نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

اگر شما یک گوشی جدید خریداری کرده اید، بدین معنی است که باید سیم کارت را از گوشی قدیمی به جدید منتقل کنید. گرچه کمی دلهره آور به نظر می رسد، اما حتی اگر اینکار را تا کنون انجام نداده باشید، باز هم برای شما آسان خواهد بود. در اینجا نحوه انجام اینکار را بررسی خواهیم کرد.

برای رفع خطای خوانده نشدن سیم‌کارت در اندروید در این لینک همراه ما باشید.

سیم کارت چیست

به طور خلاصه SIM مخفف ماژول شناسایی مشترک (Subscriber Identification Module) است. این همان چیزی است که یک گوشی را به یک شرکت مخابراتی متصل می کند و به آن یک هویت یعنی شماره تلفن می دهد. به عبارت ساده تر، این یک کارت کوچک است که به تلفن شما اجازه می دهد از یک شرکت مخابراتی سرویس و خدمات دریافت کند.

چند اندازه مختلف از سیم کارت در دسترس می باشد: سیم کارت استاندارد، میکرو و نانو که به طور پیوسته هر یک از قبلی کوچکتر است. در حالی که هر سه هنوز در انواع گوشی ها استفاده می شوند، اما مدل نانو در چند سال اخیر بین سازندگان محبوب تر بوده است.

1 7 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

کلمه‌ای درباره اندازه سیم کارت

قبل از اینکه درباره نحوه تغییر سیم کارت صحبت کنیم، به اندازه سیم کارت و سازگازی تلفن می پردازیم.

همانطور که قبلا ذکر شد، سه اندازه وجود دارد. اما آداپتورها (مبدل) نیز وجود دارد که البته فقط در یک مسیر کار می کنند (تبدیل کارت های کوچکتر به مدل بزرگتر).

2 5 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

بنابراین اگر تلفن فعلی شما از نانو سیم استفاده می کند و گوشی جدید شما میکرو سیم است، می توانید از یک آداپتور استفاده کرده و بدون مشکل سیم کارت قبلی را نگه دارید.

توجه: شرکت سیم‌کارت شما ممکن است به صورت رایگان آداپتور ارائه دهد.

نحوه تغییر سیم کارت

در گوشی های اندروید، معمولا می توانید درگاه سیم کارت را در یکی از این دو مکان بیابید: زیر یا اطراف باتری یا در یک درگاه اختصاصی در لبه های دور گوشی.

نحوه تعویض سیم‌کارت پشت گوشی

اگر گوشی شما دارای قاب پشتی قابل جابجایی یا یک باتری قابل تعویض توسط کاربر باشد، احتمال دارد که درگاه سیم کارت در جایی زیر قاب پشتی گوشی باشد.

برای ان مدل گوشی ها، ابتدا پشت گوشی را دربیاورید و دنبال یک سینی (درگاه سیم‌کارت) بگردید. حتی گاهی اوقات این درگاه برچسب دار می شود (به خصوص در دستگاه های دو سیم کارته). در هر صورت باید چیزی شبیه به این باشد:

3 3 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

چند مورد از این درگاه های خاص وجود دارد. اگر گوشی دارای باتری قابل جدا کردن باشد، اغلب باید باتری را خارج کرده و سپس سیم‌کارت را به صورت کشویی در جای خود قرار دهید.

گاهی اوقات هم ممکن است درگاه دارای یک در کوچک باشد. اگر اینگونه بود ابتدا در را به صورت لغزشی به طرف لبه حرکت دهید و آن را باز کنید، کارت را در جای خود قرار داده و بعد در را ببندید. توجه داشته باشید که بریدگی درگاه با طریقه قرار دادن سیم کارت در این گوشی خاص باید مطابق باشد.

4a 1 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید 4b 1 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

صرف نظر از اینکه گوشی شما از کدام مدل درگاه بهره مند است، باید پشت گوشی را باز کرده و سیم کارت را جا بگذارید البته اگر باید باتری در آورید مجبورید گوشی را خاموش کنید.

نحوه تعویض سیم‌کارت لبه گوشی

اگر گوشی دارای قاب پشت قابل جداکردن نباشد، شما باید لبه های خارجی گوشی برای یافتن درگاه بررسی کنید. این یک ناحیه کوچک با یک حفره ریز کنار آن است، مانند تصویر زیر:

5 4 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

برای خارج کردن آن، یک ابزار برداشت سیم‌کارت نیاز دارید. در جعبه اکثر تلفن های همراه وجود دارد و شما می توانید آنها را با قیمت بسیار ارزان خریداری کنید. البته می توانید از یک قلاب کوچک هم استفاده کنید ولی باید مراقب باشید.

6 6 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

برای خارج کردن سینی سیم کارت، ابزار برداشت را در حفره قرار داده و فشار دهید. سینی ممکن است به راحتی باز شود، گاهی اوقات هم ممکن است فشار بیشتری لازم باشد. بعد از اینکه اندکی بالا آمد، به راحتی آن را بیرون بیاورید.

7 1 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

هنگامی که سینی را خارج کردید به راحتی سیم‌کارت را جایگذاری کنید فقط مراقب باشید که بریدگی ها با لبه های سیم کارت مطابقت داشته باشند. چون اگر اینگونه نباشد نمی توانید سینی را به درستی در جای خود قرار دهید.

8 3 نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید

سپس سینی را در جای قبلی اش قرار دهید (نگران نباشید چون اگر آن را برعکس بگذارید جا نمی رود) و به همین راحتی. کار تمام شد!

1 دیدگاه دربارهٔ «نحوه تعویض سیم کارت در گوشی های اندروید»

  1. میخواهم در سامسونگ ۵ که قبلا استفاده میکردم یک سیم کارت با شماره جدید قرار دهم که میگوید گوشی متعلق به شما نیست و نمیتوانم مثلا واتساپ را نصب کنم‌ ( شمااره جدید مربوط به همسرم است و میخواهم از این موبایل استفاده کند)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *