راهنمای اطلاع یافتن از تاریخ ساخت گوشی

فرقی نمی کند اگر گوشی دست دوم خریده باشید یا فقط می خواهید بدانید گوشی شما در چه تاریخی ساخته شده است، به هر حال دنبال روشی برای اطلاع پیدا کردن هستید. متاسفانه اطلاع یافتن از سن گوشی شما مقداری پیچیده است. هر سازنده گوشی اندروید روش متفاوتی دارد اما با این حال چندین روش و ترفند هستند که می توانید برای اطلاع پیدا کردن از سن گوشی خود، آن ها را امتحان کنید.

جعبه گوشی را بررسی کنید – OnePlus, Motorola  و دیگر سازنده ها

Oneplus 6 manu 840x630 راهنمای اطلاع یافتن از تاریخ ساخت گوشی

بعضی از سازنده ها ملاحظه مشتری ها را می کنند و تاریخ ساخت گوشی را روی جعبه می نویسند. جعبه را بررسی کنید و دنبال واژه date بگردید. تایید شده است که شرکت های onePlus  و بیشتر گوشی های Motorola روی جعبه آن ها تاریخ ساخت وجود دارد. اما اگر چیزی پیدا نکردید، روش های پایین را امتحان کنید.

در تنظیمات – اپل و بعضی از برند های اندرویدی

بعضی از سازندگان گوشی تاریخ ساخت گوشی را در تنظیمات همان گوشی ثبت می کنند. محل ثبت شدن تاریخ در هر گوشی ممکن است متغیر باشید اما معمولا می توانید آن را در قسمت About Phone پیدا کنید.

حال بعضی از شرکت ها تاریخ ساخت گوشی یا نسخه سخت افزار را به صورت مشخص ثبت می کنند؛ اما بعضی دیگر ممکن است آن را در کد سریالی (Serial code) گوشی قرار دهند. متاسفانه اگر بدین گونه باشد، پیدا کردن تاریخ ساخت سخت تر می شود. برای مثال، اپل اطلاعات مربوط به ساخت را در اعدا سریال قرار می دهد. به طوری که رقم سوم به سال اشاره می کند، مثلا اگر 9 باشد یعنی سال 2009، 0 یعنی 2010، 1 یعنی 2011. چهارمین و پنجیم رقم معمولا به هفته آن سالی که گوشی ساخته شده است اشاره می کند.

اگر فکر می کنید که اطلاعات مربوط به ساخت گوشی شما در شماره سریال گوشیتان پنهان شده است، ما پیشنهاد می کنید برای بررسی و سر در آوردن از آن، در گوگل سرچ کنید.

استفاده از برنامه – سامسونگ و دیگر سازنده ها

iphone serial number 1 840x525 راهنمای اطلاع یافتن از تاریخ ساخت گوشی

اگر یک گوشی سامسونگ دارید، به احتمال زیاد توسط یک برنامه، به سادگی بتوانید اطلاعات ساخت گوشی خود را پیدا کنید. گوگل پلی را باز کنید و دنبال برنامه های Phone Info بگردید. برنامه Phone Info *Samsung* به خوبی برای گلکسی S7 کار کرد.

متاسفانه وقتی که برای دیگر برند ها (مانند OnePlus، Blackbery،  Doogee Mix) اینگونه برنامه ها را امتحان کردیم، اطلاعاتی دریافت نکردیم و به نتیجه ای نرسیدیم. بنابراین ظاهرا بیشتر برای گوشی های سامسونگ کاربرد دارند.

کد های ساخت

phone info 840x706 راهنمای اطلاع یافتن از تاریخ ساخت گوشی

اگر روی جعبه، در تنظیمات و یا توسط برنامه نتوانستید تاریخ ساخت گوشی خود را پیدا کنید، تنها روش باقی مانده امتحان کردن کد های ساخت است. مشکل این کد ها این است که معمولا فقط مخصوص یک نوع برند هستند. گاهی اوقات حتی مخصوص یک نوع مدل گوشی هستند! بدین ترتیب راهنمایی کردن شما در پیدا کردن کد مخصوص گوشی شما، تقریبا غیر ممکن است.

بعضی از گوشی ها با وارد کردن کد های *#197328640#* یا *#*#197328640#*#* در شماره گیر گوشی، جواب می دهند و منوی خدمات باز می شود. اگر این کد ها برای گوشی شما کار نکردند، شما باید برای کد مخصوص مدل گوشی خود در گوگل سرچ کنید.

اگر شما نیز روشی برای اطلاع سافانت از سن گوشی یا تاریخ ساخت گوشی دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *