آموزش حل خطای «کارت SD شناسایی نشد» در گوشی اندروید

در دسترسی به کارت حافظه خارجی خود به مشکل برخورده‌اید؟ در این آموزش شرح می‌دهیم کاربران چگونه می‌توانند خطای «کارت SD شناسایی نشد» را حل کنند. برای کاربران اندروید، کارت‌های SD بهترین راه حل جایگزین برای دریافت حافظه بیش‌تر هستند. در هر گوشی‌ای، هر چند وقت یک بار با یک سری شرایطی مواجه می‌شوید که یکی از آن‌ها این است: گوشی هوشمندتان به طور خودکار توانایی تشخیص کارت SD را ندارد. این مشکل، مشکلی عادی است که متاسفانه تعداد بسیار زیادی از کاربران با آن مواجه می‌شوند. خوشبختانه ما در این مطلب چند مرحله ساده گرد آورده‌ایم که با اجرای آن‌ها می‌توانید خطای «کارت SD شناسایی نشد» را در دستگاه اندروید خود حل کنید.

وقتی دستگاهی از خواندن کارت SD امتناع می‌کند، نقایص زیادی رخ می‌دهند. مثلاً در صورتی که دوربین گوشیتان را طوری تنظیم کرده باشید که داده‌ها را به صورت خودکار روی کارت حافظه ذخیره کند، حالا بخاطر این مشکل، محل ذخیره‌سازی به مسیر حافظه داخلی جابه‌جا می‌شود. کارت SD بلا استفاده باقی می‌ماند و حافظه داخلی مدام کم و کم‌تر می‌شود. در دستگاه‌های اندروید برای حل مشکل «کمبود حافظه» و اطمینان پیدا کردن از داشتن جای کافی برای ذخیره رسانه‌ها و فایل‌های دیگر، نصب یک کارت microSD یکی از بهترین راه حل‌هاست. البته حتی با وجود انجام این کار، هنوز هم بسیاری از کاربران در گوشی‌های موبایل خود بخاطر خطای «کارت SD شناسایی نشد» دچار مشکل می‌شوند. برای اطلاع پیدا کردن از یک راه حل مرحله‌به‌مرحله و کامل، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

در صورتی که شما هم با همین مشکل مواجه هستید و دارید به عوض کردن کارت SD خود فکر می‌کنید، بهترین کار این است که ابتدا روش‌هایی را که قادر به حل چنین مشکلاتی هستند، بررسی کنید. در همین راستا، در ادامه روش‌هایی را نوشته‌ایم که می‌توانند مشکلتان را حل کنند.

SD Card 2 آموزش حل خطای «کارت SD شناسایی نشد» در گوشی اندروید

حل مشکل «کارت SD شناسایی نشد»

راهنماهای گردآورده‌شده در زیر را یکی پس از دیگری دنبال کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها بهتر از بقیه جوابگوی مشکلتان است. در صورتی که روش اول کار نکرد، روش دوم را امتحان کنید.

پاک کردن تمام داده‌های کارت SD:

پاک کردن اطلاعات همیشه برای بعضی افراد خیلی سخت است، منتهی همیشه امکان این کار وجود دارد که قبل از پاک کردن داده‌های کارت SD خود، از آن‌ها روی کامپیوترتان کپی تهیه کنید.

مرحله 1- ابتدا منوی تنظیمات (Settings) دستگاه اندروید خود را باز کنید. حالا به بخش Device Management گوشی بروید.

مرحله 2- Storage (حافظه) را انتخاب کرده و روی سه نقطه‌ای که به احتمال زیاد در گوشه سمت راست بالایی صفحه‌نمایش قرار گرفته باشند، کلیک کنید.

مرحله 3- در منوی ظاهر شده، روی تنظیمات حافظه (storage settings) کلیک کرده و سپس برای پاک کردن همه داده‌ها، گزینه «Format» را انتخاب کنید.

استفاده از کامپیوتر برای حل مشکل کارت SD:

برای اجرای یک عملیات diagnose یا عیب‌شناسی روی کارت SD خود، باید ویندوز 10 داشته باشید. چراکه ابزار پیش‌فرض انجام این کار روی آن نصب هستند.

مرحله 1- با یک رم‌ریدر یا کارت‌خوان، کارتSD خود را به کامپیوتر متصل کنید.

مرحله 2- حالا Windows Explorer را باز کرده و روی درایو کارت SD خود کلیک‌راست کنید.

مرحله 3- مسیر Properties>Tools>Error Checking را دنبال کنید. منتظر بمانید تا ویندوز عملیات عیب‌شناسی را اجرا کرده و تمام خطاها را حل کند.

مرحله 4- حالا کارتSD را از کامپیوتر جدا کرده و دوباره آن را درون دستگاه اندروید خود بگذارید.

حالا دیگر می‌دانید چگونه باید مشکل «کارت SD شناسایی نشد»ِ دستگاه اندروید خود را حل کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش حل خطای «کارت SD شناسایی نشد» در گوشی اندروید»

  1. انقدر سر این مسئله که محتویات کارت حافظه غیب میشد اذیت میشدم
    خیلی ممنون راهکارتون فوق العاده بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *