نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

هرگاه از درب خانه خود به همراه گوشی‌تان خارج می شوید، محتویات زندگی‌تان را همراه خود حمل می کنید. امنیت ممکن است یک موضوع خسته کننده باشد، اما تلفن شما دارای انواع اطلاعات مهم، حساس و شخصی است. هنگامی که گم کردن یا دزدیده شدن تلفن همراه بسیار آسان است، باید از خود بپرسید: چرا شانس محافظت از داده ها بسیار ساده است؟

برای مراقبت از گوشی اندروید در برابر ویروس و دیگر بدافزارها در این لینک همراه ما باشید.

مطمئنا امنیت برای همه تکنولوژی ها مهم است. اما قرار دادن رمز عبور روی دسکتاپ چیزی است که برای جلوگیری از دسترسی بچه ها به دستگاه استفاده می شود. تلفن همراه شما به همه جا می آید. پس در نتیجه گم کردن یا در حالت بدتر دزدیده شدن آن بسیار محتمل است.

یک لحظه به تمام اطلاعات شخصی که در دستگاه خود دارید فکر کنید: تصاویر خانوادگی، ایمیل‌های شخصی کاری، پیامک‌های همسرتان، البته بدون توجه به شماره تلفن‌ها، آدرس‌ها و رمزهای عبور. ممکن است تصور داشته باشید اطلاعات شخصی خاصی در دستگاه شما موجود نیست، ولی از اینکه بدانید یک نفر با ایمیل شخصی شما چه کارهایی می تواند انجام دهد شوکه خواهید شد.

این بدین معنی است یک لحظه غفلت می تواند چندین هفته درد و رنج را به همراه داشته باشد. امنیت دستگاه یک اولویت مهم است، بنابراین در این مطلب درباره همه روش‌های ایمن سازی دستگاه صحبت خواهیم کرد.

بنابراین با توجه به این نکته، این مطلب می تواند برای اطمینان از امنیت هرچه بیشتر تلفن یا تبلت به شما کمک کند.

تقریبا همه نکته های گفته شده در این مطلب در یک مکان جمع شده اند: تنظیمات امنیتی اندروید. برای دسترسی به آنها، ابتدا از هر روشی که برای شما ساده تر است وارد تنظیمات دستگاه خود شوید.

a1 1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید a2 1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

از آنجا، وارد بخش امنیت دستگاه خود شوید. در برخی دستگاه‌ها این نام ممکن است کمی متفاوت باشد. مثلا در گوشی های سامسونگ، این بخش صفحه قفل و امنیت نام دارد.

b 2 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

برخی از این موارد بسیار ساده هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به کمی توضیح دارند. درباره مسائل مهم موجود در این زمینه صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

قفل صفحه: الگوها، رمزهای عبور، پین‌ها و اثر انگشت

به طور پیش فرض شما می توانید دستگاه خود را با کشیدن انگشت و به سادگی باز کنید، اما این بدین معنی است که هرکس دیگری هم می تواند. تغییر دادن این مورد اولین چیزی است که می توانید و باید انجام دهید تا امنیت دستگاه شما حفظ شود. بله انجام اینکار راحت است ولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. پس از توضیح آنها درباره برخی راهکارها برای راحت تر کردن آنها صحبت می کنیم.

برای شروع، روی گزینه قفل صفحه ضربه بزنید  و نگاهی به انواع قفل هایی که می توانید استفاده کنید بیندازید. در دستگاه های مدرن شما حتی می توانید دستگاه را با عنبیه چشم و اثر انگشت هم باز کنید.

c 1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

اگر دستگاه شما از عنبیه چشم بهره می برد، حتما از آن استفاده کنید، ولی در موارد دیگر بیشتر اثر انگشت، الگو و پین توصیه می شوند. قفل الگو به نظر یکی از محبوب ترین هاست ولی شما می توانید هرکدام که برایتان مناسب تر است را استفاده کنید.

قفل الگو، هوشمندانه و بسیار امن

قفل الگو بسیار جالب است: به جای تایپ کردن یک شماره یا به یاد آوردن یک رمز، باید از الگوی اتصال نقاط کوچکی برای باز کردن گوشی استفاده کنید.

هنگامی که برای اولین بار الگو را وارد می کنید، از شما درخواست می شود آیا می خواهید از آن هنگام روشن کردن دستگاه هم استفاده کنید. همه چیز در این گزینه به شما بستگی دارد. توجه داشته باشید، در صورت فعال کردن این گزینه، هنگام راه اندازی مجدد دستگاه تا زمانی که الگو را وارد نکنید هیچگونه اعلان یا هشداری را دریاغت نخواهید کرد.

سپس، یک طرح الگو با اتصال نقاط در طراحی 3×3 بکشید.

d1 1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید d2 1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

هر کاری که انجام دهید ولی الگوی خود را فراموش نکنید. ثابت شده است که شکستن قفل الگو بسیار سخت است، حتی برای FBI. با این حال، توجه داشته باشید هنگامی که الگو را وارد می کنید، جای انگشتان شما روی حرکات الگو باقی می مانند، بنابراین برای امنیت بیشتر بهتر است سعی کنید هربار که گوشی را در جیب خود قرار می دهید آن را تمیز کنید.

کد پین، یادآوری آسان و امنیت بالا

یک شماره شخصی شناسایی یا به اختصار PIN (پین)، مانند همان چیزی است که در خودپرداز از آن استفاده می کنید، با این تفاوت که در صورت دلخواه می توانید اندازه رمز را طولانی تر کنید. حداقل تعداد شماره ها 4 رقم است. این رمز هم مانند الگو در صورتی که بخواهید هنگام راه اندازی مجدد دستگاه برای ورودی درخواست خواهد شد.

e 1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

بدیهی است هرچه طولانی تر باشد بهتر است. اگر فردی پین را فراموش کند ساده تر است تا زمانی که رمز عبور فراموش شود. اما بیایید صادق باشیم: اگر از یک رمز ساده مانند 1111 یا تاریخ تولد خود استفاده نکرده باشید، حدس یک پین 4 رقمی هم بسیار سخت خواهد بود.

رمز عبور، قوی اما پر دردسر

رمز عبور نامی آشنا برای شماست و عملکرد آن روی گوشی تقریبا مشابه رایانه است. شما می توانید رمز را بین 4 تا 17 حرف یا عدد انتخاب کنید.

Screenshot 20161020 100612 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

هرچه رمز عبور طولانی تر باشد بهتر است اما وارد کردن یک رمز طولانی پس از مدتی برای شما زجرآور خواهد شد. که ما را به آخرین مورد هدایت می کند…

اثر انگشت

این مورد یک تازه وارد در دنیای امنیت است، اما به همین زودی بهترین و امن ترین گزینه لقب گرفته است. در این نوع رمز فراموشی اثر انگشت غیرممکن است و هیچ حقه ای کارساز نیست. در بیشتر دستگاه ها به سادگی اثر انگشت نامیده می شود ولی در دستگاه های نکسوس، “Nexus Imprint” نام دارد. هرچند که هر نامی باشد، اهداف همه آنها یکسان است.

g1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید g2 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

تنظیم آن بسیار آسان است: فقط لازم است زمانی که خوانند اثر انگشت در حال ضیط است، چندین بار آن را لمس کنید. بهتر است که انگشت خود را در زوایای مختلف حرکت دهید تا از دقت آن اطمینان حاصل شود.

h1 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید h2 نحوه حفظ امنیت گوشی اندروید

همچنین در کنار اثر انگشت، باید یک قفل پین، الگو یا رمز تایین کنید. این مورد مثلا زمانی مفید است که گوشی شما روی میز قرار دارد و دسترسی به حسگر اثر انگشت موجود در پشت گوشی ممکن نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *