نحوه فروش گوشی دست دوم : باید ها و نباید های فروش گوشی کارکرده

نحوه فروش گوشی دست دوم : بسیاری از ما که خوره ی تکنولوژی هستیم، گوشی های هوشمند را به شکل وسایلی مصرفی و دور انداختنی می بینیم. ایستادگی در مقابل وسوسه ی باز کردن و روشن کردن یک گوشی جدید خیلی سخت است. خصوصا در این زمانه که هر چند ماه یکبار گوشی هوشمند جدیدی با کلی امکانات عالی در بازار می‌بینیم.

زندگی در دنیای تکنولوژی سخت و برای جیب هایمان سخت تر هم هست. برای همین فروختن گوشی قبلی و زنده کردن بخشی از پولش، از کنار انداختن گوشی قبلی و خرید یک گوشی نو هوشمندانه تر است. با این کار گجت مورد علاقه تان را به روشی اقتصادی به دست خواهید آورد. بهرحال روی هم انباشتن این همه گوشی نو و گران کاری بی معنی است و بهتر است آنها به شخصی واگذار شوند که استفاده ی بهتری از آن ها  می کند.

samsung galaxy s6 edge vs lg g4 aa 12 of 281 نحوه فروش گوشی دست دوم : باید ها و نباید های فروش گوشی کارکرده

اما امر فروش یک علم است. می دانید که بسیاری افراد با معامله زندگیشان را می چرخانند و خیلی ها با چند سال تحصیل در این زمینه استاد می شوند. حالا چگونه افراد عادی به این عرصه وارد می شوند؟ من شخصا چندین گوشی فروخته ام و هیچ تجربه ی بدی سر راهم قرار نگرفته. در واقع هیچ ماجرای بدی برای گفتن در مورد خرید یا فروش گوشی های دست دوم ندارم. اما داستان های ترسناک زیادی در این مورد شنیده ام. به همین دلیل می خواهم اطلاعات مورد نیاز این کار را در اختیارتان بگذارم تا بازخوردهای احتمالی تا جای ممکن تلطیف شوند.

نکاتی که در زیر آمده شما را برای ورود به بازار گجت های دست دوم آماده می کند. و هرچند این متن بیشتر روی گوشی موبایل متمرکز شده، در مورد تبلت ها، سایر وسایل تکنولوژیک و حتی غیر تکنولوژیک هم صدق می کند. خب برویم سر اصل مطلب.

دقیق و صادق باشید

دو نوع خریدار داریم: آنهایی که می دانند چه می خواهند و آنهایی که می گردند تا ببینند از چه چیزی خوششان می آید. فارغ از نوع خریداری که نصیبتان می شود، دقیق بودن تا جا ممکن همیشه کمک کننده است. و لطفا در مورد شرایط و قابلیت های جنستان دروغ نگویید. صادق باشید. در معاملاتی که مستقیما بین دو نفر انجام می شود اعتماد حرف اول را می زند. شخصا اگر متوجه شوم فروشنده در مورد جنسش دروغ می گوید حتی اگر خیلی جزئی باشد، معامله را ادامه نخواهم داد.

گوشیتان خیلی کهنه است؟ شاید هم از روز اول آن را با قاب بدنه و کاور صفحه محافظت کرده اید. حتما شرایط را به مشتری بگویید و اگر مشکلی هرچند کوچک در گوشی وجود دارد وی را در جریان بگذارید. هر خشی که روی گوشی می‌بینید را به مشتری نشان دهید  باور کنید یا نه این کار شانستان را افزایش می دهد حتی اگر گوشی بیش از حد اسیب دیده باشد. چون اگر خریدار انتظار دیدن اشکالاتی در ظاهر گوشی را داشته باشد بعدا ذوقش کور نمی شود اما اگر چیزی ببیند که گفته نشده حس می کند سرش کلاه رفته.

LG G Flex Drop Test Outdoors AA 16 of 25 نحوه فروش گوشی دست دوم : باید ها و نباید های فروش گوشی کارکرده

همچنین دوست دارم در مورد قابلیت های گوشی به خریداران اطلاعات دهم. ممکن است کمی زمان ببرد اما یادتان باشد اکثر مشتریان این چیزها برایشان مهم نیست و از آخرین اخبار تکنولوژی بی خبر هستند. ممکن است چیزی در مورد کارهایی که گوشیتان می تواند برایشان انجام دهد ندانند. پس یک توضیح مختصر و مفید در مورد بهترین قابلیت های گوشی و آنچه فکر می کنید آن را از سایر گوشی ها متمایز می کند به فرد خریدار بدهید.

فروشندگان معمولا از لیست کردن قابلیت های گوشی اذیت می شوند. بهتر است مانند یک مرور جزئی به این کار نگاه کنید. یا اصلامی توانید در همین سایت به قسمت  قابلیت های هر نوع گوشی که مد نظرتان است بروید و لینک را برای خریدار بفرستید.

همچنین مردم می خواهند بدانند چرا دارید گوشی هوشمند خود را می فروشید؟ می خواهید بروز شوید؟ به دنبال چیز جدید تری هستید؟ دیگر دوستش ندارید؟ یا اینکه گوشی ایرادی دارد؟

وقت طلاست

و به معنی واقعی کلمه این چنین است. یادتان باشد که این روزها گوشی های هوشمند با سرعت شگفت انگیزی قدیمی می شوند. اکثر گوشی های هوشمند جدید که بازار را برای مدتی قبضه می کنند پس از سه چهار ماه قدیمی محسوب می شوند. پس برای فروش سریع باشید. با این فکر که “خب بعدا گوشی قدیمی را میفروشم” یک گوشی جدید نخرید. گوشی را سریع برای فروش آنلاین کنید. هرجه بیشتر صبر کنید گوشیتان بیشتر از سکه می افتد.

money نحوه فروش گوشی دست دوم : باید ها و نباید های فروش گوشی کارکرده

سعی کنید قبل از آنکه نسل جدید گوشیتان به بازار بیاید آن را بفروشید. مردم دوست دارند گوشی که می خرند “جدید ترین محصول” شرکت سازنده باشد. من همیشه یک گوشی زاپاس نگه می دارم تا در فاصله زمانی که بین فروش و خرید گوشی جدید ایجاد می شود از آن استفاده کنم . وقتی تبلیغات گوشی که می خواهم بخرم شروع به پخش شدن کرد، آنگاه گوشی ام را میفروشم و مدتی با گوشی زاپاسم سر می کنم. با این روش گوشی قبلی ام سریع تر، راحت تر و با قیمتی بهتر بفروش می رود. بعد صبر می کنم تا گوشی جدید به بازار بیاید و آنگاه خود را بروز کرده و لذت می برم.

کجا بفروشیم

حالا اساس کار فروش اینترنتی گوشی را می دانید. پس زمان آن رسیده که گوشی را آنلاین کنید تا متقاضیان در تمام دنیا آن را ببینند. حالا باید دید از چه درگاهی می خواهید گوشی عزیزتان را بفروشید. اینها محل های مورد علاقه ما هستند

دیوار و شیپور !

وب سایت های دیوار و شیپور از سایت های موفق ایرانی در زمینه خرید و فروش لوازم نو و دسته دوم می باشند . شما میتوانید تلفن همراه خود را برای فروش آگهی کرده و در مکانی مناسب باهم ملاقات کرده و تلفن همراه خود را به فروش برسانید .

Gazelle

گزل امن ترین کانال برای فروش گوشی های کار کرده است اما احتمالا کمترین سرعت را خواهد داشت. اگر خودتان گوشی را بفروشید پول بیشتری عایدتان می شود. اما خوبی گزل این است که پولتان را تضمینی و بدون ریسک دریافت می کنید. شما اطلاعات گوشی را برایشان شرح می دهید، یک پیشنهاد میکیرید، گوشی را برایشان ارسال می کنید و منتظر می شوید. اگر همه جیز خوب پیش برود بعد از یک ماه پولتان را بصورت یک چک، پی پال یا کارت هدیه آمازون دریافت می کنید. به همین سادگی

به محل خرید گوشیتان بروید

Verizon logo 1 aa gds mwc17 نحوه فروش گوشی دست دوم : باید ها و نباید های فروش گوشی کارکرده

خیلی از اوقات فروشنده اولیه قیمتی بازاری برای گوشی کار کرده شما پیشنهاد می کند. اما این بهترین گزینه نیست اما برای فردی که زمان برایش مهم تر از پول است ولی می خواهند از وسایل قدیمی هم چیزی نصیبشان شود مناسب است.

Swappa

swappa نحوه فروش گوشی دست دوم : باید ها و نباید های فروش گوشی کارکرده

حالا به شما می گویم که سوپا محل مورد علاقه ی من برای فروش گوشی های هوشمند است. حدس بزنید چرا؟ چون در این وب سایت همیشه پول بیشتری نصیبتان خواهد شد. چرا؟ چون سوپا یک روش ثابت شده برای معامله ی گوشی است. متصدیان هر لیستی را بررسی کرده و مطمئن می شوند که کلکی در کار نیست.  اگر خریدار چیز مشکوکی گزارش کند پولش به حساب پی پالش (Pay Pal) برگردانده خواهد شد.

مردم بخاطر امنیتی که این سایت دارد پول بیشتری پرداخت می کنند. اما از من به شما نصیحت ، صرف اینکه سایت امن است به هر کسی زیاد اعتماد نکنید. یکی از آشنایان من برای دریافت پولی که برای گوشی پرداخته بود و آن گوشی هرگز برایش فرستاده نشد، ماه ها با سوپا و پی پال درگیر بود. خلاصه اینکه سوپا هوا3یتان را دارد اما حل کردن مشکلات گاهی زمان بر است.

Ebay

فروش گوشی کارکرده : باید ها و نباید ها !

سوپا به کارتان نمیآید؟ ای بی گزینه ی مناسب بعدیست. برای افرادی که بار اولشان است، ای بی یکی از پر کاربر ترین سایت های دنیاست. اگر از این سایت استفاده کنید شانس فروش رفتن جنستان چند برابر می شود چون اکثر کاربران اینترنتی این سایت را می شناسند.

ای بی همیشه هوایتان را دارد. اگر موردی پیش بیاید ای بی و پی پال به شما کمک می کنند پولتان را پس بگیرید. برای همین است که مردم به این سایت اعتماد دارند.

در این سایت همه چیز رقابتی است. له نوعی شما با تمام دنیا رقابت می کنید. احتمالا محبور میشوید گوشیتان را زیر قیمت بفروشید اما مریتش این است که افراد بیشتری گوشی را میبینند و احتمال فروخته شدنش بیشتر است.

Craigslist

کریجزلیست گرچه خطرناک تر و خشن تر است اما یکی از رایج ترین شبکه های خرید و فروش در اطراف است. تقریبا در همه جای جهان وجود دارد و معاملات محلی را رونق می بخشد. و چون همه چیز توسط خود شخص انجام می شود خودتان به راحتی می توانید اوضاع را کنترل کنید.

فقط مطمئن شوید همه چیز واضح باشد و خریدار معقول و قانونی باشد. به عبارتی بهتر است به داستان سرایی افرادی که سعی دارند راضیتان کنند گوشی را به مکانی دور بفرستید گوش ندهید. این افراد می خواهند جیبتان را بزنند.

بهرحال این شبکه محلی عالی برای یافتن افرادی که قصد خرید گوشیتان را دارند می باشد. بعضی ها می گویند هیج چیز به خوبی معامله ی حضوری نیست و کریجزلیست همین گونه است. و حقیقتا بسیار رایج و معروف است.

شبکه های اجتماعی، سپردن به کسی، و غیره

اگر بدانید چند نفر از دوستانتان قصد خرید گوشی را دارند که شما درحال فروشش هستید تعجب خواهید کرد. من همیشه در فیس بوک و دیگر صفحات اجتماعی ام در مورد گجتی که می خواهم از شرش خلاص شوم پست می گذارم. به خانواده هم اطلاع می دهم. بهرحال شاید در این میان کسی برای این گوشی بی نوا ارزش قائل باشد و خواستارش شود. معمولا گکشی را با قیمتی ارزانتر به آشنایان می فروشم چون دوست دارند تخفیف بگیرند اما حداقل می دانم به کسی وارد معامله شده ام که مورد اعتمادم است. هر شبکه ی اجتماعی دارید خوب است. شخصا از فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس استفاده کرده ام.

ملاقات رو در رو؟ کمی خطر ناک است.

من همیشه می گویم گریجزلیست و برنامه های مشابه، نقاط خشک دنیای اینترنت هستند. شما نمی دانید چجور خریداری به پستتان خواهد خورد. اینجا چند نکته مفید آورده شده.

در ابتدا من هرگز کسی را به خانه ام دعوت نمی کنم مگر اینکه چیزی که میخواهم بفروشم خیلی بزرگ باشد و حمل و نقلش امکان پذیر نباشد. معمولا در مکانی بسیار عمومی قرار می گذارم. گاهی در فروشگاهی که گوشی را خریده ام قرار می گذارم. این کار باعث راحتی خیال خریدار و فروشنده مفید است. همچنین خریدار می تواند ای اس ان را چک کرده و از وارد نشدن گوشی به لیست سیاه مطمئن شود. بعلاوه، کسی که نیت بدی داشته باشد برای اجرایش به چنین محل رسمی نمی رود. پس هر دو طرف در چنین جایی راحت هستند.

حتما به مشتری امکان پرسیدن تمام سوالاتش را بدهید. انها دارند چند صد دلار پول خرج می کنند پس می خواهند همه چیز را در مورد جنسی که میخرند بدانند. سعی کنید برخوردی دوستانه داشته باشید و شماره تلفنی از خودتان به شخص بدهید تا در صورت بروز مشکل احتمالی به شما دسترسی داشته باشد. من گاهی به مشتری می گویم اگر نیاز شود در اعاده ی گارانتی هم کمکش خواهم کرد. البته هیچوقت لازم نشده در این زمینه کاری کنم اما دادن اطمینان به خریدار باعث می شود احساس خوبی از معامله پیدا کند.

گوشیتان را چقدر می فروشید؟

فروش گوشی کارکرده : باید ها و نباید ها !
فروش گوشی کارکرده : باید ها و نباید ها !

این یکی از مهم تربن موارد در زمینه فروش گوشی است. گوشیتان چقدر می ارزد؟  فاکتورهای فراوانی در این زمینه مهم هستند و متاسفانه جواب دقیقی برای این سوال وجود تدارد. بخش زیادی از موضوع بحث عرضه و تقاضا است. سوپا و ای بی معمولا قیمت هایی پیشنهاد می دهند که معقول و بسیار کمک کننده هستند انا کریجزلیست اینگونه نیست.

اولین کاری که برای تعیین یک قیمت مناسب برای گوشی انجام می دهم چک کردن قیمت نو آن است. معمولا به سایت شرکت سازنده، آمازون و سایر جاهایی که دقیقا همان مدل را دارند مراجعه می کنم. سپس به دنبال قیمت کار کرده ی آن گوشی می روم. سایت هایی همچون ای بی و کریجزلیست خوب هستند. حالا خیلی ساده وضهیت گوشی خود را مقلیسه کنید و برایش قیمتی مناسب تعیین کنید.

و سعی کنید قیمت آخر گوشی که کمتر از آن حاضر به فروش نخواهید شد را در ذهنتان تعیین کنید. معمولا مشتریان می خواهند کمتر از چیزی که میگویید گوشی را بهرند. مشتریان من همیشه تخفیف خواسته اتد. پس از رسیدن به حداقل قیمت نورد نظرتان دیگر اصلا کوتاه نیایید چون قرار نیست غارت شوید اما اگر حس کردید مشتری لیاقتش را دارد کمی بیشتر تخفیف دهید.

نتیجه گیری : باید ها و نباید های فروش گوشی کارکرده

زمان بگذارید، مواظب افراد حقه باز باشید، صادق باشید و همیشه خوبی خودتان و خریدار را بخواهید. اگر این نکات را رعایت کنید قول می دهیم تجربه ی مثبتی نصیبتان شود. اما با رعایت تمامی این نکات باز هم احتمال پیش آمدن مشکل هست. این ریسک بالقوه ای است که فروش وسایل دست دوم دارد.

اگر مسیر امن تر را ترجیح می دهید می تواتید گوشیتان را از طریق نمایندگی یا مکانی همچون گزل بفروشید. بستگی دارد روش مورد علاقه تان برای فروش گوشی چه باشد. دوست دارید گوشی را راحت بفروشید یا اینکه تلاش بیشتری کرده و پول بیشتری بگیرید؟

بهرحال امیدواریم مطالب گفته شده کمک کننده باشند و بتوانید با بکار گیری آنها یک فروش خوب داشته باشید. اگر راه حل یا پیشنهاد دیگری در این زمینه دارید آن را کامنت کنید تا در اختیار رفقای تکنولوژیکتان قرار بگیرد.ضمنا این را به خاطر داشته باشیدکه هیچوقت انتقال مالکیت گوشی دست دوم را بهیوده ندانید !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *