نحوه ی پاک کردن کامل اطلاعات در دستگاه اندرویدی

آیا می خواهید اطلاعات گوشی هوشمند اندرویدی تان را پاک سازی کنید؟ اگر قصد دارید گوشی تان را بفروشید یا می خواهید آن را به کسی بدهید، هوشمندانه ترین کار این است که دستگاه اندرویدی خود را به طور کامل پاک سازی کنید و آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اما آیا می دانید که شیوه ی قدیمی ریست اطلاعات کارخانه ای این کار را 100 درصد انجام نمی دهد؟

با این کار بخش عمده ای از اطلاعات شما پاک خواهد شد، اما بسیاری از این اطلاعات مخفی خواهد شد. صرف نظر از این ها، ابزار های بسیاری وجود دارد که این امکان را می دهد که صاحب جدید گوشی یا دزد، به راحتی اطلاعات شما را بازیابی کند. در این پست ما به شما آموزش می دهیم که چگونه از اطلاعات خود محافظت کنید. پاک کردن اطلاعات اندرویدی این اطمینان را به شما می دهد که تمام اطلاعات تان از دسترس افراد فضول در امان بماند.

نحوه ی مدیریت فضای ذخیره سازی اطلاعات

مطمئنا، تا به حال برنامه های بسیاری را مشاهده کرده اید که اطلاعات از دست رفته را بازیابی می کنند. این کار کاملا امکان پذیر است و به این دلیل است که اکثر سیستم عامل ها از جمله اندروید، ذخیره سازی اطلاعات را مدیریت می کنند.

هنگامی که گزینه ” حذف ” را فشار می دهید، در واقع هیچ فایلی به طور کامل از بین نخواهد رفت. بلکه فقط برای کاربر مخفی خواهد شد و به عنوان ” فضای آزاد ” در گوشی مشخص خواهد شد. سپس گوشی را در پس زمینه ی خنک نگه می دارد تا سیستم دوباره به فضا نیاز داشته باشد. سپس فایل های جدید جایگزین آن ها می شوند.

LG V20 review 8 نحوه ی پاک کردن کامل اطلاعات در دستگاه اندرویدی

چرا چنین اتفاقی می افتد؟ چند دلیل برای این امر وجود دارد. حذف کامل یک درایو توسط تازه کاران، می تواند عوارض جانبی سخت افزاری به همراه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که هارد دیسک ها و حتی SSD ها دارای عمر تخمین زده شده هستند و پس از بازیابی های مکرر از بین می روند. با نشانه گذاری روی یک فایل به عنوان ” حذف شده ” که به طور کامل حذف نشده است، شما باید تعداد دفعات تغییرات انجام شده را کاهش دهید.

به علاوه، سخت افزار های کم سرعت از این قابلیت استفاده می کنند. دلیل این کار این است که علامت گذاری مجموعه ای از فایل ها به عنوان فایل های “غیر قابل مشاهده” بسیار سریع تر از حذف کامل آن ها خواهد بود. امروزه ذخیره سازی اطلاعات فوق العاده سریع صورت می گیرد، اما احتمالا هنوز هم به اندکی کمک نیاز دارد. به علاوه، این اتفاق زمانی می افتد که به طور تصادفی اطلاعات با ارزش خود را حذف کنید، تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

نحوه ی پاک کردن کامل اطلاعات در دستگاه اندرویدی

به هیچ و جه هیچ روش مستقیمی برای پاک کردن تمام اطلاعات دستگاه وجود ندارد، اما ما می توانیم به شما آموزش دهیم که چگونه امنیت اطلاعات مهم خود را فراهم کنید. مراحل زیر را انجام دهید.

تلفن خود را رمزگذاری کنید

اگر بعد از ریست کارخانه ای داده ها، همه اطلاعات شما در قسمت ذخیره سازی باقی می ماند، حداقل مطمئن شوید که هیچ کس نمی تواند به اطلاعات تان دسترسی پیدا کند. رمز گذاری دستگاه، نرم افزار را متوقف نخواهد کرد، این یک فرایند حذف معمولی است، اما هر اطلاعاتی که از دستگاه گرفته شده است، به سختی باز می شود. و کسی نمی تواند از اطلاعات تان استفاده کند.

به برنامه تنظیمات بروید، و ” Security ” را انتخاب کنید. سپس به پایین تر بروید و گزینه ” Encrypt Phone ” را فشار دهید. این کار بسیار آسان است. اما مراقب باشید زیرا ممکن است این مراحل در گوشی های مختلف، متفاوت باشد. مراحلی که ذکر شد برای Marshmallow اندروید می باشد.

Screenshot 20160314 184300 نحوه ی پاک کردن کامل اطلاعات در دستگاه اندرویدی Screenshot 20160314 184312 نحوه ی پاک کردن کامل اطلاعات در دستگاه اندرویدی

هنگامی که گوشی تان را رمز گذاری می کنید، به سادگی اطلاعات مربوط به کارخانه را بازنویسی می کنید تا به روش دلخواه تان اطلاعات دستگاه اندرویدی تان را به طور کامل پاک کنید.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا ذکر شد، این راه حل ساده تر از سایر راه حل هاست. و با این روش می توان به سادگی اطلاعات دستگاه های اندرویدی را به طور کامل پاک کرد … چگونه می توان از اطلاعات خصوصی در گوشی ها محافظت کرد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *