نحوه ورود به حالت دانلود در سامسونگ گلکسی M10 و M20

سامسونگ گلکسی M10 و M20 با حالت خاصی مختص خود برای تعمیر و نگهداری به نام حالت دانلود (Download Mode) ارائه شده اند و شما از طریق این راهنما نحوه دسترسی به آن را می آموزید. ما تمام مراحل مورد نیاز برای ورود به حالت دانلود را در این آموزش کامل بررسی کرده ایم. گاهی اوقات از آن به عنوان حالت بوت لودر هم نام برده شده است، این سیستم خاص در گلکسی M10 و M20 برای تعمیر و نگهداری های دستگاه مانند فلش کردن فریمور اختصاص داده شده است. اگرچه در اصل برای فلش کردن فایل های رسمی فریمور طراحی شده است ولی توسعه دهندگان متفرقه نیز نسخه های مختلفی چون روت و بازیابی سفارشی را طراحی کرده اند که از طریق حالت دانلود می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. انجام این روند ساده است و ما تبدیل مراحل به قسمت های کوچک تر کار را برای شما ساده تر کرده ایم.

همانطور که گفته شد، مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که حالت دانلود در هر گوشی گلکسی M10 و گلکسی M20 که از کارخانه خارج می شود به طور داخلی و پیش فرض قرار دارد. با این حال از آنجا که این حالت برای تکنسین ها، کاربران پیشرفته و یا افراد دارای دانش مناسب طراحی شده است، برای دسترسی اتفاقی کاربران به آن، پنهان شده است. برای دسترسی به حالت دانلود، ترکیبی از دکمه های خاص را باید فشار دهید. علاوه بر این، پس از دسترسی به این حالت، کاربران برای استفاده از آن باید نرم افزار Odin را در رایانه های خود نصب کنند. Odin به شما اجازه می دهد فریمورها، رام های سفارشی و دیگر پکیج ها را فلش کنید. برای بررسی دقیق جزئیات ورود به حالت دانلود دستور العمل های زیر را دانلود کنید.

1 نحوه ورود به حالت دانلود در سامسونگ گلکسی M10 و M20

حالت دانلود/حالت Odin

گوشی های دارای اگزینوس سامسونگ مانند گلکسی M10 و M20 با بوت لودرهای قفل نشده وارد بازار می شوند و از آنجا که بوت لودر دیگر شرکت ها قفل شده است، این می تواند یک نکته مثبت برای رقابت با سایرین باشد. به لطف همین عامل، گوشی های سامسونگ بهترین شیوه پشتیبانی را در قالب رام های سفارشی و بازیابی ها از پشتیبانی کنندگان متفرقه دریافت می کنند. اکثر این اصلاحات به طور کلی بر روی بازیابی سفارشی تکیه می کنند، که باید برای اولین بار از طریق Odin فلش شود. به این ترتیب شما باید بدانید در این گوشی ها چگونه به حالت دانلود دسترسی پیدا کنید تا بتوانید آنها را تغییر دهید.

اودین یک ابزار داخلی در سامسونگ است که به کاربران این برند اجازه می دهد فریمورها و فایل های مختلف را بر روی گوشی یا تبلت خود فلش کنند. نسخه های بسیاری از Odin در اینترنت در دسترس است و شما می توانید همه آنها را از اینجا دانلود کنید. پس از اتصال گوشی به رایانه از طریق Downlode Mode، نرم افزار Odin گوشی را تشخیص می دهد و اگر اتصال موفقیت آمیز باشد، یک پورت ارتباطی بین گوشی و رایانه برقرار خواهد شد. این به شما اجازه می دهد پکیج های مختلف را در گوشی گلکسی M10 یا گلکسی M20 فلش کنید.

2 1 نحوه ورود به حالت دانلود در سامسونگ گلکسی M10 و M20

به عنوان احتیاط باید تذکر دهیم وقتی در اودین هستید زیاد در حالت دانلود از گوشی استفاده نکنید. این می تواند صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه شما وارد کند. فراموش نکنید، هر کاری در حالت دانلود انجام دهید در گارانتی رسمی گوشی سامسونگ پوشش داده نمی شود. بنابراین توصیه می کنیم به جای اتکا به خود، از یک راهنمای کامل یا آموزش مفصل استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از Odin برای تنزل گوشی گلکسی M10 یا M20 خود از یک نسخه اندروید خاص و یا یک شماره ساخت به نمونه ای دیگر استفاده کنید. زمانی که یک فریمور جدید باعث سرعت، بروز باگ یا حتی قطع گوشی می شود این ویژگی به کمک شما خواهد آمد.

اگرچه فقط با دسترسی به حالت دانلود، گارانتی سامسونگ خود را از دست نخواهید داد. با این حال، اگر فایل های سفارشی مانند رام یا پکیج روت را که سامسونگ به طور رسمی آنها را عرضه نکرده است، فلش کنید، سامسونگ گارانتی گوشی شما را باطل خواهد کرد. به نظر می رسد این تنها نقطه ضعف موجود در سفارشی سازی گوشی از طریق Download Mode می باشد و شما نیز باید به آن دقت کنید.

توجه: گرچه تصاویر زیر ممکن است به گوشی های مختلف سامسونگ باشند، ولی شما هم باید چنین تصاویری را در گوشی خود مشاهده کنید. مراحل زیر را می توانید برای به ورود به حالت Download Mode در گوشی های گلکسی M20 و گلکسی M10 انجام دهید.

ورود به حالت دانلود در گلکسی M10 و M20 برای اتصال به Odin

در اینجا ما یک دستورالعمل گام به گام و سریع را درباره نحوه ورود به Download Mode در گوشی های ذکر شده بررسی کرده ایم. اگر برای اولین بار است که از گوشی اندرویدی سامسونگ استفاده می کنید، به دقت مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله1- گوشی گلکسی M10 یا M20 خود را خاموش کنید.

مرحله2- حالا دکمه های مقابل را در گوشی خود فشار داده و نگه دارید: دکمه بیکسبی + دکمه کاهش صدا.

مرحله3- سپس از طریق یک کابل USB تایپ C گوشی خود را به رایانه ای که Odin در آن نصب است متصل کنید. به محض اتصال، گوشی شما روشن خواهد شد.

3 1 نحوه ورود به حالت دانلود در سامسونگ گلکسی M10 و M20

مرحله4- پس از لوگو نام سامسونگ، یک صفحه با نشانه هشدار مشاهده خواهید کرد (طبق تصویری که در پایین نشان داده شده است). با فشار دادن دکمه “افزایش صدا” مراحل را ادامه دهید.

4 1 نحوه ورود به حالت دانلود در سامسونگ گلکسی M10 و M20

مرحله5- سپس نمایشگر شما تصویری مشابه آنچه در تصویر پایین نشان داده شده است، به نمایش خواهد گذاشت. این حالت Download Mode یا به عبارت دیگر Odin Mode نام دارد که به شما اجازه فلش کردن فایل های فریمور را از طریق ابزار فلش سامسونگ که Odin نام دارد می دهد.

5 1 نحوه ورود به حالت دانلود در سامسونگ گلکسی M10 و M20

اکنون در حالت دانلود قرار دارید. اگر می خواهید از آن خارج شوید، دکمه های افزایش صدا و پاور را چند ثانیه نگه دارید (حدود 7 ثانیه). اکنون تلفن شما در حالت نرمال راه اندازی مجدد خواهد شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه ورود به حالت دانلود در سامسونگ گلکسی M10 و M20»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *