چگونگی استفاده از Google Translate در هر برنامه اندرویدی

Google Translate (گوگل ترنسلیت) درون هر برنامه‌ای روی گوشی اندروید شما کار می‌کند. تنها کاری که باید بکنید ضربه ‌زدن است، و بدین ترتیب می ‌توانید هر متنی را وقتی که مشغول کار دیگری هستید، ترجمه کنید.

در صورتی که در حالت عادی شما یا باید برنامه گوگل ترنسلیت را باز کنید یا متنی را داخل جعبه مترجم وب کپی ‌پیست کنید.

چگونگی استفاده از Google Translate درون هر برنامه اندرویدی

شما مجبور نیستید حتما برنامه گوگل ترنسلیت را باز کنید تا متنی را از زبانی دیگر ترجمه کنید. با چند ضربه زدن ساده می توانید به صورت زنده متن یا کلمات را ترجمه کنید. این قابلیت مانند یک میانبر یا افزونه کار می کند. اما اول باید آن را فعال کنید.

 مرحله 1: فعال‌سازی گزینه Tap to Translate در Google Translate

  1.  از طریق Google Play برنامه Google translate را دانلود و نصب کنید. یا اگر برنامه را نصب دارید آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
  2.  Google Translate را باز کنید. روی آیکون منو در سمت چپ ضربه بزنید و  روی  قسمت Setttings کلیک کنید.
  3.  گزینه Tap to Translate ( ضربه زدن برای ترجمه) را انتخاب کنید. در صفحه بعدی، گزینه Enable Tap to translate را فعال یا روشن کنید.Google Translate Tap to Translate چگونگی استفاده از Google Translate در هر برنامه اندرویدی

مرحله 2: استفاده از Google Translate درون هر برنامه اندرویدی

  1.  هر برنامه ای را که می خواهید باز کنید. برای مثال واتس‌‌اپ. متنی که می خواهید ترجمه کنید را انتخاب یا هایلایت کنید سپس آن را کپی (Copy) کنید.
  2.  یک آیکون Google translate در بالا سمت راست برنامه نمایش داده می شود. برای ترجمه متن انتخاب شده روی آن ضربه بزنید.
  3.  همانطور که می بینید، نسخه ترجمه متن به لطف گوگل ترنسلیت نمایش داده می شود.

بیشتر ما در حال سفر کردن از این برنامه استفاده می کنیم. فناوری گوگل روز به روز در حال بهتر شدن است. امروزه با کمک گوگل ترنسلیت می توانیم جملات کامل و عبارات را با توضیحات ترجمه کنیم!

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونگی استفاده از Google Translate در هر برنامه اندرویدی»

  1. سلام.وعرض خسته نباشید خدمت همه شما دست اندرکاران این سایت…واقعا مطالبتان مفیدوکاربردی بود…ولی متاسفانه بنده متوجه نشدم که چه مراحلی رابایدانجام بدم که گوشیم otgراساپورت کنه.گوشی بنده سامسونگ گالکسی S4mini GT-I9192هست

      1. سلام وخسته نباشیدواقعا جای تشکردارد بسیار عالی وجامع وکامل تمام مطالب به بهترین نحوی بیان شده است وچیز نگفتهای باقی نمانده میخواستم ازشما تشکر کنم ممنونوسپاس گذارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *