آموزش روت کردن سامسونگ گلکسی A7 (A720F) با اندروید 7

زمانیکه بروزرسانی گوشی گلکسی A7 A720F به XXU2BQJ1 Android 7.0 Nougat را کامل کردید، می توانید  از این  آموزش برای روت کردن گلکسی A7 استفاده کنید.

روشی که قصد داریم  برای روت کردن این گوشی به شما آموزش دهیم با استفاده از نرم افزار CF-Auto-Root است.

پکیج Auto-Root به تازگی برای پشتیبانی از تلفن هوشمند A7 2017 با سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا بروز رسانی شده است.مراحلی که در ادامه مشاهده میکنید، شما را مستقیما به استفاده از  این پکیج برای روت کردن دستگاهتان هدایت میکند.پس از اتمام روند روت، میتوانید از تمامی ویژگی های آن از قبیل اجرا کردن برنامه های روت شده و فلش کردن دیگر پکیج ها بهره مند شوید.تنها نکته منفی روت کردن، باطل شدن ضمانت گوشی است.پیش از شروع اطمینان حاصل کنید که شماره ساخت  گوشیAZ20FXXU2BQJ1 است.

حالا میتوانید با استفاده از مطلب آموزشی زیل گوشی گلکسیA7 (2017) SM-A720F را روی میان افزار XXU2BQJ1 Android7.0 روت کنید.

به منظور ازبین نرفتن اطلاعات مهم و شخصی تان، پیش از شروع روند حتما از تمامی فایل های مورد نیازتان نسخه پشتیبانی تهیه کنید.روت کردن به شما این امکان را می دهد که تمام برنامه های روت شده را روی گوشی نصب کنید.

مراحل زیر برای تسهیل روند نصب برنامه ها بدون بروز مشکل، بسیار مهم هستند.

اکنون به سراغ مراحل آموزشی می رویم.

آموزش روت کردن سامسونگ گلکسی A7 (A720F) با اندروید 7

گروه سامسونگ یار هیچگونه مسئولیتی درقبال آسیب ها و خرابی هایی که ممکن است برای گوشی تان بوجود آید، ندارد.چنانچه از انجام این روند مطمئن نیستید دست نگه دارید.

روت کردن اندروید 7.0 XXU2BQJ1 بر روی گلکسی A7 2017

اخطار : پیش از شروع روند اطمینان حاصل کنید که گوشی گلکسی A7 شما روی نسخه بروزرسانی شده میان افزار Android 7.0 XXU2BQJ1 است.

این قسمت از اهمیت خاصی برخوردار است و به شما پیشنهاد میکنیم پیش از شروع روند روت کردن، آن را با دقت تمام انجام دهید.CF-Auto-Root به خوبی روی  گوشی گلکسیA7 کارکرده و مطمئن ترین روش روت در دسترس است.کاملا میان افزار Android7.0 Nougat و بروزرسانی های آینده این میان افزار را پشتیبانی میکند.

کسانی که آگاهی لازم درباره روشCF-Auto-Root را ندارند، دو پاراگراف زیل را برای کسب اطلاعات لازم مطالعه کنند.

این روش روت کردن مخصوص کاربران مبتدی و آن دسته از کاربرانی است که میخواهند حتی الامکان به فایل ها و داده های موجود دسترسی داشته باشند. این روش درواقع برای ترکیب با میان افزار موجود سامسونگ تدارک دیده شده و سریع ترین و آسان ترین راه برای اولین روت است.

گوشی سامسونگ گلکسیA7 2017 در مدل ها و شماره های ساخت مختلف به بازار عرضه شد.بنابراین از شماره ساخت گوشی خود اطمینان حاصل کنید در غیراینصورت امکان خرابی و پاک شدن اطلاعات دستگاهتان بالا است.

به خاطرداشته باشید این روش آموزشی روت کردن فقط برای گوشی مدل گلکسی A7 2017 SM-A720F جواب می دهد.

درایور های USB گوشی سامسونگ گلکسی A7 2017

در روند روت کردن شما نیاز به اتصال گوشی به کامپیوتر دارید، به همین جهت از نصب درایور های USB روی گوشی خود مطمئن شوید.چنانچه این درایور ها روی گوشی موجود نبود، میتوانید آن ها را از طریق این لینک دانلود کنید.

گرفتن نسخه پشتیبانی و دیگر عوامل مهم

همیشه پس از نصب کاستوم رام جدید، از فایل ها و اطلاعات مهم خود مثل نسخه رسمی بروزرسانی نرم افزار، نسخه پشتیبانی تهیه کنید.فقط در صورت نیاز اینکار را انجام دهید چرا که مشکلات احتمالی را نمیتوان همیشه پیش بینی کرد.

چگونگی تهیه نسخه پشتیبانی از برنامه ها، پیام های متنی، واتس اپ و تاریخچه تماس را در این قسمت مطالعه کنید.

کاربران سامسونگ همچنین میتوانند از اطلاعات درحال استفاده از smart switch به کامیپوتر نیز نسخه پشتیبانی تهیه کنند.تعویض هوشمند یا smart switch جابجایی اطلاعات به دستگاه های مختلف اندروید را تسهیل میکند.

چنانچه از قبل یک ریکاوری غیررسمی custom recovery انجام داده اید، برای داشتن تصویر کلی از وضعیت گوشی حتما از آن یک نسخه پشتیبان بگیرید.

نکات مهم دیگری که باید به آن توجه کنید:

1.چنانچه برای اتصال گوشی به کامپیوتر به مشکل برخوردید، حالت اشکال زدایی USB را فعال کنید .

2.باطری گوشی تان حتما باید حداقل بین80 الی85 درصد باشد و این نکته بسیار مهم است چراکه اگر گوشی شما درحین نصب کاستوم رام، فلاش کردن نسخه رسمی میان افزار یا نصب mod ها خاموش شود،  به سرعت خراب میشود.

برای شروع آماده اید؟ بسیار خب!

اکنون به سراغ مراحل قدم به قدم روت کردن نسخه رسمی میان افزار XXU2BQJ1 Android7.0 برای گوشی گلکسی A7 2017 A720F با استفاده از روش CF-Auto-Root  می رویم.

برای حصول نتایج بهتر ما مراحل قدم به قدم را با جزئیات کامل برای کاربران قرارداده ایم.

حتما قبل از انجام روت روی گوشی مطلب را خط به خط و به دقت مطالعه کنید.

به خاطرداشته باشید: این روش روت کردن تنها برای گوشی های مدل سامسونگ کلکسی A7 2P17 SM-A720F پاسخگو است.

  • پیش از شروع از تمامی فایل ها و اطلاعات مورد نیازتان نسخه پشتیبانی تهیه کنید.
  • گوشی گلکسیA7 شما باید روی نسخه رسمی میان افزاری که توسط شرکت سامسونگ ارائه شده باشد نه روی یک کاستوم رام(رام غیررسمی).
  • گوشی باید روی میان افزار XXU2BQJ1 Android7.0  Nougat باشد.

پس از اطمینان خاطر از نکات فوق، به سراغ بخش عملی روند روت بروید.

مراحل را قدم به قدم دنبال کنید:

1.قدم اول: فایل فشرده cfar-sm-a720f-a7y17ltexx برای سامسونگ کلکسیA7 2017 را در کامپیوتر دانلود کرده و محتوای آن را استخراج کنید.

نکته:استفاده از این روش شمارش فلاش شما را افزایش میدهد.باید پس از روت کردن از روش Triangke Away برای بازیابی مجدد شمارش استفاده کنید.چنانچه میخواهید از هسته ها و ریکاوری های غیررسمی استفاده کنید، با هر بار بوت کردن شماره فلاش شما به اندازه 1 عدد افزایش می یابد.بنابراین روش Triangke Away را برای بازیابی شمارش پس از هربار بوت کردن بکار گیرید یا زمانیکه میخواهید از گارانتب دستگاه استفاده کنید شمارش را مجددا بازیابی کنید.

2.قدم دوم: فایلOdin را به منظور تسهیل روند روت کردن دانلود کنید.

3.قدم سوم: گوشی را خاموش کرده و به اینصورت در حالت  دانلود قراردهید:دکمه های پایین آوردن صدا+دکمه ی پاور را همزمان فشارداده و نگه دارید سپس دکمه ی پاور را تا زمانیکه پیام هشدار را روی  صفحه مشاهده کنید، نگهدارید.یک بار دکمه ی بالا بردن صدا را برای تایید قرارگیری در حالت دانلود فشاردهید.

4.قدم چهارم: از وجود نسخه نصب شده درایورهایUSB گوشی گلکسیA7 2017 روی گوشی تان اطمینان حاصل کنید.

5.قدم پنجم: Odin را در کامپیوتر باز کنید.گوشی را در همان حالت دانلود به کامپیوتر متصل کنید.

6.قدم ششم: چنانچه اتصال به درستی صورت گرفته باشد، یکی از کادرهای ID:COM به رنگ زرد و با شماره ی مخرج COM ظاهر میشود.انجام این مرحله کمی زمان بر است.

7.قدم هفتم: اکنون فایلی که باید روی گوشی فلاش یا نصب کنید را انتخاب کنید.این فایل را در مرحله اول از طریق محتوای استخراج شده یOdin بدست می آورید.

روی گزینه ‘PDA’ / ‘AP’ کلیک کرده و فایل استخراج شده را انتخاب کنید.

8.قدم هشتم: در محیط Odin گزینه های  Auto Reboot  و F.Reset را بررسی کنید.

9.قدم نهم: حالا در فضای Odin روی گزینه شروعStart کلیک کنید بدین ترتیب روند روت کردن آغاز میشود و تکمیل آن دقایقی طول میکشد.

10.قدم دهم: پس از تکمیل روند روت، گوشی شما به صورت خودکار در حالت ریکاوری و نصب پکیج فایل های روت شده قرارگرفته و کادر ID:COM به رنگ سبز در می آید.

11.قدم یازدهم: پس از مشاهده صفحه اصلی گوشی، اتصال گوشی و کامپیوتر را قطع کنید.

نکته: ممکن است در برخی موارد پس از تکمیل روند روت_چنانکه در قدم دهم گفته شد_ گوشی به صورت خودکار در حالت ریکاوری قرارنگیرد.اگر این اتفاق افتاد تمام مراحل را از اول شروع کنید.

امیدواریم از نتیجه کار رضایت داشته باشید.در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را در قسمت کامنت ها یا پرسش و پاسخ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *