مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

یکی از بارزترین ویژگی های گوشی های سری گلکسی نوت، صفحه نمایش عریض آن است.پس از طراحی صفحه بی نهایت (infinity display) توسط شرکت سامسونگ، این گوشی ها پیشرفته تر محبوب تر  ازپیش شده و صفحه نمایش آن ها درخششی فوق العاده دارد.به این گزینه تمام امکانات فوق پیشرفته ای که سامسونگ قصد دارد طراحی کند را نیز اضافه کنید.تمام سخت افزارها و نرم افزارهایی که تصورش را بکنید،دوربین حرفه ای، قلمS و دیگر ویژگی هایی که همه به دنبالش هستند.

اکنون سامسونگ محصول جدیدی به نام گلگسی نوت8 را به بازار عرضه کرده.

از آنجایی که مثل هر گوشی هوشمند یا تبلت دیگر، این دستگاه نیز ایراداتی دارد ما در این مقاله قصد داریم فهرستی از مشکلات کاربران گلکسی نوت 8 و راه حل های آن ها برای دارندگان این گوشی قرار دهیم.

به خاطرداشته باشید که در موارد خیلی نادری این مشکلات برای دارندگان گوشی سامسونگ گلکسی نوت8 به وجود می آید و احتمال اینکه هرگز با این مشکلات مواجه نشوید بسیار بالا است.

1.مشکل اول: مشکلات جابجایی فهرست scroll

samsung galaxy note 8 hands on aa 3 of 33 مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

برخی کاربران به هنگام استفاده از لیست یا فهرست ها در اینترنت یا بازدید محتویات گالری با روند کند و گیرکردن مواجه میشوند.

راه حل:

معمولا کاربرانی با این مشکل روبرو میشوند که گزینه remapper app بیکسبی را نصب کرده اند.هرچند که سامسونگ به نوعی گزینه غیرفعال کردن این اپ ها را تعبیه کرده اما نمی توان از آن برای عملکرد های مختلف استفاده کرد و همین نکته باعث محبوبیت این remapper ها میشود.به هرحال مادامیکه با مشکلات جابجایی فهرست ها مواجهید تنها راه حل شما لغونصب این remapper است.

2.مشکل دوم: عدم حذف آیکون برنامه ها از صفحه نمایش اصلی

samsung galaxy note 8 hands on aa 8 of 33 مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

با فشار طولانی روی آیکون برنامه ها در صفحه اصلی، منویی شامل گزینه حذف آیکون مشاهده میکنید.اما برخی کاربران ادعا میکنند این منو برای آن ها ظاهر نشده و نمی توانند آیکون مورد نظر را حذف کنند.

راه حل:

وقتی شما_ معمولا برای بهبود عملکرد گوشی_ گزینه Anomation Duration Scale را در قسمت گزینه های توسعه دهنده در بخش تنظیمات گوشی، غیرفعال کنید با این مشکل روبرو میشوید.کاری که باید بکنید این است که Animation Scale را روی درجه 0.5x قراردهید تا منوی مورد نظر دوباره ظاهرشود.

3.مشکل سوم: عملکرد ناموفق بازگشایی قفل با چهره

samsung galaxy note 8 hands on aa 28 of 33 مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

برخی کاربران با گزینه قفل گشایی با چهره مشکل دارند.حتی در روشن ترین مکان ها گوشی تنها یک بار در هر بیست بار قفل گشایی میتواند با استفاده از چهره آنلاک شود.

راه حل:

برخی گزارشات مبنی بر این است که برنامه هایی مثلWhatsapp باعث بروز این مشکل هستند.و کاربران متوجه شده اند که غیرفعال کردن گزینه دوربین در این برنامه میتواند باعث حل مشکل شود.چنانچه برنامهWhatsapp علت بروز مشکل نبود، تمام برنامه ها_مخصوصا آن هایی که دقیقا قبل از بروز این مشکل نصب کرده اید_را لغونصب کنید و بیشتر روی حذف آن دسته از برنامه ها که نیاز به دوربین دارند تاکید داشته باشید.

4.مشکل چهارم: مشاهده رنگ زرد، صورتی ای بنفش روی صفحه نمایش

samsung galaxy note 8 hands on aa 26 of 33 مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

خیلی به ندرت پیش آمده که کاربری این رنگ ها را روی صفحه نمایش گوشی مشاهده کنو.

راه حل:

در اغلب موارد بروز این مشکل به دلیل درجه بندی اشتباه صفحه نمایش است.به قسمت تنظیماتSetting/صفحه نمایشDispaly/حالت رنگColor Mode بروید.اکنون می توانید یکی از چهار گزینه انطباق صفحهAdaptive display،  AMOLEDcinema، تصاویرAMOLED و پایه Basic را انتخاب کنید.

همچنین با مراجعه به قسمت تنظیمات پیشرفته میتوانید میزان رنگ صفحه را تنظیم کنید.راه دیگر شماره گیری *#15987# برای رفع رنگ قرمز روی صفحه است.چنانچه هیچ یک از راهکار ها موثر واقع نشد، تنها راه چاره موجود تعویض گوشی است.

5.مشکل پنجم: نقاط ریزی به نام Dead pixels روی صفحه نمایش

Galaxy Note Review 14 مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

موارد کمی از وجود این نقاط ریز روی صفحه نمایش دیده شده.

راه حل:

میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی گوگل، برنامه هایی مخصوص رفع این مشکل همچون Dead Pixel Test and Fix را دانلود و استفاده کنید.اجازه دهید برنامه روند خود را طی کند و سپس نقاط ریز روی صفحه از بین می روند.چنانچه تغییری حاصل نشد، تنها راه چاره تعویض گوشی است.

6.مشکل ششم: مشکلات برقراری اتصال

samsung galaxy note 8 hands on aa 24 of 33 مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

وقتی یک گوشی هوشمند می خرید اولین گزینه هایی که استفاده میکنید اتصالات وایفای و بلوتوث است.اما برخی مشکلات رایج در برقراری این اتصالات در گوشی گلکسی نوت8 دیده شده.

راه حل:

  • مشکل اتصال وای فای

گوشی و روتر را برای ده ثانیه خاموش کنید سپس دوباره به حالت اتصال مجدد بازگردانید.به قسمت تنظیماتSettings بروید و از غیرفعال بودن گزینه ذخیره انرژیPower Saving اطمینان حاصل کنید.شبکه وایفای را در قسمت Wifi Analyzer چک کنید و چنانچه ورودی شما شلوغ بود به گزینه بهتری متصل شوید.با مراجعه به قسمت  تنظیماتSettings/Wifi روی گزینه اتصال موردنظرتان ضربه زده و فراموش کردنForget را انتخاب کرده تا اتصال قبلی پاک شود.

حالا روند اتصال را مجددا از پیش گیرید.از به روز بودن میان افزار روتر و دیگر برنامه ها و نرم افزارهای گوشی مطمئن شوید.

به قسمت تنظیمات پیشرفته وایفای بروید و از روی آدرس MAC یادداشت بردارید و قابلیت دسترسی آن را روی فیلترهای روتر بررسی کنید.برخی کاربران متوجه شده اند که غیرفعال کردن گزینه2.0 نقطه اتصال Hot Spot بسیاری از مشکلات وایفای را برطرف میکند.

به خاطر داشته باشید چنانچه گوشی را در حالت استفاده از SmartSwitch قراردهید، اتصال وایفای برقرار نخواهدشد.برخی نیز برای رفع این ایراد از بازگشت به تنظیمات کارخانه و تنظیمات دستی گوشی استفاده میکنند.

  • مشکلات اتصال بلوتوث

تنظیمات دستی گوشی و ماشین را بررسی و مجددا راه اندازی کنید.مطمئن شوید هیچ یک از قسمت های مهم برقراری اتصال را جا ننداخته باشید.

به قسمت تنظیمات بلوتوث رفته و اطمینان حاصل کنید چیزی نیاز به تغییر نداشته باشد سپس  تمام تنظیمات قبلی را پاک کرده و مجددا تنظیم کنید.

7.مشکل هفتم: مشکلات مربوط به زمانیکه تنها گزینه موجود بروزرسانی نرم افزار است

Samsung Galaxy Note8 Review 24 مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

وقتی هیچ راه حلی در دسترس نیست برخی مشکلات بروز میکنند و تنها راه حلی که وجود دارد انتظار برای انتشار نسخه رسمی بروزرسانی نرم افزار از طرف شرکت سامسونگ یا مخترع نرم افزار است.

مشکلاتی از قبیل:

_عدم توانایی آپلود ویدیو در اینستاگرام

برخی کاربران اظهار داشتند که نمی توانند ویدیو هایی چه از قبیل ویدیوهایی که با گوشی ضبط میکنند و چه ازقبیل ویدیو های معمولی یا حتی بومرنگ در اینستاگرام آپلود کنند و این در حالی است که با آپلود عکس هیچ مشکلی ندارند.

_مشکلات پشتیبانی و پخش ویدیوهای HDR در یوتیوب

برخی کاربران در هنگام تماشای ویدیوهایHDR(1440HDR60) با روند کند مواجه میشوند.

_مشکلات دوربین

برخی کاربران در استفاده از گزینه تمرکز نقطه ای selective focus یا live focus در دوربین مشکل دارند.برای برخی پاک کردن داده ها cache کارساز بوده اما برای اکثر دارندگان گوشی هیچ راه حلی تا کنون در دسترس نیست.

راهنمایی ها: راه اندازی مجدد نرم افزاریsoft reset, راه اندازی مجدد سخت افزاریhard reset, تغییر حالت به حالت امنsafe mood, پاک کردن قسمت های داده ها cache partition

Samsung Galaxy Note 8 S Pen مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها

  • راه اندازی مجدد نرم افزاری soft reset

به مدت تقریبا ده ثانیه دکمه خاموش کردن و پایین آوردن صدا را همزمان فشاردهید تا گوشی خاموش شود. صفحه نمایش باید خاموش باشد.

  • راه اندازی مجدد سخت افزاری hard reset

با گوشی خاموش، همزمان دکمه بالا بردن صدا، دکمه bixby و دکمه خاموش کردن گوشی را فشاردهید.وقتی علامت سامسونگ پدیدار شد دکمه ی پاور را رها کنید اما همچنان دو تای دیگر را نگه دارید.وقتی سیستم بازیافت اندروید پدیدارشد تمام دکمه ها را رهاکنید.

برای رفتن به قسمت پاک کردن داده ها و بازگشت به تنظیمات کارخانه از دکمه پایین آوردن صدا استفاده کنید.سپس دکمه پاور را برای انتخاب آن گزینه فشاردهید.برای دسترسی به گزینه بله تمام داده ها را پاک کن Yes_delete all user datas، دکمه پایین بردن صدا را فشاردهید سپس دکمه پاور را فشاردهید.

صبرکنید تا روند راه اندازی مجدد تکمیل شود.

در آخرین مرحله گزینه تغییرحالت سیستم Reboot system now را مشاهده میکنید.برای ادامه دکمه پاور را فشاردهید.چنانچه گوشی روشن است به قسمت تنظیمات Settings/ پشتیبانی و راه اندازی مجدد Backup and reset/راه اندازی مجدد دستگا هReset device و پاک کردن همه چیز Erase everything بروید.

  • پاک کردن بخش های داده هاCache partition

با گوشی خاموش،دکمه بالا بردن صدا،دکمهBixby و پاور را همزمان فشاردهید.وقتی علامت سامسونگ پدیدار شد دکمه ی پاور را رها کنید اما همچنان دو تای دیگر را نگه دارید.وقتی سیستم بازیافت اندروید پدیدارشد تمام دکمه ها را رهاکنید.

برای رفتن به قسمت پاک کردن داده هاwipe caches  از دکمه پایین آوردن صدا استفاده کنید.سپس دکمه پاور را برای تایید فشاردهید.وقتی به منوی قبلی بازگشتید گزینه تغییرحالت سیستم Reboot system now را انتخاب کنید.

  • تغییرحالت به حالت امنSafe Mode

وقتی گوشی خاموش است،مجددا آن را روشن کرده و دوباره دکمه پایین آوردن صدا را فشاردهید و نگه دارید تا زمانیکه گزینه حالت امن پدیدار شود.روی آن ضربه بزنید.

موارد فوق تعدادی از مشکلاتی بود که ممکن است کاربران گوشی های گلکسی نوت8 با آن مواجه شده باشند و همچنین راه حال های آن ها.

چنانچه با هرگونه مشکل دیگری مواجه شدید با ما در کامنت ها به اشتراک بگذارید تا نوع مشکل و راه حل آن را به فهرست بالا اضافه کنیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه های برطرف کردن آنها»

  1. با سلام من تعمیرکار نرم افزار موبایل هستم خودم نوت ۸ ویتنام خریدم از خود نمایندگی خواستم اینو بگم وقتی گوشی اصلی از جای معتبر خریداری بشه با گارانتی هیچ مشکلی نداره من ۵ ماهه دارم با گوشی کار میکنم نه هنگ دیدم نه مشکلات دیگه سعی کنید فقط از نمایندگی خرید کنید چون مدل های چینی و دسه ۳ این گوشی زیاد در بازار هست و بعد از مدتی استفاده مشکل پیدا میکنند از قبیل مشکلاتی که ذکر شده.موفق باشین

  2. پرهام پرویزی

    سلام
    چند وقتیه که وقتی دوربین گوشی رو روشن میکنم و میخوام وارد تنظیمات دوربین بشم منوی تنظیمات گوشی میپره و اجازه نمیده وارد تنظیات دوربین بشی . گوشی من نوت۸ هست . اگر دوستان کسی دلیلشو بدونه ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *