همه ی اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد سامسونگ گلکسی S9 و S9 Plus به دست آورده ایم

سامسونگ گلکسی S8 و S8 Plus از بهترین گوشی های هوشمند جدید هستند. این گوشی ها طراحی های بی نظیر پر زرق و برق، صفحه ی نمایش منحنی جذاب و مشخصات بسیار خوبی دارند. اما نقص هایی هم دارند و ما امیدواریم که سامسونگ این نقص ها را در محصولات بعدی خود برطرف نماید. این مشکلات شامل حالت عجیب اسکنر اثر انگشت، عدم وجود دوربین های دوگانه، ضعف در سیستم امنیتی تشخیص چهره و غیره می شوند. رفع تمام این نقص ها و افزودن ویژگی های جدید می توانند بخشی از ویژگی های گوشی های Galaxy S9 و S9 Plus باشند.

-Samsung Galaxy S9

سامسونگ هیچ اطلاعاتی در مورد Galaxy S9 و S9 Plus برای عموم منتشر نکرده است. اما ما گزارش های زیادی را ارائه کرده ایم و از مشخصات، ویژگی ها، طراحی، قیمت و سایر موارد دیگری که از Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus انتظار می رود، پرده برداشتیم. اگر به داشتن اطلاعات بیشتری در مورد دو قدرت جدید سامسونگ علاقه مند هستید، این مطلب را تا آخر بخوانید. تمام شایعات اخیر در مورد گلکسی S9 را می توانید در ادامه ی این مطلب مطالعه کنید.

تاریخ انتشار سامسونگ گلکسی S9

5a6f04e8e43a5 همه ی اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد سامسونگ گلکسی S9 و S9 Plus به دست آورده ایم

تاریخ انتشار گوشی های Galaxy S9 و S9 Plus یک ماه زودتر از انتشار محصولات پیشین سامسونگ اعلام خواهد شد. در CES 2018 ، مدیر اجرایی موبایل سامسونگ، DJ Koh  گفت که این گوشی های هوشمند در MWC در بارسلون، که از 26 فوریه تا 1 مارس ادامه خواهد داشت، برای اولین بار معرفی خواهند شد. تاریخ دقیق انتشار این گوشی ها ذکر نشده است، اما انتظار می رود که یک یا دو روز قبل از اینکه MWC آغاز به کار کند، هنگامی که شرکت های بزرگ معمولا کنفرانس های مطبوعاتی خود را برگزار می کنند، تاریخ انتشار این گوشی ها به طور دقیق اعلام شود.

دو منبع قابل اطمینان بر این باورند که گوشی Galaxy S9 رسما در روز جمعه 16 مارس منتشر خواهد شد. شرکت Evan Blass در این باره اعلام کرد که گوشی های گلکسی S9 و S9 Plus به منظور پیش سفارش در روز اول مارس، قبل از اعلام رسمی در تاریخ 16 مارس عرضه خواهند شد.

SamMobile می گوید که منابع آن نیز تاریخ انتشار 16 مارس را مشخص کرده اند، هر چند فقط برای ایالات متحده و / یا کره جنوبی، و در بازارهای دیگر اندکی پس از آن عرضه خواهد شد.

مشخصات و ویژگی های سامسونگ گلکسی S9

گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus، ارتقاء چندانی نسبت به محصولات پیشین سامسونگ نخواهند داشت. با توجه به گزارش VentureBeat، این گوشی ها با صفحه ی نمایش منحنی مشابه سری Galaxy S8 عرضه خواهند شد. این بدین معناست که ما پنل های 5.8 و 6.2 اینچ Super AMOLED با رزولوشن QHD + و ابعاد 18.5: 9 را در این محصولات مشاهده می کنیم.

سایت ETNews اعلام کرد که در Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus از فناوری صفحه ی نمایش Y-OCTA استفاده شده است که لایه ی لمسی را در لایه ی فشرده صفحه نمایش OLED به جای استفاده از یک لایه ی فیلم مجزا مانند نسل های قدیمی نمایشگر سامسونگ به کار برده است. Y-OCTA تنها در Galaxy S8 مورد استفاده قرار گرفت، اما در نسل جدید دستگاه های سامسونگ، S9 و S9 Plus نیز از آن استفاده خواهند کرد. صفحه ی نمایش Y-OCTA نازک تر و دارای خواص نوری بهتری است و گفته می شود 30٪ ارزان تر از قیمت کارخانه می باشد.

به خاطر داشته باشید که Galaxy S8 و S8 Plus به جز اندازه ی صفحه ی نمایش و اندازه ی باتری، مشخصات کاملا یکسانی دارند. همانطور که انتظار می رود که در محصولات بعدی تفاوت های بیش تری را ببینیم، ممکن است محصولات جدیدی که عرضه می شوند متفاوت باشند. رم Galaxy S9 Plus   2 گیگابایت بیشتر از رم گلکسی S9 (6 گیگابایت در مقابل 4 گیگابایت) می باشد. ممکن است در گلکسی S9 Plus از دوربین دوگانه نیز استفاده شود، در حالی که S9 فقط یک دوربین عقب دارد.

تصویری از جعبه ی Galaxy S9 می بینید که می توانید آن را بررسی کنید، و این تصویر به ما اطلاعات بیش تری از مشخصات Galaxy S9 می دهد. چنان که در تصویر می بینید دوربین این محصول جدید دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با OIS و دیافراگم متغیر می باشد:  f / 1.5 برای عکس های کم نور و f / 2.4 برای زمانی که نور اطراف بیشتر است.

هم اکنون این تکنولوژی را در گران ترین گوشی سامسونگ می بینیم که W2018 نام گرفته است و در ماه دسامبر وارد بازار شده است. می توانید عملکرد دیافراگم متغیر را در زیر بررسی کنید. جعبه ی این گوشی همچنین به نام “Super Slow-mo” اشاره دارد که Galaxy S9 می تواند مانند سونی  Xperia XZ Premium، فیلم ها را در حالت 1000 fps ضبط کند.

شایعات مربوط به دوربین این گوشی از گزارش اخیر ETNews پشتیبانی می کند. این نشریه مجددا تأیید کرد که S9 دارای دوربین عقب 12 مگاپیکسلی با f / 1.5 لنز دیافراگم متغیر (تا f / 2.4) می باشد، که باز هم کوچک ترین دوربین های سامسونگ (دوربین های S8 و Note 8 همراه با دیافراگم f / 1.7) خواهند بود.

گلکسی S9 (و احتمالا S9 Plus) دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و تکنولوژی سنسور اسکن  را دارا می باشند. ETNews ادعا می کند که اسکنر چشم گلکسی S9 در دوربین جلوی این گوشی ساخته خواهد شد، در حالی که Galaxy S9 Plus دارای یک اسکنر عنبیه ی مجزا و یک دوربین عادی است. معلوم نیست که چرا سامسونگ این مسیر را در پیش خواهد گرفت، اما محدودیت فضا و محدودیت های عرضه، می تواند دو دلیل برای این اقدام شرکت سامسونگ باشند. اسکنر کمبو / دوربین عنبیه در Galaxy S9 توسط دو تولید کننده ی کره ای، Partron و MC Nex ساخته شده است. اگرچه گزارش های قبلی مبنی بر این است که لنز اسکن عدسی گلکسی S9 از 2 مگاپیکسل به 3 مگاپیکسل ارتقا پیدا خواهد کرد. با این حال، ممکن است فقط برای Galaxy S9 Plus چنین باشد.

اخیرا سامسونگ جزئیات جدیدی در وبسایت خود درباره ی سنسورهای جدید دوربین ISOCELL این شرکت منتشر کرده است. برخی از این تکنولوژی ها احتمالا برای اولین بار در Galaxy S9 و S9 Plus عرضه خواهند شد. یکی از پیشرفته ترین سخت افزار های ذکر شده ISOCELL Fast نامیده می شود که یک سنسور بازخوانی سریع 3 پشته است. سامسونگ ادعا می کند که این ویژگی به دوربین ها این امکان را می دهد تا با این حسگر در رزولوشن Full HD (1080 پیکسل) با 480 fps ویدئوها را ضبط کند. این بدین معنی است که این سنسور قادر به ارائه ویدئوهای فوق العاده آهسته با وضوح بالا می باشد. یک سنسور مشابه دیگر نیز قرار است یک ویژگی به نام Super PD داشته باشد، که سامسونگ بیان می کند که این سنسور به دوربین گوشی های هوشمند، سرعت فوکوس اتوماتیک بیش تری می دهد.

این وب سایت هم چنین درباره ی حسگر دیگری به نام ISOCELL Bright صحبت می کند که قرار است در شرایط نور کم با ترکیب چهار پیکسل طبیعی به یک پیکسل بزرگ، به بهبود عکس گرفتن کمک کند. سپس به ISOCELL Dual اشاره می کند که قرار است ویژگی های گوشی های هوشمند با سنسورهای دوگانه، از جمله حساسیت بیشتر به نور، اثرات عمیق و روشنایی واضح تر را بهبود ببخشد. در نهایت، در این وبسایت به نام ISOCELL Slim ( سنسوری که کیفیت بالایی دارد ) در دوربین های تلفن هوشمند اشاره شده است که دارای ماژول هایی نازک با 0.9 میکروگرم هستند.

5a6f04e9b837f همه ی اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد سامسونگ گلکسی S9 و S9 Plus به دست آورده ایم

در گلکسی S9 بلندگوهای استریو و یک جفت هدفون جداگانه روی صفحه ی نمایش قرار گرفته اند که هر دو توسط AKG تنظیم می شوند. پس از آن نیز امتیاز IP68 برای حفاظت در برابر آب و گرد و غبار، شارژ بی سیم و یک اسکنر عنبیه اصلاح شده از امکانات این گوشی می باشد.

براساس شایعات مطرح شده در هر دو دستگاه، بسته به فضای موجود، یک چیپ ست مشابه، Exynos 9810 یا Snapdragon 845 ، به کار گرفته می شود.

با توجه به گزارش ETNews که در بالا ذکر شد، سامسونگ همچنین بیان کرده است که به لطف برد جدید مدار چاپی (  PCB ) در فضای داخلی دستگاه صرفه جویی خواهد شد. انتظار می رود این تکنولوژی “Substrate Like PCB” (SLP) که “نازک تر و باریک تر” از تکنولوژی قبلی است و در مدل هایی با تراشه Exynos سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، 60% فروش کل را شامل شود. این بدین معنی است که Snapdragon منتشر شده در غرب، انتظار سود زیادی ندارد اما از لحاظ تئوری مدل های Exynos باید فضای بیشتری برای اجزای داخلی داشته باشند.

همچنین ما در انتظار محل جدیدی برای اسکنر اثر انگشت هستیم. در گوشی های هوشمند Galaxy S9 همچنان اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی تعبیه می شود اما این اسکنر مانند محصولات قبلی در کنار دوربین قرار نگرفته است. در عوض، اسکنر آنها احتمالا در زیر دوربین، در وسط دستگاه قرار می گیرد. این خبر فوق العاده است، زیرا محل اسکنر در S8 یکی از بزرگترین اشکالات آن به حساب می آید. نه تنها محل آن عجیب است، بلکه تقریبا غیرعملی هم می باشد.

طبق گفته ی کره جنوبی، سامسونگ همین نرم افزار تشخیص چهره ی 2D را که بر روی Galaxy S8 وجود دارد ، در محصولات جدیدش به کار خواهد برد. این شرکت تصمیم گرفته تا تکنولوژی 3D را به علت “محدودیت های تکنولوژیک” و نگرانی های امنیتی کاربران نادیده بگیرد. اما سامسونگ باید قابلیت تشخیص چهره را اندکی ارتقاء داده و همچنین سرعت ببخشد.

در مورد نرم افزار این گوشی ها باید گفت که گلکسی S9 و S9 Plus Android Oreo را با UI مربوط به Samsung Experience در بالای صفحه اجرا خواهند کرد. Bixby که اولین سری خود را در سری Galaxy S8 ساخته است نیز احتمالا به شکل پیشرفته ای روی برد قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که گوشی های هوشمند Galaxy S9 اخیرا توسط FCC، شماره ی مدل های SM-G960F و SM-965F متوقف شده اند. با این حال، به جز لیست طولانی باند های شبکه و انواع دیگر اتصال، لیست گیری ها چیز دیگری را نشان نمی دهند.

به تازگی، در گوشی های آینده ی سامسونگ ( شماره های مدل SM-G960 (Galaxy S9) و SM-G965 (Galaxy S9 Plus) )، دوباره توسط FCC تایید شده است. این بار، چند نسخه ی مختلف از دستگاه ها لیست شده اند که با U، U1، W، و XU پایان می پذیرند. حرف U مخفف مدل ایالات متحده، U1 برای انواع دستگاه های قفل شده، W برای کانادا، و XU مختص واحدهای آزمایشی می باشد.

این FCC ID، لیست کامل پشتیبانی از باندهای GSM، CDMA، LTE و UMTS را نشان می دهد که می توانید در اینجا (Galaxy S9) و اینجا (Galaxy S9 Plus) این لیست را مشاهده کنید. آن ها نشان می دهند که گوشی های هوشمند از تمامی باندهای عمده تمامی حامل ها پشتیبانی خواهند کرد. این بدین معناست که احتمالا سامسونگ یک نسخه از هر گوشی هوشمند را که توسط همه ی حاملان فروخته خواهد شد، منتشر خواهد کرد.

-

طراحی سامسونگ گلکسی S9

اگر چه تا به حال تصاویری رسمی از این دو دستگاه منتشر نشده است، ما ایده ی خوبی برای تشخیص شکل ظاهری گوشی های Galaxy S9 داریم. OnLeaks با 91mobiles همکاری کرده است و ارائه دهندگان CAD و یک ویدیو 360 درجه از Galaxy S9 را منتشر کردند.

آن ها نشان می دهند که این دستگاه به جز چند استثناء، می تواند بسیار شبیه به گلکسی S9 Plus باشد. همانطور که قبلا در قسمت مشخصات و ویژگی های بالا ذکر شده است، بزرگ ترین تشابه این محصولات این است که می توان اسکنر اثر انگشت را در زیر سنسور دوربین تعبیه کرد.

سپس OnLeaks به MySmartPrice پیوست و ارائه دهندگان CAD و یک ویدیوی 360 درجه از Galaxy S9 Plus را منتشر کردند. همانطور که انتظار می رود، شباهت های بیشتر یا کمتر دو دستگاه را نشان می دهند. تنها تفاوت این دو دستگاه این است که این دستگاه دارای یک دوربین دوگانه می باشد، در حالی که S9 تنها یک دوربین عقب دارد.

ارائه طرحی مشابه محصولات پیشین سامسونگ فکر بدی نیست. Galaxy S8 و S8 Plus دستگاه های زرق و برق دار بی نظیری هستند. این دو گوشی هوشمند مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفته اند و بنابراین هیچ دلیلی برای تغییر طراحی آنها وجود ندارد.

اگرچه ممکن است عمدتا به دلیل گلس پشت، این گوشی ها مورد پسند همگان نباشند. در این گوشی ها یک اسکنر اثر انگشت آهنربایی تعبیه شده است که به اندازه ی فلز استحکام ندارد، اما امکان شارژ بی سیم را فراهم می کند.

قیمت سامسونگ گلکسی S9

قیمت Galaxy S8 و S8 Plus از 725 دلار و 825 دلار آغاز شد و باعث شد که این گوشی ها از محصولات قبلی گران تر باشند. با وجود این که تعداد Galaxy S9 و S9 Plus احتمالا بیشتر از سری S8 ارائه نخواهد بود، شایعات ادعا می کنند که احتمالا با قیمت های بالاتری به فروش می رسند.

اگر قیمت این گوشی ها افزایش یابد، احتمالا یک اثر دومینویی را مشاهده خواهیم کرد. واقعیت این است که سامسونگ قیمت گذاری را با گلکسی های سری S انجام می دهد. اگر S9 قیمت بیش تری داشته باشد، می توان انتظار داشت که دستگاه هایی مانند LG G6، Huawei P20 و HTC U12 نیز با قیمت های بالاتری عرضه شوند.

به خاطر داشته باشید که هیچ چیز تا به حال تایید نشده است. هنوز هم ممکن است افزایش قیمتی مشاهده نکنیم و قیمت گوشی های Galaxy S9 همانند گوشی های پیشین سامسونگ باشند. آنچه ما در مورد آن مطمئن هستیم این است که قیمت این گوشی ها ارزان تر نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *