نحوه بزرگ کردن اندازه متن در اندروید (بزرگ کردن فونت)

نمایشگر گوشی های اندروید ممکن است بزرگتر شود، اما با افزایش تعداد پیکسل برای مطابقت با نمایشگر، اندازه متن می‌توانید به جای بزرگتر شدن، کوچکتر شود. اگر در خواندن کلمات در نمایشگر گوشی مشکل دارید، می‌توانید اندازه متن را برای بزرگتر شدن تنظیم کنید.

برای تغییر کیبورد در گوشی اندروید با ما در این لینک همراه شوید.

استفاده از تنظیمات اندازه متن در اندروید

همانطور که گوشی های هوشمند بسته به شرکت سازنده دارای رابط کاربری نیستند، این آموزش نیز ممکن است با نوع خاص از دستگاه ها سازگار نباشد.

اصل قضیه ثابت است، بنابراین بدون توجه به مدل گوشی می‌توانید چگونگی فرآیند را دریابید.

به عنوان اولین کار باید تنظیمات را باز کنید. این کار با کشیدن انگشت از بالاترین قسمت نمایشگر برای دسترسی به پنجره سریع تنظیمات قابل انجام است. در گوشه بالا سمت راست نماد چرخ دنده مشاهده می‌کنید. با ضربه زدن روی آن پنجره اصلی تنظیمات باز خواهد شد.

اکنون، بخش “صفحه نمایش” را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. سپس به دنبال قسمتی که نوشته فونت (قلم)، بزرگنمایی یا متن بگردید و وارد آن شوید.

بزرگ كردن فونت اندروید
بزرگ كردن فونت اندروید

بسته به نسخه اندروید مورد استفاده شما، شما یکی از دو گزینه انتخاب اندازه متن، یا یک پنجره تقسیم به همراه متن در بالا و نوار لغزنده در پایین مشاهده خواهید کرد.

اگر گزینه اول است، روز یکی از از گزینه ها که بزرگتر از اندازه متن کنونی است ضربه بزنید. سپس، به یک برنامه رفته و ببینید که خواندن متن برای شما آسان تر شده است یا خیر. اگر بله، کار تمام شده است. ولی اگر خیر به تنظیمات برگردید و اینکار را تا زمانی که اندازه متن راضی کننده شود ادامه دهید.

برای دستگاه های دارای اندروید 7 یا بالاتر، می‌توانید با استفاده از نوار لغزنده اندازه متن را مشخص کنید. کشیدن آن به سمت راست متن را بزرگتر و در جهت برعکس متن را کوچکتر خواهد کرد.

بزرگ کردن فونت گوشی
بزرگ کردن فونت گوشی

شما می‌توانید از طریق پنجره بالا روی بزرگ یا کوچک شدن متن در اثر جابجایی نوار لغزنده، در نمایشگر خود نظارت کنید.

اگر فونت دستگاه مورد علاقه شما نیست، گزینه “سبک فونت” برای انتخاب یک فونت جدید زیر نوار لغزنده اندازه متن وجود دارد.

هنگامی که همه چیز طبق علاقه شما شد، روی “اعمال” در بالای صفحه ضربه بزنید، به همین راحتی.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *