مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟

ارائه ی همزمان دو پرچمدار جدید سامسونگ برای طرفداران تلفن های هوشمند بسیار خوش حال کننده است زیرا معمولا ما عادت داریم که کمپانی یک گوشی رده بالا را دو مرتبه در سال عرضه کند.سری گوشی های گلکسی S در اوایل امسال آپدیت می شوند و به دنبال آن حدود 6 ماه بعد نوبت به یک گوشی Note می رسد.

اشخاصی که در مقابل خرید یک گوشی جدید مقاومت می کنند و لزوما هر شش ماه یک بار(و حتی یک مرتبه در سال)گوشی خود را آپدیت نمی کنند،در هنگام خرید یک گوشی سامسونگ بسیار حیرت زده می شوند.آیا باید یک گوشی گلکسی S خرید یا Note؟در حال حاضر می توانید یک گوشی گلکسی Note 8 که تنها چند ماه است روانه بازار شده و یک گوشی بسیار مدرن است خریداری کنید اما اگر می خواهید از جدیدترین فناوری موبایل سامسونگ بهره مند شوید گوشی گلکسی +S9 را از دست ندهید.

سری گوشی های S و گلکسی Note در چند سال گذشته شباهت زیادی به هم داشتند اما اخیرا از این شباهت زیاد خبری نیست.در ادامه می خوانید که چه مواردی را باید در هنگام انتخاب یکی از این دو گوشی در نظر بگیرید.

شباهت گلکسی S و گلکسی Note

samsung galaxy s9 plus vs galaxy note 8 2 مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟ samsung galaxy s9 plus vs galaxy note 8 4 مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟ مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟

گوشی گلکسی +S9 نسبت به Note 8 اندکی پیشرفته تر است با این حال این دو گوشی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند.این گوشی ها از نظر کیفیت،جنس و طراحی کلی در سخت افزار خود از یک پلتفرم مشترک برخوردار هستند و تنها تغییر سخت افزاری این گوشی ها تعویض بدنه ی فلزی +S9 بوده است.صفحه ی نمایش گلکسی+S9 نسبت به گلکسی Note 8 پیشرفت کرده است اما از نظر کیفیت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هردو فوق العاده به نظر می رسند.البته تنها 0/1 اینچ تفاوت در سایز نمایشگر این دو گوشی وجود دارد.

هر دو گوشی از یک پلتفرم سخت افزاری استفاده می کنند 

سایر ویژگی های سخت افزار مانند ضد آب بودن،شکاف کارت حافظه،جک هدفون،شارژ بی سیم،Quick Charge 2.0 . و برخی ویژگی های معین مشابه هم هستند.اگرچه پردازنده ی گلکسی +S9 به Snapdragon 845ارتقا یافته است اما نمی توان از سرعت قابل ملاحظه ی پردازنده ی Note 8 چشمپوشی کرد.به علاوه هر دوی این گوشی ها رم و حافظه ی داخلی یکسانی دارند.

حتی با وجود این که سیستم عامل گلکسی +S9 یک Oreo آماده به کار است نمی توان این را یک تفاوت بزرگ دانست.گوشی گلکسی Note 8 باید در کوتاه ترین زمان ممکن سیستم عامل Oreo خود را آپدیت کند تا بدین طریق از نظر نرم افزاری نیز با +S9 شباهت داشته باشد.به غیر از این مورد سایر جزئیات این گوشی ها مشابه هم هستند.

تفاوت گلکسی +S9 و Note 8

مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟
مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟
مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟
مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟
مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟
مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟

از نظر فیزیکی راحتتر می توان گوشی گلکسی +S9 را که اندکی کوچکتر است در دست گرفت.ما درمورد بلندی 4mm،پهنای 1mm و وزن 6 گرمی این گوشی صحبت می کنیم اما وجود گوشه های مدورتر باز هم این گوشی از نظر خوش دست بودن تفاوت چندانی با Note 8 ندارد.اگر یک گوشی کاملا خوش دست می خواهید می توانید یک گوشی گلکسی S9 معمولی خریداری کنید.

کوچک تر بودن جزئی سایز و جایگاه بهتر سنسور اثر انگشت یک تفاوت عمده را در این دو گوشی ایجاد کرده اند

مسئله ی جایگاه سنسور اثر انگشت گلکسی +S9 از سایز آن مهم تر است.می توانید بدون نیاز به این که گوشی را در دست خود بچرخانید سنسور اثر انگشت آن را که در مرکز قسمت پایین گوشی نصب شده است لمس کنید.تا زمانی که یک گوشی Note 8 که سنسور اثر انگشت آن در قسمت بسیار زیرین گوشی قرار دارد نداشته باسید نمی توانید این مزیت را درک کنید.

به علاوه گوشی +S9 از اسپیکرهای استریو برخوردار است.یک گوشی با سایز Note 8 نیز باید از چنین اسپیکرهایی برخوردار باشد اما در حال حاًر این اسپیکرها در +S9 موجود هستند.این اسپیکرها صدا را بلند تر از حد معمول پخش نمی کنند اما می توان به سادگی در حالی که گوشی در حالت پرتره قرار دارد صدا را با انگشت مسدود کرد.باتری گوشی گلکسی +S9 اندکی بزرگتر است.اندازه ی باتری +S9 3500mAh است و باتری Note 8 3000mAh می باشد.برآمدگی کم این گوشی و بهبود Snapdragon 845کمک زیادی به بهبود عمر باتری در گلکسی +S9 کرده اند.

دوربین گوشی Note 8 خمیده نیست اما گلکسی +S9 از این خمیدگی بدون این که خللی در کار دوربین وارد شود برخوردار است

یکی از مهم ترین پیشرفت های گوشی +S9 در سال 2018 مربوط به دوربین اصلی آن است.این پیشرفت شامل یک برند جدید سنسور و دیافراگم متغیر است.این سنسور جدید قادر به گرفتن تصاویر فوق العاده با نویز کم و وضوح زیاد در تمامی صحنه ها می باشد.این دوربین در مواقع عکس برداری در نور کم کیفیت خود را بهتر نشان می دهد.به علاوه از قابلیت ضبط ویدیوی حرکت آهسته در 960 fps برخوردار است.دوربین گوشی Note 8 خمیده نیست اما گلکسی +S9 از این خمیدگی بدون این که خللی در کار دوربین وارد شود برخوردار است.تنها مزیت Note 8 این است که یک قلم S Pen دارد.اگر تمایل به نقاشی کشیدن با نوشتن یادداشت با دست دارید قلم S Pen بسیار مناسب است.

در آخر کدام گوشی را باید خریداری کرد؟

مقایسه ی گوشی گلکسی +S9 و گلکسی Note 8 :کدام گوشی را باید خریداری کرد؟

نه تنها این دو گوشی ویژگی های یکسان زیادی دارند بلکه قیمت آن ها نیز تقریبا یکسان است.MSRP Note 8 اندکی بالاتر بود،حدود 940 دلار اما پس از گذشت چند ماه از انتشار این گوشی ها و توزیع گوشی های +S9 در بازار قیمت Note 8 پایین تر آمد.

اگر به S Pen نیاز ندارید،گوشی گلکسی +S9 بخرید

با وجود شباهت های فراوان در سخت افزار،طراحی و قابلیت های این دو گوشی،مقایسه ی آن ها از نظر بهتر بودن امری مشکل می شود.گوشی +S9 از یک سایز جمع و جورتر،عمر باتری بهتر،یک دوربین پیشرفته و اسپیکرهای استریو برخوردار است اما این قابلیت ها از ارزش های Note 8 کم نمی کنند.صفحه ی Note 8 از نمایشگری با فضای بیشتر و یک قلم فوق العاده ی S Pen برخوردار است بنا براین +S9 قابلیت های بیشتری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *