راه حل ارور سیم کارت “No SIM Card Detected” در اندروید

دلایل مختلفی برای ارور عدم شاناسایی سیم کارت توسط گوشی اندروید شما وجود دارد. بعضی از دلایل احتمالی ممکن است به درستی وارد نکردن سیم کارت به گوشی باشد، یا گوشی اندروید شما به مشکل نرم افزاری برخورده باشد. دلایل هر چه که باشند، باید سریعا راه حلی برای مشکل پیدا شود.

Sim Featured 800x400 راه حل ارور سیم کارت "No SIM Card Detected" در اندروید

در این مطلب چندین راه حل برای وقت هایی که گوشی اندروید شما نمی تواند سیم کارتتان را شناسایی کند، معرفی کرده ایم.

راه حل های آسان

اگر علت ارور سیم کارت مشکل نرم افزاری باشد، گاهی اوقات یک خاموش روشن کردن ساده می تواند مشکل را حل کند. دکمه پاور را برای مدتی فشار دهید تا پنجره ای ظاهر شود که گزینه Restart در آن وجود دارد. روی آن ضربه بزنید تا گوشی شما ریستارت شود. اگر گوشی شما دارای گزینه Restart نیست، گوشی را خاموش کنید، سی ثانیه صبر کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

یکی دیگر از راه حل های آسان در نسخه های اخیر اندروید این است که از فعال بودن سیم کارت مطمئن شویم. برای این کار، به تنظیمات گوشی بروید و سپس در قسمت Network & Internet، SIM cards را پیدا کنید سپس نوار لغزنده کنار آن را بکشید تا فعال و روشن شود.

fix no sim card detected android sim card on راه حل ارور سیم کارت "No SIM Card Detected" در اندروید

حالت شبکه را به حالت Auto تغییر دهید

تغییر دادن حالت شبکه به حالت خودکار یا Auto راه حل دیگری است که می توانید امتحان کنید. این کار را می توانید در تنظیمات گوشی، در بخش Mobile Networks، Network Mode را به اولین حالت آن یعنی (LTE/WCDMA/GSM (auto connect تغییر دهید.

SIM Network راه حل ارور سیم کارت "No SIM Card Detected" در اندروید

اپراتور شبکه صحیح را انتخاب کنید

اگر اپراتور شبکه ای که از آن استفاده می کنید آن چیزی نیست که در تنظیمات گوشی اندروید شما انتخاب شده است، قطعا با ارور سیم کارت مواجه خواهید شد. برای اطمینان سازی از آن در تنظیمات گوشی به Mobile Networks -> Network Operators -> Search Networks بروید. روی Search Networks ضربه بزنید تا جست و جوی شبکه آغاز گردد. زمانی که جست و جوی گوشی اندروید شما پایان یافت و نتایج نمایش داده شدند، روی حامل خود ضربه بزنید.

.SIM Search راه حل ارور سیم کارت "No SIM Card Detected" در اندروید

تنظیمات شبکه APN را شخصا وارد کنید

اگر دو راه حل فوق موثر نبودند، پس امکان دارد سیم کارت شما به طور کامل ارتباط خود را با شبکه ای که باید با آن ارتباط برقرار کند، قطع کرده است. اگر این چنین باشد، پس ممکن است لازم باشد که تنظیمات شبکه اپراتور APN را شخصا وارد کنید.

در گوشی ها اندروید مدرن (نسخه 9.0 Pie و بالاتر)، این کار را با رفتن به تنظیمات گوشی و سپس Network & Internet -> Mobile network -> Advanced -> Access point names انجام می دهید؛ سپس در آنجا روی آیکون + در بالا گوشه سمت راست ضربه بزنید.

fix no sim card detected android add apn راه حل ارور سیم کارت "No SIM Card Detected" در اندروید

در این مرحله، شما باید با شرکت ارائه دهنده شبکه خود تماس بگیرید تا تنظیمات APN لازم برای وارد کردن به اینجا را دریافت کنید، یا در صورتی که شرکت ارائه دهنده شما این تنظیمات را منتشر کرده باشد، می توانید برای پیدا کردن این تنظیمات، در اینترنت سرچ کنید. همچنین فکر خوبی است که از تنظیمات APN خود اسکرین شات بگیرید و آن ها را ذخیره کنید تا در صورتی که دوباره به مشکل برخوردید بتوانید به آن ها مراجعه کنید.

سیم کارت و باتری را خارج کنید

یکی دیگر از راه حل های آسان خارج کردن باتری (اگر قابل خارج کردن باشد) و سیم کارت است. قبل ازانجام این کار، مطمئن شوید که گوشی خود را خاموش کرده اید. وقتی همه چیز را خارج کردید، تقریبا یک دقیقه صبر کنید و بعد از آن دوباره همه چیز را وارد کنید.

افتادن گوشی یک اتفاق معمولی است، حتی اگر بدنه گوشی ضربه ندیده باشد، سیم کارت ممکن است کمی جا به جا شود. یکی از روش های آسان و ارزان که بسیاری از کاربران آن را امتحان کرده اند، اضافه کردن تکه ای کاغذ یا چسب نواری برای ثابت کردن سیم کارت است. با این کار سیم کارت بهتر جایگذاری می شود و خوشبختانه مشکل حل می شود.

گوشی خود را در حالت ایمن (Safe Mode) بگذارید

متاسفانه همه برنامه هایی که نصب می کنید رفتار خوبی از خود بروز نمی دهند. بعضی از برنامه ها می توانند بیشتر از اینکه خوبی برسانند باعث ارورهایی در گوشی شما شوند. گوشی خود را وارد حالت ایمن کنید. برای آشنایی با چگونگی وارد شدن به حالت ایمن این مطلب را بخوانید.

برای چندین ساعت در حالت ایمن بمانید و ببینید در این حالت نیز به مشکل برمی خورید یا خیر. اگر به مشکلی بر نخورید، سعی کنید آخرین برنامه هایی را که اخیرا نصب کرده اید را به یاد بیاورید و آن ها را حذف نصب کنید. از حالت ایمن خارج شوید و ببینید که مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

راه حل حالت هواپیما

اگر تمامی راه حل های بالا را امتحان کرده اید و مطمئنید که تقصیر سیم کارت نیست، وقت آن رسیده است که راه حال حالت هواپیما (Airplane Mode) را امتحان کنید. در صفحه نمایش گوشی خود، از بالا به طرف پایین بکشید تا نوار ابزار ظاهر شود. در آنجا آیکون حالت هواپیما را پیدا کنید و با ضربه زدن روی آن، آن را فعال کنید.

SIM Airplane راه حل ارور سیم کارت "No SIM Card Detected" در اندروید

بسته به نسخه اندرویدی که دارید، ممکن است با یک پیام اخطار مبنی بر روشن کردن حالت هواپیما مواجه شوید. به هر حال آن را فعال کنید و حول سی ثانیه منتظر بمانید. وقتی این حالت را خاموش و غیرفعال می کنید، گوشی اندروید شما شروع به پیدا کردن یک شبکه می کند و خوشبختانه بدین ترتیب ارور سیم کارت حل می شود.

ارور سیم کارت را با پاک کردن Cache حل کنید

پاک کردن فایل های حافظه پنهان یا Cache در گوشی اندروید برای حل ارور سیم کارت بسیار آسان است. نخست به تنظیمات گوشی بروید سپس به Storage -> Internal Storage -> Cached Data بروید. زمانی که روی Cached Data ضربه می زنید، پنجره ای باز می شود که به شما اطلاع می دهد که با این کار فایل های Cache تمامی برنامه های روی گوشی شما پاک خواهند شد. اگر مشکلی ندارید روی گزینه Delete بزنید تا پاک شوند.

SIM Cache راه حل ارور سیم کارت "No SIM Card Detected" در اندروید

نتیجه گیری

کاش راهی وجود داشت که می شد از همان اول علت ارور سیم کارت را شناسایی کرد و دیگر لازم نبود که تمامی روش ها را امتحان کنیم تا مشکل حل شود. متاسفانه تا زمانی که اندروید پیامی مبنی بر علت این ارور ارائه ندهد، مجبورید از روش آزمون و خطا علت مشکل را پیدا کنید و آن را حل کنید. کدام راه حل برای شما مفید بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *