برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

سامسونگ گلکسی واچ ویژگی های جالب و مفیدی را زیر آستین خود پنهان دارد. قدرت سنسورهای آن، این اطمینان را به شما می دهد که داده های خواب و تناسب اندام شما به درستی ثبت و ذخیره شده اند. اما همه این ویژگی های مرتب شده قیمتی برابر دارند: مصرف باتری.

1 2 برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

اگرچه سامسونگ وعده یک عمر باتری 4 روزه (46 میلی متری نسخه بدون LTE) برای گلکسی واچ داده است، اما رسیدن به این بازه زمانی دشوار است. این مورد هنگامی سخت تر می شود که تمام سنسورها و ویژگی ها روشن باشند. هر چه که باشد، انجام این وظایف به دریافت انرژی از جایی نیاز دارد. به کمک شارژر اختصاصی نمی توانید این ساعت هوشمند بالارده را وقتی در خانه یا دفترکار نیستید شارژ کنید. خوشبختانه با به کارگیری برخی از روش ها، می توانید با یک بار شارژ کردن، برای زمان بیشتری از گلکسی واچ استفاده کنید.

در این پست، ما در مورد برخی از روش های بسیار جالب برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ صحبت خواهیم کرد.

برای افزایش عمر باتری دستگاه اندروید در این لینک همراه ما باشید.

غیرفعال کردن Always On Display

یکی از ویژگی های مفید و هوشمند در گوشی ها (با نمایشگرهای امولد) و ساعت های هوشمند سامسونگ Always On Display (صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD) است. به وسیله آن می توانید ساعت، درصد باتری و اعلان ها را بدون بازکردن گوشی یا ساعت هوشمند مشاهده کنید. همانطور که حدس زده اید، نگه داشتن آن در حالت اجرا به باتری بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارد.

2 2 برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

بنابراین، اگر از کاهش سریع شارژ باتری رنج می برید یا کلا از این ویژگی استفاده نمی کنید، می توانید آن را از تنظیمات خاموش کنید.

3a برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ 3b برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

برای انجام اینکار، به تنظیمات ساعت خود وارد شوید، سپس روی Display ضربه بزنید. از این بخش وارد Watch always on این ویژگی را غیرفعال کنید.

آیا می دانید: AOD فقط زمانی کار می کند که ساعت ضربان قلب شما را تشخیص دهد.

استفاده از Watch Faceهای سیاه

در حال حاضر، شما باید درباره نحوه عملکرد نمایشگرهای امولد و صرفه جویی در مصرف باتری آنها بدانید. برای کسانی که بی اطلاع هستند، خواندن ادامه مطلب کمک خواهد کرد.

4 3 برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

برخلاف نمایشگرهای LCD، یک نمایشگر LED دارای نور پس زمینه نیست. در عوض، هر پیکسل به صورت جداگانه هنگامی که استفاده می شوند روشن خواهند شد و هنگامی که در حال استفاده نیستند، سیاه و سفید باقی خواهند ماند. برعکس این مورد هم صدق می کند. یعنی هنگامی که صفحه نمایش سیاه است، پیکسل ها خاموش باقی می مانند بنابراین در مصرف باتری صرفه جویی می شود.

از این رو، استفاده از یک منظره با سایه های تیره تر، نه تنها در صرفه جویی مصرف باتری به کمک شما می آید بلکه ظاهری شیک به ساعت شما می دهد.

خوشبختانه، تعداد زیادی از نماهای سیاه برای ساعت در فروشگاه وجود دارد. برنامه Galaxy Wearable را باز کنید، به بخش Watch Faces و نماهای ساعت AMOLED را جستجو کنید.

5a برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ 5b برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

هنگامی که منظره مورنظر خود را پیدا کردید آن را اعمال کرده و روی Save ضربه بزنید. درحالی که برخی مناظر در فروشگاه رایگان هستند، اما بیشتر آنها پولی هستند. خوشبختانه لازم نیست قیمت زیادی برای استفاده از یکی از آنها بپردازید.

غیرفعال کردن جسچرهای Wake-Up

مطمئنا، اینکه هر زمانی دست خود را بالا می برید نمایشگر روشن شود بسیار جالب است. اما چنین ویژگی راحتی مستلزم تاثیری جدی است. این مورد زمانی که شما فرد فعالی باشید و مرتبا از ساعت استفاده کنید، جدی تر می شود.

6a برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ 6b برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

برای غیرفعال کردن این ویژگی، پس از ورود به تنظیمات، به بخش Advanced بروید و ضامن Wake-up gestures را غیرفعال کنید.

فعال کردن حالت Good Night

اگر ترجیح می دهید جسچرهای Wake-up را کاملا غیرفعال نکنید، گزینه بعدی این است که حالت Good Night را فعال کنید. این گزینه جسچرهای بیداری را غیرفعال می کند، اعلان ها و صداها را متوقف می کند و حتی AOD را هنگامی که خواب هستید می بندد.

ویژگی خوب درباره این حالت این است که ردیابی خواب همچنان به همان صورتی که انتظار می رود به کار خود ادامه خواهد داد. به طور خلاصه در سکوت کار خود را انجام می دهد.

7a برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ 7b برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

می تواند آن را بخش Advanced بیابید.

همه اعلانات مهم هستند؟

آیا همه اعلان ها برای شما مهم هستند؟ آیا ساعت باید با هر اعلانی که دریافت می کنید ویبره بزند؟

کلید افزایش عمر باتری این است که اعلان ها را به چند برنامه دارای بیشترین اولویت مانند برنامه ایمیل و پیامک ها محدود کنید. برای ایجاد تغییرات، به Notification settings بروید و روی Manage notification ضربه بزنید.

8a برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ 8b برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

اکنون تیک برنامه هایی که آنها را نمی خواهید، بردارید. همچنین می توانید اعلانات برنامه های غیر مهم را از طریق وارد شدن به تنظیمات و سپس انتخاب Notifications غیرفعال کنید. به من اعتماد کنید، با اینکار گوشی و ساعت هوشمند از شما تشکر خواهند کرد.

نکته جالب: شما می توانید اعلان های گوشی خود را از طریق ویژگی Mute Connected Phone بیصدا کنید.

یک نکته دیگر

متاسفانه، داشتن عمر طولانی باتری در گلکسی واچ بدین معنی است که باید برخی ویژگی ها را غیرفعال کنید. با یک ساعت قدرتمند مانند این، این شرم آور است که همه ویژگی ها را غیرفعال کنید. مطمئنا شما هرگز نمی خواهید از ساعت هوشمند خود مانند یک ساعت آنالوگ استفاده کنید. من توصیه می کنم مواردی که در بالا گفته شد را تست کرده و مواردی را که برای شما مناسب هستند انتخاب کنید.

در مورد من، با فعال کردن تمام ویژگی های اصلی و با شارژ کامل، توانستم از ساعت سه روز استفاده کنم. برای من که در برنامه ریزی ضعف دارم و همیشه فراموش می کنم ساعت را به شارژ متصل کنم، حالت Battery Savor در اکثر اوقات به کمک من می آید.

9 1 برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ

این حالت با خاکستری کردن صفحه و خاموش کردن سنسورها به جز موارد اساسی، ساعت هوشمند را چند ساعتی بیشتر روشن نگه می دارد. برای یافتن این ویژگی ابتدا وارد تنظیمات شوید، سپس Battery را انتخاب کنید و روی Power saving ضربه بزنید.

در عین حال، خاموش کردن اتصالات ساعت مانند بلوتوث زیاد به شما کمک نخواهد کرد. همچنین، GPS گلکسی واچ هنگامی که به گوشی شما متصل باشد، در حالت استندبای قرار می گیرد. بنابراین اگر زیاد از گوشی خود دور نمی شوید و همیشه به گوشی متصل هستید، روشن نگه داشتن آن مشکلی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *