هایلایت‌ اینستاگرام: آموزش ساخت رایگان کاور هایلایت در اینستاگرام

هایلایت‌ اینستاگرام یک روش محشر برای نمایش کشویی استوری‌ها در صفحه پروفایل کاربر هستند. با استفاده از هایلایت اینستاگرام می‌توان استوری‌های آرشیوشده را به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم کرد و در عین حال، انعطاف‌پذیری تصمیم‌گیری در این باره که می‌خواهید بازدیدکننده‌های پروفایل‌تان کدام استوری‌ها را ببینند را هم حفظ کرد.

با معرفی هایلایت‌های استوری اینستاگرام، حالا استوری‌های اینستاگرام را می‌توان تا 24 ساعت بعد از پست شدن هم تماشا کرد. اما، جذابیت ماجرا آنجاست که می‌توان برای زیاد کردن پیازداغ قضیه، برای هایلایت‌های اینستاگرام، کاور درست کرد.

در این پست یک راهنمای مفصل درباره نحوه صحیح استفاده از هایلایت‌های استوری‌های اینستاگرام و آموزشی درباره نحوه ساخت کاورهای رایگان برای آن‌ها به منظور جذب مخاطبین بیش‌تر ارائه خواهیم داد.

در مقاله ی “چگونه در اینستاگرام هایلایت بگذاریم” در باره نحوه قرار دادن هایلایت اینستاگرام توضحیات کاملی داده ایم که می توانید مطالعه نمایید .

اندازه و ابعاد کاورهای هایلایت‌ اینستاگرام

اندازه مناسب یک کاور هایلایت، باید ابعاد مربعی داشته باشد. پیشنهاد ما استفاده از ابعاد 2000 x 2000 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 1:1 است. این اندازه شبیه اندازه عکس پروفایل است و نحوه آپلودشان هم خیلی مشابه است.

کاور هایلایت اینستاگرام

در بحث استوری‌ها، قبل از آنکه بتوانید استوری را در هایلایت‌های خود قرار دهید لازم است اول آپلودش کنید. و ضمناً امکان آپلود کردن کاور هایلایت هم وجود دارد. این امر قابلیت ساخت کاورهای سفارشی برای هایلایت‌ها خارج از پلتفرم اینستاگرام را در اختیارتان می‌گذارد.

نحوه ساخت کاور برای هایلایت های اینستاگرام

ساخت کاور برای هایلایت‌های اینستاگرام خیلی ساده است و نیازی نیست آدم یک طراح گرافیک حرفه‌ای باشد تا بتواند یک کاور هایلایت خوب برای پروفایلش بسازد.

می‌توانید از یک اپلیکیشن رایگان مثل Snappa استفاده کنید و زیر 5 دقیقه یک کاور برای هایلایت‌های‌تان بسازید.

مرحله 1: اولین کاری که باید انجام دهید ساخت یک صفحه با ابعاد کاور یک هایلایت‌ است. یک صفحه سفارشی با ابعاد 2000 x 2000  پیکسل بسازید.

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

مرحله 2: وقتی صفحه جدید را باز کردید، می‌توانید به سربرگ پس‌زمینه‌ها (backgrounds) رفته و از آنجا پس‌زمینه کاور استوری‌تان را سفارشی کنید. در نمونه خودمان، ما با استفاده از Color Picker رنگ پس‌زمینه را تغییر دادیم.

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام 2

مرحله 3: وقتی پس‌زمینه کاور را حل کردید، می‌توانید یک آیکون هایلایت اضافه کنید. در Snappa، کتابخانه عظیمی از آیکون‌های با حق‌الامتیاز آزاد وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید و از تمام‌شان می‌توان برای کاورهای هایلایت استفاده کرد.

عکس برای کاور هایلایت استوری اینستاگرام

مرحله 4: وقتی کارتان تمام شد، بروید و با کلیک کردن روی دکمه دانلود که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد، کاور هایلایت را دانلود کنید. می‌توانید فرمت دانلودی کاور هایلایت را هم انتخاب کنید و بعد هم روی اینستاگرام آپلودش کنید.

نحوه ویرایش کاور‌های هایلایت اینستاگرام

ویرایش و اضافه کردن کاورهای هایلایت خیلی ساده است و اینستاگرام عوض کردن کاور را هم ساده می‌کند. به منظور انجام این کار، باید به قسمت هایلایت‌های اینستاگرام بروید و روی دکمه راست-پایین استوری مورد نظر کلیک کنید.

چند گزینه در رابطه با هایلایت‌ها در اختیارتان گذاشته خواهد شد، اما شما گزینه «Edit Highlight» را می‌خواهید.

کاور هایلایت اینستا

اینجا امکان اضافه یا حذف کردن استوری‌ها از هایلایت‌های‌تان را دارید. اما ضمناً فرصت ویرایش کاورها را هم در همین دارید.

حالا یا می‌توانید از میان استوری‌های آرشیوشده برای کاور چیزی انتخاب کنید یا می‌توانید از گالری گوشی‌تان عکسی انتخاب کنید. با روش گالری گوشی، می‌توانید کاور هایلایتی که در Snappa ساختید را انتخاب کنید.

عکس برای هایلایت اینستاگرام

نحوه اضافه کردن هایلایت در اینستاگرام

دو راه برای اضافه کردن هایلایت استوری به پروفایل اینستاگرام‌تان وجود دارد و هر دوشان هم خیلی ساده‌اند. باز هم تکرار می‌کنیم، یک هایلایت لازم است قبلاً به عنوان یک استوری در پروفایل‌تان پست شده باشد. نمی‌توان یک عکس یا فیلم را مستقیماً در هایلایت‌ها آپلود کرد.

اولین روش اضافه کردن هایلایت، کلیک کردن روی علامت به‌علاوه بزرگ در صفحه پروفایل‌تان است. از آنجا می‌توانید استوری‌هایی که می‌خواهید اضافه کنید را انتخاب کرده و ضمن اضافه کردن کاور که پیش‌تر راجع به آن بحث کردیم، اسمی هم برای هایلایت انتخاب کنید.

دومین روش اضافه کردن هایلایت‌های استوری‌ها، باز کردن یک استوری که قبلا آن را پست کرده‌اید و کلیک کردن روی قسمت راست-پایینِ صفحه است، جایی که یک آیکون قلب‌شکل که زیر آن کلمه «highlight» نوشته شده است، قرار دارد. بعد می‌توانید انتخاب کنید می‌خواهید این استوری را به کدام دسته‌بندی هایلایت‌ها اضافه کنید.

کاور هایلایت اینستاگرام

بهترین کاورها و آیکون‌های هایلایت

برندهای متعددی وجود دارند که با استفاده از آیکون‌ها و رنگ‌های متناسب با برندشان، کاورهای سفارشی شگفت‌انگیزی ساخته‌اند. این‌ها چند مورد از بهترین نمونه‌هایی هستند که در اینستاگرام پیدا کردیم.

HubSpot

این صفحه، اولین نمونه از به‌کارگرفتن کاورهای هایلایت خوب و ساده است. آن‌ها از آیکون‌های هایلایت رنگاورنگ استفاده می‌کنند و با کشیدن یک خط دور آیکون به رنگ نارنجی که رنگ موجود در لوگوی‌شان است، هایلایت‌ها را مورد تأکید قرار می‌دهند. نکته دیگری که باید بیافزاییم آن است که دسته‌بندی‌های‌شان را با اسامی یک‌کلمه‌ای، ساده نگه می‌دارند.

کاور هایلایت استوری

Buffer

این صفحه با آن استفاده‌اش از رنگ‌ها در کل کاور، یک نمونه عالی دیگر است. این افراد از آیکون‌های خیلی ساده استفاده می‌کنند اما رنگ‌های سرزنده‌ی موجود در پس‌زمینه کاورهای هایلایت‌های‌شان باعث برجسته‌شدن آن‌ها می‌شود.

کاور هایلایت استوری

Foundr

هنگام ساخت کاورها فقط محدود به استفاده از آیکون‌های تخت و صاف نیستید. Foundr در گنجاندن تصاویر و محصولات در کاورهای هایلایت‌هایش عملکرد محشری دارد. با وجودی که در تمام هایلایت‌های‌شان از یک رنگ پس‌زمینه استفاده می‌کنند اما آیکون و تصویر واقع در مرکز هر کاور را عوض می‌کنند. فقط با نگاه کردن به کاور استوری آدم می‌تواند بفهمد دارد سراغ چه چیزی می‌رود.

کاور هایلایت استوری

گفتار پایانی

اینستاگرام در حال حاضر احتمالا بزرگ‌ترین و پرمشارکت‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است. خیلی مهم است که از قابلیت‌های قدرتمندی که این پتلفرم ارائه می‌دهد بهره برد و به مؤثرترین و بهینه‌ترین شکل ممکن از آن‌ها برای تزریق سود بیش‌تر به برند خود استفاده کرد.

کاورهای هایلایت اینستاگرام چیز خوبی هستند و به شخصیت‌ بخشیدن به پروفایل کاربر کمک می‌کنند. هایلایت‌ اینستاگرام فرصتی برای به‌اشتراک‌گذاری آنچه که به صورت عادی در صفحه‌تان به نمایش نمی‌گذارید در اختیارتان می‌گذارند. این هایلایت‌ها می‌توانند شناخت عمیقی از مخاطبین‌تان به شما بدهند، اما مهم‌تر از آن، به مخاطبین‌تان کمک می‌کنند با برند شما در ارتباط باقی بمانند.

دیگر آموزش های در رابطه با کاور هایلایت استوری :

  1. آموزش درست کردن کاور سفارشی برای هایلایت‌های اینستاگرام
  2. آموزش ساخت کاور برای هایلایت‌های اینستاگرام + آیکون رایگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *