ریکاوری فایل‌های هارددرایوها، کارت‌های مموری و USB درایوهایی که به ویروس آلوده شده‌اند

تا به حال توسط یک یا چند ویروس ناشناخته مورد تهاجم قرار گرفته‌اید؟ اگر چنین تجربه‌ای داشته باشید، می‌دانید که یک حمله ویروسی می‌تواند باعث از دست رفتن غیر منتظره‌ی داده‌ها روی یک هارد درایو، کارت حافظه یا یک USB-درایو شود. ریکاوری راه حل مشکل است!

برای کاربرانی که هیچ ایده‌ای ندارند چطور باید فایل‌های آلوده‌شده به ویروس را ریکاوری کرد، این قضیه یک بدبختی حسابی است. اما دیگر نه. در این مطلب دو راه حل احتمالی برای ریکاوری فایل‌های آلوده‌شده به ویروس معرفی خواهیم کرد: ریکاوری و تعمیر فایل‌های آلوده‌به‌ویروس با استفاده از CMD و ریکاوری فایل‌های آلوده به ویروس با یک نرم‌افزار حرفه‌ای ریکاوری داده‌ها. این راه حل‌ها قاعدتا باید به موفقیت ختم شوند. اگر اولی به نتیجه نرسید، بروید سراغ دومی.

راه حل 1- استفاده از CMD برای ریکاوری فایل‌ها از روی حافظه‌های آلوده به ویروس

وقتی داده‌هایتان به علت یک حمله ویروسی از دست رفته یا غیر قابل دسترس باشند، بهترین شانستان این است که ابتدا از Command Prompt یا همان cmd برای ریکاوری فایل‌های آلوده به ویروس استفاده کنید. از آنجایی که cmd رایگان و قابل فهم می‌باشد، انتخابی محشر است. حالا بیایید ببینیم روند کار چطور است. (در این راهنما از ویندوز 7 استفاده خواهد شد اما فرایند کار برای سایر نسخه‌های سیستم‌عامل‌ها نیز عمدتا به همین شکل است.)

1- هارد درایو، کارت حافظه یا USB-درایو خود را به کامپیوتر وصل کنید.

2- به منوی استارت رفته و در نوار جستجو «cmd» را تایپ کنید، روی اینتر کلیک کنید. بعد در فهرست برنامه‌ها، چیزی به نام «cmd.exe» خواهید دید.

11 ریکاوری فایل‌های هارددرایوها، کارت‌های مموری و USB درایوهایی که به ویروس آلوده شده‌اند

3- روی «cmd.exe» که کلیک کنید به محیط خط-فرمان ویندوز هدایت خواهید شد که امکان ریکاوری فایل‌های آلوده به ویروس را می‌دهد.

  • تایپ کنید: chkdsk E: /f و بعد روی اینتر کلیک کنید. («E:» را با حرف درایو دستگاه یا محلی که فایل‌های آلوده به ویروس در آن هستند، جایگزین کنید.)
  • تایپ کنید: Y و روی اینتر بزنید.
  • تایپ کنید E: و روی اینتر بزنید. (E: را با حرف درایو درست جایگزین کنید.)
  • عبارت زیر را تایپ کرده سپس روی اینتر کلیک کنید:

attrib -h -r -s /s /d *.*

در ادامه ویندوز شروع به تعمیر حافظه آلوده به ویروس خواهد کرد. فرایند تعمیر معمولاً یک یا دو دقیقه زمان می‌برد. لطفا با شکیبایی منتظر بمانید. پس از فرایند تعمیر، به دیسک یا کارت مورد نظر رفته و بررسی کنید که آیا همه فایل‌هایی که قبلا آلوده به ویروس بودند را می‌بینید یا نه.

اگر حالا می‌توانید همه چیز را روی USB، کارت حافظه یا هارد درایو خود که قبلا توسط ویروس آلوده شده بود ببینید، مبارکتان باشد! اما اگر نه، ناامید نشوید. یک گزینه دیگر دارید. طبق راه حل 2، یک نرم‌افزار شخص ثالث ریکاوری داده‌ها را امتحان کنید.

راه حل 2- استفاده از نرم‌افزار ریکاور‌ی داده‌ی EaseUS پس از پاکسازی فایل‌های ویروسی

اگر نتوانستید با استفاده از cmd خالی ترتیب ریکاوری فایل‌های ویروسی را بدهید، نرم‌افزار ریکاوری داده‌های هارد درایو به نام EaseUS انتخاب خوبی خواهد بود. این برنامه یک نرم‌افزار ریکاوری حرفه‌ای مناسب تمام دستگاه‌های حافظه‌دار است. با ظرفیت ریکاوری فایل قدرتمند خود، می‌تواند به صورت مؤثری فایل‌های حذف‌شده، خراب‌شده یا مخفی‌شده را از هارددرایوها، درایوهای USB و کارت‌های حافظه‌ی آلوده به ویروس، ریکاوری کند.

این فرایند ریکاوری فایل‌های ویروسی بسیار سرراست است. برای یک راهنمای گام به گام، لطفا به مراحل زیر مراجعه کنید.

[megadl]دانلود برای PC[/megadl]

لطفا توجه کنید:

1- برنامه EaseUS data recovery software – Data Recovery Wizard تنها ریکاوری فایل‌های حذف‌شده یا پاک‌شده توسط ویروس‌ها را پشتیبانی می‌کند.

2- قبل از شروع به بازیابی داده‌ها باید برای پاک کردن آلودگی از هارد درایو یا کارت USB/SD، به ابزارهای حذف ویروس مراجعه کنید.

3- اگر هارد درایوتان توسط یک ویروس پیچیده آلوده شده و داده‌هایی را از دست داده است، استفاده این نرم‌افزار را برای پیدا کردن داده‌های گم‌شده‌ی خود امتحان کنید.

اجرای نرم‌افزار ریکاوری داده‌ها روی کامپیوتر

اگر کارت USB یا SD مورد نظر توسط ویروس آلوده شده است، قبل از اجرای EaseUS Data Recovery Wizard آن را به کامپیوتر خود وصل کنید.

نرم‌افزار EaseUS data recovery را باز کرده و درایو یا کارت USB/SD آلوده به ویروس را انتخاب کنید.

روی Scan کلیک کنید تا اسکن درایو مورد نظر شروع شود.

ریکاوری

اسکن کردن و پیدا کردن داده‌ها در درایو آلوده به ویروس

بگذارید برنامه درایو انتخاب‌شده را اسکن کند؛ تمام داده‌های حذف‌شده توسط ویروس پیدا خواهند شد. می‌توانید در سربرگ‌های پیش رو آن‌ها را پیدا کنید:

Deleted Files: اگر ویروس، فایل‌هایتان را حذف کرده باشد، اول این سربرگ را بررسی کنید.

Drive (با همان نام درایو مورد نظر خودتان): تمام داده‌های پیداشده در این بخش فهرست خواهند شد.

Extra Files: این سربرگ اکثر فایل‌هایی که نام و مسیر خود را از دست داده باشند فهرست می‌کند، شاید اینجا هم بتوانید داده‌های حذف‌شده توسط ویروس را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن فایل‌هایی که می‌خواستید، می‌توانید روی آن‌ها دوبار کلیک کنید تا ببینید آیا قابل استفاده هستند یا خیر.

33 ریکاوری فایل‌های هارددرایوها، کارت‌های مموری و USB درایوهایی که به ویروس آلوده شده‌اند

ریکاوری داده‌ها از درایوهای آلوده به ویروس:

1- فایل‌های حذف‌شده توسط ویروس را انتخاب کنید.

2- محلی امن روی کامپیوتر یا هارد اکسترنال خود مشخص کنید.

3- روی Recover کلیک کنید تا داده‌های حذف‌شده از درایو را دریافت کنید.

44 ریکاوری فایل‌های هارددرایوها، کارت‌های مموری و USB درایوهایی که به ویروس آلوده شده‌اند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *