چگونه سنسور های گوشی همراه را کالیبره کنیم؟

سنسور ها اجزای کوچکی هستند که نادیده گرفته می شوند و در حقیقت بسیار مهم تر از آنچه که فکر می کنید هستند. سنسور ها اکثر کاربرد های معمول گوشی هوشمند شما را ممکن می سازند. حتی کمک می کنند که انرژی باتری ذخیره شود. در اینجا راجع به نحوه کالیبراسیون و عملکرد درست حسگر های گوشی صحبت می کنیم.

سنسور های حرکتی مهم ترین بخش بعضی از بازی ها مانند بازی Real Racing 3 یا Asphalt هستند. همچنین سنسور مجاورت با خاموش شدن صفحه نمایش در هنگام صحبت کردن با تلفن یا درجه بندی نور پس زمینه و تنظیم روشنایی گوشی در مصرف انرژی باتری صرفه جویی می کند.

AndroidPIT fingerprint sensor xperia z5 compact w782 چگونه سنسور های گوشی همراه را کالیبره کنیم؟

گاهی اوقات این سنسور بخاطر برخی دلایل نامشخص، ممکن است به خوبی عمل نکند. قبل از اینکه مطمئن شویم که آیا این عملکرد دچار اختلال شده یا خیر، آن را کالیبره میکنیم. گاهی اوقات با کالیبره کردن این مشکل برطرف می شود.

 

برخی از مدل های Xperia با نرم افزار مخصوص خود برای تشخیص عملکرد سنسور نمایش داده شده اند.

بررسی کنید که آیا سنسور های گوشی تان کار می کند یا خیر.

لینک گوگل پلی Sensor Multitool

لینک گوگل پلی Sensor test

همان طور که گفته شد، آنها به اینکه گاهی عملکردشان متوقف شود، معروف هستند. بعضی اوقات، مشکل این است که برنامه ای که از یک سنسور خاص استفاده می کند، اطلاعات را تفسیر نمیکند. برای اینکه بدانید مشکل از سنسور است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه دیگری که از همان حسگر استفاده می کند را دانلود کنید و اینگونه سنسور را تست کنید. به عنوان مثال، اگر در Asphalt 8 ماشین شما به حرکاتی که انجام می دهید، پاسخ نمی دهد، سنسور را با Real Racing 3 امتحان کنید.

هر چند که این مشکل با یک آزمایش ساده مشخص نمی شود. در موارد خاص، به یکی از برنامه های زیر نیاز دارید که به طور دقیق بررسی کنید که آیا این سنسور عمل می کند یا خیر.

در بعضی گوشی ها، مانند گوشی های سونی X peria ( مانند X peria Z3 )، گوشی ها ابزار تشخیص دارند. می توانید به تنظیمات > About phone > Diagnostic بروید یا فقط درایوبرنامه را باز کنید. اگر به صفحه Test بروید، می توانید عملکرد هر سنسوری را به طور جداگانه بررسی کنید یا یک عیب شناسی کامل انجام دهید.

androidpit gsm code com w782 چگونه سنسور های گوشی همراه را کالیبره کنیم؟

برای دستگاه هایی که این ویژگی را ندارند، یک روش برای آزمایش عملکرد سنسور در منوی مخفی گوشی وجود دارد.برای دسترسی به اینویژگی، باید وارد شماره گیر گوشی شوید و یک کد خاص را وارد کنید. اندروید کد هایی مخفی برای دسترسی به تنظیمات پنهان خود دارد، اما برخی از کدها زیر نظر سازنده گوشی تغییر می کنند. می توانید عملکرد سنسور ها و هم چنین ویژگی های دیگر مانند دوربین، صفحه نمایش، یا صدا را در حالت های مختلف تست کنید.

در اینجا چند نمونه آورده ایم. از کد *#*#4636#*#* برای دست یابی به اطلاعات وشعیت چند جزئی و آماری، استفاده می کنیم. هم چنین کد *#*#7378423#*#* برای X peria وجود دارد که در حین تست سرویس می توانید کارکرد آیتم های روی صفحه نمایش را بررسی کنید.

Secret number w782 چگونه سنسور های گوشی همراه را کالیبره کنیم؟

کالیبره کردن سنسور ها در گوشی اندروید

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است کاربران گوشی سنسورهای تلفن خود را کالیبراسیون کنند. ممکن است لازم نباشد، اما شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه چیز کاملا کالیبراسیون شده است. یا شاید چیزی به درستی کار نکند و شما می خواهید این ویژگی را اجرا کنید تا ببینید آیا اختلالی ایجاده شده یا نه. به هر دلیلی، می توان برخی از سنسورها را کالیبره کرد، گرچه این به گوشی شما و  Google Play بستگی دارد.

در برخی از دستگاه های LG، با روشن شدن LG G2، می توانید سنسور حرکت را با تنظیمات> بخش عمومی> حرکت کالیبره کنید. همه کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال دستورالعمل ها بگردید و در عرض چند ثانیه، سنسور شما کالیبراسیون خواهد شد. برخی از مارک ها مانند سونی اجازه نمی دهد همه سنسورها را کالیبره کنید. بهتر است که به Google Play دسترسی پیدا کنید و برنامه ای پیدا کنید که بتواند سنسوری را که می خواهید، مجددا تنظیم کند. اگر چنین چیزی موجود نباشد، راهی دیگری برای تنظیم آن وجود دارد. اگر گوشی تان را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، به طور خودکار تمام سنسورها مجددا کالیبره خواهد.

AndroidPIT xposed framework modules 4280 w782 چگونه سنسور های گوشی همراه را کالیبره کنیم؟

کاربران با ماژول های چارچوب Xposed گزینه های بیشتری پیش رو دارند.

کاربرانی با گوشی Root شده، با ROM های پخته شده، ماژول های Xposed و سایر برنامه های کاربردی، گزینه های بیشتری برای شخصی سازی و کنترل سنسورهای گوشی های هوشمند خود دارند. با این حال شما گوشی خود را عیب شناسی و کالیبره کنید، روش های خود را در زیر با ما به اشتراک بگذارید.

آیا از برنامه های به غیر از برنامه های گوشی تان استفاده می کنید؟ آیا ROM شما کالیبره می کند؟

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه سنسور های گوشی همراه را کالیبره کنیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *