چگونه برنامه های جعلی در Google Play Store را بشناسیم

ما در اینجا راهنمایی های مفیدی داریم که کاربران با استفاده از آنها میتوانند برنامه های تقلبی در Google play را تشخیص دهند. برنامه های تقلبی موجود در Google paly واقعا به مشکلی اساسی تبدیل شده اند. افراد مختلف لیست هایی مختلف از برنامه های محبوب خود درست میکنند و اغلب با استفاده از همان نام و آیکون شروع به دانلود برنامه هایی میکنند که به محض باز شدن شروع به تبلیغات بی‌رویه میکنند. این مسئله اخیرا بسیار مشکل ساز شده. در سال گذشته نسخه تقلبی واتس‌‌اپ بیش از یک میلیون دانلود داشته است! و فقط در این هفته انجمن reddits r android یک نسخه جعلی از کیبورد معروف swift key و VLC را پیدا کردند. برای جلوگیری از دانلود چنین برنامه هایی میتوانید از دستورالعمل های زیر استفاده کنید.

در حالی که گوگل ابتدا تمایلی به حذف fauxVLC نداشت اخیرا پس از آنکه در تمام مدت در صدر جدول اندروید قرار داشت تصمیم به حذف آن گرفت. این نسخه تقلبی از واتس‌‌اپ به طور حتم یکی از موفق ترین برنامه های تقلبی تا کنون ساخته شده میباشد. زیرا تقریبا از نسخه واقعی غیر قابل تشخیص بود. حتی نام توسعه دهنده ها هم از نظر بصری یکسان بود. این شرکت جعلی یک شخصیت مخفی را قسمت توسعه دهنده قرار داده بود که همانند شرکت واتس‌‌اپ بود. اما به لحاظ فنی با یکدیگر تفاوتهایی داشتند

Fak WhatsApp چگونه برنامه های جعلی در Google Play Store را بشناسیم

قبل از اینکه گوگل این برنامه ها را از فروشگاه خود حذف کند هر کدام از آنها بیش از یک میلیون بار دانلود شده بودند. واتس‌‌اپ تقلبی از هر لحاظ مشابه نمونه اصلی آن میباشد به طوریکه کمتر کسی به آن شک میکند.

چگونه برنامه های تقلبی را در Google play store  بشناسیم

یک امر بسیار مهم: باید اطمینان داشته باشید که دستگاه و داده های شما ایمن باشند. صرف نظر از اینکه گوگل چه مقدار این کار را خوب انجام میدهد اما در هر صورت باز هم برنامه های تقلبی وجود دارند که بهGoogle play  راه می یابند.

نگاهی به نتایج جست و جوی خود بیاندازید

اگر برنامه هایی را که میخواهید نصب کنید در  Google play storeسرچ کردید مقداری تحمل کنید تا تمامی نتایج پدیدار شوند به خصوص آنهایی که دارای آیکون همانند میباشند. برنامه های جعلی همیشه از شمایلی همانند برنامه اصلی برخوردار هستند، بنابراین اگر شما یک آیکون را بیش از یک بار مشاهده کردید فرض را براین بگذارید که دومی نسخه جعلی میباشد.

بررسی نام کاربری و توسعه دهنده

نگاهی به نام برنامه و توسعه دهنده بیاندازید. در مورد واتس‌‌اپ نام توسعه دهنده اصلی و جعلی از لحاظ بصری کاملا مشابه بود. اما از نام برنامه میتوان متوجه جعلی بودن آن شد.

برنامه کاربردی swift key که به تازگی از Google play store حذف شده است نامش swift keyboard بود و کاربران نا آشنا با آن به راحتی میتوانستند نسخه جعلی را دریافت کنند اما در نسخه تقلبی نام توسعه دهنده superman بود در حالی که swift key توسط شرکت همنام و متعلق به مایکروسافت توسعه یافته.

بررسی تعداد دانلود

اگر یک برنامه محبوب را دانلود کردیدحتما به شماره دانلود نگاه کنید بیایید فکر کنیم شما facebook  را نصب کرده اید که یکی از برنامه هایی بود که در این مارکت بیش از یک میلیارد نسخه دانلود داشته.

توضیحات را بخوانید و به اسکرین‌‎شات‌ها هم اهمیت دهید

این یک قدم بسیار مهم است. اگر به نظر برسد که کلمه مورد نظر به صورت شکسته نوشته شده این مطلب را میرساند که این برنامه جعلی میباشد. بیشتر توسعه دهندگان از فرمتهای مناسب برای نام برنامه استفاده میکنند. این مورد در مورد تصاویر هم صدق میکند چون تصاویر جعلی و اصلی تفاوت دارند.

در نهایت بازخوردها را بخوانید

بعد از اینکه همه جزئیات را بررسی کردید کمی وقت صرف خواندن نظرات افراد کنید. برنامه های جعلی اغلب نظرات مصنوعی دارند اما احتمالا از افرادی که این برنامه را نصب کرده اند هم نظراتی وجود داشته باشد. به دنبال نظرات منفی بگردید اگر جعلی باشد حتما شخصی در نظرات گفته.

حالا شما میدانید چگونه برنامه های تقلبی درGoogle play store  را تشخیص دهید. اگر موردی دیدید اطلاع رسانی را فراموش نکنید.اگر سئوال داشتید نظر بدهید.

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونه برنامه های جعلی در Google Play Store را بشناسیم»

  1. حسین طاعتی

    گوگلموحک کردن اینستا واتسابمم کپی کردن دارن تبلیقات میکنن کلاهبرداری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *