دوربین گوشی گلکسی S8 فوکوس نمی کند؟ چه باید کرد؟

خریداران گوشی گلکسی S8 از مشکلات دوربین اصلی شکایت داشته اند. اما سامسونگ راه حلی را پیشنهاد میدهد.

طبق گزارش چند نفر از خریداران گوشی گلکسی S8 در انجمن اجتماعی سامسونگ، یک مشکل در گوشی وجود دارد که از تمرکز خودکار دوربین اصلی هنگام عکس برداری جلوگیری میکند. چه در هنگام عکس برداری با برنامه دوربین خود گوشی و چه در هنگام استفاده از برنامه شخص ثالث این مشکل رخ میدهد. علاوه براین، تمرکز دستی نیز کار نمیکند. این مشکلات باعث به وجود آمدن شرایط باخت – باخت برای کاربر میشوند. SamMobile قبلا این مشکل را گزارش کرده بود.

تا به اینجا هنوز مشخص نشده است که مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری. خود سامسونگ هم درباره علت این مشکل صحبتی نکرده است. در عوض، شرکت سامسونگ فقط چند راه حل احتمالی را پیشنهاد داده است.

دوربین گوشی گلکسی S8 فوکوس نمی کند؟ چه باید کرد؟

طبق گفته سامسونگ، اولین کاری که پس از مواجه شدن با مشکل باید انجام دهید این است که از به روز بودن سیستم عامل و برنامه مطمئن شوید. شرکت همچنین از کاربر میخواهد تا اطلاعات برنامه را پاک کند. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل سخت افزاری نیست، باید بر روی پشت گوشی و نزدیک دوربین ضربه بزنید و چک کنید که اجزا شل نشده باشند. ضربه زدن باعث میشود که اجزایی که جا به جا شده اند بر سر جای خود بازگردند.

اگر مشکل برطرف نشد، باید از بازنشانی تنظیمات کارخانه استفاده کنید. این گزینه مطمئنا برای کسانی که نمیخواهند اطلاعات خود را از دست بدهند اصلا گزینه خوبی نخواهد بود.

اما حتی در صورت انجام دستورات بالا نیز ممکن است که مشکل برطرف نشود. در این صورت، سامسونگ از مشتریان خود درخواست میکند تا گوشی خود را برای تعمیر و یا تعویض تحت عنوان ضمانت یک ساله برای شرکت بفرستند.

این راه حل ها برای هر گوشی کارساز نیست. برخی از کاربران گفته اند که این راه حل ها مشکل را برطرف کرده اند و برخی دیگر خلاف این موضوع را گزارش کرده اند. هیچ کس قادر به تشخیص علت اصلی مشکل نبوده است.

این مشکل دوربین فقط چند ماه قبل از عرضه گوشی جایگزین S8 یعنی Galaxy S9 به وجود آمده است. انتظار میرود S9 در ژانویه عرضه شود و فروش بسیار خوبی نیز داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *