5 روش برای رفع ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی سامسونگ

همیشه به‌صورت پیش‌فرض پیام‌های جدید و خوانده نشده را در بالای صفحه می‌بینید. با این‌حال ممکن است گاهی اوقات پیام‌هایی که در صدر لیست می‌بینید جدیدترین‌ پیام های دریافتی نباشند. این مشکل دقیقاً همان چیزی است که تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های گلکسی آن را تجربه کرده‌اند. در ادامه این مقاله از سامسونگ یار قصد داریم مشکل ترتیب اشتباه پیام‌ها را عیب‌یابی کنیم و همچنین 5 روش برای رفع ترتیب اشتباه پیام‌ها درگوشی‌های گلکسی سامسونگ را به شما آموزش دهیم.

ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی را برطرف کنید

هنگامی که پیام‌ها را درگوشی گلکسی خود باز می‌کنید، ابتدا پیام‌های قدیمی و به دنبال آن پیام‌های جدید را می‌بینید. این یعنی ترتیب پیام‌های شما دچار یک آشفتگی شده است. این مشکل اگر به‌سرعت رفع نشود، زمان زیادی برای یافتن پیام‌های جدید تلف خواهید کرد.

چرا ترتیب پیام‌های تلفن گلکسی شما اشتباه است؟

بزرگ‌ترین دلیل غلط بودن ترتیب پیام‌ها درگوشی‌های سامسونگ اشتباه بودن زمان و تاریخ است. هنگامی که از تلفن خود بدون سیم‌کارت استفاده می‌کنید یا منطقه زمانی گوشی خود را تغییر می‌دهید، ممکن است زمان و تاریخ گوشی شما اشتباه شود و پیامهایی که در آن بازه زمانی دریافت میکنید، با تاریخ و ساعت اشتباه در گوشی ذخیره شوند و در نهایت با لیست همخوانی نداشته باشند.

چطور مشکل ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی را برطرف کنیم

مشکل دیگر ممکن است مربوط به تنظیمات شبکه در تلفن باشد. ما در این مقاله تمام روش‌های رفع مشکل ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم. با ما همراه باشید.

  1. تاریخ و زمان را بررسی کنید

شایع‌ترین دلیل ترتیب اشتباه پیام‌ها درگوشی‌های سامسونگ مربوط به تنظیم نبودن تاریخ و زمان است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما تنظیم تاریخ و زمان را در حالت دستی قرار داده باشید و آن را اشتباه تنظیم کرده باشید. برای مثال به طور پیش‌فرض جدیدترین پیام‌ها در بالا و قدیمی‌ترها در پایین‌تر قرار دارد. بااین‌حال اگر تاریخ دستگاه شما اشتباه تنظیم شده باشد، مسنجر سیستم عامل در ترتیب پیام‌ها دچار اشتباه می‌شود.

برای تنظیم تاریخ و زمان گوشی گلکسی خود مسیر زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: تنظیمات گوشی خود را باز کنید

مرحله 2: در پایین به قسمت عمومی (General) بروید

مرحله 3: تاریخ و زمان را انتخاب کنید

ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی

مرحله 4: تاریخ و زمان را روی حالت خودکار تنظیم کنید

11 1 5 روش برای رفع ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی سامسونگ

  1. برنامه پیام‌ها را متوقف کنید

یکی دیگر از روش‌های رفع ترتیب اشتباه پیام‌ها متوقف کردن اجباری پیام‌ها است. شما باید این برنامه را از پس‌زمینه متوقف کنید. برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: برنامه پیام‌ها را انتخاب کنید و چند ثانیه روی آن فشار دهید و روی گزینه اطلاعات برنامه ضربه بزنید.

مرحله 2: در منوی اطلاعات برنامه دکمه توقف اجباری (Force stop) در پایین ضربه بزنید

ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی

  1. تنظیم مجدد شبکه

یکی دیگر از دلایل ترتیب اشتباه پیام‌ها ممکن است پیکربندی نادرست شبکه در گوشی سامسونگ شما باشد. خوشبختانه برای این مشکل نیازی به مراجعه به تعمیرکار نیست. سامسونگ یک عملکرد بازنشانی تنظیمات شبکه را در تنظیمات خود ارائه می‌دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.

مرحله 1: تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و قسمت عمومی (General) انتخاب کنید

13 1 5 روش برای رفع ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی سامسونگ

مرحله 2: گزینه بازنشانی (Reset) را انتخاب کنید و از منوی زیر روی گزینه بازنشانی تنظیمات شبکه (Reset network setting) ضربه بزنید

ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی

توجه داشته باشید در صورت بازنشانی تنظیمات شبکه تمام تنظیمات ثبت شده شما از جمله دیتای موبایل، وای‌فای و بلوتوث به حالت کارخانه بازمی‌گردد.

  1. حافظه پنهان برنامه پیام‌ها را پاک کنید

هر برنامه اندرویدی موجود درگوشی شما داده‌هایی را در حافظه پنهان ذخیره می‌کند تا به‌سرعت اجرای برنامه‌ها کمک کند. برنامه پیام‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهد. بااین‌حال این داده‌ها در بلندمدت حجم زیادی را اشغال می‌کند و باعث ایجاد اختلال در کارکرد برنامه‌ها می‌شود. به همین علت شما باید داده‌های حافظه پنهان را پاک کنید تا برنامه شما به حالت عادی برگردد.

مرحله 1: روی برنامه پیام‌ها ضربه بزنید و نگه دارید تا گزینه‌ها ظاهر شود و گزینه اطلاعات برنامه را انتخاب کنید.

مرحله 2: در پایین صفحه گزینه حافظه (Storage) را انتخاب کنید

15 1 5 روش برای رفع ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی سامسونگ

مرحله 3: از منوی حافظه گزینه پاک‌ کردن کش (Clear cash) را انتخاب کنید

16 1 5 روش برای رفع ترتیب اشتباه پیام‌ها در گلکسی سامسونگ

  1. برنامه پیام‌های دیگر را بررسی کنید

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کردید، اما هنوز با مشکل ترتیب اشتباه پیام‌ها روبه‌رو هستید، بهتر است به دنبال یک جایگزین برای برنامه مسنجر گوشی خود باشید.

پیشنهاد ما برای جایگزین‌کردن برنامه پیام‌های سامسونگ با برنامه Google Messages است.برنامه گوگل پیام اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این برنامه یکی از رقبای قدرتمند و سرسخت Microsoft Organizer است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *