چطور اطلاعات هواشناسی را روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سامسونگ داشته باشیم؟

گفتن اینکه قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (AOD) موجود روی گوشی‌های سامسونگ شگفت‌انگیز است، شکست نفسی خواهد بود. برای مثال خود من عاشق این قابلیت هستم. یک نگاه اجمالی به شما امکان می‌دهد ساعت، درصد باطری و نوتیفیکیشن‌ها را بدون روشن کردن دستگاه ببینید. به علاوه، پیدا کردن گوشی در شب آسان می‌شود! اما اطلاعات برنامه هواشناسی چه؟!

هرچند سامسونگ امکان گزینش از میان دریایی از تم‌ها به شما می‌دهد اما گزینه‌های سفارشی‌سازی خیلی محدود هستند. می‌توانید صفحه ساعت یا رنگ آن را انتخاب کنید منتهی همینجا تمام می‌شود. نمی‌توانید از گزینه‌های اولیه‌ای که سامسونگ ارائه می‌دهد فراتر بروید.

بدان معنی که هرچند به شما امکان خواهد داد درصد باطری را در صفحه‌نمایش AOD ببینید اما قادر نخواهید بود اطلاعات هواشناسی را در آن صحفحه مشاهده کنید. شاید استدلال بیاورید که خب گوگل بروزرسانی‌های متداوم هواشناسی برایتان ارسال می‌کند اما مشکل اینجاست که هنوز هم باید برای مشاهده آن‌ها، گوشیتان را باز کنید؛ برای گوشی‌های ممتاز، ضدحال است.

خوشبختانه هنوز راه‌هایی برای گرفتن اطلاعات هواشناسی در صفحه‌نمایش همیشه‌روشن وجود دارد. نکته خوب آنجاست که این راه ساده و سرراست است.

نحوه فعال کردن اطلاعات هواشناسی روی صفحه‌نمایش AOD

از آنجایی که نمایش اطلاعات هواشناسی یک قابلیت داخلی نیست، باید این قابلیت را از برنامه‌های هواشناسی شخص ثالث قرض کنیم. و آن هم نه هر برنامه‌ای! باید برنامه‌ای پیدا کنیم که دما را (به عدد) در نوار وضعیت گوشی قرار دهد.

این کار باعث می‌شود صفحه‌نمایش AOD با آن مانند هر نوتیفیکیشن دیگری برخورد کند. هرچند به جای نشان دادن آیکون برنامه، دما نشان داده خواهد شد. سؤال واقعی این است که انتخاب کدام برنامه هواشناسی کار را درست خواهد کرد.

2 2 چطور اطلاعات هواشناسی را روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سامسونگ داشته باشیم؟

یکی از بهترین برنامه‌هایی که در این قضیه کمک می‌کند، Weather Underground است. راه‌اندازی برنامه آسان است. تنها کافیست آن را نصب کرده و با رفتن به مسیر Settings > Notifications، نوتیفیکیشن هواشناسی در نوار وضعیت را فعال کنید.

3 چطور اطلاعات هواشناسی را روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سامسونگ داشته باشیم؟ 4 1 چطور اطلاعات هواشناسی را روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سامسونگ داشته باشیم؟

وقتی انجام شد، صفحه را قفل کرده و نظاره‌گر باشید! دما خیلی تر و تمیز و سیاه‌و‌سفید در صفحه AOD نمایش داده خواهد شد.

دانلود برنامه Weather Underground

جایگزین‌های خفن دیگر

Weather Underground تنها برنامه‌ای نیست که به شما امکان می‌دهد اطلاعات هواشناسی را در صفحه AOD داشته باشید. اگر ترجیح می‌دهید یک آیکون دمای رنگی در صفحه داشته باشید، بهترین برنامه WeatherBug است.

5 2 چطور اطلاعات هواشناسی را روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سامسونگ داشته باشیم؟

WeatherBug به شما امکان می‌دهد یک آیکون آبی‌مانند در صفحه AOD داشته باشید. با توجه به این که AOD اجازه می‌دهد رنگ آیکون را انتخاب کنید، این برنامه، فعلا، انتخاب من است.

6 2 چطور اطلاعات هواشناسی را روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سامسونگ داشته باشیم؟

تنها تفاوت آن است که WeatherBug فقط دما و نه وضعیت فعلی را نشان خواهد داد.

دانلود WeatherBug

جایگزین خوب دیگر، Today Weather است. این یکی چیزی بین دو برنامه بالا است. گزینه نمایش دما و وضعیت آب و هوایی فعلی را دارد منتهی در آن واحد فقط یکی‌شان می‌تواند فعال شود.

دانلود Today Weather

آیا نقص و اشکالی هم وجود دارد؟

تنها ضعف نمایش اطلاعات هواشناسی در صفحه AOD این است که همیشه یک نوتیفیکیشن در نوار وضعیت دارید که آنجا چسبیده است.

هرچند هر سه برنامه عالی کار می‌کنند اما یک نقص جزئی هم وجود دارد. از آنجایی که صفحه AOD دما را به عنوان یک آیکون نوتیفیکیشن نشان می‌دهد، اگر نوتیفیکیشن‌های خیلی زیادی دریافت کنید، ناپدید می‌شود.

7 1 چطور اطلاعات هواشناسی را روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سامسونگ داشته باشیم؟

اگر یک سری نوتیفیکیشن‌ها را پاک کنید، اطلاعات هواشناسی باز سر و کله‌اش پیدا خواهد شد. باعث ناراحتی است که فعلا این تنها راه هست، تا وقتی که سامسونگ با یک بروزرسانی برای قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن یا Always On Display از راه برسد.

من یک قدم فراتر رفته و بعضی برنامه‌هایی که هر چند ساعت برایم نوتیفیکیشن می‌فرستند را بلاک کرده‌ام. هرچند، انتخاب با خودتان است.

اطلاعات هواشناسی در کف دستان شما

خب، این بود نحوه دریافت اطلاعات هواشناسی روی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن دستگاه‌های سامسونگ. نکته خوب این برنامه‌ها آن است که شما را درباره هرچه که زیر این خورشید در جریان است، مثل داده‌های کیفیت، بارندگی و آنفولانزا، با خبر می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *