بهترین نکات و ترفندهای مربوط به دوربین Galaxy S20 و S20 سامسونگ

شرکت سامسونگ سری گلکسی اس 20 را پیشتر معرفی کرد و در مجموع سه مدل پلاس، استاندارد و اولترا را دربرمی گیرند. هر یک مشخصات پرچمداری دارند و تحول قابل توجهی نسبت به قبل پیدا کردند.

این کمپانی سری گلکسی اس 20 را در رویداد 11 فوریه معرفی کرد. دو عضو اصلی این خانواده گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس نام دارند. البته یک عضو دیگر به نام گلکسی اس 20 اولترا نیز وجود دارد که در مطلبی جداگانه به بررسی آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که هر سه گوشی در نسخه‌های 4G‌ و 5G‌ عرضه می‌شوند.

در جلو نیز، اکثر قاب به نمایشگر اختصاص داده شده است. حفره روی نمایشگر نیز دنباله رو نسل پیشین همچنان وجود دارد؛ با این تفاوت که این حفره کوچک‌تر شده و مانند سری نوت 10 در مرکز قسمت بالایی صفحه دیده می‌شود. لبه‌های قاب پشتی گوشی به سمت داخل انحنا دارند که می‌تواند در دست‌گیری دیوایس را آسوده‌تر کند. البته به زیبایی ظاهر آن‌ها نیز کمک کرده است. هم قاب پشتی و هم جلویی توسط گوریلا گلس محافظت می‌شوند،‌ در حالی که همانند دیگر گوشی‌های گران قیمت بازار، شاهد حضور فریم آلومینیومی به دور دو گوشی اس 20 و اس 20 پلاس هستیم.

سامسونگ تصمیم گرفته در این خانواده، دکمه‌ی بیکسبی که توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می‌شد را از روی بدنه حذف کند. این دکمه معمولاً در سمت چپ قاب قرار داشت. علاوه بر این، خانواده اس 20، نخستین محصولات سری گلکسی اس هستند که جک 3.5 میلی‌متری هدفون از روی آن‌ها حذف می‌شود. این درحالیست که پیشتر سامسونگ، اپل را به خاطر حذف این جک از آیفون‌هایش مورد تمسخر قرار می‌داد! در هر صورت، باید به تصمیم شرکت‌ها برای مدرن‌سازی ارتباطات صوتی احترام بگذاریم.

ابعاد مدل معمولی برابر با 151.7 در 69.1 در 7.9 میلی‌متر است. مدل پلاس نیز دارای ابعاد 161.9 در 73.7 در 7.8 میلی‌متر است. جای تعجب ندارد، با توجه به طراحی برآمده‌ی ماژول دوربین ضخامت کلی دیوایس بیشتر نیز بشود. وزن این دو محصول نیز به ترتیب 164 گرم و 188 گرم خواهد بود. در مورد تاییدیه‌ی مقاومت نیز، مطابق نسل گذشته سامسونگ آن‌ها را با تاییدیه IP68 همراه کرده است. این بدان معناست که گوشی‌های پرچمدار سال 2020 سامسونگ نیز ضد آب هستند.

سامسونگ همانند نسل گذشته، از یک نمایشگر Infinity-O در این دو پرچمدار استفاده کرده است. این به معنای حضور یک حفره روی صفحه برای میزبانی از دوربین سلفی است. البته این حفره همانند مدل نوت 10 به مرکز صفحه آمده و کمی هم کوچک‌تر شده است. این نمایشگر اکثر نقاط صفحه را به خود اختصاص داده و حاشیه‌ی بسیار کمی در بالا و پایین آن دیده می‌شود.

اندازه‌ی نمایشگر در مدل اصلی 6.2 اینچ و در مدل پلاس 6.7 اینچ است. این دو نمایشگر Dynamic AMOLED که ساخت خود سامسونگ هستند، دارای وضوح 1440 در 3200 پیکسل، نسبت ابعاد 20:9، تراکم پیکسلی 566ppi و نرخ رفرش 120 هرتزی هستند. گرچه این نرخ رفرش به صورت پیشفرض فعال نیست و برای دسترسی به آن باید وضوح گوشی را به Full HD‌ کاهش دهید. این بدان معناست که اگر وضوح نمایشگر روی 1440p باشد، نرخ رفرش محدود به 60 هرتز می‌شود. ضمناً تراکم پیکسلی نیز در مدل 6.7 اینچی 525ppi است که با توجه به اندازه‌ی بزرگ‌تر آن، طبیعی است. در هر صورت، به لطف این نرخ رفرش بالا، بازی‌ها بدون هرگونه تأخیری روی گوشی به اجرا درخواهند آمد و با ظرفیت رم 12 گیگابایتی و پردازنده‌ی قدرتمند گوشی می‌توانید مطمئن باشید که همه چیز همانطور خواهد بود که می‌خواهید.

ما نباید انتظار حضور یک فناوری تشخیص چهره برای رقابت با فیس آیدی اپل را در این محصولات داشته باشیم، چرا که سامسونگ هیچ تصمیمی در این مورد نگرفته است. اما در زیر این نمایشگر نیز مطابق انتظار، از یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده شده است. این سنسور که Qualcomm 3D Sonic Max نام دارد، 17 برابر بزرگ‌تر از سنسور به کار رفته در زیر قاب گلکسی اس 10 است و می‌تواند به خاطر افزایش امنیت از دو انگشت کاربر به صورت همزمان پشتیبانی کند.

سری جدید گلکسی S20 سامسونگ مجهز به فناوری 5G هستند. گلکسی S20+ و گلگسی S20 Ultra اولین گوشی‌‎هایی هستند که به شما امکان می‎دهد با استفاده از هردو فناوری sub-6 و mmWave، تجربه‎ای نوین از یک گوشی موبایل داشته باشید. سری گلکسی S20 امکان عرضه قابلیت 5G به هردو شکل مستقل و غیرمستقل را دارد.

مهم‌ترین بخش پیشرفت این گوشی، می‌تواند بهبود عملکرد آن باشد. جایی که تراشه‌ی اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 در زیر قاب این گوشی تنفس می‌کند. این پردازنده 7 نانومتری بوده که به صورت استاندارد 12 گیگابایت رم و 128 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کند. رندرهای گرافیکی نسل جدید گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ به لطف پردازنده‌ی جدید، 20 درصد سریع‌تر از سری اس 10 خواهد بود. قدرت کارآمد آن‌ها نیز 35 درصد بهبود پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، حضور رم LPDDR5 در زیر قاب این محصولات، منجر به 30 درصد سرعت بیشتر و 30 درصد مصرف بهتر انرژی در این بخش می‌شود.

سامسونگ تصمیم گرفته ظرفیت باتری گوشی‌هایش را کمی ارتقاء ببخشد. بدین صورت که باتری مدل اصلی 4000 میلی‌آمپر ساعتی و مدل پلاس 4500 میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری‌ها از فناوری شارژ 45 وات پشتیبانی می‌کنند. گرچه سامسونگ در جعبه‌ی دو گوشی اس 20 و اس 20 پلاس از یک شارژر 25 وات استفاده کرده است، در حالی که شارژر 45 وات فقط داخل جعبه‌ی مدل اس 20 اولترا قرار دارد.

سامسونگ هنگامی که سری گلکسی اس 20 را معرفی کرد، خبر از دوربین بسیار حرفه ای آنها داد، بخصوص دوربین گلکسی اس 20 اولترا که با یک دوربین DSLR برابری می کند. بهترین ویژگی ها در دوربین سری گلکسی اس 20 تعبیه شده و افراد می توانند همچون یک عکاس حرفه‌ای تصویربرداری قابل توجهی از سوژه خود داشته باشند.

از آنجایی که پیشتر به تست دوربین سری گلکسی اس 20 پرداختیم، در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین ترفندهای دوربین سری گلکسی اس 20 آشنا سازیم.

1-حالت فوق العاده SINGLE TAKE MODE

Single Take احتمالاً یکی از بهترین ویژگی های تلفن های هوشمند سری Galaxy S20 است. این حالت خوب یک ترکیبی از تصاویر متحرک است، البته تفاوت قابل توجهی دارد. برای ضبط Single Takes، حالت را فعال کرده و دکمه ضبط را بزنید. پس از اتمام کار، می توانید هنگام کشیدن انگشت، نتیجه را ببینید.

اما ویژگی اصلی این حالت چیست؟

به جای ضبط یک کلیپ صرفاً 3 ثانیه ای ، Single Take فیلم ها را با استفاده از تمام لنزهای دوربین عقب گوشی خود بین 3 – 10 ثانیه ضبط می‌کند. پس از اتمام ، هوش مصنوعی موجود در تلفن ، فیلم را به عکسهای مرتب و کلیپ های ویدیویی کوتاه تقسیم می کند. از این رو ، از بومرنگ های جالب گرفته تا عکس هایی با زاویه دید عریض و عکس های سیاه و سفید ، شما با دسته ای تصاویر و محتوا ویدئویی جالب رو به رو می شوید.

ممکن است در میان عکس های ضبط شده بهترین ها را انتخاب کنید یا همه آنها را ذخیره کنید، انتخاب بسته به سلیقه شماست. بهترین کار این است که این حالت در هر دو دوربین به کار گیرید.

 بهترین بخش این است که تلفن به لطف هوش مصنوعی داخلی ، این عکس ها را بطور خودکار گروه بندی می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی عکس های مشخص شده  ضربه بزنید،همچنین شما قادر خواهید بود تا تمام عکس های مرتبط را مشاهده کنید.

2. ثبت تصاویر زاویه عریض عالی

دوربین با زاویه دید عریض باعث می شود بسیاری از موارد عالی به نظر برسند. فقط دوربین خود را به یک ویستا گسترده تبدیل کنید ، به حالت زاویه دید وسیع بروید، و به زودی تصاویر جادویی را مشاهده خواهید کرد. با این حال ، این تنها چیز جدیدی نیست که با تلفن های گلکسی S20 امکان پذیر باشد. اکنون ، می توانید با سهولت روی موضوعات خود زوم کنید.

هنگامی که شما در حالت های مختلف ضربه بزنید، تلفن شما را با چندین گزینه زوم جدید مانند 3X، 5X، تا 10x، و غیره رو به رو می سازد. Galaxy S20 Ultra 5G یک قدم جلوتر است و به شما امکان می دهد حالت دیوانه کننده Space Zoom را امتحان کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که هنگام استفاده از حالت Zoom Space ، دستان شما زیاد نلرزد. با این حال ، اگر طرفدار گزینه‌های جدید نیستید، می توانید به روش قدیمی اکتفا کنید. وقتی این کار را کردید ، یک پیشخوان کوچک در لبه صفحه مشاهده خواهید کرد.

3-همچون یک حرفه ای تصاویر 64 یا 108 مگاپیکسلی ثبت کنید

S20 Ultra از یک دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد اما سایر اعضای خانواده گلکسی اس 20 دارای دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی در عقب هستند. بدون شک این لنزها جزئیات چشمگیر را ضبط می کنند. با این حال ، در تنظیمات بومی خود، این گوشی تنها می تواند عکس های 12 مگاپیکسلی بگیرد.

اگرچه می توانید از حالت 64 مگاپیکسلی (یا 108 مگاپیکسلی) استفاده کنید، اما گزینه گفته شده پنهان است. برای فعال کردن آن، روی نماد Aspect Ratio در بالا کلیک کنید و 64MP را از لیست انتخاب کنید.

4-رابط کاربری سلفی گروهی

گلکسی S20 و S20 + فاقد دوربین با زاویه دید گسترده در قسمت جلویی هستند. خوشبختانه ، این کار را با حالت سلفی گسترده خود انجام می دهد، که مانع از برداشت شما و دوستانتان می شود. با سری Galaxy S20 ، سرگرمی در اینجا متوقف نمی شود.

این بار شرکت سامسونگ یک زاویه جالب سلفی هوشمند را در اختیار شما قرار داده است که با شناسایی دو یا چند چهره در قاب ها ، به طور خودکار دوربین جلو را به حالت سلفی گسترده تغییر می دهد. ما چندین بار این ویژگی را امتحان کردیم و به جرات می توان گفت که انتقال یکپارچه است و نتایج عالی به نظر می رسد. بنابراین ویژگی را از تنظیمات فعال کنید.

به سادگی روی cog Settings ضربه بزنید و سوئیچ را برای همین تغییر دهید.

5-حالت SUPER STEADY و ضبط ویدئو 8K

یکی از بهترین ویژگی های سری Galaxy S20 سامسونگ حالت Super Stady است. همانطور که از نام آن پیداست، به شما امکان می دهد فیلم های واقعاً ثابتی ثبت کنید.

همه اینها با استفاده از ویژگی های ضد نورد داخلی (تا 60 درجه) و تجزیه و تحلیل حرکتی AI امکان پذیر است. بنابراین ، آنالیز حرکتی و هوش مصنوعی هر زمان که فیلمبرداری می کنید هنگام رانندگی یا از یک ماشین ، با هم کار می کنند. و خبر خوب این است که انعکاس را از بین نمی‌برد.

ما این حالت را امتحان کردیم و حقیقتا شگفت انگیز است. برای فعال کردن آن، به سادگی بر روی نماد شکل بالا ضربه بزنید. تنها واقعیت این است که حالت Super Steady فقط به 1080p محدود می شود. جدا از آن، تلفن هوشمند جدید شما قادر به ضبط ویدئوهای چشمگیر 8K است. اگر وسیله ای برای مشاهده فیلم های 8K دارید، فقط فعال کردن آن هنگام ضبط، معنی دارد.

برای انجام این کار، به تنظیمات بروید، روی گزینه Rear Video زیر بخش ویدئوها ضربه بزنید و حالت 16:9 هشت کی را از لیست انتخاب کنید.

6-ایجاد GIF در استایل

تلفن های هوشمند سامسونگ برای مدتی گزینه ای برای ایجاد GIF داشتند. صفحه نمایش را فشار دهید و دکمه شاتر را بزنید و در هر زمان GIF خوب خواهید داشت.

با سری گلکسیS20 و S20 + جدید تفاوت در اجرای آن وجود دارد. حال به جای فشار دادن دکمه دیافراگم، کافی است آن را به لبه صفحه بکشید.

7-ایجاد فیلتر سفارشی

بله، شما آن را درست خوانده اید! می توانید فیلتر رنگی سفارشی را در بخش دوربین سری Galaxy S20 ایجاد کنید. بنابراین، اگر مشخصات رنگ یک عکس خاص را دوست دارید، می توانید آن را به عنوان گزینه پایه برای عکس های بعدی خود قرار دهید.

برای ایجاد فیلتر، روی نماد Filters در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و My Filters را از لیست انتخاب کنید. روی نماد پلاس ضربه بزنید و تصویر پایه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس از اتمام، به سادگی روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا روی یک تصویر جدید زوم شود و سپس جادویی را شاهد خواهید بود.

8-ساخت AR DOODLES

AR Doodles سرگرم کننده است و برای کاربران اینستاگرام گزینه طلایی است، همه به لطف Doodles جالب و پاسخگو هستند. کافیست برای دستیابی به آن مراحل More > AR Zone > Doodles را دنبال کنید. بهترین بخش این است که آنها هم در دوربین عقب و هم در دوربین جلو کار می کنند.

بنابراین ساخت Doodles واقعیت افزوده امر آسانی است و باید مراحل فوق را دنبال کنید.

9-استفاده از حالت های محبوب

رابط کاربری جدید دوربین کاملاً پاک و بدون هیچ شلوغی است. به نظر می رسد که حالت های انتخاب دوربین از رابط اصلی وجود ندارد. اگر میخواهید حالت های مورد علاقه خود مانند غذا ، شب و Live Focus را به تصویر بیاورید، خوشبختانه این امکان وجود دارد.

بر روی Tap on More > Edit ، ضربه بزنید و حالت های دلخواه خود را به سمت نوار پایین بکشید و رها کنید. پس از اتمام ، روی Save کلیک کنید.

به تصویر کشیدن عکس های جذاب

سامسونگ گلکسی S20 دارای سنسورهای دوربین بزرگ و تکنیک های نوآورانه دوربین از جمله حالت شب دستی است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دستان خود را ثابت نگه دارید تا عکس مناسب را بگیرید.

سپس می توانید این تصاویر زیبا را به اشتراک بگذارید تا دیگران هم به تحسین شما بپردازند.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *