پیغام خطر هرزنامه چیست

 

شما هم حتماً با پیغام “خطر هرزنامه” مواجه شده‌اید. این خطر هرزنامه چیست و چرا مدام پیغام آن را دریافت می‌کنید. اگر هنگام دریافت تماس ورودی با پیغام خطر هرزنامه در صفحه شناسه تماس‌گیرنده آیفون یا اندروید خود روبه‌رو شوید، به این معنی است که شرکت مخابراتی تلفن همراه شما به طور خودکار تشخیص داده است که تماس از یک منبع کلاهبردار یا فریبنده صورت‌گرفته است. به همین دلیل بهتر است که این تماس را جواب ندهید و یا در صورت جواب دادن متوجه نادرست بودن آن باشید.

خطر هرزنامه

خطر هرزنامه چیست؟

این نوع پیغام هرزنامه برای اولین‌بار توسط شرکت At&t در آمریکا انجام شده است و پس از آن در کشورهای دیگر مورداستفاده قرار گرفته است. اگر از اپراتور دیگری استفاده می‌کنید، ممکن است با خطاهای مشابه دیگری مانند خطر کلاهبرداری یا هرزنامه روبه‌رو شوید. به‌طورکلی منظور همه این پیغام‌ها یک چیز است و آن خطر کلاهبرداری یا فریب از سوی طرف تماس‌گیرنده است. در ادامه این مقاله از سامسونگ یار قصد داریم به پیغام خطر هرزنامه بپردازیم. با ما همراه باشید تا در باره هرزنامه یا همان Spam بیشتر بدانید.

خطر هرزنامه

معنی هرزنامه یا Spam چیست؟

در بخش فناوری کلمه هرزنامه به‌عنوان اصطلاحی برای ارتباطات ناخواسته‌ای است که با فرکانس بالا وارد می‌شود. این اصطلاح برای اولین‌بار در سال 1990 برای پیام‌های مخرب و ایمیل‌های ناخواسته ابداع شد. از آن زمان این اصطلاح به‌طورکلی برای هرگونه ارتباطات ناخواسته با حجم بالا مانند تماس تلفنی و حتی گاهی نامه‌های کاغذی نیز به کار می‌رود. هرزنامه آفت دنیای مدرن امروزی است و اجتناب از آن بسیار دشوار است.

آیا می‌توانم تماس‌های خطر هرزنامه را غیرفعال کنم؟

اگر از تماس‌های هرزنامه دار خسته شده‌اید، می‌توانید از قابلیت Silence Unknown Callers در آیفون (iOS +13) خود استفاده کنید. این ویژگی تماس‌های ورودی ناشناس که در لیست مخاطبین شما نیستند را مستقیماً به پست صوتی می‌فرستد و هر زنگ یا اعلان تماس را خاموش می‌کند.

برای انجام این کار تنظیمات را باز کنید و به بخش Phone بروید و Silence Unknown Callers را انتخاب کنید. سپس سوئیچ کنار آن را به موقعیت روشن بچرخانید.

خطر هرزنامه

در اندروید نیز می‌توانید با ویژگyی تماس‌های تأیید شده را برای نمایش تماس‌گیرندگان ناشناس روشن کنید. برای انجام این کار باید برنامه Phone by Google را نصب کنید و آن را در خود برنامه فعال کنید.

پس از آن هرگونه تماس خطر هرزنامه که دریافت می‌کنید تلفن شما زنگ نخواهد خورد. می‌توانید این تماس‌ها را بعداً در لیست برنامه Phone by Google  در اندروید یا آیفون خود بررسی کنید. همچنین می‌توانید پیام‌های صوتی را در آیفون خود بررسی کنید.

آیا خطر هرزنامه می‌تواند اشتباه باشد؟

ازآنجایی‌که برچسب هرزنامه توسط اپراتور تلفن همراه شما به‌صورت خودکار بر روی تماس‌ها زده می‌شود، ممکن است که اشتباهی در این میان پیش بیاید. به همین خاطر بهتر است که همیشه لیست تماس‌های هرزنامه خود را در برنامه Phone by Google بررسی کنید.

خطر هرزنامه

درصورتی‌که شماره‌ای به‌اشتباه به خطر هرزنامه اضافه شده بود، با اضافه‌کردن آن به لیست مخاطبین می‌توانید این شماره را از لیست هرزنامه‌ها خارج کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *