بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

شرکت سامسونگ هر سال نسل جدیدی از اسمارتفون های میان رده و پرچمدار خود را عرضه می کند تا دست کمی از رقبا نداشته و نیاز مخاطبان خود را به شکلی بهتر از قبل برآورده سازد. این روزها گوشی های هوشمند قابلیت های پیشرفته تری نسبت به قبل پیدا کردند و از طراحی شیک هم برخوردارند. در سال 2019 سامسونگ سری گلکسی اس 10 و نوت 10 را با مشخصاتی بزرگ روانه بازار کرد که توانست با استقبال قابل قبولی هم رو به رو شوند.

همچنین تحولی هم در سری میان رده گلکسی A و M به وجود آمد که باید آنها را گوشی های هوشمند برجسته این برند کره ای دانست. اما در مجموع یک سوال پیش می آید که بهترین تلفن هوشمند سامسونگ برای خرید کدام مدل است؟

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین گوشی های سامسونگ که می توانید تهیه کنید آشنا سازیم با ما همراه باشید.

بهترین پرچمداران

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

Samsung Galaxy S20 Ultra Review 012 بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

گلکسی اس 20 اولترا برترین عضو خانواده جدید گوشی‌های پرچم‌دار شرکت سامسونگ است. این گوشی خاص‌تر از نسخه پلاس این سری جدید است. قسمت دوربین این گوشی تقریبا هیچ اشتراکی با گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس ندارد. قابلیت‌های دوربینی این گوشی در میان خانواده گلکسی و صنعت گوشی‌های هوشمند جز اولین‌ها هستند.

دوربین اصلی به یک حسگر 108 مگاپیکسلی مجهز است. با استفاده از ترکیب پیکسلی 9 در 1، دوربین این گوشی می‌تواند تصاویری 12 مگاپیکسلی را با استفاده از پیکسل‌های 2.4 میکرومتری تهیه کند. این مهم یک معیار جدید را در زمینه عکاسی شب نوید می‌دهد. این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره برده و از یک دیافراگم f/1.8 نیز استفاده می‌کند.

این گوشی می‌تواند به ضبط ویدیوهای 8K پرداخته و شما می‌توانید این ویدیوها را با کسانی که از تلویزیون‌های 8K استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارید. با بهره‌گیری از Super Steady 2.0 که ثباتی همانند ریل‌های فیلم‌برداری را به ارمغان می‌آورد، سامسونگ نوید یک فیلم‌برداری حرفه‌ای را می‌دهد.

دوربین تله‌فوتوی این گوشی از اولین لنزهای پریسکوپ سامسونگ استفاده می‌کند. این قطعه از یک حسگر 48 مگاپیکسلی تشکیل‌شده و این حسگر نیز از ترکیب 4 در 1 پیکسل بهره برده و تصاویری 12 مگاپیکسلی را به کاربران ارایه می‌دهد. سامسونگ می‌گوید که این گوشی زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری و  Super Resolution Zoom صد برابری را در خود جای داده است. لنز پریسکوپ نیز به قابلیت OIS مجهز است. دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و حسگر DepthVision. قابلیت Single Take به‌صورت همزمان از دید تمامی دوربین‌ها به عکس‌برداری پرداخته و با استفاده از هوش مصنوعی، بهترین عکس را نگه می‌دارد.

دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی است. حسگر مجهز به وضوح بالاتر ترکیب پیکسلی 4 در 1 را فراهم کرده و وضوحی 10 مگاپیکسلی و پیکسل‌هایی 1.4 میکرومتری را به ارمغان می‌آورد. این دوربین نسبت به دوربین سلفی گوشی‌های اس 20 و اس 20 پلاس کیفیت تصویر بهتری را ارایه می‌دهد. بدون در نظر گرفتن گوشی‌هایی که از دوربین اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده می‌کنند، تا به این لحظه این بیشترین وضوح در یک دوربین سلفی جداگانه است.

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا با ارایه ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپری، بهترین باتری این خانواده را به خود اختصاص داده است. این گوشی از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند، اما این غول کره‌ای تنها یک شارژر 25 واتی را در جعبه این گوشی قرار داده و بنابراین خودتان باید به‌صورت جداگانه شارژر 45 واتی را خریداری کنید. شارژ بی‌سیم نیز توانایی ارایه راندمانی 15 واتی را دارد.

این گوشی با اندازه 6.9 اینچی، نسبت به دو عضو دیگر این خانواده اندازه بزرگ‌تری دارد. پنل نمایشگر این گجت Dynamic AMOLED بوده، گواهی +HDR10 را دریافت کرده و همچنین از وضوح +1440p نیز پشتیبانی می‌کند. در زیر این نمایشگر نیز یک حسگر اثرانگشت فراصوتی جای داده شده است. صفحه‌نمایش این گوشی درست همانند دو نسخه دیگر، از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ سنجش 240 هرتزی بهره می‌برد.به‌عنوان یک گوشی ویژه، نسخه اولترای گلکسی اس 20 بهترین پیکربندی حافظه را نیز ارایه می‌دهد. این مدل از 16 گیگابایت رم استفاده کرده (برای اولین بار در جهان) و به حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی نیز مجهز است. کمترین مقدار رم، 12 گیگابایت و کمترین مقدار حافظه ذخیره‌سازی نیز 128 گیگابایت است. این گوشی به شیار کارت حافظه نیز مجهز است اما اگر قصد عکس‌برداری در وضوح 108 مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 8K را دارید، حافظه 128 گیگابایتی زیاد دوام نخواهد آورد.

سامسونگ گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس

Samsung Galaxy S20 and S20 Review 010 بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

Galaxy S20 Plus به عنوان دومین عضو خانواده اس ۲۰ از نمایشگر ۶.۷ اینچ با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل بهره می‌برد. همچنین نرخ نوسازی 120 هرتز در نظرگرفته شده برای صفحه‌نمایش این گوشی، امکان نمایش بسیار روان و نرم‌تر محتوای ویدئویی را فراهم می کند. البته لازم است بدانید که این نرخ تنها برای وضوح FullHd امکان‌پذیر می‌باشد. دوربین پشتی گلکسی اس 20 پلاس از نوع چهارگانه است و ترکیب دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/1.8، دوربین تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز F/2.0 و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 را در بطن خود دارد؛ در‌حالی‌که غیراز دوربین اولتراواید، دو ماژول دیگر از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برند. در نهایت حسگر ToF وظیفه تشیخص عمق در ساختمان دوربین این گوشی برعهده دارد.

قابلیت space zoom از دیگر ویژگی‌های دوربین اس 20 پلاس می‌باشد که امکان زوم تا ۳۰ برابر و زوم اپتیکال ۳ برابری را در اختیار می گذارد. این گوشی پرچمدار 2020 برای ثبت عکس‌های سلفی از ماژول ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، فوکوس خودکار Dual Pixel PDAF استفاده می‌کند و به کاربر امکان ضبط ویدئوهای سلفی 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را نیز می‌دهد.

گلکسی اس ۲۰ پلاس در بخش سخت افزاری خود، از تراشه اگزینوس 990 با فرایند 7 نانومتری استفاده می کند که حافظه داخلی 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت آن را همراهی می‌کنند. همچنین امکان ارتقاء حافظه تا ۱ ترابایت وجود دارد. در نهایت باتری 4500 میلی آمپر و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی،شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۹ وات از دیگر ویژگی‌های galaxy s20 Plus به شمار می‌آیند.

این گوشی بدون پسوند e اقتصادی‌ترین عضو خانواده به حساب می‌آید. گلکسی اس 20 دارای یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن 1440p+، نسبت ابعاد 20:9 و نرخ نوسازی 120 هرتز می‌باشد. دوربین سلفی این دستگاه که در حفره داخل نمایشگر جای گرفته 10 مگاپیکسلی می‌باشد که در مقایسه با نسل قبل حفره کوچکتری دارد.

سنسور اصلی دوربین عقب 12 مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین، یک سنسور 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت فیلمبرداری 8K  و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض جای گرفته است. تنها تفاوت دوربین‌های این گوشی با نسخه پلاس، نبود سنسور DepthVision  است.

سامسونگ از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر برای گلکسی اس 20 استفاده کرده است. ظرفیت باتری این دستگاه 4000 میلی آمپرساعت است که از شارژر 25 وات نیز پشتیبانی می‌کند. باوجود اینکه اشاره‌ای به این موضوع نشد، این دستگاه دارای گواهینامه IP68 نیز می‌باشد و در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است.

قلب تپنده این دستگاه اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 است که با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم همراه خواهد شد. تنها یک میزان حافظه داخلی، یعنی 128 گیگابایت برای این دستگاه در نظر گرفته شده است اما با کارت حافظه امکان افزایش آن وجود خواهد داشت. گلکسی اس 20 در رنگ‌های خاکستری، آبی و صورتی به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت این گوشی از 900 یورو برای نسخه 4G با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه آغاز خواهد شد. نسخه 5G آن 999 دلار قیمت خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که Galaxy S20 تنها از sub-6GHz در شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ سری گلکسی نوت 10

Samsung Galaxy Note 10 Review 007 بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

نوت ۱۰ پلاس بزرگ‌ترین و باریک‌ترین گوشی از سری نوت محسوب می‌شود که سامسونگ تاکنون ساخته است. سامسونگ به قدری حاشیه‌های این گوشی را کاهش داده که در نوت ۱۰، بیشترین میزان اندازه نمایشگر نسبت به بدنه را (۹۰ درصد) در مقایسه با تمامی گوشی‌های سری نوت شاهد هستیم. نمایشگر این گوشی از نوع داینامیک امولد بوده که با وضوح تصویر ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ و با روشنایی خیره‌کننده، تجربه بی نظیری از کار با یک گوشی هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.نمایشگر نوت ۱۰ پلاس با دریافت تأییدیه +HDR۱۰ و فناوری Dynamic Tone Mapping، قادر است تصاویر را روشن‌تر گوشی‌های سری قبل نوت به نمایش درآورد و همچنین با استفاده از قابلیت Eye Contact، بدون ذره‌ای افت کیفیت، میزان نور آبی را کاهش داده تا مشاهده صفحه درخشان آن آسان‌تر باشد.

قلم این گوشی اگرچه از نظر ظاهر تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نداشته، اما امکانات بسیار زیاد و جذابی را با خود به همراه دارد. به عبارتی می‌توان به کمک قلم S. Pen جدید، تقریبا کل کار‌های دوربین را تحت کنترل داشت. به کمک این قلم نه تنها می‌توانید دوربین‌های نوت ۱۰ پلاس را فعال کنید، بلکه قادر خواهید بود تنها با تکان دادن آن همانند یک چوب جادو، بین حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری نیز سوییچ کرده و حتی روی سوژه‌ها زوم کنید.با کمک قلم S. Pen حتی می‌توانید بین دوربین جلو و پشت نیز سوییچ کنید. اگرچه اکثر این قابلیت‌ها را پیشتر با گلکسی تب S۶ شاهد بودیم، اما همچنان مشاهده‌ی اینهمه ویژگی در یک قلم کوچک، هیجان‌انگیز و جذاب است.

با استفاده از قلم S. Pen نوت ۱۰ می‌توانید با برداشتن نوت به صورت دست نوشته در برنامه Samsung Note، آن را به متن دیجیتال تبدیل کرده و با فرمت‌های مختلف از جمله Microsoft Word ذخیره کنید. قابلیتی بسیار کاربردی که در همه حال می‌تواند به کمک کاربران بیاید.علاوه‌بر همه‌ی این ویژگی‌ها، قلم S. Pen می‌تواند در برنامه‌ی یوتیوب نیز از قابلیت‌های خود استفاده کند. در ضمن سامسونگ SDK مربوط به این حرکات را منتشر می‌کند تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌ها و بازی‌ها بتوانند با امکانات بیبشتری را متناسب با آن فراهم کنند.

دوربین گوشی‌های نوت همیشه در بین گوشی‌های هوشمند جز بهترین‌ها بوده و نوت ۱۰ پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در پنل پشتی گلکسی نوت ۱۰ پلاس دوربین سه گانه به علاوه یک دوربین زمان پرواز (ToF) قرار دارد که دوربین اصلی آن مبتنی بر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و لنز آن از لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم متغیر (F/۱.۵ و F/۲.۴) بهره می‌برد. در کنار آن یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای تعبیه شده است.دوربین سلفی این گوشی نیز همانند آنچه که پیشتر در خبر‌های منتشر شده از این گوشی مشاهده کردیم در حفره‌ای در بخش مرکز و بالای گوشی تعبیه شده و سنسوری به بزرگی ۱۰ مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار، دریچه دیافراگم f/۲.۲ و زاویه دید ۸۰ درجه‌ای را دارا است.

قابلیت جدیدی تحت عنوان Live Focus نیز به دوربین این گوشی افزوده شده و امکان فیلم‌برداری ۴ K. در حالت تار کردن پس زمینه را به کاربران می‌دهد تا دقیقا روی سوژه مورد نظر متمرکز شده و تصاویری با بالاترین کیفیت ثبت کنید. دوربین نوت ۱۰ پلاس همچنین به قابلیت Audio Zoom مجهز شده است. یعنی می‌توانید با زوم روی یک سوژه خاص، با استفاده از سه میکروفون، صدای سوژه مورد نظر خود را به واضح‌ترین شکل ممکن بشنوید و نویز‌های اضافی محیط را فیلتر کنید.لازم به ذکر است که قابلیت Super Steady گوشی‌های S۱۰ در نوت ۱۰ پلاس نیز وجود دارد. یعنی حتی در شرایط سخت فیلم‌برداری یا تصویربرداری نیز نوت ۱۰ با کاهش لرزش‌های ایجاد شده، از تار شدن تصاویر جلوگیری می‌کند.

برنامه Video Editor نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدئو‌های ضبط شده را بلافاصله ویرایش کنند. همچنین کاربران با استفاده از برنامه Adobe Rush که متناسب افراد حرفه‌ای است، قادر خواهند بود به یک پکیج کاملا حرفه‌ای و دقیق ویرایش ویدئو دسترسی داشته باشند که با توجه به هماهنگی قلم S. Pen با این نرم‌افزارها، کار کردن با آن‌ها تجربه‌ای لذت بخش را به همراه خواهد داشت.

بخش سخت‌افزاری نوت ۱۰ اگرچه سورپرایز بزرگی به حساب نمی‌آید، اما جز قدرتمندترین مجموعه سخت‌افزاری است که تاکنون در یک گوشی هوشمند شاهد آن بوده‌اید. یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ مخصوص آمریکا و پردازنده‌ی جدید اگزینوس ۹۸۲۵ برای سایر نقاط جهان. در کنار این پردازنده‌های قدرتمند، نوت ۱۰ پلاس به ۱۲ گیگابایت رم نیز مجهز شده که با دو حافظه‌ی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS ۳.۰ و با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی به بازار عرضه می‌شود.

از قابلیت‌های جذاب نوت ۱۰ که می‌تواند خبر خوبی برای عاشقان بازی باشد، سیستم خنک‌کننده آن است که نه تنها باعث افزایش ضخامت گوشی نشده، بلکه عملکرد بی‌نظیری را نیز هنگام انجام بازی‌های ویدئویی از خود نشان می‌دهد. خبر خوب دیگر برای علاقه‌مندان به بازی این است که با استفاده از خدمات استریم P۲P می‌توانند بازی‌های در حال انجام روی کامپیوتر را بدون نیاز به ذخیره سازی محلی، روی گوشی خود ادامه دهند.

لازم به ذکر است که این گوشی همانطور که پیشتر از آن مطلع بودید، از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برخوردار نیست. موردی که شاید کمی آزار دهنده به نظر برسد، اما سامسونگ ادعا می‌کند دلیل حذف جک هدفون، آزاد شدن فضای بیشتر برای استفاده از باتری قدرتمندتر بوده. البته سامسونگ یک هدفون از نوع USB-C در جعبه این گوشی قرار داده، اما برای خرید دانگل هدفون معمولی باید حدودا ۱۰ دلار هزینه کنید.

در بخش راستی نوت ۱۰ هیچ دکمه سخت‌افزاری مشاهده نمی‌شود و برخلاف سری قبل، دکمه‌ی مخصوص بیکسبی نیز در هیچ طرف وجود ندارد. سامسونگ تمام کلید‌های سخت‌افزاری این گوشی را که شامل کلید پاور و صدا بوده در بخش چپ آن قرار داده و از آن‌جایی که سنسور اثر انگشت نیز درون نمایشگر وجود دارد، هیچ دکمه دیگری در این گوشی دیده نمی‌شود.

از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد نوت ۱۰ می‌توان به دکس سامسونگ برای کامپیوتر اشاره کرد. کاربران ازین پس با اتصال USB به کامپیوتر و با کمک می‌توانند فایل‌ها را به راحتی بین دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز و مک جابحا کرده و از طریق برنامه Your Phone، انتقال فایل‌ها را راحت‌تر از همیشه بین کامپیوتر ویندوزی و گوشی خود انجام دهند. کاربران همچنین به کمک این برنامه می‌توانند بدون مراجعه به گوشی، اعلانات و پیام‌های دریافتی را مشاهده کرده و حتی به آن‌ها پاسخ دهند.
وظیفه شارژ گلکسی نوت ۱۰ بر عهده یک باتری حجیم ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که تاکنون در کمتر پرچم‌داری شاهد بهره‌مندی از چنین باتری قدرتمندی بودیم. وظیفه شارژ این باتری بر عهده یک شارژر ۴۵ واتی فوق سریع است که از کیفیت و سرعت بالایی برخوردار بوده و از طریق کابل ۳.۱، Type-C ۱.۰ به گوشی متصل می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

Galaxy S10 and Galaxy S10 Plus بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

شرکت سامسونگ سری گلکسی اس 10 از جمله دو مدل گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس را در اوایل سال 2019 به عنوان پرچمدارانی برجسته معرفی کرده است.

گلکسی اس 10 سامسونگ به یک صفحه نمایش خمیده با ابعاد 6.1 اینچ مجهز شده است. در بالای سمت راست نمایشگر شاهد حضور یک حفره هستیم که سنسور 10 مگاپیکسلی دوربین سلفی درون آن قرار گرفته است.

زبان طراحی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس تغییر چندانی نکرده و کماکان می‌توان این دو گوشی را از بسیاری لحاظ مشابه گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 دانست. همان بدنه شیشه‌ای، قاب فلزی، صفحه‌نمایش خمیده و حاشیه‌های باریک. با این‌حال این‌بار سامسونگ حاشیه بالای صفحه‌نمایش را تقریباً از میان برداشته و دوربین سلفی را در یک حفره مجزا در بالا و سمت راست صفحه‌نمایش جای داده است.

پرچم‌داران سامسونگ کماکان با استاندارد IP68 دربرابر آب و گردوغبار مقاوم هستند. جک هدفون نیز کماکان پابرجاست تا گلکسی اس 10 از معدود پرچم‌دارانی باشد که کماکان جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نگه داشته است. اگر به پشت دستگاه نگاه کنید متوجه خواهید شد خبری از حسگر اثر انگشت هم نیست؛ چرا که سامسونگ نوع اولتراسونیک آن را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کرده که نسبت به رقبا سریع‌تر و دقیق‌تر نیز هست.

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس در سه رنگ اصلی مشکی، سفید مرواریدی و سبز عرضه خواهند شد. با این‌حال نسخه گران‌تری از هر دو گوشی با بدنه سرامیکی در دو رنگ مشکی و سفید نیز عرضه خواهد شد که از نظر مشخصات فنی نیز برتر است. گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس حالا صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به نسل گذشته خود دارند. گلکسی اس 10 یک صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی و اس 10 پلاس هم صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED با پوشش گوریلا گلس دارند. هر دو صفحه‌نمایش از HDR10 برای نمایش گستره وسیع رنگ‌ها پشتیبانی کرده و دارای وضوح ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می‌باشند که حدود ۸۸ درصد از سطح جلویی گوشی را اشغال کرده است.

اما پیشرفت اصلی به ساختار پنل Super AMOLED این دو گوشی بازمی‌گردد. این صفحه نمایش‌ها را سامسونگ Dynamic AMOLED می‌نامد و می‌گوید بالاترین دقت رنگی را به همراه می‌آورند. همچنین روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت و ۴۲ درصد تولید نور آبی کمتر از مهم‌ترین دستاوردهای سامسونگ در این بخش هستند. از آن‌جا که نسخه پلاس دوربین سلفی دوگانه دارد حفره عریض‌تری هم در بالای صفحه‌نمایش این گوشی به چشم می‌خورد که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد.

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس اولین گوشی‌های دنیا با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هستند که امنیت، سرعت و دقت بیشتری نسبت به نسخه نوری در میت ۲۰ پرو و وان‌پلاس ۶تی دارند. سامسونگ امسال هم طبق انتظار از جدیدترین تراشه اسنپ‌دراگون و اکسینوس در پرچم‌داران جدید خود استفاده کرده است. این دو گوشی در آمریکا با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و در سایر نقاط جهان از جمله خاورمیانه با پردازنده اکسینوس ۹۸۲۰ سامسونگ عرضه می‌شود.

اکسینوس ۹۸۲۰ یک تراشه ۸ هسته‌ای با ۲ هسته ۲.۷ گیگاهرتزی، دو هسته ۲.۳ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتزی است که پردازنده گرافیکی Mali-G76 آن را همراهی خواهد کرد. گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد. نسخه سرامیکی اما ۱۲ گیگابایت (!) رم و یک ترابایت حافظه داخلی UFS 3 خواهد داشت.

این‌بار خوشبختانه سامسونگ بین دو پرچم‌دار خود از نظر دوربین اصلی تفاوتی قائل نشده و هر دو را با دوربین سه‌گانه عرضه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی‌های ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-2.4 و با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی بوده که به لرزش‌گیر OIS نیز مجهز است. دوربین تله‌فوتو هم ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و OIS با دریچه لنز F/2.4 در نظر گرفته شده و سرانجام برای اولین‌بار در خانواده گلکسی اس 10 دوربین ۱۶ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید فوق عریض هم مواجهیم.

در زمینه دوربین سلفی این دو گوشی با یکدیگر تفاوت دارند اما هر دو ارتقای قابل توجهی نسبت به نسل پیش محسوب می‌شوند. دوربین سلفی اصلی که در هر دو گوشی مشترک است حالا وضوح ۱۰ مگاپیکسلی داشته و برای اولین بار نه‌تنها به فوکوس خودکار Dual Pixel سامسونگ بلکه به لرزش گیر OIS نیز مجهز شده و با دیافراگم f/1.9 و فیلم‌برداری 4K در بین دوربین‌های سلفی بی‌رقیب است. دوربین دوم سلفی در گلکسی اس 10 پلاس یک سنسور تشخیص عمق ۸ مگاپیکسلی را نیز برای ثبت تصاویر پرتره به آن اضافه کرده است. شاید جذاب‌ترین بخش باتری گلکسی اس 10 شارژ معکوس بی‌سیم باشد که پیش از این در میت 20 پرو نیز دیده بودیم.

بهترین گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 10e

Galaxy S10e بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

سامسونگ با گوشی سری جدید و ارزان قیمت خود وارد صحنه رقابت جهانی با دیگر برندهای مطرح شده است. تیم فنی سیف مارکت این محصول استثنایی را به شما عزیزان معرفی می کند. سامسونگ، گلکسی اس 10e را بدون حاشیه و دکمه طراحی کرده که در کنار عناصرهای دیگری از جمله بدنه ایی بسیار زیبا با برش هایی لیزری از جنس فلز و صفحه نمایشی 5.8 اینچی از نوع دینامیک امولد که محافظی از جنس گلوریا گلس 5 می باشد احاطه کرده است که این امر باعث می شود از نظر زیبایی و خوش دست بودن بی همتا باشد.
یک نمونه دیگر از فناوری جدید و منحصر به فرد این محصول حسگر امنیتی این محصول بوده که برای اولین بار در گوشی ها استفاده شده، که از نوع اولترا سونیک (UltraSonic) می باشد. سامسونگ در این محصول حسگر اثر انگشت را از پشت گوشی به جلوی آن آورده و شیوه نوینی به آن اضافه نموده است و تنها با لمس صفحه نمایش قفل آن باز می گردد. نکته مهم اینست که این فناوری تنها مخصوص گوشی‌های اس 10 و اس 10 پلاس بوده و برای مدل پایین تر یعنی S10e برنامه ریزی نشده است.
سامسونگ گلکسی اس 10e دارای باتری ایی هوشمند از نوع لیتیومی می باشد که می توانید تمام روز به فعالیت خود بپردازید فارغ از شارژ مجدد و استرس خاموشی زیرا باتری سامسونگ از مکانیزیمی هوشمند بهره می برد، Galaxy S10e, S10 و S10+‎ برنامه روزانه و الگوی استفاده شما را در خود ذخیره می کند تا اپلیکیشن‌هایی را که به آنها نیاز ندارید ببندد که این امر باعث می شود باطری شما بر اساس پیش بینی روزانه مدیریت شود. علاوه بر باطری هوشمند این محصول سامسونگ برای اولین بار است که از شارژ بی سیم سریع 2.0 استفاده می کند که به لطف این فناوری شارژ Galaxy S10e, S10 و S10+‎ سریع تر از گوشی های نسل پیشین خود می باشد.
علاوه بر فناوری های گفته شده این محصول 64 بیتی و از چیپستی قدرتمند از نوع Exynos 9820 Octa که در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و تراشه 8 هسته‌ ایی (2هسته 2.3 گیگاهرتز ، 2 هسته 2.7 گیگاهرتز ، 4 هسته 1.9 گیگاهرتز) جهت پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. همچنین پردازنده گرافیکی Galaxy 10e نیز بسیار قدرتمند و از آخرین مدل روز به نام Mali-G76 MP12 بهره می برد. این محصول در دو ظرفیت 256 و 128 گیگابایتی طراحی و روانه باز شده است و چنانچه حافظه داخلی آن برای اطلاعات شما کم می باشد می توانید از مموری کارت استفاده کنید، گلکسی اس 10 پلاس جدید قابلیت پشتیبانی از مموری کارت های 512 گیگابایتی را نیز دارد. سامسونگ برای خنک نگه داشتن این سری از دستگاه های خود از تکنولوژی نوینی بهره می برد، سیستم خنک کننده محفظه بخار تنها بر روی Galaxy S10+‎ موجود است و برای دو مدل دیگر Galaxy S10 و Galaxy S10e از یک سیستم خنک کننده لوله گرمایشی پیشرفته استفاده کرده است. همچنین این دستگاه قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم 5G را نیز دارد.
گلکسی اس 10e جدید دارای اسپیکرهای استریو و Dolby Atmos بوده که کاربر را مبهوت خود می کند، شما کاربران عزیز برای اولین بار در دنیای تلفن همراه می توانید از صدایی سه بعدی با شفافیتی چشمگیر هنگام گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم لذت ببرید. شما در این محصول نیاز نیست عکاس حرفه ایی باشید زیرا این دستگاه تمامی وظایف خود را می داند و شما کافی است دکمه شاتر را لمس کنید. دوربین چند گانه و فوق مدرن گلکسی اس S10e که دنیای عکاسی را با گرفتن عکس های واید خود توانسته است دگرگون کند. شما در گلکسی اس 10 ای شاهد 2 دوربین اصلی برای عکسی و فوق حرفه ایی خواهید بود که نه تنها عریض بلکه می توانند فوق عریض عکاسی کنند.
و اما نکته مهم راجب چیدمان دوربین این 3 محصول اینگونه می باشد که 5 دوربین حرفه ایی همان عمق میدان 8MP RGB که منظور 3 دوربین در پشت و دو دوربین در جلو تنها قابل دسترس روی Galaxy S10+‎ بوده و روی Galaxy S10 دارای 3 دوربین پشت و 1 دوربین جلو و Galaxy S10e دارای 2 دوربین پشت و 1 دوربین در جلو چیدمان شده است. دوربین قدرتمند و فوق عریض 16MP این محصول شما را بی نیاز به خرید دوربین های عکاسی حرفه ایی می کند زیرا با ترکیب دوربین‌های Telephoto و زاویه باز 12MP گلکسی اس 10 می‌توانید با 2x زوم اپتیکال عکس بگیرید. تکنولوژی دوربین Telephoto تنها بر روی Galaxy S10 و Galaxy S10+‎ در دسترس است و مدل ارزان قیمت این کمپانی Galaxy S10e فاقد این سیستم می باشد.

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

Galaxy S10 Lite بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

قبل از اینکه بخواهیم به مشخصات گلکسی اس 10 لایت بپردازیم، لازم ست بدانید که سامسونگ دو گوشی s10 lite و note 10 lite را قبل از معرفی سری اس 20 پرچمدار 2020 معرفی کرده است که طراحی آن ها با نسل های قبلی متفاوت می باشد. به طوریکه قاب دوربین هردو گوشی از زبان طراحی پرچمداران سری اس 20 استفاده کرده اند.

اس 10 لایت از نمایشگری 6.7 اینچ با وضوح 2400 در 1080 پیکسل با پنل سوپر AMOLED پلاس استفاده میکند که براساس ادعای سامسونگ، 87.8 درصد از سطح بخش جلویی را می‌ پوشاند. دوربین اصلی گلکسی اس 10 لایت به حسگر 48 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 و زاویه‌ی عریض و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض با دیافراگم f/2.2 و دوربین دیگری از نوع ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 مجهز است. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که درون روزنه‌ی مخصوصی قرار دارد.

بنابر اظهارات سامسونگ، گلکسی اس 10 لایت در بخش سخت افزاری از تراشه 7 نانومتری با هشت هسته ی پردازشی بهره می برد که فرکانس های آن 2.4،2.8 و 1.7 گیگاهرتز می باشد. جالب است بدانید که نوع تراشه هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما چنین مشخصاتی نشان از پردازنده اسنپدراگون 855 دارد. همچنین حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی به همراه رم 8 گیگابایتی برای این گوشی جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است که امکان ارتقا حافظه از طریق کارت حافظه MicroSD فراهم می باشد. علاوه بر این موارد، ظرفیت باتری گوشی جدید کره‌ای‌ها 4500 میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی هوشمند میان رده سامسونگ

سامسونگ گلکسی A50

Samsung Galaxy A51 Review004 بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ

گوشی a50 سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین میان‌رده‌های موجود در بازار است. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در جهان، حضوری جدی و قدرتمند در تمامی رده های بازار دارد. از گوشی‌های ارزان قیمت تا پرچمداران همه و همه در سبد محصولات پیشنهادی سامسونگ برای مشتریان قرار دارد. گوشی های سری A به عنوان میان رده های لوکس از سامسونگ، محبوبیت فراوانی در جهان به خصوص در ایران دارند. از ابتدای سال 2019 سامسونگ در سبک نام گذاری گوشی های خود تغییراتی را ایجاد کرد که ماحصل آن، اضافه شدن یک رقم جدید به گوشی های سری A بود. از این رو گوشی گلکسی A50 نقش مدل لوکس خانواده A در سال جدید را ایفا خواهد کرد.

ترتیب نام‌گذاری گوشی‌های سری A سامسونگ به این صورت است که هر چه عدد بالاتر باشد، گوشی مذکور در رده بالاتری از بازار قرار دارد. به همین صورت گوشی A50 تقریباً مدل میانی خانواده A را در سال 2019 تشکیل می‌دهد که به نوعی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عضو از خانواده خود نیز محسوب می‌شود. گوشی موبایل گلکسی A50 با بهره‌مندی از فاکتورهای شاخصی که دارد، گوی سبقت را از تمامی رقبای خود در این سطح از بازار ربوده است.

گوشی سامسونگ Galaxy A50 طراحی مدرن و به‌روزی دارد. با وجود مقاومت طولانی مدت سامسونگ بر دوری از صفحه نمایش‌های ناچ، از ابتدای سال 2019 این شرکت بالاخره به این بازی تن داد و گوشی‌های خود را با مدرن‌ترین طراحی‌های روز همگام نمود. A50 علاوه بر طراحی ناچ و صفحه نمایش کم‌حاشیه، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز نظیر سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش هم استفاده کرده است. گلکسی A50 سامسونگ ظاهر بسیار زیبایی دارد. بدنه‌‍ پشتی این گوشی باوجود اینکه از جنس پلاستیک است، اما بازپخش نور زیبایی دارد. چینش خطی دوربین سه‌گانه این گوشی موبایل نیز در پشت دستگاه به زیبایی آن افزوده است. وزن 166 گرمی سامسونگ A50 نیز با وجود ابعاد نسبتاً بزرگ آن، از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌گردد.

Samsung Galaxy A50 مجهز به صفحه نمایشی 6.4 اینچی است که از پنل Super AMOLED بهره می‌برد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1080×2340 پیکسلی است که با توجه به حاشیه های بسیار کم آن، به طور دقیق 84.9 درصد از نمای کل دستگاه را پوشش داده است. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، سامسونگ بعد از مدت‌ها مقاومت در برابر صفحه نمایش‌های ناچ، بالاخره به این فناوری تن داد که در گوشی A50 سامسونگ نیز آن را مشاهده می‌کنیم. بریدگی کوچکی در بالای صفحه نمایش این دستگاه در نظر گرفته شده که فقط دوربین جلوی گوشی در آن قرار گرفته است. سامسونگ با استفاده از لایه محافظ گوریلا گلس 3، صفحه نمایش گوشی گلکسی A50 را تا حد زیادی در برابر ضربات و خط و خش ایمن ساخته است. صفحه نمایش گوشی A50 تراکم 403 پیکسل در هر اینچ را دارد که تراکم بالایی در بین گوشی‌های هوشمند هم‌رده محسوب می‌شود. اما فارغ از این اعداد و ارقام، صفحه نمایش گوشی A50 در عمل نیز کیفیت قابل قبولی دارد که تا با آن رو به رو نشوید به آن پی نخواهید برد.

فارغ از کیفیت، قابلیت‌هایی که سامسونگ در این بخش به گوشی گلکسی A50 هدیه داده نیز قابل احترام است. ویژگی کاربردی و محبوب Ambient Display این امکان را به شما می‌دهد که صفحه نمایش موبایل بدون نیاز به فشردن دکمه و برای تماشای پیام‌های دریافتی یا نگاه به ساعت روشن گردد. همچنین قابلیت Always on Display نیز که در گوشی‌های سامسونگ به وفور دیده می‌شود، صفحه نمایش دستگاه را با کمترین میزان مصرف انرژی، همیشه روشن نگه می‌دارد که شما بدون نیاز به باز کردن قفل، ساعت را مشاهده کنید.

سامسونگ A50 از چیپست‌های سری 9 اگزینوس بهره می‌برد که معمولا در پرچمداران سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگزینوس 9610 با معماری 10 نانومتری و پردازنده‌ای 8 هسته ای به خوبی از پس فعالیت‌های سنگین در این گوشی بر خواهد آمد. پردازنده گوشی A50 از 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A73 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53 تشکیل شده است. این پردازنده در عمل از نظر قدرت پردازشی، از گوشی‌های هم‌رده خود نظیر گوشی A7 2018، گوشی P30 Lite هواوی و آنر 8X عملکرد بهتری دارد. در کنار این پردازنده، یک پردازنده گرافیکی به نام Mali-G72 MP3 نیز وجود دارد که می‌تواند بازی‌های سنگین را به آسانی و بدون هیچ‌گونه مشکلی اجرا کند. البته که پردازنده به تنهایی در سرعت گوشی دخیل نیست و رم نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند. گوشی سامسونگ A50 در سال 2019 در دو مدل با حافظه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی قابل سفارش است که کاربر بسته به نیاز خود می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند. رم 4 گیگابایتی عملکرد خوبی در اجرای سریع برنامه‌ها دارد اما رم 6 گیگابایتی به عنوان یک آپشن بهتر می‌تواند تجربه لذت‌بخش‌تری به شما تقدیم کند.

نیاز به حافظه‌های داخلی با ظرفیت بالا امروزه در تمامی گوشی‌های هوشمند احساس می‌شود. سامسونگ نیز با درک این نیاز، گوشی موبایل سامسونگ A50 را با حافظه داخلی 128 گیگابایتی به دست مشتریان می‌رساند. البته که گوشی گلکسی A50 علاوه بر حافظه داخلی، از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. نکته قابل ذکر در این مورد، هیبریدی نبودن جایگاه کارت حافظه است که امکان استفاده همزمان از هر دو سیم‌کارت و کارت حافظه را به کاربر خواهد داد. کاربر می‌تواند در این میان‌رده سامسونگ از مموری کارت تا حداکثر فضای 1 ترابایت استفاده کند.

سامسونگ گوشی گلکسی A50 را با نسخه پیش‌فرض اندروید 9.0 روانه بازار کرده است. با توجه به نسخه پیش‌فرض در این گوشی، به طور حتم در آینده به روز‌رسانی‌های بیشتری هم در راه خواهد بود. همانند پرچمداران سامسونگ، این گوشی نیز از دستیار صوتی بیکسبی بهره می‌برد. گوشی گلکسی A50 دوسیم کارت بوده که هر دو سیم کارت به صورت همزمان فعال است. نکته حایز اهمیت در خصوص گوشی گلکسی A50، برخورداری از فناوری نسل 4.5 است.

دوربین بخش جذاب در A50 است. جایی که سامسونگ همانند پرچمداران خود به استفاده از دوربین سه‌گانه روی آورده است. سه دوربین با رزولوشن‌های 25 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی هر کدام وظایفی را بر عهده دارند. دوربین اصلی این گوشی وظیفه اساسی یعنی عکس‌برداری و فیلم‌برداری را برعهده دارد. این دوربین با دریچه دیافراگم 1.7، از نوع واید است. اما دوربین دوم با رزولوشن 8 مگاپیکسل و استفاده از سنسور التراواید، در مواقعی که تصمیم به ثبت عکس‌های فوق عریض دارید وارد گود می‌شود. زاویه دید بسیار بالا در این دوربین دامنه بیشتری از محیط را به تصویر می‌کشد. به دوربین سوم هم که برسیم، با یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع depth sensor مواجه خواهید شد که کار عمق بخشیدن به تصاویر را انجام می‌دهد. اگر قصد ثبت عکس بوکه از چهره افراد یا اشیا را دارید، سنسور سوم نقش اصلی را ایفا می‌کند.

دوربین گوشی A50 فاقد فیلم‌برداری 4K است اما می‌تواند ویدئو‌هایی با رزولوشن برابر با رزولوشن صفحه نمایش ضبط کند. یعنی رزولوشن 1080×2340 پیکسل که استانداری عریض‌تر از FHD محسوب می‌شود. البته که استاندارد FHD یعنی 1080×2340 پیکسلی نیز در این گوشی قابل ضبط است. و اما دوربین سلفی نیز بخشی از گوشی گلکسی A50 است که می‌تواند مشتریان را به خرید آن ترغیب کند. سنسور 25 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری سلفی به طور حتم جذاب و وسوسه انگیز خواهد بود. دوربین سلفی گوشی گلکسی A50 در همان قسمت ناچ بالای صفحه نمایش قرار دارد که این سنسور نیز از نوع واید بوده و قابلیت HDR را هم در اختیار دارد.

گوشی A50 یک سوپر میان رده از سامسونگ است که بسیاری از قابلیت های اساسی و کم نظیر را در خودش جای داده است. سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قابلیتی است که هم اکنون بسیاری از گوشی های پرچمدار در بازار نیز از آن محرومند. حذف سنسور اثر انگشتِ فیزیکی و انتقال آن به زیر صفحه نمایش، به زیبایی این گوشی به شدت افزوده است. هر چند که عملکرد سنسور اثر انگشت در این گوشی به نسبت سنسورهای فیزیکی مقداری کندتر است، اما روبه‌رویی با یک تکنولوژی جدید حتماً لذت بخش خواهد بود که ایرادات آن را پوشش می‌دهد. علاوه بر سنسور اثر انگشت، بدیهی است که در گوشی گلکسی A50 امکان بازگشایی قفل با چهره را هم در اختیار داشته باشید. با توجه به دقت بالای دوربین جلوی این گوشی، عملکرد Face Unlock در گلکسی A50 سریع و دقیق خواهد بود.

بحث باتری در گوشی‌های هوشمند، همیشه یک چالش بزرگ برای مشتریان بوده است. گلکسی A50 در این بخش با بهره‌‌مندی از باتری 4000 میلی‌آمپری، توانسته تا دغدغه بزرگ کاربران را حل نماید. این باتری که از نوع لیتیوم پلیمر است، از فناوری شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی گلکسی A50 فاقد فناوری شارژ وایرلس است که البته انتظاری هم از آن نمی‌رود اما به لطف وجود درگاه USB Type-C فرآیند انتقال شارژ سریعتر و البته آسانتر خواهد بود.

به طور کلی گوشی A50 یک انتخاب بسیار ایده‌آل و مناسب برای آن دسته از خریدارانی است که در این محدوده قیمت، به دنبال یک گوشی موبایل کامل و کم نقص هستند. شاید کمبودهایی که A50 نسبت به گرانترین گوشی‌های بازار دارد، کمبودهایی نباشد که چندان به چشم بیاید. اما در مقابل ملزوماتی که هر خریدار در هنگام خرید به آن توجه می‌کنند را در خود جای داده است. اگر به دنبال خرید یک گوشی در این محدوده قیمت هستید که بتواند در ضمن زیبایی، نیازهای شما را هم برطرف کند، گوشی موبایل A50 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

بنابراین این گوشی یک نقطه عطف در میان اسمارتفون های رده میانی سامسونگ است.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *