نحوه ضبط تماس در گوشی اندرویدی

تلفن های هوشمند اندرویدی را باید از پرکاربردترین مدل اسمارتفون ها در بازار دانست. این دسته از گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل محبوب متن باز اندروید هستند که کاربران بسیاری دارد.

اندروید ویژگی های مختلفی را دربرمی گیرد و باید آن را سیستم عامل جالبی دانست که به افراد اجازه می دهد قابلیت های متعددی روی گوشی هوشمند خود داشته باشند.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک تماس تلفنی را روی گوشی اندرویدی خود ضبط کنید. سیستم عامل تلفن همراه Google روش رسمی انجام این کار را ندارد، اما کاربران اندروید می دانند که این ویژگی دردسترس آنها قرار دارد. امروز ما روش های مختلفی برای ضبط مکالمات تلفن همراه داریم اما اندروید ویژگی بزرگی را دارد.

آیا ضبط تماس قانونی است؟

در نظر داشته باشید که پیامدهای قانونی ممکن است از ضبط تماس ها وجود داشته باشد. این موضوع می تواند جرائمی در سطح ملی، محلی، بین المللی را به دنبال داشته باشد. در بعضی از مکان ها برای ضبط تماس ها به تأیید یک شخص نیاز دارید ، در حالیکه مناطق دیگر به مجوز هر دو طرف احتیاج دارند.

Google در برابر ضبط تماس

به همین دلایل ذکر شده در بالا، Google سالهاست که موافق ضبط تماس تلفنی نیست. برخورد با دولت ها در سرتاسر جهان چندان حرکت جالبی نیست.

API رسمی برای ضبط تماس با راه اندازی Android 6.0 Marshmallow حذف شد. توسعه دهندگان به سختی می توانند اپی در این رابطه توسعه دهند، بنابراین آنها برای حفظ این ویژگی راه حلی پیدا کردند ، اما در نهایت Google توانایی ضبط تماس با Android 9.0 Pie را از بین برد.

کاربران دارای Android 9.0 Pie یا بالاتر اکنون اگر می خواهند ضبط تماس های خود را از طریق برنامه های شخص ثالث ادامه دهند ، مجبورند تلفن های خود را روت کنند. شایعات پشتیبانی آینده در وب درحال پخش است ، اما هنوز هیچ چیزی تأیید نشده است.

ضبط تماس با ضبط صدا

کسانی که نمی خواهند با برنامه های گیج کننده ، روت زایی یا با هرگونه مشکل دیگری مقابله کنند ، می توانند کارها را به روش قدیمی انجام دهند. فقط یک ضبط صدا برای ذخیره مکالمات با استفاده از اسپیکر می توان داشت. کیفیت ممکن است ایده آل نباشد و مورد توجه قرار نگیرد اما کاربردی و مناسب است.

تماس ها را با استفاده از دستگاه دیگری ضبط کنید

14 نحوه ضبط تماس در گوشی اندرویدی

اگر یک تلفن هوشمند ثانویه ، تبلت یا رایانه همراه در اطراف خود دارید ، می توانید از آن به عنوان ضبط صوتی کاربردی استفاده کنید. بیشتر تلفن های هوشمند دارای برنامه های ضبط صدا از پیش نصب شده هستند. بنابراین استفاده از یک دستگاه دیگر می تواند کاربردی باشد و ضبط صدا را محقق سازد.

تماس ها را با استفاده از Google Voice ضبط کنید

رسمی ترین روش برای ثبت تماس استفاده از Google Voice است، خدماتی که توسط خود غول جستجو ارائه می شود. برخی از نقاط ضعف این سرویس وجود دارد، این ویژگی در خارج از ایالات متحده ممکن نیست و فقط می تواند تماس های دریافتی را ضبط کند. در غیر این صورت گزینه عالی است.

به شما شماره تلفن اختصاص داده می شود که می توانید از بین لیست گزینه های موجود ، آن را انتخاب کنید. سپس می توان شماره دیگری را به حساب شما لینک کرد تا مجدداً مسیریابی تماس ها و پیام ها برقرار شود. بعد از تنظیم همه ، فعال کردن ضبط تماس کامل خواهد شد.

البته برای این ضبط باید مراحل زیر را سپری نمایید:

  • با استفاده از وب یا برنامه رسمی به حساب Google Voice خود دسترسی پیدا کنید.
  • دسترسی به تنظیمات
  • در صورت استفاده از وب ، این یک دکمه cog در گوشه بالا سمت راست خواهد بود.
  • در صورت استفاده از برنامه ، این گزینه در زیر نماد منوی همبرگر قرار خواهد گرفت.
  • به دنبال گزینه های تماس ورودی باشید و ضامن را روشن کنید.
  • به هر تماس با شماره Google Voice خود پاسخ دهید.
  • برای شروع ضبط روی شماره چهار ضربه بزنید.
  • اطلاعیه ای که در تماس ضبط شده از طرفین به شما اطلاع داده می شود ، پخش می شود.
  • برای متوقف کردن ضبط ، چهار را فشار داده و یا تماس را پایان دهید.

ضبط تماس با برنامه شخص ثالث

تعداد زیادی از برنامه های شخص ثالث می توانند مکالمات شما را ضبط کنند. فقط نسخه های اخیر Android را به خاطر داشته باشید و برخی تولید کنندگان ممکن است از آنها پشتیبانی نکنند.

مراحل فوق به شما کمک خواهند کرد تا به سادگی از طریق گوشی اندرویدی خود ضبط تماس داشته باشید. گاهی اوقات افراد برای مسائلی نیاز دارند تا تماس خود را ضبط کنند و اگرچه گوگل مخالف این موضوع است، اما باید به آن توجه داشت.

روش هایی که باید به ضبط تماس با برنامه شخص ثالث، گوگل وویس، ضبط صدا و برخی دیگر اشاره کرد. گوگل اگرچه بسیار مخالف این مسئله است اما از روش های غیرقانونی می توان آن را انجام داد.

منبع

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه ضبط تماس در گوشی اندرویدی»

  1. احمد هدایت

    در عجب هستم چرا ضبط تماس از اکثر ویجت های گوشی بهتر تر و واجب تر هست ،گوگل بی جهت اصرار دارد که نباشد.

  2. احمد هدایت

    کاش میشد در همین جا جواب میداد و منتظر نشد، جواب سوال را از کجا ببینم ،کی تایید میشه ودر کجا جواب میدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *