از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید! چگونه مطمئن شویم اطلاعات مهم خود را هرگز از دست نمی دهیم

از دست دادن اطلاعات زجر آور است. به همین دلیل است که شما باید همین الان باید تصمیم بگیرید تا از اطلاعات موردنیاز خود پشتیبان گرفته و آنها را در امنیت کامل قرار دهید.

حتی اگر از اطلاعات خود چه در دیسک فیزیکی یا فضای ابری پشتیبان گرفته اید، از زمانی که با دوستان و خانواده خود صرف می کنید استفاده کرده و راجب ارزش پشتیبان گیری از اطلاعات ارزشمند دیجیتالی به آنها اطلاع داده و به آنها کمک کنید.

برای پشتیبان‌گیری از گوشی اندروید بر روی کامپیوتر در این لینک همراه ما باشید.

ارسال اطلاعات به فضای ابری

1 2 از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید! چگونه مطمئن شویم اطلاعات مهم خود را هرگز از دست نمی دهیم

بهترین راه برای اطمینان از اینکه مواردتان پشتیبان‌گیری شده اند، ارسال آنها به فضای ابری است. اگر از یک گوشی اندروید استفاده می کنید، ممکن است از قبل یک حساب کاربری در گوگل درایو داشته باشید و تنها با ثبت نام در حساب گوگل می توانید 15 گیگابایت فضای ابری برای استفاده دریافت کنید. اگر از خدمات همدست مانند Google Docs یا Sheets استفاده می کنید، این فایل ها در حال حاضر در Drive ذخیره شده اند. گوگل در این زمینه همه موارد ساده و امن نگه می دارد.

اما اگر می خواهید از گوگل دوری کنید، مکان های دیگری برای ذخیره موارد مختلف وجود دارند. سرعت و سهولت دراپ‌باکس ستودنی است و در همه‌جا از اندروید گرفته تا مک و در مرورگر موردعلاقه شما در دسترس است.

اگر چیزهای زیادی دارید ولی لزوما نمی خواهید مداوم به آنها دسترسی پیدا کنید، مانند یک فیلم بزرگ، موسیقی یا …، ما Backblaze را پیشنهاد می کنیم که در میان مردم مقبولیت خوبی دارد. از همه مهمتر برای فضای ذخیره سازی که دریافت می کنید، بسیار ارزان است.

در نهایت، اگر می خواهید کلا به سمت فضای ابری نروید، توصیه می کنیم یک جفت هارد دیسک با ظرفیت 2 ترابایت خریداری کنید. Synology یک راه عالی و آسان برای راه اندازی است که می تواند به صورت خودکار از رایانه شما پشتیبان بگیرد و فایل ها را از طریق فضای ابری حتی خارج از شبکه خانگی شما، در تلفن اندروید ایجاد کند.

تصاویر و موسیقی‌ها

2 2 از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید! چگونه مطمئن شویم اطلاعات مهم خود را هرگز از دست نمی دهیم

حال نحوه تهیه پشتیبان از مدارک مهم را می دانیم، اما موسیقی ها و فیلم در نوع خود بسیار مهم هستند. البته شما می توانید هردو این موارد در یکی از راه حل های بالا ذخیره کنید، اما توصیه می شود برای هردو آنها از فضای ابری استفاده کنید. به طور خاص، Sotify و Google Photos بهترین گزینه ها برای ذخیره و دسترسی به مواردی چون موسیقی و تصویر هستند.

با Spotify شروع می کنیم. البته شما می توانید از رقیبان این سرویس مانند سرویس متعلق به گوگل یعنی Play Music استفاده کنید، ولی Spotify تعداد مجوزهای دیوایس را در هر سال محدود نمی کند و اجازه می دهد تا موسیقی ها، آلبوم ها، و لیست های پخش را زمانی که به سیگنال دسترسی ندارید به صورت آفلاین پخش کنید. لازم نیست حتما موسیقی خود را در Spotify داشته باشید، زیرا در این سرویس بیش از 30 میلیون موسیقی وجود دارد و نیاز شما را به طور کامل برطرف می کند.

Google Photos نیز وجود دارد. حتما استفاده از آن را پیشنهاد می کنیم. این گوشی نه تنها از پیش بر روی تمامی گوشی های اندروید نصب شده است، بلکه مانند دیگر برنامه های از پیش نصب شده برای شما هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و به شما امکاناتی با کیفیت بالا می دهد. بله، گوگل تصاویر شما را می گیرد، اما Photos شگفت انگیز است: این سرویس تصاویر را بر اساس شخص و مکان مرتب می کند؛ بهینه سازی جادویی انجام می دهد؛ همچنین در هنگام استفاده به صورت دستی ویژگی های ویرایش باورنکردنی دریافت می کنید. سرانجام، اگر بخواهید ویدئوها و تصاویر را در اندازه کامل ذخیره کنید، باید هزینه اضافی را به گوگل بپردازید، که البته مقدار زیادی نیست.

برای آشنایی با نحوه پشتیبان‌گیری از تصاویر در اندروید در این لینک همراه ما باشید.

پسوردها

3 2 از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید! چگونه مطمئن شویم اطلاعات مهم خود را هرگز از دست نمی دهیم

آیا از سرویس های مدیریت رمز استفاده می کنید؟ این روزها، با وجود این همه سرویس آنلاین که به شما کمک می کنند تا رمزها و اطلاعات ثبت نام خود را فراموش نکنید، هیچ بهانه ای نیست تا از یک سرویس مدیریت رمز عالی استفاده نکنید. شخصا من 1Password را دوست دارم اما شما می توانید از Enpass ،Dashlane و LastPass هم استفاده کنید. همه آنها دارای برنامه های عالی برای اندروید هستند و زمانی که به اتصال از راه دور نیاز دارید سرویس چند پلتفرمی آنها به شما کمک خواهد کرد.

پشتیبان گیری از کلمه عبور احتمالا مهم ترین چیزی است که شما برای سلامت فکری خود انجام می دهید. برخی از سرویس ها پشتیبان گیری فضای ابری و یا کنترل دستی را ارائه می دهند. 1Password بدون هیچ زحمتی به شما امکان ذخیره اطلاعات در فضای ابری و امنیت را به طور همزمان می دهد. به طور کلی به شما توصیه می شود حتما از یک سرویس مدیریت رمز استفاده کنید.

لانچرها و تم ها

4 1 از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید! چگونه مطمئن شویم اطلاعات مهم خود را هرگز از دست نمی دهیم

اگر از یک تلفن یا تبلت اندروید استفاده می کنید، شانس استفاده از یک لانچر متفرقه یا حداقل برنامه هایی که به شما اجازه سفارشی سازی را می دهند، دارید. اگر می خواهید هنگام خرید گوشی جدید همه چیز را به آنجا ببرید، از Action Launcher یا Nova Launcher استفاده کنید. هردو دارای راه حل های پشتیبان از راه دور عالی هستند که به شما اجازه می دهند تنظیمات را در گوشی جدید بیاورید. شما برای ذخیره فایل پشتیبان به Google Drive یا Dropbox نیاز دارید، اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که شما قبلا اینکار را انجام داده اید.

عجله کنید

از مزایای این زمان استفاده کنید تا مطمئن شوید اگر لپ تاپ یا گوشی خود را به واسطه خرابی یا هر مشکل دیگر از دست دهید، اسناد مهم، تصاویر، موسیقی ها و هر چیز ارزشمند دیگری که دارید از دست نخواهد رفت. این روزها هیچ بهانه ای برای نداشتن یک پشتیبان کامل از گوشی قابل قبول نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *