نحوه فورس ریبوت کردن آیفون XS و آیفون XS Max (ریست کردن در زمان هنگ کردن)

آیفون XS Max، XS و XR روش های جدید و متفاوتی را برای فورس ری‌استارت (Force Restart) کردن دارند زیرا هیچ یک از این مدل ها از دکمه هوم برخوردار نمی باشند. فورس ری‌استارت در مدل های جدید ممکن است متفاوت و کمی پیچیده تر از قبل باشد، اما هنوز هم به اندازه ای آسان است که حتی یک کاربر تازه کار هم می تواند آن را انجام دهد. در این مطلب به نحوه فورس ریبوت کردن (Force Reboot) آیفون XS و XS Max می پردازیم.

اگر قبلا فورس ری‌استارت را در آیفون 8 یا آیفون X انجام داده باشید با قلمرو انجام اینکار آشنا هستید زیرا فورس ری‌استارت این دستگاه ها مشابه همان چیزی است که در XS و XS Max وجود دارد.

برای آشنایی با حالت Low Power Mode در آیفون و کاربردهای آن در این لینک همراه ما باشید.

نحوه فورس ریبوت کردن آیفون XS و XS Max

برای اجرای موفقیت آمیز فورس ری‌استارت در آیفون XS، XS Max و XR باید به طور کاملا مناسب ترتیب فشار دادن دکمه ها را رعایت کنید. اگر از فرآیند مناسب پیروی نکنید، دستگاه فورس ری‌استارت (ری استارت اجباری) نخواهد شد. در اینجا نحوه فورس ری‌استارت این مدل های آیفون را بررسی کرده ایم:

  1. دکمه بالا بردن صدا را فشار دهید سپس آن را رها کنید.
  2. دکمه کم کردن صدا را فشار دهید سپس آن را رها کنید.
  3. دکمه پاور/قفل را در سمت راست گوشی های آیفون XS، XS Max و XR فشار داده و نگه دارید.
  4. دکمه پاور/قفل را تا زمانی که آرم اپل را در نمایشگر آیفون XS، XS Max و XR مشاهده نکرده اید نگه دارید.

a 1 نحوه فورس ریبوت کردن آیفون XS و آیفون XS Max (ریست کردن در زمان هنگ کردن)

اگر لوگو اپل را مشاهده نکردید، نتوانسته اید با موفقیت فورس ری‌استارت را در آیفون اجرا کنید و باید روند را بار دیگر در گوشی خود انجام دهید.

پس از فورس ری‌استارت موفقیت آمیز در آیفون باید لوگو اپل را به صورت زیر مشاهده کنید و این نشان می دهد آیفون XS یا XS Max شما با موفقیت فورس ری‌استارت شده است:

b 1 نحوه فورس ریبوت کردن آیفون XS و آیفون XS Max (ریست کردن در زمان هنگ کردن)

دکمه پاور را باید تا زمانی فشار دهید تا لوگو اپل مشاهده شود، و باید آن را طولانی تر نگه دارید در حالیکه سایر دکمه نیاز به یک فشار دادن کوتاه و رها کردن دکمه دارند.

اگر نتوانستید فورس ری‌استارت را در مدل های جدید آیفون اجرا کنید، به سادگی مراحل بالا را تا زمانی که موفق شوید تکرار کنید. دکمه بالا بردن صدا را فشار دهید و رها کنید، دکمه کم کردن صدا را فشار دهید و رها کنید، دکمه پاور را تا زمانی که لوگو اپل را مشاهده کنید فشار دهید و نگه دارید. خیلی آسان، هرچند انجام اینکار در مدل های جدید به طور قابل توجهی با مدل های قدیمی فرق کرده است.

البته انجام این روند برای وقتی صورت می گیرد که شما مجبورید آیفون XS یا XR خود را فورس ری‌استارت کنید، همچنین می توانید روش های دیگر را برای ساده شدن روند خاموش کردن دستگاه استفاده کنید. مثلا می توانید از رویکرد تنظیمات برای خاموش کردن دستگاه iOS بدون فشار دادن حتی یک دکمه استفاده کنید. گرچه یک خاموش/روشن کردن استاندارد با فورس ری‌استارت کردن دستگاه مشابه نیست.

تلاش نادرست برای فورس ری‌استارت آیفون XS یا XS Max نتیجه ای مثلا مانند گرفتن اسکرین شات خواهد داشت، بنابراین اگر این اتفاق بیفتد، شما چیزی را اشتباه انجام داده اید چون قطعا اسکرین شات در روند فورس ریبوت دستگاه وجود ندارد.

در حالی که این روش با روند موجود در آیفون X و آیفون 8 و 8 Plus مشابه اما با دستگاه های آیفون 7 و 7 Plus و البته تمام گوشی های دارای دکمه هوم متفاوت است. درحالی که در رویکرد موجود برای تقسیم بندی فورس ریبوت وجود دارد، احتمالا تمام مدل های آیفون و آیپد هیچ دکمه هوم یا روش جایگزینی برای فورس ری‌استارت ندارند و در نتیجه نحوه انجام این روند در گوشی های آینده احتمالا در یک مسیر با آیفون XS یا XR قرار خواهد گرفت.

دلایل انجام فورس ریبوت در آیفون XS و XS Max

دلیل اصلی که اکثر کاربران به فورس ری‌استارت آیفون XS، XS Max و XR نیاز پیدا می کنند این است که گوشی فریز شده باشد، به تعاملات شما پاسخ ندهد یا هنگ کرده باشد. این یکی از بهترین عیب زدایی ها که در اغلب دستگاه های آیفون (iOS) کار می کند. روند فورس ری‌استارت با مجبور کردن دستگاه به راه اندازی مجدد (فورس ریبوت) مشکل را حل می کند. این امر می تواند منجر به از دست دادن دیتا از برنامه های فعلی و فعالیت های روی صفحه می شود، پس اگر چیز با اهمیتی روی صفحه دارید که ذخیره نشده است بهتر است از انجام فورس ریبوت خودداری کنید.

آیا با نکات و ترفندهای دیگر برای فورس ری‌استارت آیفون XS، XS Max و XR آشنا هستید؟ تجارب خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

1 دیدگاه دربارهٔ «نحوه فورس ریبوت کردن آیفون XS و آیفون XS Max (ریست کردن در زمان هنگ کردن)»

  1. سلام خسته نباشین گوشیمن 3 ساعته الان علامت اپل امده هنگ کرده نه روشن میشه نه خاموش داشتم برنامه ها رو ریستور میکردم همه چی درست بود یهو هنگ کرد الانم 3 ساعته فقط همون علامت اپل هست نا بالا میاد نه ریستارت میشه ایکس اس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *