گرفته شده و به ایمیل شما فرستاده می‌شود. همچنین می‌تواند صدای اطراف را ضبط کند.

برخی دیگر از عملکردهای امنیتی این آنتی ویروس عبارتند از امکان قفل کردن در صورت که شخص دیگری سعی کند سیم کارت را عوض کند. حتی اگر تصور کنید که گوشی شما به دست فرد غیرقابل اعتمادی افتاده باشد، می توانید اطلاعات داخل گوشی و کارت حافظه را از راه دور پاک کنید.

همچنین تنظیمات حریم خصوصی اضافه‌ای هم وجود دارد که شامل مسدود کردن تماس گیرندگان و یک vpn برای جستجوی ناشناس در گوشی است. بینش‌های اضافه دیگری هم در داشبورد برنامه ارائه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

با وجود بسیاری از ویژگی‌های موجود جای تعجب نیست که این برنامه مسلما محبوب‌ترین برنامه موجود در گوگل پلی است. AVG با بیش از 6.5 میلیون بررسی، نمره 4.5 را از آن خودش کرده است.

XKB9YZXViYGSqFrmkLZW9f 650 80 بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

  1. McAfee

این برنامه برای مسدود کردن سایت‌های مخرب عملکرد عالی دارد.

ویژگی‌های گسترده ضد سرقت

عملکردهای مهندسی شده پیگیری داده‌های نصب شده

پشتیبانی از تبلیغات

McAfee به عنوان آنتی ویروس ویندوز کاملا شناخته شده است. اما در زمینه اندروید هم شما را ناامید نمی‌کند. این برنامه برای ردیابی دستگاه گم شده، قفل کردن و پاک کردن گوشی از راه دور طراحی شده است. اگر دستگاه شما به سرقت برود، این برنامه حتی می‌تواند از دزد عکس بگیرد.

سایر نکات برجسته این برنامه عبارتند از اسکن برنامه‌ها برای بررسی اینکه اطلاعات آن‌ها منتشر نشود و در صورت خطر برنامه قفل شود. مک آفی همچنین دسترسی به وب سایت‌های مخرب را مسدود خواهد کرد و یک لیست سیاه در اختیارتان قرار می‌دهد تا شماره افراد مزاحم را در آن سیو کنید.

آنتی ویروس برای اندروید

  1. آنتی ویروس برای اندروید Kaspersky

وظیفه اصلی این برنامه تخریب بدافزارها است.

تشخیص بدافزار درجه یک

مسدود کردن سایت‌ها و پیوندهای مخرب

ویژگی‌های اصلی بیشتر که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

Kaspersky با داشتن برخی از برنامه‌ها مانند Bitdefender به شهرت رسید. نسخه رایگان برنامه امنیتی که ویژگی‌های چشمگیری دارد و در تشخیص بدافزار خوب عمل می‌کند. با توجه به آزمایش‌های AV-Test در نوامبر 2017 میزان ردیابی این برنامه 99.9 درصد است.

آنتی ویروس Kaspersky & Security همچنین سعی می‌کند سایت‌ها و پیوندهای مخرب را مسدود نماید. به این ترتیب یک ویروس قبل از اینکه شانس آلوده کردن دستگاه شما را داشته باشد، مسدود می‌شود.

Kaspersky Security Internet برای اندروید طراحی شده است. نسخه برتر برنامه حاوی ویژگی‌های امنیتی اضافه مانند اسکن خودکار، ضد فیشینگ، ویژگی محرمانه بودن تمام و فیلتر کردن متن را هم ارائه می‌دهد.

faqmDnDM4pkPA39j5t8Kym 650 80 بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

  1. برنامه سکیوریتی و آنتی ویروس رایگان Sophos

محافظت دائمی و یکپارچه

بدون تبلیغ

احراز هویت برای وظایف 2FA

برنامه ضد ویروس Sophos قبلا توسط AV-Test عنوان بهترین آنتی ویروس را در سال 2015 از آن خودش کرده است. برخلاف سایر اسکنرهای رایگان، سوفوس هیچ تبلیغی ندارد. با این حال سایت‌های با محتوای غیرقانونی یا ناامن را مسدود می‌کند.

برنامه‌ها برای نداشتن ویروس یا محتوای مخرب اسکن می‌شوند و سوفوس در صورت بروز هرگونه اطلاعات حساس به شما هشدار می‌دهد. اسکنر آنتی ویروس می‌تواند برنامه ریزی کند تا فولدرها و پوشه‌ها را به صورت دوره‌ای اسکن نماید.

این برنامه همچنین یک کد اسکنر QR مفید دارد که می تواند اتصالات وای فای را هم ایمن سازی کند. همچنین یک شناسنامه وجود دارد که می‌تواند رمزهای عبور یک بار مصرف را برای تایید هویت دوعاملی تولید کند.

آنتی ویروس برای اندروید

  1. برنامه سکیوریتی و آنتی ویروس برای اندروید Norton

نام بزرگ دیگری که در زمینه امنیت گوشی

قابلیت‌های عالی

قابلیت قفل از راه دور گوشی

بدون قابلیت مسدود کردن سایت‌های ناامن

این برنامه رایگان از نورتون قادر به شناسایی 100 درصد بدافزارهای اندروید در تمام شرایط است و چند ماه پیش هم توسط AV-Test  محک شده است. این اسکنر توسط Norton Mobile Insight ساخته شده است و می تواند ویروس‌ها را در داخل برنامه‌ها و فایل‌ها تشخیص دهد سپس به صورت خودکار از بین ببرد.

سایر ویژگی‌های امنیتی مفید این برنامه شامل قفل کردن تلفن از طریق پیام کوتاه یا حذف سیم کار است. در صورتی که گوشی شما گم شود، می‌توانید دستگاه را از راه دور قفل کنید.

gDeHhmDKyZXgmninfuaoC6 650 80 بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

  1. برنامه سکیوریتی و آنتی ویروس Trend Micro Mobile

آنتی ویروس Trend Micro Mobile نه تنها دستگاه را برای شناسایی بدافزارها اسکن می‌کند که می‌تواند از دستیابی برنامه‌های نصب شده به اطلاعات برنامه‌های دیگر هم جلوگیری کند. به این ترتیب دستگاه شما تا چند برابر امنیتی بیشتری خواهد داشت.

یک اسکنر حریم خصوصی داخلی هم برای فیس بوک در این برنامه گنجانده شده است که در صورت نمایش اطلاعات شخصی حساس، به شما گزارش می‌دهد.

نسخه رایگان این برنامه به همراه نسخه پولی آن که قابلیت‌های بیشتری دارد، موجود می‌باشد. این‌ها شامل یک مسدود کننده نرم افزارهای مخرب هستند که قادر به اسکن برنامه‌ها قبل از نصب می‌باشد تا از هرگونه احتمال ویروسی شدن دستگاه هم جلوگیری شود.

همچنین امکاناتی برای وب گردی ایمن، تماس تلفنی و فیلترینگ متن در نظر گرفته شده است.

FzsFu7s6nYMfLHYqUtfFX8 650 80 بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

  1. برنامه سکیوریتی موبایل AhnLab V3

قابلیت ردیابی عالی بدافزار

دارای قابلیت‌های زیاد

قابلیت‌های ضد سرقت

این برنامه امنیتی از کره جنوبی به اندازه سایر برنامه‌های موجود در این لیست مشهور نیست اما با این حال قابلیت ردیابی خوبی برای بدافزارهای اندرویدی دارد که مطابق تست AV-Test می‌تواند تا 99.6 درصد بدافزارها را در دستگاه ردیابی کند. این برنامه حتی در دستگاه‌های قدیمی اندرویدی هم عملکرد خوبی دارد. درواقع این یک تقویت کننده داخلی برای کمک به سرعت بخشیدن به عملکرد گوشی شماست تا بتواند بدون هیچ مشکلی کارش را انجام دهد.

این برنامه با یک تست 10 روزه رایگان از ویژگی‌های ضد بدافزار ارائه می‌شود. همچنین در صورتی که اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شما در خطر باشد، این برنامه به شما هشدار می‌دهد.

سایر خصوصیات مفید حریم خصوصی این برنامه شامل یک گالری پنهان برای عکس‌های شخصی و یک پاک کننده حریم خصوصی برای پاک کردن ایمن تاریخچه‌های وب گردی‌های شماست. سایر ویژگی ها عبارتند از: امکان متوقف کردن URL های فیشینگ و همچنین مسدود کردن انتخابی تماس‌های ناخواسته و ناشناخته  و محافظت داخلی برای حذف نرم افزارهای مخرب از گوشی.

hJon2Ju2H9Njm5w8FEDntA 650 80 بهترین آنتی ویروس برای اندروید در سال 2020

  1. برنامه سکیوریتی و آنتی ویروس برای اندروید Avira

قابلیت اسکن حافظه خارجی

ویژگی محافظت از هویت

بدون عملکرد مسدود کردن وب سایت‌های مخرب

آنتی ویروس Avira نه تنها فولدرهای داخل گوشی، که حافظه خارجی را هم اسکن می‌کند. برنامه‌ها با استفاده از مقیاس حریم خصوصی رتبه بندی شده و به شما کمک می‌کنند تا در خصوص حریم خصوصی‌تان اطمینان داشته باشید.

حفاظت از هویت یکپارچه و به صورت مرتب بررسی می‌شود که آدرس‌های ایمیل موجود در لیست مخاطبین شما هرگونه نقص امنیتی و اطلاعاتی نداشته باشند. این برنامه توسط یک پورتال مدیریتی مبتنی بر وب کنترل می‌شود. اگر می‌خواهید یک خط مشی مشترک در ورود چندین دستگاه اندروید داشته باشید، Avira برای شما بسیار مفید است.

نسخه برتر برنامه شامل پشتیبانی بهتر، مسدود شدن خودکار سایت‌های مخرب و آپدیت دائم و منظم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *