روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی اندروید

درهنگام فیلم دیدن، بازی کردن، برقراری تماس های طولانی و مخصوصا در هنگام شارژ کردن، گوشی های اندروید بسیار داغ میشوند.چنانچه علت داغ شدن گوشی برای تان سوال است، با مطالعه مطلب زیر چرایی و روش های جلوگیری از این موضوع را متوجه میشوید.

1.علل  داغ شدن گوشی و تبلت اندروید:

1.وجود برنامه های نصب شده زیاد CPU و GPU دستگاه را اشغال کرده.

2.استفاده از شبکه وایفای یا اینترنت نسل 2،3 و 4.

3.نقص باطری یا شارژر.

4.بروزرسانی نرم افزار.

2.راه حل های جلوگیری از داغ شدن گوشی و تبلت اندروید

1.برنامه های غیرضروری را لغونصب کنید

حتی وقتی از برنامه ای خارج میشوید، آنها بی سروصدا در پس زمینه گوشی درحال اجرا هستند.حجم بالای این برنامه ها تمام فضای گوشی را اشغال کرده و روی روند طبیعی قطعاتCPU و GPU دستگاه اثرات منفی میگذارد.بنابراین برنامه های غیرضروری را پاک کنید.

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی اندروید

2.داده های ذخیره شده از برنامه ها (App Cache) و فایل های اضافی (Junk File) را پاک کنید

تعداد زیاد داده های ذخیزه شده از برنامه ها و فایل های اضافی حافظه داخلی دستگاه را اشغال کرده و باعث داغ شدن آن میشوند.به منظور جلوگیری از این مشکل تنها باید در قسمت تنظیمات (Settings) این داده ها و فایل ها را پاک کنید.

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی اندروید

3.سرعت رام اندروید را افزایش دهید

درکنار پاک کردن داده ها و فایل های اضافه، میتوانید بااستفاده از سیستم مدیریت داده ها، bloatware ها و تصاویر فشرده را حذف کرده و حافظع دستگاه را آزادکنید تا عملکرد گوشی یا تبلت اندروید خود را بهبور بخشید.

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی اندروید

4.نقاط اتصال و اینترنت را خاموش کنید

وقتی اتصال اینترنت و نقاط اتصال روشن باشند، CPU دستگاه مجبور به کار کردن بیشتر است مخصوصا وقتی که شبکه اینترنت ضعیف باشد به این ترتیب تخلیه باطری سریعتر انجام گرفته و دستگاه داغ میکند.برای سرد شدن باطری اتصال اینترنت و نقاط اتصال را در صورت استفاده نکردن خاموش کنید.

5.شبکه اینترنت را در حالتGSM قراردهید

زمانیکه گوشی داغ شده، از قراردادن شبکه اینترنت در حالت WCDMA یا LTE خودداری کنید.حالت GSM را انتخاب کنید چراکه به شبکه اینترنت قوی تری  وصل شده و کار CPU را کمتر میکند.

6.از باطری یا شارژر خراب استفاده نکنید

استفاده از باطری یا شارژر خراب خیلی خطرناک است، چراکه درهنگام استفاده از گوشی بسیار داغ میشود.حتی اگر شارژر خراب نباشد، چنانچه میخواهید گوشی را به سرعت شارژ کنید و از شارژر سریع استفاده نکنید گوشی تا مرز انفجار داغ میشود.پس از تجهیزات کارخانه ای مخصوص گوشی خود برای شارژ کردن آن استفاده کرده و هرگز در حالت شارژ شدن با گوشی کارنکنید.

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی اندروید

7.از قاب های شکل دار برای گوشی استفاده نکنید

درست است که استفاده از این قاب ها، گوشی را متمایز کرده و از ضربه محافظت میکند اما نکات خیلی منفی و خطرناکی در خود دارند.مخصوصا قاب های چرمی و سیلیکونی که گوشی را تا حد زیادی داغ میکنند.

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی اندروید

امیدواریم مطلب فوق به شما کمک کرده باشد تا از داغ شدن گوشی اندروید (HTC، سونی، سامسونگ و دیگر مدل دستگاه ها) جلوگیری کنید.لطفا درصورت رضایت، این پست را لایک کرده و انگیزه فراهم آوردن مطالب و ترفندهای بیشتر گوشی های اندروید را به ما بدهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *