قابلیت های گلکسی اس 20 دردسترس گلکسی نوت 10 و اس 10

شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرد که برخی قابلیت های گلکسی اس 20 را به دو سری گلکسی اس 10 و نوت 10 سال 2019 خود خواهد آورد.

به تازگی بروزرسانی جدیدی توسط شرکت کره ای برای صاحبان گلکسی نوت 10 و اس 10 منتشر شده که ویژگی هایی چون Single Take ، بهبود حالت Night ، Hyperlapse Night ، حالت Pro Video ، Quick Share و Easy Share را به ارمغان می آورد.

این کمپانی مطرح بیان داشت که گوشی های  Galaxy S10e ، Galaxy S10 ، Galaxy S10 + ، Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10+ این قابلیت ها را دریافت خواهند کرد. سامسونگ همچنین خاطرنشان می کند که Night Hyperlapse و حالت بهبود یافته Night به Galaxy Note 10 Lite نمی آید و متاسفانه دلیل مشخص نیست.

همچنین گلکسی نوت 10 و اس 10 به تازگی بروزرسان امنیتی 2020 مبتنی بر رابط کاربری UI 2.1 را دریافت کردند. برخی از ویژگی های جدید دیگر شامل ضبط ویدیو 4K 60fps با استفاده از دوربین سلفی و فیلترهای سفارشی در برنامه دوربین است. ویژگی های Clean View و Quick Crop به برنامه Gallery اضافه شده است. بروزرسانی جدید آپدیت امنیتی ماه آوریل 2020 را برای همه تلفن های موجود در سری Galaxy Note 10 و Galaxy S10 به ارمغان می آورد. سامسونگ همچنین به ارتقا رابط کاربری One UI به نسخه 2.1 هم پرداخت.

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 20 برای سری نوت 10 و اس 10

به روزرسانی جدید که حجم فایل آن به 1.5 گیگابایت می رسد، در حال حاضر برای کاربران آلمان و سوئیسی منتشر شد و ما انتظار داریم این نسخه به زودی در بازارهای دیگر منتشر شود. اگر هنوز اعلان به روزرسانی را در تلفن خود دریافت نکرده اید ، می توانید به صورت دستی آن را  با دستورالعمل Settings » Software update بروزرسانی کنید.

گوشی های هوشمند سری گلکسی اس 10 و نوت 10 سامسونگ در فوریه و آگوست معرفی و عرضه شدند. گلکسی نوت 10 لایت نیز در اواخر سال 2019 راهی بازار شد. تمامی این گوشی های هوشمند، مدل های سطح بالایی هستند که با قیمت بالاتر نسبت به میان رده های سامسونگ عرضه می شوند.

اگر از کاربران خانواده گلکسی نوت 10، اس 10 هستید در حال حاضر باید بتوانید آپدیت بزرگ 1.5 گیگابایتی را دریافت کنید که قابلیت های آن بیشتر فنی بوده تا ظاهری. همچنین بروزرسان امنیتی ماه آوریل نیز با این آپدیت همراست و طی دو تا سه هفته اینده تمامی کاربران دو سری موردبحث آن را دریافت خواهند کرد.

گفتنیست درباره گلکسی نوت 10 لایت باید بیان داشت که گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ از نمایشگر 6.7 اینچی فول اچ دی پلاس با حسگر اثر انگشت درون آن برخوردار است، این اندازه شاید به اندازه کمتر از یک مو کوچک‌تر از صفحه نمایش 6.8 اینچی کیو اچ دی پلاس گلکسی نوت 10 پلاس است.

اما اینجا صرفا اندازه صفحه نمایش مطرح نیست چرا که اگر چه گلکسی نوت 10 پلاس دارای 12 گیگابایت رم است، نوت 10 لایت تنها در مدل‌هایی با اندازه رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد. این گوشی سامسونگ همچنین از 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی می‌تواند تا 1 ترابایت اندازه حافظه خود را افزایش دهد.

سامسونگ در بخش دوربین سه‌گانه این گوشی نیز دست از کار ترکیب برنداشته و شاید حتی ترکیبی‌تر هم عمل کرده است. دوربین سه‌گانه Galaxy Note 10 Lite شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی (همان سنسور گلکسی نوت 8 و بدون دیافراگم متغیر)، سنسور 12 مگاپیکسلی زوم اپتیکال 2 برابری با گشودگی دیافراگم  f/2.4 (همان سنسور گلکسی نوت 9) و سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید f/2.2 (همان سنسور گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس) است. دوربین سلفی این گوشی سامسونگ نیز یک سنسور 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

قلم هوشمند S Pen احتمالا همان چیزی خواهد بود که بیشتر مردم Galaxy Note 10 Lite را بخاطر آن خریداری می کنند اما بد نیست بدانید اما اگرچه این قلم از بلوتوث با مصرف انرژی پایین پشتیبانی می‌کند اما سنسور 6 محوره ندارد و بنابراین نمی‌توانید با آن هیچ یک از ویژگی‌های جالب موجود در قلم اس پن گلکسی نوت 10 و 10 پلاس را انجام دهید در عین حال گفته می‌شود سامسونگ ویژگی استخراج متن را به این قلم اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد متن‌های دستنویس خود با این قلم را برای به اشتراک‌گذاری سریع به متن تبدیل کنند اگر چه هنوز مشخص نیست این ویژگی از زبان فارسی پشتیبانی خواهد کرد یا خیر!

Galaxy Note 10 Lite با اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 عرضه خواهد شد و دارای ویژگی‌های رایج این روزهای گوشی‌های سامسونگ مانند Bixby ، Samsung Pay ، AR Emoji و تشخیص چهره است. باتری سخاوتمندانه 4500 میلی آمپر ساعتی حتی از سلول 4300 میلی آمپر ساعتی گلکسی نوت 10 پلاس بزرگتر است و از شارژ باسیم فوق سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ سعی کرده با ادغام مشخصات فنی و ویژگی‌های پرچمداران خود در سال‌های اخیر و حذف برخی ویژگی‌ها برای کاهش قیمت این گوشی، فرصتی را برای علاقمندان به سری نوت برای خرید یکی از این گوشی‌ها فراهم کند اما باید دیدواکنش بازار به این گوشی با توحه به قیمت آن چگونه خواهد بود.

برای کسب جزئیات بیشتر بهتر است به بخش تنظیمات و بروزرسان نرم افزاری اسمارتفون خود مراجعه کنید تا بتوانید دقیق تر آپدیت را دریافت نمایید.

منبع

1 دیدگاه دربارهٔ «قابلیت های گلکسی اس 20 دردسترس گلکسی نوت 10 و اس 10»

  1. هرکی میتونه کمکم کنه
    من گوشیم اس ۱۰ هست گوشی رو از آلمان خریدم
    ولی تا الان هبچ آپدیتی در یافت نکردم حتما اندروید۱۰ رو
    هر کی بلده کمک کنه
    مرسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *