گلکسی NOTE 8 یا گلکسی S8+؟ کدام یک را باید خریداری کنیم؟

سامسونگ خریداران خود را بر سر دو راهی سختی قرار داده است.

Galaxy Note 8 پس از عرضه Galaxy S8 پلاس در دست تولید قرار گرفت و حال به صورت عمومی در اخنیار مشتریان قرار گرفته است.  اکنون که هردو مدل را در اختیار داریم میتوانیم یک مقایسه واقعی داشته باشیم.

سامسونگ از این موضوع که مصرف کنندگان بجای انتخاب و مقایسه یک مدل از گوشی هایش با مدل گوشی شرکت های رقیب، خواهان خرید یکی از این دو مدل سامسونگی هستند بسیار خوشحال است. اما کدام یک برای شما مناسب تر است؟ ما در تصمیم گیری خرید یکی از این دو مدل به شما کمک میکنیم. با تیم سامسونگ یار همراه باشید.

گلکسی نوت8 در چه اموری کارایی بهتری دارد؟

نوت8، آخرین مدل گوشی است که سامسونگ عرضه کرده است و قاعدتا تبلیغات زیادی برای فروش آن انجام داده که باعث میشود مردم حتما برای بازدید از این گوشی به فروشگاه ها سر بزند. اما دقیقا چه ویژگی نوت8 را از اس8+ متمایز میکند؟

ابتدا به مشخصات مشابهی که در هر دو مدل وجود دارد میپردازیم. در هر دو مدل مشخصات هسته­ای، کیفیت صفحه نمایش، و ویژگی های سخت افزاری یکسانی وجود دارد. برای مثال، پردازنده اسنپدراگون 835 یا اکسینوس، 64گیگابایت حافظه (با درگاه کارت حافظه)، صفحه نمایش سوپر آمولد با رزولیشین QHD+، بدنه فلز و شیشه ضدآب و موارد دیگر در هر دو مدل یکسان هستند.

صفحه نمایش نوت 8 بزرگتر است. 0.1 اینچ بزرگتر و در مجموع 6.3 است اینچ که تفاوت چندانی حساب نمیشود. در داخل دستگاه، بجای رام 4 گیگی از رام 6 گیگی استفاده شده است- که درحال حاضر زیاد کاربردی ندارد ولی ممکن است در آینده مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل گوشه های گرد شده نوت8، طراحی سخت افزار دستگاه با کمی تغییر همراه بوده ولی قطعات همان قطعات استفاده شده در گلکسی اس8+ هستند. حسگر اثر انگشت نیز در همان مکان قبلی قرار دارد که میتوانست با کمی تغییر کارایی بهتری داشته باشد.

دو ویژگی مهم و متفاوت در نوت8، دوربین جدید و قلم S هستند. دوربین اصلی نوت8 در واقع همان دوربین گلکسی اس8+ است که با یک دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی همراه شده است. دوربین ثانویه دارای لنز تله فوتویی است که امکان زوم کردن بدون لرزش و اثرات عمق میدان نرم افزاری را فراهم میکند. مطمئنا دوربین نوت8 نسبت به دوربین اس8+ از قابلیت های بیشتری برخوردار است ولی عکس های شما در هردو گوشی یکسان به نمایش در خواهند آمد.

قلم S یک ویژگی منحصر به فرد است که امکان یادداشت های دستی سریع، حاشیه نویسی و کنترل موارد کوچک بر روی صفحه را فراهم میکند. اگر قبلا نوت داشته­اید، حتما کارایی قلم را بهتر درک میکنید وگرنه ممکن است ارزش قلم را در مرحله اول متوجه نشوید. با کار کردن با قلم، با آن آشنا شوید.

گلکسی اس8+ در چه اموری کارایی بهتری دارد؟

اکثر کسانی که نمیدانند چه نوع گوشی میخواهند به احتمال زیاد گلکسی اس8+ را برای خرید انتخاب میکنند. گلکسی اس8+ حدود 100دلار از نوت8 ارزان تر است، به این دلیل که چند ماه قبل از نوت8 عرضه شده و اینکه حدود 90درصد از سخت افزار آن با نوت8 مشابه است.

اس8+ صفحه نمایش کوچکتری دارد ولی وقتی هردو آنها را نگه دارید، متوجه تفاوت 0.1اینچی آنها نخواهید شد. در دست نگه داشتن گلکسی اس8+ قطعا راحت تر است و اینکه حدود 22گرم یا 12درصد از نوت8 سبک تر است.

درحالی که اکثر مشخصات بجز رام که در نوت8 بالاتر است، در هر دو گوشی یکسان هستند، ولی در اس8+ یک ویژگی برتر وجود دارد و آن باتری 3500mAh است. تفاوت خیلی مهمی حساب نمیشود ولی با این ویژگی شما قادر هستید تا کمی بیشتر از دستگاه خود استفاده کنید.

کدام یک را باید انتخاب کنیم؟

galaxy note 8 vs galaxy s8 plus 1 0 گلکسی NOTE 8 یا گلکسی S8+؟ کدام یک را باید خریداری کنیم؟

با در نظر گرفتن این مقایسه، مشخص میشود که شما به ویژگی های اصلی سامسونگ یعنی طراحی ونرم افزار رو آورده­اید. خوشبختانه سامسونگ بسیاری از ویژگی ها را در هردو گوشی یکسان در نظر گرفته که این کار را برای ما آسان تر میکند.

با مقایسه سر به سر این دو مدل گوشی، تصمیم گیری نسبتا ساده است. اگر بزرگترین و پرقابلیت ترین گوشی سامسونگ را میخواهید، نوت8 را انتخاب کنید. صفحه نمایش بزرگتر، رام بیشتر، قلم S که در هیچ مدل گوشی دیگری نیست، و دوربین دوگانه، امکاناتی هستند که با انتخاب نوت8 در اختیار شما قرار میگیرند.

در سوی دیگر، اگر علاقه ای به استفاده از قلم S ندارید و استفاده از گوشه و کنار صفحه برای شما مزیت به حساب نمی­آید، پس گلکسی اس8+ گزینه مناسب شماست. اس8+ کمی کوچکتر است، باتری با ظرفیت بیشتری دارد و نسبت به نوت8 ارزان تر است. با توجه به این تفاوت ها، اکثر مردم گلکسی اس8+ را برای خرید انتخاب میکنند- که احتمالا گزینه بهتری هم نسبت به نوت8 است. بیشتر خریداران نوت8 کسانی هستند که به وجود قابلیت های جدید و اضافی تاکید دارند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *