نحوه استفاده از Google Translate نسخه گوشی

برنامه Google Translate دارای دو نسخه مخصوص سیستم عامل های اندریود و IOS است که شما می توانید آن را دانلود و روی موبایل یا تبلت خود، نصب و استفاده کنید. هر دو نسخه برنامه همان کارها را انجام می دهند؛ فقط تفاوت هایی بسیار ناچیز در رابط کاربری آن ها وجود دارد که مربوط به سیستم عاملی هست که از آن استفاده می کنید. نسخه موبایل یا گوشی می تواند با نسخه کامپیوتر Google Translate همگام بماند، اما این بدین معنا نیست که شما نمی توانید از نسخه موبایل به تنهایی استفاده کنید.

خطر: Google Translate سابقه قابل توجه ای در عملکرد صحیح داشته است، اما لزوما کاملترین عملکرد را ندارد و ممکن است اشتباه کند. این برنامه برای استفاده های معمولی مانند وقتی که در حال سفر کردن هستید و نیاز به ترجمه سریع جمله “حمام کجاست؟” دارید، مناسب است اما اگر در حال کسب و کار رسمی هستید، باید محتاط تر باشید.

همچنین Google Translate جزو 15 نرم افزار کاربردی اندروید است که در این مقاله می توانید لیست کامل را همراه با معرفی مطالعه کنید.

ترجمه کردن کلمات و عبارات در موبایل

بعد از اینکه برنامه Google Translate را دانلود و نصب کردید، مراحل زیر را دنبال کنید تا ترجمه ای ساده انجام دهید:

  1. در قسمت بالای صفحه، زبانی را که می خواهید از آن به زبانی دیگر ترجمه کنید را انتخاب کنید. زبان اصلی گوشی موبایل شما به صورت پیشفرض انتخاب شده است.
  2.  سپس زبانی را که می خواهید به آن ترجمه کنید را از طریق منوی پایین رونده انتخاب کنید.
  3. روی قسمتی که نوشته است “Touch to Type” ضربه بزنید.
  4.  توسط کیبوردی که روی صفحه است، عبارت یا کلمه ای که می خواهید ترجمه کنید را تایپ کنید و سپس روی دایره آبی که درون آن فلشی است ضربه بزنید. ترجمه در جعبه آبی پایین ظاهر می‌شود. (تصویر پایین)466061.image0 نحوه استفاده از Google Translate نسخه گوشی

گزینه های جایگذاری اضافه در Google Translate

تایپ کردن تنها راه جایگذاری متنی که می خواهید ترجمه کنید نیست. از این روش ها نیز استفاده کنید:

عکس بگیرید: شما می توانید از چیزهایی مانند تابلو یا منوی یک روستوران که به زبان دیگری است عکس بگیرید. Google Translate می تواند کلمات خارجی را شناسایی کند و آن ها را برای شما ترجمه کند. فقط روی آیکون دوربین ضربه بزنید؛ دوربین گوشی صفحه را اسکن می کند و Google Translate دنبال ترجمه کلمات شناسایی شده می گردد. سپس می توانید قسمت هایی که می خواهید ترجمه شوند را انتخاب کنید.

google translate نحوه استفاده از Google Translate نسخه گوشی

حرف زدن: روی آیکون میکروفون ضربه بزنید و در میکروفون گوشی خود شروع به صحبت کردن کنید. سیستم شناسایی صدای گوگل حرف های شما را ضبط می کند، و سپس در زمان کمی از حرف زدن شما ترجمه ای سریع تهیه می کند.

با دست نوشتن: روی آیکون خط درهم پیچیده ضربه بزنید تا هر چه می خواهید ترجمه کنید را بنویسید. سیستم شناسایی دست خط گوگل بسیار خوب است، اما به احتمال زیاد می توانید سریع تر حرف بزنید یا تایپ کنید، بنابراین ممکن است در نظر شما این روش آنچنان مفید نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *