فروشگاه تم سامسونگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ + دانلود فروشگاه تم

سامسونگ از معدود OEM هایی است که هنوز هم تم‌های مختلف ارائه می‌دهد. این تم‌ها در اندروید خام در دسترس نیستند و شاید همین،  یکی از بهترین دلایلِ تداوم تقاضای سفارشی‌سازی‌های تولیدکننده‌ها توسط کاربران باشد. به هر صورت، فروشگاه تم سامسونگ (Samsung’s Theme Store) بسیار سر راست است، این فروشگاه خانه‌ی تم‌ها و همچنین آیکون‌ها و والپیپرهای مختلف می‌باشد. حتی تم‌های مخصوص صفحه نمایش‌های همیشه-روشن (Always-on) هم وجود دارد.

فروشگاه تم راهی محشر، سر راست و ارزان برای سفارشی‌ سازی دستگاه سامسونگ و از تلاشگران شایسته‌ی عرصه‌ی تم‌ گذاری در میان OEMهای اندروید است. بیایید نگاهی سریع به فروشگاه تم سامسونگ انداخته و ببینیم با آن چه کار می‌توان کرد.

فروشگاه تم سامسونگ-دانلود بهترین تم های سامسونگ

فروشگاه تم سامسونگ ؛ اعمال پایه

خوشبختانه فروشگاه تم سامسونگ یک تکه‌ی نرم‌افزاری پیچیده نیست. در رابط کاربری برنامه، چهار عنصر عمده وجود دارد:

  • در پایین، چهار بخش وجود دارد: والپیپرها، تم‌ها، آیکون‌ها و تم‌های صفحه‌نمایش‌های همیشه-روشن. روی آن‌ها کلیک کنید تا آن بخش مشخص را باز کنید.
  • در بالا گزینه‌های مسیریابی یا navigation هر بخش وجود دارند: داشته‌ها (featured)، برترین‌ها (top)، جدیدها (new). این‌ها به شما امکان می‌دهند به دنبال محتوای مورد نظر جستجو کنید و در هر چهار بخش عمده نیز برقرار هستند.
  • اگر صفحه را بالا بکشید، می‌توانید تمام محتوای پیشین دانلودی خود از همان بخش را ببینید. برای مثال، اگر روی Wallpapers کلیک کنید و صفحه را بالا بکشید، تمام والپیپرهایی را که دانلود کرده‌اید خواهید دید. این امر، بازاعمال یک تم یا والپیپر را آسان می‌کند.
  • در بالاترین بخش صفحه‌نمایش چند گزینه‌ی دیگر هستند: (از چپ به راست) دسته‌بندی (category)، جست‌وجو (search)، پروفایل (profile) و تنظیمات (settings). تمام این گزینه‌ها به وضوح معرف خودشان هستند. آیکون دسته‌بندی به شما امکان می‌دهد در هر بخش عناوین مختلف را، مثل رنگ اولیه و موضوع، دسته‌بندی کنید. می‌توانید این چهار آیکون را در تصویر الحاقی در بالاترین قسمت این مقاله مشاهده کنید.

با ابزارهای بالا، در این فروشگاه به همه‌چیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

فروشگاه تم سامسونگ

والپیپرها

بخش والپیپرهای فروشگاه تم سامسونگ واقعاً خیلی خوب است. والپیپرها مخصوصاً برای دستگاه‌های سامسونگ ساخته شده‌اند و بعضی‌هایشان حتی در صفحه‌نمایش‌های خمیده بازی زیبایی از خود به نمایش می‌گذارند. صفحه جلویی این بخش شامل یک سری گزینه‌های اکتشافی مثل پیشنهادات کارکنان، دسته‌بندی‌های محبوب و پیشنهادات تصادفی است که ممکن است کنجکاوی‌تان را برانگیزند. به هنگام نوشتن این مطلب، سامسونگ دارای والپیپرهای اژدهایان، والپیپرهای کلش رویال و والپیپرهای رشته‌کوه‌ها است.

والپیپرها هم پولی و هم رایگان هستند که محدوده‌شان تقریبا از 0.79 دلار تا 1 دلار است. در هر دسته‌بندی و رنگ، هم انتخاب‌های رایگان و هم انتخاب‌های ویژه‌ی بسیاری وجود دارد.

متأسفانه نمی‌توانید والپیپرها را بر اساس دستگاهی که برای آن ساخته شده‌اند دسته‌بندی کنید. با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ نسبت ابعاد تصویر متفاوتی دارند، این دسته‌بندی به شدت مهم است. یک والپیپر سبک edge که برای گلکسی S9 Plus به طرز عالی ساخته شده احتمالاً روی گلکسی Note 9 نخواهد نشست چراکه صفحه‌نمایش‌ها شکل متفاوتی دارند. خوشبختانه چنین مشکلی فقط برای نوع مخصوصی از والپیپرها رخ می‌دهد. به جز این، همه‌شان خوب هستند و شمایل بسیار خوبی خواهند داشت.

فروشگاه تم سامسونگ

تم‌ها

این مهم‌ترین قسمت فروشگاه تم است. تم‌ها مقدار بسیار زیادی از سیستم‌عامل و رابط کاربری را، شامل تنظیمات، تنظیمات سریع، برنامه مخاطبین، برنامه تلفن، برنامه پیام‌رسانی اولیه، صفحه‌ی قفل و صفحه‌کلید خام، تحت تأثیر قرار می‌دهند. سامسونگ در اینجا از لحاظ تنوع غوغا کرده و تم‌هایی ارائه می‌دهد که از لحاظ رنگ و سبک بسیار متفاوت‌اند. بسیاری‌شان نیز تم‌های صفحه‌نمایش‌های همیشه-روشن و همچنین آیکون‌ها و والپیپرهای مختلفی دارند.

مثل والپیپرها، تم‌ها هم در هر دو مدل ویژه و رایگان وجود دارند و محدوده پولی‌شان نیز از زیر یک دلار تا نهایت 3 دلار است. از لحاظ کیفیت تفاوت خاصی بین محتوای رایگان و ویژه نیست اما محتوای ویژه عموماً چیزهای اضافه‌ای همچون تم‌های صفحه‌نمایش همیشه-روشن دارند. بعضی تم‌سازها کمی هزینه برای کارشان می‌خواهند که کاملاً قابل درک است.

در اوایل سال 2019 سامسونگ یک دوره محدود 14 روزه برای استفاده از تم‌های رایگان معرفی کرد. البته گمان می‌کنیم در پایان دوره می‌توانید به راحتی آن تم رایگان را بازاعمال کنید.

هیچ شکایت خاصی به بخش تم‌های فروشگاه تم سامسونگ وارد نیست. میلیون‌ها تم با بسیاری رنگ و چندتایی هم به رنگ سیاه – برای اینکه اگر چیزی مخصوص صفحه‌نمایش‌های AMOLED بخواهید – وجود دارد. آن‌هایی که دنبال یک تم مناسب AMOLED می‌گردند بهتر است Black Onyx ساخته گابریل سانتانا را امتحان کنند؛ خیلی خوب است.

فروشگاه تم سامسونگ

فروشگاه تم سامسونگ ؛ آیکون‌ها

بخش آیکون‌ها می‌خواهد که بخش مهمی از تجربه تم‌گذاری باشد. متأسفانه سامسونگ هنوز باید کمی روی این بخش کار کند. بسته‌های آیکونی بسیارند و از همان طرح قیمت‌گذاری بقیه چیزها پیروی می‌کنند. آپشن‌های رایگانی وجود دارد و بسته‌های ویژه هم ندرتاً بیش از 2 دلار هزینه برخواهند داشت. اکثر تم‌ها بسته‌های آیکونی هم دارند.

صادقانه بگوییم کمی راجع به این مسائل نامطمئن هستیم. برخلاف بسته‌های آیکونی گوگل پلی استور، بسته‌های آیکونی فروشگاه تم سامسونگ، همه‌ی آیکون‌های گوشی را وارد تم نمی‌کنند و این امر کاملاً در چشم است (در تصویر بالا ببینید). این مورد تجربه مذکور را کمی سبک می‌کند و کاری می‌کند که همه‌چیز نامتوازن به نظر برسد. بعضی‌ها ممکن است اهمیتی ندهند و مشکلی هم نیست، منتهی بسته‌های آیکونی گوگل پلی تقریباً قیمت مشابه اما عملکرد بسیار بهتری دارند.

فروشگاه تم سامسونگ

تم‌های مخصوص صفحه‌نمایش همیشه‌-روشن

بالاخره می‌رسیم به تم‌های صفحه‌نمایش‌های همیشه-روشن. این تم‌ها آنچه را که به هنگام خاموش بودن گوشی روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود، تغییر می‌دهند، البته تا وقتی که این ویژگی در گوشیتان روشن باشد. نحوه انجام آن بدین شکل است:

  • Settings را باز کنید.
  • روی Lock Screen کلیک کنید.
  • ویژگی always-on display را روشن کنید.
  • می‌توانید روی نام ویژگی کلیک کنید تا کنترل‌های کوانتومی (دانه‌ای) بیش‌تری شامل ساعتی که صفحه‌نمایش همیشه-روشن نشان می‌دهد، چه نوع محتوایی نشان بدهد و تنظیمات باتری را مشاهده کنید.

تم‌ها اکثراً دارای تصاویر باحال کوچکی هستند که به جای ساعت و سنجه‌ی باتری (یا کنار آن‌ها) ظاهر می‌شوند. بعضی از آن‌ها شامل انیمیشن هستند. صفحه‌نمایش‌های همیشه‌روشن انیمیشنی، قیافه‌ی فوق خفنی دارند! اما ما مطمئنیم که این وسط یک المنت باطری‌خور هم وجود دارد.

این تم‌ها هم در هر دو گونه رایگان و ویژه وجود دارند. اکثر خرت و پرت‌های انیمیشنی، ویژه هستند و قیمت‌هایشان تا محدوده 1 دلار بالا می‌رود. این تم‌ها، واضحاً فقط در صورتی مفید هستند که واقعاً از صفحه‌نمایش همیشه-روشن استفاده کنید، هرچند همین هم می‌تواند دلیل خوبی برای این باشد که این صفحه‌نمایش را یک امتحانی بکنید. به هر صورت، آن‌هایی که قطعاً از این صفحه‌نمایش استفاده نمی‌کنند به ندرت از این بخش فروشگاه تم سر در خواهند آورد.

فروشگاه تم سامسونگ


سامسونگ تم استور در میان بهترین فروشگاه‌های OEM موجود جای می‌گیرد. یکی دوجا مشکلات کمی دارد، مخصوصاً در اندازه‌های والپیپرها و بسته‌های آیکونی. با این وجود، از لحاظ مقایسه‌ای بگوییم، هنوز هم تجربه‌ای بالای حد متوسط تحویل می‌دهد.

[megadl]دانلود فروشگاه تم سامسونگ[/megadl]

14 دیدگاه دربارهٔ «فروشگاه تم سامسونگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ + دانلود فروشگاه تم»

    1. سلام مجدد
      ظاهرا سرویس های پرداختی غیرفعال شدند ،بررسی میکنیم تا علت ماجرا را پیدا کنیم . در همین کامنت پاسخ میدم

  1. سلام،خسته نباشید
    چرا نمیتونیم هیچ تم یا والپیپر رو بخریم تقریبا یه هفتس این مشکل وجود داره
    لطفا راهنمایی کنید🙏

  2. سلام چرا گوشی من فروشگاه تم نداره اصلا؟! از گوگل پلی هم گلکسی تم رو دان کردم اصلا بالا نمیاره ؟؟؟
    گوشیم هم J4 Core هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *