اینستاگرام به سرعت تصور اولیه درباره خود به عنوان یک اپلیکیشن سرگرمکننده را پشت سر گذاشت و به ابزاری جدی برای بازاریابی، شبکهسازی و فروش تبدیل شد که میتواند به منظور اهداف شخصی یا برای برندها، دنبالکننده جمع کند. اینستاگرام یکی از محبوبترین سایتهای شبکهسازی در این کره خاکی است.
برای جمع کردن فالورهای بیشتر در اینستاگرام، تنها ساخت یک پروفایل و پست کردن عکس، کافی نیست. اگر جداً میخواهید کاری از پیش ببرید، باید به بعضی نکات و ترفندها توجه کنید. ما بر اساس یک سری استراتژیهای آزمودهشده به شما نشان خواهیم داد چطور باید در اینستاگرام فالورهای بیشتری جمع کرده و ثمره کارتان را افزایش دهید.
-
فهرست موضوعات مقاله
از یک عکس پروفایل معنادار استفاده کنید
این عکس باید عکسی از خودتان (در حسابهای خصوصی) یا لوگوی کارتان (در حسابهای کمپانیها) باشد تا سایر کاربران فوراً حسابتان را بشناسند.
-
یک اسم منحصر به فرد انتخاب کنید
نام پروفایلتان باید اسم خودتان یا اسم کسب و کارتان باشد تا در جستجوها پیدا شوید. نام کاربریتان هم باید متناسب با نامتان باشد. بهترین کار این است که بدون استفاده از حروف کوچک و فاصله، نامی بنویسید.
-
وبسایتتان را هم در پروفایلتان بگذارید
هرگز فراموش نکنید که سایت کاریتان را هم روی حساب اینستاگرامتان مشخص کنید. از سوی دیگر، میتوانید به یک مقاله یا یکی از محصولات منتشرشدهی خود لینک بگذارید. البته که میتوانید در مشخصه website، یک لینک مرتبط نیز جایگذاری کنید.
-
جای بیو را خالی نگذارید
در بخش بیوگرافی باید چیزی را که سایر کاربران اینستاگرام در پروفایلتان انتظارش را میکشند، بگذارید. در این بخش میتوانید هم موقعیت مکانی خود را یا فقط یک هشتگ مخصوص را یادداشت کنید.
-
پستهای مخاطبین هدف خود را لایک کرده و برایشان کامنت بگذارید
کامنتهای معنادار در واقع میتوانند توجه بعضی حسابهای موجود دیگر را هم جلب کنند. همچنین لایک کردن تصاویر دیگر هم میتواند تأثیر مشابهی ارائه کند. ضمناً پاسخ کامنتهای گذاشتهشده را بدهید تا بتوانید یک مکالمه شروع کرده و نرخ تعامل حسابتان را افزایش دهید.
-
وقتی فالورهایتان آنلاین هستند تصاویر خود را منتشر کنید
بسته به مضمون اساسی پروفایل اینستاگرامتان، فالورهایتان در زمانهای متفاوتی آنلاین خواهند بود. در یک پروفایل کاری اینستاگرامی، در بخش آمار (statistics) وقتی فالورهایتان آنلاین بودند میتوانید متوجه شوید.
-
بعضی حسابهای دیگر را فالو کنید.
فالو کردن بعضی کاربران از میان مخاطبین هدفتان به احتمال خیلی زیاد باعث میشود که آنها هم شما را فالو کنند (روش فالو بک). وقتی روش فالو بک به معنای واقعی تأثیرش را گذاشت، نباید فوراً حسابهایی که فالو کردهاید را حذف کنید. در این صورت معلوم خواهد شد که فقط برای گرفتن فالور، آنها را فالو کرده بودید.
بهتر است دو هفته صبر کرده و بعد آنفالو کنید؛ البته اگر حساب مورد نظر به اندازه کافی جذاب نیست. منتهی در این استراتژی زیادهروی نکنید: پروفایلهایی که 500 پروفایل دیگر را فالو میکنند ولی فقط 70 فالور دارند، پروفایلهای گزاف و بدردنخوری به نظر میرسند.
-
از سایر شبکههای اجتماعی هم استفاده کنید
هر شبکه اجتماعی محتوای مخصوص خودش را دارد: اطلاعات خصوصی اغلب روی فیسبوک، تصاویر روی اینستاگرام و ویویدها در یوتیوب به اشتراک گذاشته میشوند. در حسابهای خود در سایر شبکههای اجتماعی استفاده کنید و توجهات را به سمت پروفایل اینستاگرام خود بکشانید.
-
با کاربران دیگر همکاری کنید
همکاری کردن با سایر کاربران اینستاگرام در حیطه بحث مربوطهتان، میتواند مخاطبین شما و همچنین فالورهای همکارتان را افزایش دهد. برای مثال، رفتن به یک رویداد خاص با کاربران دیگر. پروفایلهای دیگر در عکسهایتان علامتگذاری میشوند.
-
از برنامه دسکتاپی اینستاگرام استفاده کنید
برنامه دسکتاپی، ویرایش پیامها، پست کردن و کامنت گذاشتن را آسانتر میکند. هر وقت خواستید میتوانید برنامه دسکتاپی را از Instagram.com دریافت کنید.
-
سراغ تبلیغات آفلاین هم بروید
برای به دست آوردن فالورهای اینستاگرامی واقعی به معنای واقعی کلمه، باید پروفایلتان را به صورت آفلاین هم تبلیغ کنید. بدین صورت میتوانید توجهات را از طریق تبلیغات و کارتهای بیزینسی به حساب خود جلب کنید. اغلب اوقات استفاده از URLهای کوتاه هم فکر خوبی است.
-
در جلسات اینستاگرامی خاص شرکت کنید
اغلب اوقات یک سری جلسات خاص وجود دارند که در آنجا میتوانید سایر کاربران را ملاقات کرده، با آنها تعامل کنید و نکات بیشتری درباره به دست آوردن فالورهای بیشتر در اینستاگرام بگیرید.
-
استوری بگذارید
استوریهای اینستاگرام به شما اجازه میدهند دنبالههای ویدیویی کوچکی درست کنید که بالای قسمت اصلی تصاویر نمایش داده میشوند. این استوریها به شما کمک خواهند کرد فالورهای واقعی بیشتری برای پروفایلتان به دست بیاورید.
-
از ویدیوهای زنده (لایو) استفاده کنید
این قابلیت به فالورهای اینستاگرامتان امکان میدهد اعمال آنی یا شاید زندگی روزانه شما را در لحظه به اشتراک بگذارند. همهمان خوب میدانیم که ملت همه عاشق ویدیو دیدن هستند.
-
از هشتگهای توصیفی استفاده کنید
هشتگها به منظور دستهبندی پستها بر اساس مضمون آنها، مورد استفاده قرار میگیرند. به همین خاطر است که باید هشتگهایی انتخاب کنید که عکستان را توصیف میکنند.
-
از زبان مناسب استفاده کنید
باید از هشتگهایی استفاده کنید که گروه هدفتان از آنها استفاده کرده یا به دنبالشان میگردند. در واقع اینکه هشتگهایی داشته باشید که فالورهایتان آنها را نفهمند خیلی بد است. به منظور به دست آوردن فالورهای اینستاگرامی بیشتر باید زبان مناسب را انتخاب کنید.
-
از هشتگهای محلی استفاده کنید
برای عکسهایی که متعلق به مکانهای شناختهشده در یک منطقه خاص هستند، باید از هشتگهایی مثل #تهران یا #علائدین استفاده کنید. و تکرار میکنیم، حواستان باشد که هشتگهایی که استفاده کردهاید با تصویرتان همخوانی دارند یا نه. ضمناً قسمت تگ جغرافیایی را هم در نظر داشته باشید که به شما امکان میدهد موقعیت مکانی دقیق عکس را اطلاع بدهید.
-
ببینید هر هشتگ چند بار استفاده شده است
برای هشتگهایی که به شدت مورد استفادهاند، عکس مورد نظرتان به سرعت بین باقی گم میشود. برای هشتگ هایی که کمتر اعمال شدهاند، عکستان مدت طولانیتری در دید خواهد بود منتهی در جستجوها کمتر پیدا خواهد شد. سعی کنید یک حد وسطی بین هشتگهای پراستفاده و کماستفاده پیدا کنید. در نوار جستجو میتوانید ببینید چه تعداد پستهایی با یک هشتگ مشخص وجود دارند.
-
هشتگ مخصوص خودتان را بسازید
مخصوصاً برای حسابهای محصولاتی اینستاگرام، ساخت هشتگ مخصوص خود و استفاده از آن در هر پست واقعا جوابگو است. فالورهایتان هم اگر از محصولات شما استفاده کرده و تصویری از آنها را آپلود کنند، از همان هشتگ استفاده خواهند کرد. نمونههای خوب این کار، برندهای ورزشیای مثل نایکی و آدیداس هستند.
-
با مدهای روز همراه شوید
تا جایی که با موضوع پروفایلتان سازگار باشد، میتوانید هشتگهای ترندهای روز را هم به کار بگیرید. این نوع هشتگها متعدداً در رویدادهای موسیقی یا ورزشی، وضعیتهای آب و هوایی خاص یا رویدادهای معین دیگر ظاهر میشوند.
-
از فیلترها استفاده کنید
اینستاگرام آپشنهای ویرایشی فراوانی برای تصاویرتان ارائه میدهد. خوب حواستان را به استفاده از یک میانگین خوشبنیه از فیلترها که با مضمون پروفایل اینستاگرامتان تطابق داشته باشد، بدهید. هرچه پروفایل اینستاگرامتان عالیتر باشد، به استفاده از فیلترهای کمتری نیاز خواهید داشت.
-
به یک موضوع بچسبید
موقع انتخاب یک عکس، باید یک گوشه حواستان هم به تمرکز موضوعی پروفایلتان باشد. منطقی نیست که در پروفایلی که درباره ورزش است، عکس ماشین پست کرد.
-
به عکسهایتان تنوع بدهید
برای تنوع بخشیدن به فالورهایتان، دور شدن از پستهای عادی کار اشتباهی نیست. برای مثال، یک تصویر طنز، یک نقل قول، یک ویدیو یا یک گیف پست کنید. هرچند همیشه آنها را به مضمون اساسی پروفایل اینستاگرامتان نزدیک نگه دارید.
-
عکسهای با کیفیت پست کنید
حواستان باشد که عکسها پیکسلی نباشند یا بخشی از عکسها زشت نباشد تا بخشی از تصویر مورد نظر از دست نرود.
-
به طور مداوم پست بگذارید
یک نقشه بکشید؛ که کی باید چه نوع عکسهایی را پست کنید. با این روش هیچوقت در صورتی که عکسی پست نکرده یا چیزی آماده پست کردن نکرده باشید، استرس نمیگیرید. وقتی نقشهای تدارک میبینید، عملی کردنِ بدون دردسر آن نقشه، بسیار آسان خواهد بود.