راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

اگر نگران گم شدن یا دزدیده شدن گوشی خود هستید، بهتر است به جای نگرانی یک سیستم ردیابی روی گوشیتان نصب کنید. هنگامی که با گوشی به اینترنت وای فای متصل باشید، مکان یابی دقیق تر از هر زمان دیگری انجام می شود؛ با این وجود که GPS و داده های گوشی نیز می توانند نقطه قابل قبولی برای محل گوشیتان پیدا کنند. برای استفاده از سرویس ردیابی، فرق نمی کند اگر برنامه ای که استفاده می کنید فابریک گوشیتان باشد یا آن را دانلود کرده باشید، باید حساب گوگل داشته باشید.

  • نحوه مکان یابی گوشی با استفاده از گوگل
  • پیدا کردن گوشی با استفاده از برنامه های فرعی
  • بهترین راهکار

نحوه مکان یابی گوشی با استفاده از گوگل

امروزه اکثر گوشی های اندرویدی با قابلیت «Find My Device» یا «Android Device Manager» عرضه می شوند. این سرویس به طور خودکار مکان گوشیتان را ردیابی می کند. بنابراین اگر زمانی گوشیتان را گم کردید می توانید به سرعت سراغ لپ تاپ یا گوشی دیگری بروید و آخرین مکان ثبت شده گوشیتان را پیدا و بررسی کنید. اگر نزدیک باشد می توانید به آن تماس بگیرید و پیدایش کنید، و اگر احیانا احساس کردید که گوشیتان به سرقت رفته است می توانید فقط با یک اشاره گوشیتان را قفل کنید یا محتویات آن را کاملا پاک کنید.

عاقلانه ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دست پیش را بگیرید و قبل از آنکه گوشی خود را گم کنید، مطمئن شوید روی گوشیتان سیستم ردیابی نصب کرده اید. در غیر این صورت، پس از وقوع حادثه کاری از دست شما ساخته نخواهد بود.

نحوه فعال کردن قابلیت « Find My Device»

در گوشی های اندروید جدید، در بخش تنظیمات گوشی کلید میانبری برای این قابلیت تعبیه شده است، اما باز هم به هر علتی ممکن است نیاز پیدا کنید برنامه مخصوص این کار را از گوگل پلی دانلود کنید. این سرویس مکان یابی که لینکش را قرار دادیم، به طور کاملا اساسی با Google همگام سازی شده است تا عمل مکان یابی را بسیار ساده تر کند. تنها کاری که باید بکنید فعال کردن چند مورد است:

  1. به بخش Settings بروید.
  2. روی «Security & lock screen» کلیک کنید.
  3. روی «Device administrators» کلیک کنید.
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده
  1. روی «Find My Device» کلیک کنید. مشاهده می کنید که خانه در خانه مقابل، علامت تیکی ظاهر می شود.
  2. در گوشه بالای سمت چپ صفحه روی «back button» کلیک کنید.
  3. یک بار دیگر هم روی «back button» کلیک کنید تا به منوی اصلی تنظیمات بازگردید.
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده
  1. روی گزینه «Location» در منوی اصلی تنظیمات کلیک کنید.
  2. روی کلیدی که کنار گزینه Locations و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. مشاهده می کنید که روشن می شود.
  3. روی «Mode» کلیک کنید.

how to find your lost phone 3 راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

  1. روی «High accuracy» کلیک کنید تا داخل دایره پر شود.
  2. روی «back button» در گوشه بالای سمت چپ کلیک کنید.
  3. روی «Google Location History» کلیک کنید.
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید
  1. روی کلید زیر Location History کلیک کنید تا روشن شود.
  2. روی کلید کنار «This Device» کلیک کنید تا روشن شود.
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید
راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

نحوه مکان یابی گوشی با استفاده از گوگل

برای تعیین مکان گوشیتان باید با یک کامپیوتر یا گوشی دیگر وارد حساب گوگلتان بشوید:

  1. مرورگر اینترنت خود را باز کنید.
  2. به آدرس com/find بروید.
  3. اگر لازم بود آدرس و پسورد ایمیلتان را برای بررسی ایمیل وارد کنید. اگر 2-step Verification حساب گوگلتان فعال آن است، اطلاعات مربوط به آن را نیز کامل کنید.

how to find your lost phone 6 راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

با روشن بودن قابلیت «Find My Device» گوشیتان شما سه انتخاب پیش رو دارید:

  • می توانید با انتخاب «Play a sound» از گوشی بخواهید صدایی ایجاد کند تا جای آن را پیدا کنید(حتی اگر گوشی را در حالت بی صدا هم گذاشته باشید این راهکار عملی است). این راه حل هنگامی که نقشه مشخص کرده باشد گوشی در فاصله ای است که صدای آن قابل شنیدن است بسیار کارآمد خواهد بود.
  • می توانید دستگاهتان را با انتخاب «Secure Device» وارد حالت امنیتی کنید تا یابنده گوشی نتواند به صفحه Home گوشی دسترسی پیدا کند. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که گوشی شما از قبل با حسگر اثر انگشت یا رمز عبور محافظت نشده باشد.
  • با انتخاب گزینه «Erase» محتویات گوشی خود را پاک کنید. این راهکار، زمانی که مطمئن هستید احتمال باز پس گرفتن گوشیتان بسیار کم است، بهترین انتخاب شما خواهد بود.

how to find your lost phone 7 راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

اگر نمی توانید با استفاده از قابلیت «Find My Phone» محل گوشی خود را تعیین کنید، محتمل ترین دلیل این است که گوشی شما در حال حاضر به اینترنت متصل نیست. در این شرایط، بسیار مهم است که دست برندارید و به کار خود ادامه دهید؛ دقیقاً به محض اینکه گوشی شما به اینترنت متصل شود، آن را روی نقشه پیدا خواهید کرد.

اگر قصد دارید برای اجتناب از گم شدن گوشیتان یک برنامه ردیابی دانلود کنید، انتخاب های متعددی پیش رو خواهید داشت. در اینجا چند انتخاب را به شما معرفی می کنیم.

مکان یابی گوشی در خانه با استفاده از Google Home

google home bundles 4zm4 راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

گاهی اوقات ممکن است در خانه گوشی را جایی بگذارید و محل آن را فراموش کنید. اگر یک میکروفون Google Home داشته باشید می توانید از Google Asistant کمک بگیرید و گوشیتان را پیدا کنید.

برای این کار همان حساب گوگلی که میکروفون Google Home شما روی آن فعال است باید روی گوشیتان نیز فعال باشد. باید از طریق برنامه Home، حساب گوگل و همچنین صدای خود را با Google Home مطابقت داده باشید. همچنین گوشی باید روشن و به اینترنت متصل باشد. و در آخر، قابلیت «Find My Device» گوشی نیز باید روشن باشد.

تا هنگامی که گوشیتان روشن و به اینترنت متصل باشد، تنها کاری که لازم است انجام دهید گفتن « okay Google, find my phone» است. در ادامه گوگل صدای شما را تشخیص خواهد داد و بر همین اساس دستگاه مورد نظر شما را پیدا و زنگ آن را روشن می کند (حتی اگر گوشی در حالت بی صدا باشد).

 

با پشتیبانی چند کاربره Google Home، تمام اعضای خانواده می توانند در صورت گم کردن گوشیشان، با استفاده از Google Home آن را پیدا کنند. تنها کافیست حساب گوگلشان را از طریق صدای خود با Google Home مطابقت داده باشند.

پیدا کردن گوشی با استفاده از برنامه های فرعی

در حالی که سرویس ردیابی گوگل بهترین انتخاب شما است، شاید بخواهید از برنامه های دیگر نیز برای ردگیری استفاده کنید. در زیر، بهترین برنامه ها را معرفی کرده ایم.

Family Locator

Family Locator tracking app press راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

این برنامه که توسط Life360 ساخته شده، در واقع یک ردیاب GPS است که عموما برای خانواده هایی با جمعیت زیاد کاربرد دارد. برنامه به گروه افراد صمیمی ای که می خواهند گوشیشان ردیابی شود عنوان «Circle» می دهد. اعضای خانواده به شکل آیکون های کوچکی روی نقشه های آنلاین درون برنامه ظاهر خواهند شد. نقشه نشان می دهد که در هر زمان مشخص، هر یک از اعضای خانواده کجا است.

این برنامه شرایط گفتگو یا برقراری زمان و مکان ملاقات ها را نیز برای افراد «Circle» فراهم می آورد. و واضحاً، اگر گوشی هر یک از افراد Circle گم شد یا دزدیده شد، برنامه مکان آن را روی نقشه نشان خواهد داد.

لینک دانلود این برنامه

Cerberus anti theft

Cerberus anti theft app press راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

این برنامه در صورتی که گوشی خود را گم کردید یا آن را از شما دزدیدند، لیست قابل توجهی از قابلیت های کنترل از راه دور ارائه می دهد. مانند سایر برنامه ها هنوز هم قادر خواهید بود گوشی خود را قفل و پاک کنید یا صدای آن را درآورید. اما علاوه بر آن می توانید از راه دور دوربین گوشی خود یا زنگ هشدار بسیار بلندی را در آن فعال کنید. (حتی اگر هنگام گم شدن، در حالت بی صدا بوده باشد.)

ویژگی های پیشرفته این برنامه به شما اجازه می دهند آن را در دستگاه خود پنهان کنید تا اگر کسی دستگاهتان را پیدا کرد یا آن را دزدید، Cerberus قابل شناسایی نباشد. گوشی گم شده شما از طریق وبسایت Cerberus یا از طریق ارسال SMS به گوشی دیگری که Cerberus روی آن نیز نصب است، داده های مورد نیازتان را برای شما می فرستد.

لینک دانلود این برنامه

Prey Anti Theft

Prey Anti Theft app press راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

این برنامه از این نظر حائز اهمیت است که یک بار دانلود آن می تواند سه دستگاه مختلف را تحت پوشش خود قرار دهد. شما قابلیت به صدا درآوردن زنگ هشدار و در صورت مورد استفاده قرار گرفتن توسط فرد یابنده قابلیت گرفتن اسکرین‎شات را دارید. همچنین می توانید دستگاه را قفل کنید.

هنگامی که برنامه را دانلود کنید، خود برنامه نحوه استفاده را به شما آموزش می دهد. این برنامه کاملا رایگان است و هیچگونه پرداختی برای استفاده از نهایت ویژگی های آن نیاز نیست.

لینک دانلود این برنامه

Lost Android

Lost Android app press راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

این برنامه شما را قادر می سازد تا از طریق وبسایت برنامه، از راه دور به گوشی خود دسترسی پیدا کنید. با این برنامه، می توانید اطلاعات مهمتان را پاک کنید، یا به گوشی گم شده خود پیام بفرستید و از فرد یابنده بخواهید که آن را به شما برگرداند.

همچنین می توانید از راه دور مسیر تماس های ضروری خود را به شماره ای دیگر انتقال دهید، و لیستی از تماس ها، پیام ها، یا عکس هایی که توسط دستگاه گرفته می شود در اختیار داشته باشید.

لینک دانلود این برنامه

Where’s My Droid

Wheres My Droid app press راهنمای پیدا کردن گوشی گمشده اندروید

این برنامه می تواند باعث شود گوشی شما زنگ بخورد، مکان آن را از طریق GPS روی Google Maps تعیین کند، و رمز عبوری ایجاد کند که از دسترسی افراد غیر به برنامه های گوشی شما جلو جلوگیری کند. Stealth Mode (حالت مخفی) برنامه به جای نشان دادن پیام های شما، هشداری با مضمون اینکه این گوشی گم یا دزیده شده است به یابنده نشان می دهد.

برای استفاده از نسخه نامحدود این برنامه باید آن را خریداری کنید.

لینک دانلود این برنامه

کلام آخر

اگر کسی که گوشی شما را در دست دارد آن را به تنظیمات کارخانه برگرداند، هیچ برنامه یا سرویس رد یابی نمی تواند گوشیتان را پیدا کند. بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه تمام داده ها، حساب ها و پسوردهای گوشی را پاک می کند و در این صورت هیچ برنامه کنترل از راه دور یا حساب گوگلی روی گوشی باقی نمی ماند که بخواهد گوشی شما را ردیابی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *