فراموش‌ کردن رمز دوم تلگرام و راه حل آن !

تلگرام به یکی از محبوب ترین پیامرسان های فوری جهان تبدیل شده است. این پیامرسان به خاطر سرعت و امنیت بالای آن شناخته شده است. گزینه های امنیتی بسیاری در تلگرام وجود دارد، تا امکان هک شدن را به حداقل برساند. یکی از این راه ها که اتفاقا بسیار قوی است، تایید دو مرحله‌ای تلگرام است. تایید دو مرحله‌ای یک لایه امنیتی اضافه را به این پیامرسان می‌آورد. ولی اگر تایید دو مرحله‌ای فراموش شود، چه باید کرد؟

البته تایید دو مرحله‌ای تلگرام یک راه عالی برای حافظت حساب شماست، ولی ممکن است فکر کنید از یاد بردن چنین رمزی که خودتان آن را تنظیم کرده‌اید تقریبا غیرممکن است. اما حقیقت این است که افراد بسیاری رمز عبور خود پس از مدتی فراموش کرده‌اند. بیشتر بخاطر این است که تنها وقتی می خواهید تلگرام را مجددا نصب کنید به آن نیاز دارید. بنابراین، بخاطر استفاده کم، احتمال فراموش کردن آن افزایش می یابد.

برای تغییر تنظیمات حریم خصوصی در اینستاگرام در این لینک همراه ما باشید.

در صورت فراموش کردن تایید دو مرحله‌ای تلگرام چه باید کرد

در صورت فراموش کردن چنین رمزی دو راه برای بازیابی رمز خود دارید. اگر صادق باشیم، اکثر ما در این قسمت “گذشتن” را انتخاب می کنیم زیرا فکر می کنیم امکان فراموش کردن رمز تایید دو مرحله‌ای وجود ندارد. شما می توانید یک ایمیل پشتیبان یا رمز جایگزین مشخصی انتخاب کنید تا در صورت فراموش کردن گذرواژه از آن استفاده کنید.

اگر رمز جایگزین یا ایمیل پشتیبان انتخاب نکرده اید، همه امید خود را از دست خواهید داد. در اینصورت باید حساب خود را حذف کرده و سپس حساب جدیدی ایجاد کنید. البته، اینکار تمام پیام ها، گروه ها و کانال های شما را پاک خواهد کرد ولی این هزینه‌ای است که در صورت فراموش کردن رمز باید بپردازید.

بازیابی رمز عبور تلگرام با ایمیل

اگر رمز تایید دو مرحله‌ای تلگرام خود را فراموش کرده ‌اید و برای آن ایمیل بازیابی تنظیم نکرده‌اید، باید قید حساب تلگرام خود را بزنید و یک حساب جدید نصب کنید. من در بخش بعد روش آن را به شما نشان خواهم داد. اما اگر ایمیل بازیابی داشته باشید، روند بازگردانی حساب تلگرام آسان است.

شماره خود را در تلگرام وارد کنید تا کد فعال سازی را دریافت کنید. شما می‌توانید گزینه “ارسال از طریق پیامک” تا کد از طریق پیام متنی ارسال شود. اکنون به بخش تایید دو مرحله‌ای بروید و روی فراموش کردن رمز عبور ضربه بزنید. در این قسمت از شما ایمیل بازیابی درخواست خواهد شد. سپس به یک صفحه جدید هدایت می‌شوید که در آن باید رمز عبور خود را تغییر دهید و حساب کاربری خود را بازیابی کنید.

بازیابی حساب تلگرام بدون ایمیل

ممکن است رمز عبوز تایید دو مرحله‌ای فراموش کرده باشید و ایمیل بازیابی هم قرار نداده‌اید. در این مورد، هنگامی که روی “Forgot Password” (فراموش کردن رمز ورود) ضربه می‌زنید، تلگرام شما را وارد صفحه‌ای می کند که یا باید رمز را وارد کنید یا حساب خود را بازنشانی کنید. بنابراین اگر کلا ناامید شده‌اید، روی OK ضربه بزنید و “تنظیم مجدد حساب من” را انتخاب کنید. در پایان “بله” را انتخاب کنید. اینکار شما را به صفحه ایجاد حساب جدید وارد می کند و باید از اول شروع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *