مقایسه poco X3 Gt با پوکوF3

شرکت پوکو با عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و قدرتمند در دسته برندهای مطرح قرار می‌گیرد. اما به مرور زمان این برند محصولات بسیار متنوعی تولید کرده است، به‌طوریکه طرفداران آن هنگام انتخاب گوشی مناسب خود دچار سردرگمی می‌شوند. دو مدل از معروف‌ترین محصولات این شرکت، poco X3 Gt و پوکو F3 هستند که از لحاظ قیمت تفاوت چندانی ندارند، اما در زمینه طراحی، مشخصات فنی و… کمی متفاوت عمل می‌کنند. درادامه این مطلب، به تفاوت میان این دو مدل می‌پردازیم تا شما در دوراهی بین پوکو x3 gt و پوکو f3، انتخاب مناسبی داشته باشید.

طراحی poco x3 gt در مقایسه با poco f3

اگر به این دو گوشی از برند پوکو به‌صورت مستقیم نگاه کنید، هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. اما جنس شیشه‌ای پنل پشتی پوکو اف تری، طراحی باریک آن و نوع ماژول دوربین می‌تواند آن را از رقیب خود متمایز کند. همچنین، پنل پشتی گوشی poco x3 gt 5g از پلاستیک ساخته شده است، درنتیجه اثر انگشت را به‌راحتی جذب می‌کند.

گوشی پوکو X3 GT محصول جدیدی به حساب نمی‌آید و با نام‌های دیگر در کشور چین به‌فروش می‌رفت. با این حال نسخه جهانی این گوشی با یکسری ویژگی‌های بیشتر عرضه شده تا بتواند نظر کاربران خارجی را به خود جلب کند و حتی یکسری تغییرات در رابط کاربری هم داشته است.

مقایسه poco X3 Gt با پوکوF3 1 مقایسه poco X3 Gt با پوکوF3

مقایسه نمایشگرهای پوکو f3 و X3Gt

اندازه، رزولوشن و نرخ نوسازی در دو گوشی پوکو ایکس تری جی تی و  Poco F3 کاملا یکسان است. این اعداد به‌ترتیب 6.6 اینچ، 1080 و 120 هرتز هستند. نکته‌ای که این دو مدل را در زمینه نمایشگر از یکدیگر متمایز می‌کند، نوع پنل صفحه نمایش به‌کار رفته در آنها است. پنل استفاده شده در صفحه نمایش گوشی Poco X3 GT یک پنل LCD و پنل استفاده شده در Poco F3 از نوع AMOLED است.

در گوشی poco x3 GT حداکثر میزان روشنایی به 400 نیت می‌رسد که تقریبا پایین است، اما این عدد در مدل دیگر 900 نیت درنظر گرفته شده است. بدون شک، در صفحه نمایش امولد که روشنایی مطلوبی دارد، دقت رنگ و کنتراست بالاتری در نمایش تصاویر ارائه می‎شود، درنتیجه، گوشی پوکو f3 برای افرادی که اهل گیم هستند یا به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهند، انتخاب مناسب‌تری است.

مقایسه poco X3 Gt با پوکوF3 2 مقایسه poco X3 Gt با پوکوF3

دوربین پوکو F3 در مقابل پوکو X3

گوشی‌های گیمینگ پوکو X3 GT و پوکو F3 شامل دوربین‌های سه گانه به شرح زیر هستند:

  X3 GT F3
اصلی (واید) 64 مگاپیکسل (لنز 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/1.97 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8) 48 مگاپیکسل (لنز 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/2 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل)
اولتراواید 8 مگاپیکسل (پوشش 120 درجه، 1/4.0 اینچ) 8 مگاپیکسل (پوشش 119 درجه، f/2.2)
ماکرو 2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4) 5 مگاپیکسل (لنز 50 میلی‌متری، 1/5 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار، f/2.4)
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل (لنز واید، 1/3.06 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5) 20 مگاپیکسل، لنز واید، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5

 

باتوجه به مشخصات دوربین‌ها، می‌توان گفت که دوربین poco X3 GT نقطه قوت آن به شمار می‌رود، چراکه تصاویر ثبت شده توسط آن وضوح و دقت بیشتری دارند. علاوه‌بر آن، هر دو گوشی دارای قابلیت‌های فلش LED، HDR و پانوراما هستند.

مقایسه باتری Poco F3 با Poco X3 GT

گوشی Poco X3 GT از یک باتری 5000 میلی ‌آمپری تغذیه می‌کند و با شارژر 67 واتی که درون جعبه‌اش قرار دارد شارژ می‌شود. این شارژر می‌تواند در عرض 43 دقیقه باتری این گوشی را به شارژ کامل برساند.

اما ظرفیت باتری گوشی پوکو f3 ،4520 میلی آمپر است و توسط یک شارژر 33 واتی پشتیبانی می‌شود. شارژ کامل این مدل از 0 تا 100 درصد، به‌ 50 دقیقه زمان لازم دارد. درنتیجه، در زمینه باتری، مدل پوکو x3 GT عملکرد بهتری دارد. البته،  هردو گوشی از نظر طول عمر باتری مناسب هستند و می‌توانند تا یک روز کامل شارژ نگه دارند.

 

مقایسه سخت افزار پوکو F3 با  X3 GT

پوکو در زمینه سخت افزار برای دو مدل اف تری و X3gt نسبتا متفاوت عمل کرده است. پردازنده به‌کار رفته در گوشی اول، Snapdragon 870 است که عملکرد بسیار مطلوبی دارد. اما گوشی Poco X3 GT از پردازنده‌ی MediaTek Dimensity 1100 5G استفاده می‌کند.

طبق تست‌های انجام شده، عملکرد سخت افزاری پوکو f3 نسبت به Poco x3gt بسیار بهتر است و اجرای برنامه‌ها، گیمینگ و مدیریت دمای گوشی در آن با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

برتری پوکو ایکس تری جی تی به پوکو اف 3

درمجموع به‌عنوان نتیجه گیری برای مقایسه دو گوشی Poco X3 GT با poco f3 باید بگوییم که تنها چیزی که مورد اول را یک گزینه برتر می‌سازد، کیفیت دوربین و سرعت شارژ بالای آن است. اما اگر شما به‌دنبال یک گوشی با صفحه نمایش عالی، نرخ نمونه‌برداری لمسی بالا و پردازنده قدرتمند هستید، قطعا گزینه مناسب برای شما پوکو f3 است. حالا برای ما بنویسید که شما از بین این دو مدل کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *