چرا باتری گوشی هوشمند من زود خالی می شود

با بزرگتر شدن باتری ها ، دستگاه ها از انرژی بیشتری برخوردار می شوند ، اما باتری هنوز هم برای اکثر کاربران جای نگرانی دارد. ماهیت فناوری مدرن چنین است ، اما این بدان معنی نیست که ما باید چندین بار در روز برای شارژ گوشی را به برق وصل کنیم. اگر باتری تلفن شما سریعتر از حد لازم تخلیه می شود ، یافتن علت آن می تواند کمک شایانی باشد.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با دلایل زود تخلیه شدن باتری گوشی هوشمند آشنا سازیم. دلایلی که موجب می شوند شما شاهد تخلیه سریع باتری اسمارتفون باشید. گذشته از آن برخی ها به شدت با این مسئله رو به رو هستند و افراد بسیاری گزارش کردند که این مسئله گریبان گیر آنها شده و نمی دانند چگونه می توان از شر این مشکل دور شد.

دلایل عمده ای که باتری گوشی هوشمند شما را سریع تر خالی می کند

1- صفحه نمایش

2-خدمات دارای مشکل

3-اپلیکیشن ها

4-درایورهای باتری

 

A-صفحه نمایش یا نمایشگر

عوامل بسیاری هستند که در تخلیه باتری گوشی هوشمند شما نقش موثر دارند و یکی از مهم ترین آنها صفحه نمایش است.از زمان به وجود آمدن تلفن های هوشمند مدرن ،صفحه نمایش بزرگتر، باتری بیشتری را طلب کرده است. صفحه نمایش بزرگتر ، درخشان تر و رنگارنگ تر می‌شوند ، همچنین از تعاریف اسپرت بالاتری برخوردار هستند. اگرچه آنها تجربه عمومی را بهبود می بخشند ، همه این عوامل همچنین باعث می شود صفحه نمایش گوشی مصرف انرژی بیشتری بطلبد.

نحوه استفاده از باتری:

  • وارد بخش Settings در گوشی شوید.
  • Battery را انتخاب می کنید
  • دکمه منو سه نقطه را در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی Battery usage لمس کنید
  • دکمه منو سه نقطه را در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی Show full device usage لمس کنید

میزان مصرف باتری خود را بررسی کنید و در بیشتر موارد خواهید دید که صفحه در جایگاه برتر قرار خواهد گرفت. در این مرحله ، تلفن من صفحه نمایش را به عنوان قاتل شماره یک باتری با 72 درصد استفاده قرار می دهد. فناوری نمایشگر تلفن های هوشمند خیلی سریعتر از فناوری باتری پیشرفت کرده که باعث می شود عمر باتری یک مسئله حتی بزرگتر در سال‌های آینده باشد. تا زمانی که اوضاع بهتر نشود، مجبور خواهید بود انرژی مصرف کنید.

55 3 چرا باتری گوشی هوشمند من زود خالی می شود

نکاتی برای پایین آمدن مصرف باتری صفحه نمایش

  • روشنایی پایین صفحه: کم کردن روشنایی صفحه نمایش به شما در صرفه جویی قابل توجه باتری کمک می کند.
  • از روشنایی تطبیقی استفاده کنید: این کار باعث می شود در صورت لزوم از صفحه نمایش روشن استفاده کنید ، اما در صورت لزوم روشنایی زیاد ، باتری نیز صرفه جویی را آغاز می کند.
  • کاهش نرخ نوسازی نمایشگر : برخی از صفحه نمایش های دارای نرخ نوسازی صفحه نمایش بالاست و کاهش نرخ نوسازی آن بدان معنا بوده که عمر باتری کاهش یابد.
  • کاهش زمان قفل خودکار: با کاهش زمان قفل خودکار ، اطمینان می دهید که صفحه نمایش شما فقط منتظر استفاده احتمالاً نیست.
  • تصاویر پس زمینه زنده خندق: آنها ممکن است زیبا به نظر برسند ، اما در واقع تلفن شما همیشه در حال پخش یک فیلم است و باتری را از بین می برد.
  • از کاغذ دیواری سیاه استفاده کنید: اگر صفحه نمایش AMOLED دارید ، استفاده از تصویر زمینه سیاه مقرون به صرفه است زیرا نمایشگر لازم نیست آن پیکسل ها را فعال کند.

B-سرویس شبکه معیوب

مناطقی که دارای آنتن دهی بد تلفن هوشمند هستند ، قاتلان باتری هستند و حتی آزاردهنده تر از عدم توانایی تماشای جدیدترین فیلم های کوچک می باشند. تلفن همراه شما دائما با برج های مجاور در حال برقراری ارتباط است و سعی می کند تا هر ثانیه از روز شما را متصل کند. وقتی نتواند، برای دستیابی به شبکه عملکرد خوبی داشته باشد، انرژی بیشتری می طلبد.

اگر در یک منطقه روستایی زندگی می کنید، در یک ساختمان انبوه کار می کنید ، یا اغلب خود را در مناطقی با سرویس مشکل دار همراه هستید، ممکن است باتری شما سریعتر خالی شود.

نحوه بهبود سیگنال برای کاهش تخلیه باتری

  • سوئیچ شبکه: قابلیت اطمینان حامل بسته به منطقه ، شهر و محله متفاوت است. برخی از تحقیقات را انجام داده و بدانید کدام شرکت حامل در مناطق موردعلاقه شما به بهترین وجه کار می کند و به دنبال جابجایی است. ما می توانیم به شما کمک کنیم بهترین برنامه ها را برای هر شرکت هواپیمایی پیدا کنید.
  • حالت هواپیما: ویژگی حالت هواپیما می تواند آنتن های شما را مجبور به استراحت کند. همه اتصالات را خاموش کنید و تلفن شما برای اتصال به سیستم سخت کار نخواهد کرد. شما می توانید این کار را به صورت استراتژیک زمانی انجام دهید که در مکان هایی هستید که می دانید خدمات بدی ندارند. از طرف دیگر ، می توانید از ابزارهای هوشمند مانند IFTTT برای خودکارسازی حالت هواپیما بر اساس مکان استفاده کنید.
  • توسعه دهنده های شبکه: شرکت های مخابراتی اغلب توسعه دهنده های شبکه یا تقویت کننده سیگنال را ارائه می دهند. اگر می‌دانید که برای مدت طولانی مدتی در مکانی با خدمات لکه دار قرار دارید ، یکی را دریافت کنید. شما می توانید در خانه یا محل کار خود داشته باشید تا مطمئن شوید که سیگنال در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می کنید قوی است.

C- برنامه ها و خدمات پس زمینه

برنامه های خود را بررسی کنید که آیا باتری تلفن شما سریع خالی می شود یا خیر. برخی از برنامه ها باتری را بیش از سایر موارد تخلیه می‌کنند. موارد بارز آن یوتیوب ، نتفلیکس و هرگونه سرویس استریم است. همچنین اگر می خواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید ، ممکن است از بازی کردن اجتناب کنید ، زیرا به نظر می رسد که این ها مشکلات بزرگی برای باتری هستند ، به خصوص اگر به عناوینی با گرافیک بالا علاقه دارید.

برنامه های زیادی باتری شما را بدون استفاده فعال از بین می برند. برنامه هایی مانند Facebook ، Messenger ، Instagram و WhatsApp که همگی به این صورت هستند. خدمات ارتباطی مانند اینها سعی می کنند تا همیشه شما را در اتصال به شبکه باقی بگذارند و در نتیجه مصرف باتری دوچندان خواهد شد.

این بدان معناست که برنامه ها بطور مداوم در پس زمینه کار می کنند، از داده استفاده کرده و در نتیجه مصرف انرژی بالایی را به دنبال خواهند داشت. ذکر این واقعیت که ما تمایل داریم وقت زیادی را صرف استفاده از آنها کنیم و تمامی این موارد موجب خواهد شد تا شما باتری داشته باشید که مصرف زیادی دارد.

نحوه برطرف کردن این مشکل

  • لغو موقت دانلود برنامه ها:  ما اغلب می دانیم که فقط 20٪ از برنامه هایی که در تلفن خود دارم استفاده می کنم. در همین حال ، این برنامه ها همیشه در پس زمینه کار می کنند و باتری را هدر می دهند. چرا حتی آنها را دارید؟ پا به پا کنید و برنامه هایی را که می دانید نیازی به آن ندارید ، پاک کنید.
  • برنامه ها را از کار در پس زمینه متوقف کنید: اگر توجه دارید که یک برنامه بیش از حد آب ارزشمند شما را مصرف می کند ، می توانید زمینه آن را محدود کنید. به سادگی به Settings > Apps & notifications > Select the app > Advanced > Battery > Background restriction > Restrict. فقط متوجه شوید که برخی از ویژگی ها و قابلیت ها را از دست خواهید داد ، زیرا در هنگام استفاده ، برنامه خواب خواهد بود.
  • بسته شدن اپ ها: اگرچه درست است که دستگاه های اندرویدی به کارهای چند وظیفه ای ساخته شده اند و برنامه های بسته شدن می توانند بیشتر از آنکه به شما کمک کند آسیب برساند ، اما مواقعی وجود دارد که بستن برنامه ها بهترین شرط بندی شماست. برنامه های کاربردی می توانند سرکش ، بد رفتاری یا خراب شوند ، در این حالت آنها اغلب شروع به تخلیه باتری شما می کنند. این ایده خوبی است که برنامه را ببندید یا بکشید وقتی این اتفاق می افتد ، فقط برای تنظیم مجدد آن. به Settings > Apps & notifications > Select the app > Force stop مراجعه کنید.
  • به نوع کاربری خود توجه کنید: بعضی اوقات می گوییم عمر باتری بهتری داریم ، اما می بینیم که بازی می کنیم ، فیلم می بینیم و ساعاتی را در شبکه های اجتماعی می گذرانیم. سپس تعجب می کنیم که چرا تلفن قبل از خانه می میرد! به برنامه هایی که استفاده می کنید توجه داشته باشید و تا چه مدت از آنها استفاده کنید.

13 چرا باتری گوشی هوشمند من زود خالی می شود

D- سایر مشکلات و نکات مربوط به باتری

  • GPS ، Wi-Fi و Bluetooth: چند بار از این آنتن ها استفاده می کنید؟ من می دانم که همیشه آنها را ترک می کنم ، اما بندرت آنها را به کار می بندم. GPS ، Wi-Fi و Bluetooth از باتری استفاده می کنند ، حتی اگر کمی. وقتی به آنها نیازی ندارید ، آنها را خاموش کنید و متوجه افزایش باتری خواهید شد.
  • دوربین: گرفتن عکس و فیلم به مقادیر زیادی انرژی نیاز دارد. اغلب از انجام این کار خودداری کنید و تلفن شما طولانی تر زندگی می کند.
  • دما پایین: دمای پایین تر به طور قابل توجهی بر عمر باتری تأثیر می گذارد. راجر گورنی ، مالک شرکت Arctic Tech Solutions ، به USA Today می گوید که باتری های لیتیوم یونی از سرمازدگی در سرمای شدید متوقف می شوند. وی ادامه داد: قرار گرفتن در معرض مداوم در برابر سرما می تواند به طور دائمی باعث باتری شود. یک راه حل خوب این است که تلفن را در نزدیکی خود نگه دارید تا دمای بدن آن را بی حس کند.
  • آپدیت باشید: به روزرسانی های نرم افزار اغلب با بهبود عمر باتری همراه هستند ، بنابراین ایده خوبی است که همیشه تلفن خود را به جدیدترین نسخه نرم افزار موجود به روز کنید.
  • یک شارژر قابل حمل بگیرید: یک باتری خوب باعث می شود تلفن شما زنده بماند بدون اینکه به دیوار وصل شوید. در اینجا لیستی از شارژرهای باتری قابل حمل مورد علاقه ما وجود دارد.

امیدواریم این مطلب کمک شایانی برای رفع مشکل خالی شدن عمر باتری دستگاه تلفن هوشمند شما باشد تا دیگر چنین مسائلی را شاهد نباشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «چرا باتری گوشی هوشمند من زود خالی می شود»

  1. سلام خسته نباشید . من گوشیم Samsung j7 prime 2016 توی شارژ بود . گذاشتم کامل ۱۰۰٪ شارژ بشه . وقتی از توی شارژ کشیدمش روشنش کردم و وارد یه برنامه شدم . یکهو دیدم گوشی خاموش شد و دوباره روشن شد . خاموش روشن میشد همش . الان اصلا بهش دست نزدم . باتریش کلا خرابه . چکار کنم
    😭

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *