رفع هشدار “Moisture Detected Error” (شناسایی رطوبت) در گوشی سامسونگ

ویژگی ضد آب بودن، از مواردی است که تولید کنندگان گوشی های هوشمند مدرن به آن توجه ویژه دارند و به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد در دستگاه های بزرگ خود به کار می برند. همه کسانی که از تلفن همراه استفاده می کنند، خواستار کارکرد مناسبی از تلفن شان هستند و یا اگر به طور تصادفی در تماس با آب قرار گیرد، از کار نیفتد. در حقیقت، کاربران گوشی های هوشمند گوشی هایی را دوست دارند که بتوان با آن ها زیر آب عکس گرفت.

کمپانی سونی دستگاه های ضد آب، به ویژه سری Xperia Z را تولید کرده است. شخصا، به تکنولوژی ضد آب بودن گوشی های هوشمند اعتمادی ندارم، به ویژه از زمانی که گوشی Xperia Z3  را در یک سطل آب فرو بردم تا ادعای سونی مبنی بر این که Z3 ضد آب است را تست کنم، اما گوشی کاملا خراب شد.

در حقیقت، آب بزرگ ترین دشمن ابزارهای الکترونیکی است و ساختن یک گوشی ضد آب، حتی با مدت زمان و فشار معینی، کار ساده ای نیست. مسلما نمی توان یک گوشی هوشمند بدون بلندگوی استریو، میکروفون، سوکت پین های هدفون و پورت شارژ را تصور کرد، هم چنین تصور یک گوشی بدون هیچ خطایی، کار بسیار دشواری است.

با راه اندازی Galaxy S7 / S7 Edge، سامسونگ گواهینامه IP68 را برای پرچمدار خود به دست آورد. این بدین معنی است که این دو تلفن همراه می توانند در آبی به عمق 1.5 متر تا 30 دقیقه بدون نفوذ آب و رطوبت دوام بیاورند.

شرکت سامسونگ در Galaxy S7 / S7 Edge از واشر، چسب های بسیار قوی و مهر و موم استفاده می کند تا از اجزای داخلی دستگاه در برابر آب و رطوبت محافظت کند. اسپیکرهای مشبک سامسونگ به گونه ای طراحی شده اند که از نفوذ آب جلوگیری می کنند. در Galaxy S7 جک قدرتی طراحی شده است توسط نرم افزاری که به دستگاه، سیگنالی برای توقف می دهد که دستگاه را در برابر یک اتصال کوتاه احتمالی، ایمن نگه می دارد.

برخی از دستورالعمل های سامسونگ در راهنمای دستگاه ذکر شده است.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

دستگاه شما ضد آب و گرد و غبار می باشد. برای محافظت از دستگاه خود در برابر گرد و غبار، این دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.

  • دستگاه نباید در معرض آب عمیق تر از 1.5 متر قرار بگیرد و نباید بیش از 30 دقیقه آن را در آب قرار داد.
  • دستگاه را در معرض آب های با فشار زیاد قرار ندهید، مانند آب در حال جریان، امواج اقیانوس ها، یا آبشارها.
  • اگر دستگاه در معرض آب تمیز قرار گرفت، با پارچه تمیز و نرم کاملا آن را خشک کنید. اگر دستگاه با مایعات دیگر خیس شد، آن را با آب تمییز بشویید و کاملا با پارچه نرم و تمیز خشک کنید. اگر از این دستورالعمل ها پیروی نکنید، عملکرد و ظاهر دستگاه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
  • اگر دستگاه در آب غوطه ور شود، یا میکروفون، بلندگو یا گیرنده صدا مرطوب باشد، ممکن است در حین تماس تلفنی صدا به وضوح شنیده نشود. دستگاه را با یک پارچه خشک پاک کنید یا قبل از استفاده، آن را کاملا خشک کنید.
  • اگر از دستگاه در آب استفاده کنید، ممکن است صفحه نمایش لمسی و سایر ویژگی ها به خوبی عمل نکنند.
  • دستگاه شما در محیطی تحت کنترل، تست شده است که در شرایط ویژه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم باشد ( دارای استاندارد IP68 مطابق استاندارد بین المللی IEC 60529-Degrees Protection)؛ 15-35 درجه سانتی گراد، 86-106 کیلو بایت، 1.5 متر، 30 دقیقه. با وجود این طبقه بندی، هنوز هم ممکن است دستگاه شما در شرایط خاصی آسیب ببیند.

پس از خواندن جزئیات فوق، کاربران Galaxy S7 ممکن است رویاهایی درباره فرو کردن گوشی شان در آب داشته باشند، اما یک مشکل وجود دارد. اگر دستگاه هر نوع رطوبتی را با برچسب های رطوبت شناسایی، تشخیص دهد ممکن است دستگاه، شارژ را متوقف کند. علاوه بر این، سامسونگ هیچ پوشش ضد آبی بر روی تخته مدار قرار نداده است و این باعث آسیب پذیر شدن دستگاه می شود.

سامسونگ Galaxy S7 ضد آب است و این یک ویژگی ایمن و مطمئن در تماس با آب است. گرچه، اگر شما عمدا گوشی را در آب فرو کنید، سامسونگ ادعاهای خود را رد می کند و گارانتی گوشی تان را از دست می دهید.

اگر به تازگی گوشی خود را در تماس با آب قرار داده اید و هنگام کار کردن با آن با خطایی در رابطه با رطوبت مواجه شده اید، در زیر چند نکته ذکر شده که می توانید این مشکل را حل کنید.

هنگامی که حسگر هر گونه رطوبتی در داخل پورت شارژ تشخیص می دهد، خطا رخ می دهد. همان طور که قبلا گفته شد، این یک اقدام ایمن توسط OEM برای حفاظت از دستگاه در برابر اتصال کوتاه است. این اقدام ممکن است برای برخی به یک حفاظ منطقی شبیه باشد، در حالی که برای سایرین احتمالا مرحله ای است که گواهینامه IP68 را شکست می دهد.

به هر حال، در زیر چند روش مفید برای تمیز کردن رطوبت دستگاه و رفع مشکل خطای “رطوبت شناسایی” در سامسونگ  Galaxy S7 و Note 7 و دیگر دستگاه ها وجود دارد.

  • ابتدا گوشی خود را با یک پارچه نخی صاف تمیز کنید و سپس با پورت شارژ آن را رو به پایین حرکت دهید تا آب اضافی داخل پورت را خشک کند.
  • با استفاده از یک جارو برقی آب درون تمام پورت ها را تخلیه کنید: پورت شارژ، بلندگو، پورت AUX، بلندگوی ماهواره ای، تمام دکمه ها. انجام این کار ممکن است خطای ” رطوبت شناسایی ” را در S7 شما رفع کند.
  • هوا را به درون پورت شارژ نفرستید، زیرا آب یا رطوبت ممکن است به داخل دستگاه نفوذ کند. با سشوار آب را خشک کنید و از رطوبت خلاص شوید. اطمینان حاصل کنید که دمای سشوار پایین یا متوسط باشد ​​به طوری که دستگاه از طریق گرمای آن آسیب نبیند. درجه حرارت سشوار را به “1” یا “2” تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که هدف شما فقط خشک شدن رطوبت است! حداقل دو تا سه دقیقه از سشوار استفاده کنید و از زوایای مختلف پورت شارژ را خشک کنید.
  • اکنون، با یک پارچه خشک سعی کنید هر گونه رطوبت احتمالی موجود در پورت USB را پاک کنید.
  • باید بدانید که برنج رطوبت بسیاری را جذب می کند. هم چنین می توانید گوشی را به مدت 30 تا 60 دقیقه در یک جعبه برنج قرار دهید، این کار به رفع مشکل رطوبت کمک می کند!
  • یک پنبه الکلی بردارید و آن را روی پورت USB حرکت دهید. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود.
  • اگر پاک کردن با یک پارچه، فرو بردن گوشی در برنج یا ترفند سشوار برای شما کارآمد نیست، می توانید روش دیگری را امتحان کنید. قطعه پلاستیکی نگه دارنده محل اتصال داخل پورت شارژ را با یک قیچی اندکی فشار دهید. هم چنین، محل های اتصال را با ناخن ها به آرامی پاک کنید تا هر گونه آب اضافی در درون آن خشک شود. این کار را با احتیاط بسیار انجام دهید.
  • استفاده از یک کابل شارژ متفاوت احتمالا کارآمد خواهد بود.

پس از تست کردن موارد فوق، گوشی را مجددا راه اندازی کنید و پین شارژر را وصل کنید. اکنون می توانید دستگاه را به طور معمول شارژ کنید.

20 دیدگاه دربارهٔ «رفع هشدار “Moisture Detected Error” (شناسایی رطوبت) در گوشی سامسونگ»

  1. سلام خسته نباشید من امروز این مشکل رو تو گوشی خودم دیدم و کلا داغون شدم من گوشی رو به مدت 30 دقیقه در هوای ازاد قرار دادم بعدش با سشوار سرد بهش گرفتم و بعد پنبه الکی بهش زدم و گوشی شارژ شدش حالا نمی دونم باز این مشکل واسش رخ بدهد یا خیر
    مرسی بابت سایت خوبتون خیلی کمک من کرد

  2. سلام وقتتون بخیر.
    ما یک گوشی گلگسی اس هشت خریدیم ب ناگهان در اکواریوم اب شور افتاد مدت قرارگیری کمتر از سی ثانیه بود و عمق بیست سانت هم نبود
    اما یک ماهه چندوقت یکبار پیغام رطوبت رو میده و مدتی اذیت میکنه مارو تموم اقدامات بالا انجام شده جز فروکردن مجدد در اب تمیز. میشه راهنمایی کنید ک مشکلمون برا همیشه رفع شه کلی پول دادیم بابت این گوشی
    ممنونم جوابمو بدید و راهنمایی کنید

    منتظر راهنمایی شماهستم از دیشب تاالانم گوشیم شارژ نشده بخاطر علامت رطوبت حدودا یک ماه گذشته اما این علامت مدام میاد

    1. سلام.موقتامی تونیدقبل ازباریسیت مجددکابل شارژرا متصل کنیدتاگوشیتون شارژبشه ولی برای رفع کلی اطلاعی ندارم.

  3. گوشیه من از صبح به این مشکل خورده سشوار کشیدم تو افتابم قرار دادم ولی بازم درست نشد خواهش میکنم کمکم کنید چکار کنم

  4. سلام.من گوشیa7 2017دارم.تو اب نیفتاده ولی پیام رطوبت میده و نمیذاره گوشیمو شارژ کنم.لطفا کمکم کنین

      1. گوشیت و خاموش کن بزن تو شارژ
        بعد که شارژ شد همونجوری وقتی که تو شارژه روشنش کن بعد خودش شارژ میشه دیگه مشکلی هم نداره

    1. ترو خدا یه راه حلی پیدا کنین
      من خودم فعلا گوشیمو خاموش میکنم میزنم شارز باز اینطوری شارز میکنه.ولی تا کی😔

  5. هرکی مشکل رطوبت درگاه شارژ داره گوشیو خاموش کنه یه خورده پنبه سر خلال دندون بزنه روی درگاه شارژ بالا پایینش بکشه ک خشک بشه توی ورودی هندزفریم همینجوری خشک کنین کامل بعد گوشیو روشن کنین هشدارش برداشته میشه دگ راحت گوشیو شارژ کنین خودم بارون اومد اینجوری هشدار داد درستش کردم ممنون

  6. سلام.گوشی من تو اب نیافتاده اب نریختم روش و کاملا تو محیط معمولی بوده ولی نیم ساعت یک بار پیغام میده که رطوبت داره و من با سشوار خشک میکنم میره یا ری استارت میکنم.این دلیلش چی میتونه باشه؟

  7. سلام وقت بخیر
    من هم مدت ها این مشکل داشتم تمامی راه ها که تو سایت ها داخلی و خارجی بود انجام دادم.
    اگر بدلیل رطوبت این مشکل رخ بده بعد از مدت کوتاهی برطرف می شه ولی اگر برطرف نشد دلیلش از برنامه هایی که جدیدا نصب کردید. بهترین و موثرترین راه حذف ان نرم افزار و ریست فکتوری کامل گوشی می باشد.

  8. سلام منم گوشیم سامسونگه ی کم شیر ریخت روش و الان ی لکه بنفش توشه جیکار کنم ک این لک بده ایا دلیلش همین رطوبته

  9. امیرحسین شرفی

    سلام من گوشیمو در حالت خاموش زدم به شارژ بعداز چند ساعت علامت خطر نارنجی رنگ اومد روی صحفه و بعداز روشن کردن گوشی دیدم پنجاه و دو در صد شارژ کرده بود میخواستم ببینم مشکلش چیه ممنون

  10. سلام من تد شهر هستم که رطوبت زیادی داری جنوب ایران سواحل مکران من به خاط این که دستگاه علامت رطوبت میزنه نمیتدنم گوشیم رو از خونه بیرون ببرم الان به سختی بعد از سه روز با این که هشدار داد تونستم روشن کنم و به شارژ بزنم راهکار چیه بتونم با این رطوبت گوشیم رو بیرون از خانه استفاده کنم .و این هشدار رطوبت نیاد تمام این چیزایی که گفتین رو انجام دادم

  11. سلام من هم گوشیم موقع شارژ پیغام رطوبت میزنه با اینکه اصلا تو محیط مرطوب نبوده و با آب تماسی نداشته هربار یه عالمه وقتمو میگیره تا این مشکلش رو برطرف کنم از اینکه رطوبتی داخلش نیست مطمئنم چیکار کنم دیگه این پیامو نشون نده؟

  12. سلام منم همین مشکل را دارم امروز از یه موبایل فروش پرسیدم گفت یه گزینه هست که باید تیکش برداشته بشه و کاملا درست میشه
    ولی اونم نمیدونست چه گزینه ای و یکی دیگه انجام داده بود اگه پیداش کردبن به ما هم خبر بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *