راهنمای فعال کردن قابلیت Find My Device در گوشی‌ اندروید

دستگاه های اندروید نیز مانند iOS قابلیتی برای ردگیری در خود دارند. این قابلیت به مالک گوشی اجازه می دهد از موقعیت گوشی اش اطلاع پیدا کند. با این قابلیت می توانید گوشی خود را ردگیری کنید، اما همچنین می توانید در مواقعی که آن را در خانه یا اتاق گم کرده اید، با آن تماس برقرار کنید و آن را پیدا کنید. این قابلیت در خود سیستم اندروید وجود دارد، اما گوگل نیز برنامه ای با نام Find My Device دارد که مخصوص به این کار است و در Play Store در دسترس می باشد. این برنامه به راحتی محیط کاری برای شما فراهم می کند که با استفاده از آن می توانید تمام دستگاه های متصل شده را نمایش دهید یا رد آن ها را بگیرید. 

اگر نگران گم کردن یا دزدیده شدن گوشی خود هستید این مطلب را مطالعه کنید.

قابلیت «Find My Device» یا «گوشی مرا پیدا کن»

برنامه Find My Device را از گوگل پلی نصب کنید. می توانید از لینکی که قرار داده شده برنامه را دانلود کنید. اما اگر تصمیم داشتید خودتان بعداً در گوگل پلی به دنبال برنامه بگردید، مطمئن شوید که نسخه منتشر شده توسط Google را نصب می کنید.

برنامه را باز کنید و وارد حساب گوگل خود شوید. البته می توانید به عنوان کاربر مهمان نیز وارد برنامه شوید.

android find my device راهنمای فعال کردن قابلیت Find My Device در گوشی‌ اندروید

وقتی وارد برنامه شدید، باید اجازه دسترسی به موقعیت گوشیتان را برای برنامه صادر کنید. این کار باعث می شود برنامه دستگاهتان را روی نقشه به شما نشان دهد، و بعد می توانید اگر خواستید با آن تماس بگیرید. همچنین می توانید قابلیت Enable Secure & Erase برنامه را فعال کنید.

کلید گزینه های بیش تر یا در واقع همان «سه نقطه گوشه بالای برنامه، چند دسترسی به شما می دهد: می توانید نام دستگاه خود را تغییر دهید، حساب کاربری خود را عوض کنید، موقعیت یک دستگاه را به روز رسانی کنید و همچنین می توانید گزینه ای را فعال کنید که همیشه هنگام باز کردن این برنامه از شما بخواهد وارد حساب کاربریتان شوید.

find my device android 1024x911 راهنمای فعال کردن قابلیت Find My Device در گوشی‌ اندروید

برای این که بتوانید گوشیتان را پیدا کنید نصب این برنامه الزامی نیست. موقعیت گوشیتان به صورت عادی توسط گوگل ردیابی می شود و شما می توانید با استفاده از مرورگر کامپیوتر گوشی را پیدا کنید. تنها کافیست عبارت Find my phone را در گوگل جستجو کنید. همچنین گوگل کردن عبارت Find my Phone روی مرورگر گوشی های اندروید نیز کارساز خواهد بود؛ منتهی اگر به سیستم اندروید دسترسی دارید، استفاده از برنامه ای که معرفی کردیم راه حل بهتری است؛ زیرا محیط کار ساده ای در اختیار شما قرار می دهد و دکمه ها و کلیدها و گزینه های فراوان شما را سردرگم نمی کنند.

گزینه «ورود به عنوان مهمان» (sign in as guest) هم برای مواقعی است که می خواهید با حساب گوگل وارد برنامه شوید، اما با این تفاوت که آن حساب گوگل را به عنوان حساب پیش فرض گوشی نگذاشته اید. البته در مواقعی که نمی خواهید از حساب گوگل اصلیتان استفاده کنید نیز این گزینه کاربرد خواهد داشت. از طریق این گزینه، با هر حسابی که وارد برنامه شوید، به محض بستن برنامه، از آن حساب خارج می شوید.

این برنامه، برنامه خود گوگل می باشد؛ در نتیجه کاربران، آن را به برنامه های دیگر – که صدها مورد از آن ها در اینترنت یافت می شود – ترجیح می دهند. سایر نرم افزارها به اندازه نرم افزار خود گوگل قابل اعتماد نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *