تفاوت بین Android One و Android Go در چیست؟

درسال 2014 شرکت گوگل یک گوشی ارزان قیمت و نه چندان پیشرفته به نام Android One را ارائه کرد.در سال2017 این شرکت مدل Android Go که بطور خاص برای گوشی های ارزان قیمت و نه چندان پیشرفته طراحی شده بود را معرفی کرد.پس تفاوت این دو در چیست؟

 گوشی Android One دقیقا چیست؟

برای هرچه آسانتر کردن درک آن باید بگوییم که Android One درواقع یک سخت افزار است که برای بازارهایی مانند گوگل طراحی شده. نکات کلیدی آن قیمت ارزان و قدرت معمولی اش هستند. اما این دستگاه به همین سادگی ها هم نیست و تنظیمات اصلی آن با ایده هایی مشخصی انجام گرفته است.شرکت گوگل سه عامل را در این دستگاه ارائه داده است:

تفاوت بین android one و android go در چیست؟ تفاوت بین Android One و Android Go در چیست؟

  • اندروید بدون تغییر و آماده:

هر سازنده ای که بخواهد دستگاهی را بعنوان بخشی از برنامه ی گوشی Android One  ارائه کند نباید هیچ گونه تغییراتی مانند پوشش های خاص در عملکرد سیستم آن ایجاد کند.

  • بروزرسانی های امنیتی مداوم:

هر سازنده ای که بخواهد دستگاهی باAndroid One را ارائه دهد باید به بروزرسانی های امنیتی مداوم متعهد باشد.

  • الزامات استحکام سخت:

گوگل بطور بخصوص برای دستگاه های Android One بالاترین درجه ی استحکام سخت افزاری را مشخص کرده و سازندگان باید آن را متقبل شوند.

اساسا، شرکت گوگل_ برای کنترل Android One خواستار این است که تمام بروزرسانی ها از سخت افزار تا نرم افزار توسط این شرکت انجام شوند و سازندگان باید این مورد را قبول کنند. به این موضوع از منظر یک Pixel  یا Nexsus نه چندان پیشرفته بنگرید.

با اینکه Android One اصولا با هدف کاربردی بودن و قابل خرید بودن توسط کشورهای جهان سوم و دیگر شرکت ها ارائه شد، به تازگی شاهد تغییراتی در ایده ی اصلی آن بعنوان یک گوشی در دسترس برای تمامی دنیا بوده ایم. برای مثال پروژهFi یک گوشی Moto X4 با سیستم عامل Android One را ارائه کرده که تنها در آمریکا قابل خریداری است و مدل Xiaomi MI A1 در سراسر دنیا قابل دسترس است.

خب حالا باید بدانیم Android Go چیست؟

تفاوت بین android one و android go در چیست؟ تفاوت بین Android One و Android Go در چیست؟

از طرفی، Android Go به طور جامع در نرم افزار قابل مشاهده است. درواقع نسخه ی غیررسمی از Android Oreo  می باشد که برای بارگذاری روی سخت افزارهایی با رام بسیار اندک طراحی شده است.

3 عامل مهم در تعریفAndroid Go عبارتند از:

  • عملکرد غیررسمی سیستم:

درواقع همانAndroid Oreo است اما به گونه ای برای سخت افزارهای کم ظرفیت تر تغییرداده شده است.

  • گروهی از برنامه های خاص خود:

گوگل چندین برنامه تحت عنوان Go apps  برای سخت افزارهای محدود طراحی کرده که شاملYoutube Go, Files Go و غیره می شوند.

  • فروشگاه برنامه ی مجزا:

فروشگاه برنامه در Android Go غالبا تفاوت چندانی با نسخه های دیگر آن در گوشی های دیگر ندارد اما برخی برنامه ها در آن مشخص شده اند که روی دستگاه های محدود بهتر کار می کنند.برنامه هایی مانند فیس بوک Lite.

5a730f694402d تفاوت بین android one و android go در چیست؟ تفاوت بین Android One و Android Go در چیست؟

ازآنجایی که Android Go  برای دستگاه های ارزان قیمت و نه چندان پیشرفته طراحی شده، دارای ویژگی های توسعه یافته ی مدیریت ابزارها است که هم برای حافظه ی داخلی است هم برای داده های تلفن همراه.Android Go تقریبا به اندازه ی نصف Stock Android  است و فضای بیشتری درونش وجود دارد که به اندازه ی8 گیگابایت حافظه داخلی است.مشابها، برنامه های مخصوصAndroid Go پنجاه درصد از حجم نسخه ی اصلی آن ها را دارند.

به بیان ساده تر: Android One یک سیستم عامل گوشی است که توسط گوگل طراحی و مدیریت می شود و Android Go یک نرم افزار خالص است که می تواند روی هرنوع سخت افزاری اجرا شود.هیچ محدودیت سخت افزاری مشخصی برای Android Go و Android One وجود ندارد و بصورت ساده برای سخت افزارهای نه چندان پیشرفته طراحی شده است.

چنانچه یک سازنده برنامه ای برای ارائه یک دستگاه  کم هزینه داشته باشد، گوگل به آن ها پیشنهاد می کند تا از Android Go برای عملکرد سیستم آن استفاده کنند و این همان دلیلی است که Android Go طراحی شده است.به نظر می رسد که Android Go واقعا ایده های مربوط به Android One را بهتر اجرا کرده است درواقع به نظر می رسد به راستی سیستم عاملی است که برای بازارهای کم درآمد و کشورهای جهان سوم طراحی شده باشد.

هیچ ادعای صریحی مبنی بر طراحی Android Go  باهدف ارائه به بازارهای کم درآمد وجود ندارد(تنها برای گوشی های معمولی است) اما به نظر می رسد تقاضا برای اینکار واقعا بالا است. بیشتر Go app ها مانند یوتیوبGo   و گوگلGo  محدود بوده و در دیگر دستگاه ها در آمریکا قابل دسترس نیستند و از آنجایی که خود گوگل Android Go  را تحت عنوان سیستم عاملی برای تمام دنیا معرفی کرده است، معلوم نیست که آیا قرار است به زودی در سراسر آمریکا منتشرشود یا خیر.

همچنین توانایی اجرای Android Go بر سخت افزارهای Android One هنوز هم روشن نیست و کاملا هم معقولانه است که باید روشن شود اما خب گوگل را که می شناسید!

گاهی اوقات منطقی بودن یک کار دلیل بر آن نمی شود که باید آن را انجام داد!

1 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت بین Android One و Android Go در چیست؟»

  1. سلام.گوشیم اس ۸ پلاس گوشی خود ب خود برنامه هارو میبنده و اجازه نمیده باز بشن.لطفا جوابمو بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *