چگونه حالت تاریک را در گوگل کروم فعال کنیم

مرورگر  گوگل کروم مانند مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج با تم حالت تاریک ساخته نشده است اما شما با چند کلیک، می‌توانید تم تاریک گوگل کروم را دریافت کنید، هم‌چنین شما با این آموزش می‌توانید، هر صفحه‌ای که باز می‌کنید این امکان را فراهم کنید.

ximg 5b636df9e82e0.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .gLRfirptC چگونه حالت تاریک را در گوگل کروم فعال کنیم

برای آموزش فعال کردن حالت شب مرورگر گوگل کروم  اندروید، این مقاله را مطالعه کنید.

نحوه فعال کردن حالت تاریک

گوگل کروم از تم‌هایی  که کاربران ساخته‌اند، حمایت می‌کند. شما می‌توانید این تم‌ها را از وب‌استور کروم دانلود کنید.

بعد از دانلود و دریافت رابطه کاربری مشکی گوگل کروم، تمام کاری که نیاز است،شما انجام بدهید، نصب کردن، تم دانلود شده می‌باشد.

تم‌ی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم Morpheon Dark است که یکی از تم‌های مشکی، پرطرفدار در گوگل‌استور است. برخلاف بقیه‌ تم‌های مشکی، این تم، کنتراست رنگی بین صفحه‌ی فعال شما و صفحه‌های بازشده دیگر را رعایت می‌کند به‌طوری که صفحه‌ی فعال شما کمی روشن‌تر و دیگر صفحه‌ها تیره‌تر هستند.

در این تم،  قسمت‌های (نوار ابزار) tab bar,title bar,tool bar و قسمت باز کردن صفحه‌ی جدید به حالت مشکی در می‌آیند. به غیر از این‌ بخش‌ها، شما نمی‌توانید هیچ یک از بخش‌های دیگر را به حالت مشکی در آورید. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید قسمت منو و تنظیمات را با استفاده از این تم به حالت مشکی درآورید.

ximg 5b6369346c3a6.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .IvwNpAEeOR چگونه حالت تاریک را در گوگل کروم فعال کنیم

اگر شما، خواستار برگشتن به تم اصلی گوگل کروم باشید، کافی‌ست با کلیک کردن روی menu< settings به دنبال قسمت تم‌های بگردید و برروی Reset to Default  کلیک کنید.

ximg 5b63698c8c61e.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .Up mGkXe چگونه حالت تاریک را در گوگل کروم فعال کنیم

نصب افزونه حالت تاریک

تم‌ها رابط کاربری مرورگر شما را عوض می‌کنند. اما بیش‌تر سایت‌ها از پس‌زمینه سفید استفاده می‌کنند. شما می‌توانید حالت تاریک را برای جیمیل و سایت‌های دیگر فعال کنید اما این روش فقط برای یک سایت در یک زمان استفاده می‌شود.

برای استفاده از حالت تاریک در سایت‌های مختلف، کافی‌ست افزونه Dark Reader را از کروم استور دانلود کنید. لازم به ذکر است، افزونه های دیگر نیز کارکرد مشابه دارند، اما ما استفاده از این افزونه را در قیاس با بقیه رابط‌های کاربری بیش‌تر پسندیدیم.‌‌

این افزونه به صورت اتوماتیک، حالت تاریک را در صفحه‌ای که از آن درحال بازدید هستید، فعال می‌کند. شما می‌توانید از قسمت tool bar  برروی Dark Reader  کلیک کنید، تا این افزونه برای شما فعال شود. در صورتی که می‌خواستید این رابط کاربری را غیرفعال کنید، از همین بخش استفاده کنید.هم‌چنین با این افزونه می توانید کاری کنید تا وبسایت ها در حالت تاریک باز نشوند.  این امکان زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افزونه Dark Reader در آن سایت به درستی جواب ندهد.

ximg 5b636c19119ae.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .kRi jCcJeG چگونه حالت تاریک را در گوگل کروم فعال کنیم

متاسفانه، قسمت تنظیمات گوگل کروم همیشه به صورت آبی و سفید خواهد ماند. و برای دلایل امنیتی، افزونه ها نمی‌توانند این شرایط را کاملا تغییر دهند.بخش‌های تنظیمات و منو گوگل کروم از طرف سیستم عامل تهیه شده است بنابراین نمی توانید آن ها را مشکی کنید. حداقل نه تا زمانی که حالت تاریک ویندوز ۱۰ برای منو تنظیمات برنامه‌ها فعال شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *