آموزش بازیابی حساب سامسونگ با گوشی و کامپیوتر

اگر یک گوشی سامسونگ – مثل گلکسی S8/S8+، Note 8 یا Galaxy Tab A/Tab S2/Tab S3/ Tab 10 و غیره – دارید، یعنی شانس به شما رو کرده است؛ چون که سامسونگ خدمات بسیار متنوعی از طریق حساب‌های سامسونگ ارائه می‌دهد. و اگر روزی حسابتان را فراموش کنید، خب باید برای دسترسی دوباره به این خدمات، حساب سامسونگ‌تان را بازیابی کنید. درست مشابه حساب‌های گوگل که اساساً در اکثر گوشی‌های اندروید به آن‌ها نیاز است، داشتن حساب سامسونگ هم یک بخش جدایی‌ناپذیر از داشتن گوشی‌ها یا تبلت‌های سامسونگ است. با در نظر گرفتن این که حساب‌ سامسونگ برای مشتریان این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، تصمیم گرفتیم نحوه بازیابی آن را برای وقتی که پسورد یا آی‌دی حساب را فراموش کرده‌اید، شرح دهیم.

تصویر1

بخش 1- حساب سامسونگ چیست؟

امروزه خدمات مشتریان و تجربه‌های کاربری برای کمپانی‌های تکنولوژی درست به اندازه‌ی محصولات‌شان اهمیت دارند. سامسونگ این نکته را درک کرده و مجموعه‌ای از برنامه‌ها و سرویس‌ها را – از قبیل Samsun Health، Find My Mobile، Galaxy App Store و غیره – برای کاربران‌اش توسعه داده است. وقتی یک گوشی سامسونگ می‌خرید، می‌توانید به صورت رایگان و با آدرس ایمیل‌تان برای یک حساب جدید ثبت نام کنید. و وقتی حساب سامسونگ‌تان را روی گوشی یا تبلت خود راه انداختید، تمام خدمات سامسونگ به روی شما گشوده خواهند شد. قابلیت‌های کلیدی حساب‌های سامسونگ شامل موارد زیر هستند:

  • جست‌وجو و دانلود برنامه‌ها یا خرید محتوا در Galaxy App Store.

 

  • Find My Mobile. این قابلیت یک روش بسیار مفید برای پیدا کردن و کنترل کردن از راه دور گوشی است. اگر گوشی‌تان دزدیده یا گم شود، می‌توانید در لحظه آن را روی نقشه ردیابی کنید. امکان قفل کردن، به صدا درآوردن، باز کردن قفل و فکتوری‌ریست کردن دستگاه از راه دور نیز برای کاربر فراهم می‌شود. ضمناً می‌توانید بدون استفاده از خود گوشی، از طریق آن تماس تلفنی برقرار کرده یا پیام بفرستید.

 

  • Family Story. این قابلیت، یک شبکه اجتماعی است که امکان به‌اشتراک‌گذاری تصاویر، رویدادها یا خاطرات را با اعضای خانواده و دوستان‌تان که آن‌ها هم گوشی سامسونگ دارند، فراهم می‌کند. می‌توان انجمنی با حداکثر 20 عضو ساخت و لحظات شگفت‌انگیز را به صورت خصوصی به‌اشتراک گذاشت.

 

  • Galaxy Apps. این بخش، یک فروشگاه برنامه‌ی مجزا برای دستگاه‌های Galaxy و Gear (تجهیزات پوشیدنی سامسونگ مثل ساعت هوشمند) است. اینجا می‌توانید بدون نگرانی از عدم سازگاری برنامه‌ها یا مشکلات امنیتی، به دنبال برنامه‌های گوشی بگردید و دانلودشان کنید.

 

  • Samsung Hub. درست مشابه گوگل پلی استور، Samsung Hub یک فروشگاه دیجیتال صنعت سرگرمی است که در مالکیت سامسونگ می‌باشد. اینجا می‌توانید انواع موسیقی، فیلم، کتاب الکترونیکی، محتوای آموزشی و بازی‌ها را پیدا کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. و بعضی محتواهای آن فقط مخصوص دستگاه‌های سامسونگ هستند.

 

به هر صورت، تمام خدمات سامسونگ فقط از طریق یک حساب سامسونگ قابل دسترسی‌اند. اگر حساب سامسونگ ندارید، همین حالا به صفحه https://account.samsung.com/ بروید و برای ثبت نام یک حساب سامسونگ، دستورالعمل‌های موجود در صفحه را دنبال کنید.

22 آموزش بازیابی حساب سامسونگ با گوشی و کامپیوتر

بخش 2- آی‌دی حساب سامسونگم را فراموش کرده‌ام | نحوه بازیابی آی‌دی

وقتی حساب سامسونگ را به گوشی خود اضافه کنید، می‌توانید بدون نیاز به ورود دوباره، به خدمات متنوع سامسونگ دسترسی پیدا کنید. کار راحتی است، منتهی احتمال فراموش کردن آی‌دی حساب‌تان را هم بالا می‌برد. اگر متوجه شدید آی‌دی حساب‌تان را فراموش کرده‌اید، وحشت نکنید، راهنمای زیر را دنبال کنید و زیر سه دقیقه آی‌دی حساب‌تان را بازیابی خواهید کرد.

روش 1: بازیابی آی‌دی حساب سامسونگ با گوشی

مرحله 1: قفل گوشی را باز کرده و به صفحه برنامه‌ها بروید. به مسیر “Settings” > “General” > “Accounts” بروید.

نکته: گوشی را به شبکه وای‌فای وصل کنید.

مرحله 2: از فهرست، گزینه «Samsung account» را برای بازیابی حساب انتخاب کنید. روی لینکی که نوشته «Forgot Your ID or Password» بزنید و بعد صفحه «Forgot Your ID» را باز کنید.

مرحله 3: نام، نام خانوادگی و تاریخ تولدتان را در کادر مخصوص هر یک بنویسید و روی «Confirm» کلیک کنید. بعد از چند ثانیه آی‌دی حساب‌تان در صفحه‌نمایش نشان داده خواهد شد.

33 آموزش بازیابی حساب سامسونگ با گوشی و کامپیوتر

روش 2: بازیابی آی‌دی حساب سامسونگ با مرورگر

مرحله 1: آدرس http://help.content.samsung.com/ را در نوار جست‌وجوی یک مرورگر بگذارید و روی دکمه اینتر کلیک کنید تا وبسایت باز شود. بعد از گوشه سمت راست بالا روی Sign In کلیک کنید و بعد روی لینکی که می‌گوید «Forgot Your ID / Password» بزنید.

مرحله 2: در صفحه بازیابی حساب، به سربرگ «Find ID» بروید. از شما خواسته خواهد شد نام کوچک، نام خانوادگی و تاریخ تولدتان که مربوط به حساب سامسونگ‌تان هستند را وارد کنید.

مرحله 3: وقتی وارد کردید، روی دکمه «Confirm» کلیک کنید. سامسونگ بر اساس اطلاعاتی که ارائه دادید، جست‌وجو به دنبال آی‌دی حساب‌تان را آغاز خواهد کرد. و بعد در آخر، آی‌دی تطبیق‌یافته را به شما نمایش خواهد داد.

44 آموزش بازیابی حساب سامسونگ با گوشی و کامپیوتر

بخش 3- پسورد حساب سامسونگم را فراموش کرده‌ام | نحوه بازیابی پسورد

کاربران در مقایسه با آی‌دی حساب، پسورد حساب‌شان را خیلی راحت‌تر فراموش می‌کنند. وقتی چنین می‌شود، اولین چیزی که باید بدانید آن است که هیچ نیازی به استرس و اضطراب نیست. خیلی بیش‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید از این اتفاق‌ها می‌افتد. راه حل‌های زیر به شما کمک خواهند کرد به سادگی پسورد حساب سامسونگ‌تان را بازیابی کنید.

ریست کردن پسورد حساب سامسونگ با گوشی

مرحله 1: با مروگر خود به سایت account.samsung.com بروید، روی «Sign In» کلیک کنید و بعد روی «Forgot your ID or Password» بزنید.

مرحله 2:‌ سربرگ Reset Password را باز کنید، بعد آی‌دی حساب و کد امنیتی را در کادرهای سمت راست وارد کنید. سپس برای ادامه روی «NEXT» کلیک کنید.

مرحله 3: یک صفحه جدید در مرورگر باز کنید و وارد ایمیل مربوط به حساب سامسونگ‌تان شوید. با کلیک کردن روی لینک موجود در ایمیلی که سامسونگ برای‌تان فرستاده، صفحه بازیابی پسورد حساب را باز کنید.

مرحله 4: پسورد جدید خود را در صفحه ریست وارد کرده و تأییدش کنید. سپس می‌توانید دوباره با گوشی‌تان وارد حساب سامسونگ خود شوید و به تمام خدمات آن دسترسی داشته باشید.

55 آموزش بازیابی حساب سامسونگ با گوشی و کامپیوتر

جمع‌بندی

بر اساس آموزش بالا، احتمالا فهمیده‌اید که حساب سامسونگ چیست و موقع فراموش کردن آی‌دی یا پسورد چطور باید حساب سامسونگ‌تان را بازیابی کنید. همانطور که می‌بینید، وقتی گوشی یا تبلت سامسونگ می‌خرید، نه فقط یک محصول الکتریکی، بلکه دستگاهی با مجموعه‌ای بزرگ از خدمات خریده‌اید. و حساب سامسونگ، کلید دسترسی به این خدمات است. خب وقتی هم آی‌دی یا پسوردتان را به خاطر نیاورید، باید حساب‌تان را بازیابی کنید. راهنمای ما که در بالا خواندید، طراحی شده‌ است تا به شما کمک کند به طور سریع و کارآمد، در گوشی و کامپیوتر خود دوباره وارد حساب‌تان شوید. امیدواریم در صورت فراموشی اطلاعات ورود به حساب‌تان، آموزش ما مفید باشد.

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش بازیابی حساب سامسونگ با گوشی و کامپیوتر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *