آموزش بروزرسانی گوشی سامسونگ با سریعترین روش

بروزرسانی گوشی سامسونگ ؛ گوشی های سامسونگ از محبوب ترین ها در میان اسمارتفون های اندرویدی به حساب می آیند. آنها مجهز به نمایشگرهای عالی ، امکانات زیاد و تجربه نرم افزار سفارشی سامسونگ هستند. به روزرسانی های جدید اندروید می تواند مدتی طول بکشد که به تلفن‌های سامسونگ برسد، اما پس از در دسترس قرار گرفتن ، لازم است بدانید که چگونه آن را دانلود و نصب کنید. امروز ما شما را در مورد چگونگی بروزرسانی گوشی سامسونگ آشنا می سازیم تا بتوانید به بهترین شکل آن را انجام دهید.

بروزرسانی گوشی سامسونگ یک نیاز ضروری می باشد . اکثر کاربارن عادی بر این باور می باشند که با بروزرسانی کردن گوشی سامسونگ گوشی کند شده و دیگر عملکرد گزشته را نخواهد داشت . در صورتی که بروزرسانی کردن گوشی سامسونگ باعث افازیش کارایی و رفع نواقص آن می باشد و به دلایل امنیتی آپدیت کردن گوشی سامسونگ کاملا ضروری و مهم می باشد .

آپدیت گوشی سامسونگ در گوشی های اندروید 11

روش بروزرسانی گوشی سامسونگ در اندروید 11 همانند اندروید 9 و 10 می باشد و تفاوت خاصی ندارد . با اینحال تک تک مراحل بروزرسانی گوشی سامسونگ با اندروید 11 را برای شما در ادامه آماده کرده ایم .

  • تنظیمات را از کشوی برنامه یا صفحه اصلی باز کنید.
  • به پایین صفحه اسکرول کنید.
  • روی به روز رسانی نرم افزار ضربه بزنید.
بروزرسانی گوشی سامسونگ
بروزرسانی گوشی سامسونگ
  • برای شروع بروزرسانی گوشی سامسونگ به صورت دستی دستی، روی Download and install ضربه بزنید.
  • تلفن شما به سرور متصل می شود تا ببیند آیا به روز رسانی OTA در دسترس است یا خیر.
  • اگر به‌روزرسانی منتظر باشد، تلفن شما به‌طور خودکار دانلود را آغاز می‌کند
به روز رسانی گوشی سامسونگ
به روز رسانی گوشی سامسونگ
  • می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه Install now نصب به‌روزرسانی را فوراً نصب کنید یا با ضربه زدن روی زمان‌بندی نصب، آن را به تعویق بیندازید.
  • ضربه زدن به نصب برنامه ریزی شده به شما امکان می دهد زمانی را برای نصب به روز رسانی انتخاب کنید. زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Ok ضربه بزنید.
  • تأیید نصب برنامه ریزی شده را خواهید دید و به روز رسانی در آن زمان به طور خودکار نصب می شود.
بروز رسانی گوشی سامسونگ
بروز رسانی گوشی سامسونگ

به روز رسانی گوشی سامسونگ با اندروید 10 یا 9

اگر Galaxy S10 ، Note 10 یا گوشی نسبتا جدید سامسونگ دارید، احتمالا تلفن هوشمند شما با سیستم عامل اندروید 10 یا 9 همراست.  مراحل به روزرسانی نرم افزاری تلفن های هوشمند مورد اشاره به شکل زیر صورت می گیرد.

1- وارد بخش تنظیمات در منو مربوطه شوید.

2-به پایین صفحه بیایید.

3-روی گزینه Software update لمس کنید.

4-برای بروزرسانی دستی کافیست روی گزینه Download and install لمس کنید.

5-تلفن هوشمند شروع به بررسی بروزرسانی کرده تا مشخص شود آیا اپدیتی دردسترس قرار گرفته یا خیر.

6-در صورت بروزرسانی، تلفن شما به طور خودکار شروع به دانلود می کند.

7-می توانید با ضربه زدن بر روی گزینه Install Now بلافاصله نصب آپدیت را انجام داده یا با ضربه زدن روی Schedule install آن را به تعویق بیندازید.

8- اگر روی Schedule install لمس کنید، می توانید زمان نصب را به تایم دلخواه خود موکول کرده و سپس روی OK لمس کنید.

9-تأیید نصب برنامه ریزی شده را مشاهده می کنید ، و در این زمان بروز رسانی خودکار نصب می شود.

بروزرسانی گوشی سامسونگ
بروزرسانی گوشی سامسونگ

بروزرسانی گوشی سامسونگ با اندروید 8 یا 7

اگر تلفن سامسونگ قدیمی تری دارید که هنوز اندروید 8 اوریو یا 7نوقا را اجرا می کند ، کمی متفاوت خواهد بود. برای اینکه مطمئن شوید که دقیقاً می دانید به کجا بروید و چه کاری انجام دهید، باید فرآیند زیر را دنبال کنید.

1- وارد بخش تنظیمات در منو مربوطه شوید.

2-به پایین صفحه بیایید.

3-روی گزینه Software update لمس کنید.

4-برای بروزرسانی دستی کافیست روی گزینه Download and install لمس کنید.

5-تلفن هوشمند شروع به بررسی بروزرسانی کرده تا مشخص شود آیا اپدیتی دردسترس قرار گرفته یا خیر.

6-در صورت بروزرسانی، تلفن شما به طور خودکار شروع به دانلود می کند.

همچنین بخوانید : اسکرین شات سامسونگ | آموزش کامل عکس گرفتن از صفحه گوشی در گوشی سامسونگ

آموزش بروزرسانی گوشی سامسونگ قدیمی

در گوشی های قدیمی سامسونگ به دلیل عدم پشتیبانی رسمی برای بروزرسانی، راه های معتبر و مطمئنی برای بروزرسانی گوشی سامسونگ قدیمی وجود ندارد. اما اگر مطمئن هستید که تلفن همراه شما آخرین بروزرسانی را دریافت نکرده است می توانید از طریق منوی تنظیمات وارد System update یا تب Update center شوید و دکمه Check for Updates را بزنید و در صورت وجود بروزرسانی آن را نصب نمایید.

اگر آپدیت جدیدی برای دستگاه شما وجود نداشت می توانید برای افزایش سرعت تلفن همراه خود از نرم افزار های لایت یا کم حجم شده استفاده نمایید.

در صورت عدم وجود مشکل از Smart Switch استفاده کنید

اگر به هر دلیلی قادر به نصب به روز رسانی نیستید یا اگر هنوز آن را در دستگاه خود مشاهده نکردید اشکالی وجود دارد. نرم افزار Smart Switch سامسونگ برای اتصال به روز رسانی دستی با اتصال گوشی به رایانه شخصی یا Mac ، گزینه مناسبی ست.

نکته اینجاست که Smart Switch فقط درصورتی کار می کند که یک به روزرسانی خاص برای دستگاه شما در دسترس باشد. به عنوان مثال ، اگر سامسونگ ابتدا سیستم عامل اندروید 10 برای گلکسی نوت 10 را در آلمان منتشر کند، اگر از نسخه آمریکایی تلفن استفاده می کنید ، نمی‌توانید آن نسخه را نصب کنید. به طور کلی با اسمارت سوئیچ این امر بسیار ساده خواهد بود و به سادگی می توانید بروزرسانی را بدست آورید.

سوالات متداول در رابطه با آپدیت گوشی سامسونگ

آیا به روز رسانی گوشی سامسونگ بی خطر است؟

نه تنها توصیه می‌شود سیستم عامل خود را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه شما با بالاترین کارایی و آخرین ویژگی‌ها کار می‌کند، بلکه برای محافظت از آن در برابر دسترسی غیرمجاز هم نیاز دارید تا گوشی سامسونگ را آپدیت کنید. پس یعنی با بروزرسانی گوشی سامسونگ تحدید امنیتی متوجه گوشی شما نخواهد بود .

اگر گوشی سامسونگ خود را آپدیت نکنید چه اتفاقی می افتد؟

بروزرسانی گوشی سامسونگ باعث می شود که شما بتوانید از جدیدترین ویژگی ها در نرم افزار های موبایل باخبر شوید و از انها استفاده نمایید . در صورت انجام نگرفتن به روز رسانی گوشی سامسونگ، قطعا از برخی امکانات دور خواهید ماند.

اگر نرم افزار سامسونگ خود را به روز کنم چه اتفاقی می افتد؟

به طور کلی، نسخه های به روز شده شامل ویژگی های جدید هستند و برای رفع مشکلات امنیتی و باگ هایی که در نسخه های قبلی با آن مواجه شده بودند، طراحی شده اند. معمولاً برای به‌روزرسانی محتوا از فرآیندی به نام OTA (از طریق ایترنت) استفاده می‌شود. زمانی که به‌روزرسانی برای گوشی شما در دسترس باشد، یک اعلان برای شما ارسال می‌شود.

آیا به روز رسانی گوشی سامسونگ کار خوبی است؟

به گفته Sh Gargrey، یکی از توسعه دهندگان اندروید از Pune، برخی از تلفن ها می توانند پس از دریافت به روز رسانی نرم افزار، عملکرد کندی را تجربه کنند. علاوه بر به‌روزرسانی گوشی‌هایمان (برای استفاده بیشتر از آنها) و انتظار عملکرد بهتر از آنها، در نهایت سرعت آنها را کاهش می‌دهیم.

آیا باید همیشه گوشی سامسونگ خود را به روز کنم؟

برای اینکه نرم افزار دستگاه خود را به روز نگه دارید، سامسونگ توصیه می کند از همه داده های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید. جدیدترین نرم افزار را برای تلفن خود دریافت کنید و در صورت لزوم از ویژگی های جدید، عملکرد سریع تر، عملکرد بهبود یافته و ارتقاء سیستم عامل لذت ببرید.

آیا به روز رسانی نرم افزار سامسونگ خوب است؟

از نظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، سامسونگ سه به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید و یک سال دیگر به‌روزرسانی نرم‌افزار را برای همه گوشی‌های هوشمند رده بالای خود ارائه می‌کند که آن را به بهترین OEM اندروید تبدیل می‌کند. سه به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل اندروید و دو سال به‌روزرسانی امنیتی احتمالاً در پی خواهددشات.

بروزرسانی گوشی سامسونگ می تواند به گوشی برساند؟

غیرعادی نیست که شما به آخرین نسخه رسمی نرم افزار اندروید روی گوشی خود ارتقا دهید. در طی مراحل ارتقا، احتمال خراب شدن گوشی و از کار افتادن آن وجود دارد.

آیا آپدیت نکردن گوشی شما باعث مشکل می شود؟

دلیل اینکه دستگاه Android شما به‌روزرسانی نمی‌شود ممکن است مربوط به اتصال Wi-Fi، باتری، فضای ذخیره‌سازی یا سن دستگاه باشد. دستگاه‌های تلفن همراه اندروید معمولاً به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شوند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است به‌روزرسانی انجام نشود.

آیا مشکلی ندارد که گوشی خود را به روز نکنید؟

علاوه بر به‌روزرسانی، اگر گجت شما از عمر باتری ضعیف رنج می‌برد، نمی‌تواند به درستی به Wi-Fi متصل شود، کاراکترهای عجیب و غریب را روی صفحه نمایش می‌دهد یا مشکلات دیگری دارد، ممکن است نیاز به انجام یک وصله نرم‌افزاری نیز داشته باشید.

آیا به روز رسانی نرم افزار سامسونگ همه چیز را حذف می کند؟

اگر سیستم عامل گوشی هوشمند سامسونگ خود را با استفاده از FOTA یا KIES ارتقا دهید، هیچ داده ای را از دست نخواهید داد. اگر قصد دارید نرم افزار دستگاه تلفن همراه خود را ارتقا دهید (از طریق FOTA یا از طریق Samsung Kies)، باید قبل از انجام این کار از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مزایای آپدیت گوشی سامسونگ چیست؟

  •  بهبود عملکرد، سیستم سریعتر و پاسخگوتر خواهد بود.
  • باتری دوام بیشتری خواهد داشت و یا از نظر مصرف برق بیشتر دوام خواهد آورد.
  • اشکالات برطرف خواهد شد
  • تعمیرات امنیتی عمده وجود دارد
  • مجموعه جدیدی از ویژگی ها اضافه خواهد شد.

گوشی های سامسونگ تا چند سال بروزرسانی می شوند ؟

در سال 2020، سامسونگ اعلام کرد که تعداد زیادی از گوشی‌هایش از این پس به‌روزرسانی‌های اندرویدی خود را به مدت سه سال تضمین می‌کنند که با پشتیبانی از گوشی‌های پیکسل خود، با رهبر فعلی بازار اندروید، یعنی گوگل برابری می‌کند. اما همه مدل‌ها بدون در نظر گرفتن به‌روزرسانی‌های امنیتی چهار ساله را دریافت می‌کنند – که بیش از 130 دستگاه را پوشش می‌دهد.این بدان معناست که اگر امروز یک گوشی سامسونگ بخرید، برای چهار سال آینده تحت پوشش به‌روزرسانی‌های امنیتی هستید و حدود 3 سال هم آپدیت های اندروید را دریافت خواهید کرد .

 

 

3 دیدگاه دربارهٔ «آموزش بروزرسانی گوشی سامسونگ با سریعترین روش»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *