چگونه تلفن هوشمند خود را ضد عفونی کنیم

همانطور که می دانید این روزها همه جا صحبت از ویروس کرونا یکی از ویروس های خانواده سارس و نرس است. ویروسی که درصد مرگ و میر آن کم اما درصد شیوع بالایی دارد.

درباره این ویروس باید بیان داشت که کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

کروناویروس‌ها زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند. ساختار آنها نیز دارای یک ژنوم آران‌ای معمولی است. افرادی که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس‌ها هستند. معمولاً شدت سرماخوردگی که کروناویروس عامل آن باشد بیشتر است.  کرونا ویروس‌ها که پس از راینو ویروس‌ها بزرگترین عامل ابتلا به سرماخوردگی هستند، بیشتر در زمستان و بهار باعث سرماخوردگی می‌شوند. اگرچه کرونا ویروس‌ها بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تشخیص اینکه علت بیماری کرونا ویروس باشد یا خیر کمی مشکل است، چرا که برخلاف راینو ویروس‌ها به سختی در آزمایشگاه رشد و نمو می‌کنند.

در نهایت ویروس های جالبی نبوده و عمده ابتلا افراد به این بیماری عدم رعایت بهداشت است. یکی از مواردی که همیشه با آن سروکار داریم، تلفن هوشمند بوده و قطعا کمتر افراد به تمیز کردن این دستگاه دیجیتال همراه همیشگی می پردازند. دستگاهی که اگر تمیز و ضدعفونی نشود، کثیف تر از آن چه فکرش را بکنید می شود. در این بین منبعی برای ابتلا به ویروس کرونا خواهد شد و بهتر است پاکیزگی گوشی هوشمند را داشته باشید.

در این بین شما احتمالاً تلفن هوشمند خود را در سطح دلخواه تمیز نمی کنید. اینكه آیا نگران ویروس کرونا یا فقط آنفولانزای متداول و میکروب های سرد نیستید، به طور مرتب ضد عفونی كردن تلفن هوشمند به شما كمك می كند تا خطر ابتلا به بیماری های موردبحث را كاهش دهید. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه ضدعفونی کردن تلفن همراه آشنا سازیم.

آیا باید از محصولات تمیز کننده استفاده کنیم یا نه؟

تولید کنندگان تلفن های هوشمند از سامسونگ تا اپل دستورالعمل هایی برای کمک به شما در تمیز کردن تلفن هوشمند خود دارند. این موارد عموماً از بین بردن آن با پارچه ای بدون رطوبت و پرهیز از استفاده مواد شیمیایی خطرناک، پاک کننده های ساینده و هوای تحت فشار است.

محصولات تمیز کننده خطرناک می توانند میزان سایش روکش اولئوبوبیک روی صفحه شما را تسریع کنند. با استفاده از دستگاه تان طی چندین سال، این پوشش به تدریج تخریب می شود. استفاده از الکل و اسپری های خانگی ممکن است روند کار را تسریع کند. استفاده از سفید کننده‌ها و سایر مواد پاک کننده های شیمیایی درصد بالا آن را کاملاً از بین می برد.

اپل اخیراً مشاوره رسمی تمیز کردن خود را به روز کرده است. طبق گفته های اپل ، تمیز کردن آیفون با دستمال مرطوب ضد عفونی اکنون بی‌خطر است. شما هنوز نباید دستگاه خود را مستقیماً با اسپری تمیز کننده اسپری کنید. این چیزی است که اپل می گوید:

با استفاده از ایزوپروپیل با 70 درصد الکل یا دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کننده Clorox ، ممکن است شما به آرامی سطوح سخت و صاف دستگاه اپل خود مانند صفحه نمایش ، صفحه کلید یا سایر سطوح بیرونی را پاک کنید. از سفید کننده استفاده نکنید. در هر پاکسازی سعی کنید دستگاه را از رطوبت حفظ کنید و دستگاه اپل خود را در هر ماده پاک کننده قرار ندهید. از پارچه معمولی یا چرم استفاده نکنید. “

CDC توصیه می کند که همه افراد هر روزه تمام سطوح “لمسی” را تمیز کنند تا در برابر گسترش COVID-19 محافظت شوند. این سطوح شامل تلفن های هوشمند ، تبلت ، صفحه کلید و سایر موارد متداول فناوری است. ما با استفاده از توصیه های CDC در استفاده از “محلول های الكلی با حداقل 70٪ الكل” برای از بین بردن میكروب ها بدون آسیب رساندن به دستگاه ، به شما نشان خواهیم داد كه چگونه این كار را با خیال راحت انجام دهید.

گزینه دیگر استفاده از دستگاه ضد عفونی کننده تلفن هوشمند است که با استفاده از پرتوهای UV پاکسازی می شود. با این حال ، این ها برای اثربخشی در برابر SARS-CoV-2 ، که باعث COVID-19 است ، آزمایش نشده اند.

ابتدا کیس گوشی را پاکسازی کنید

شما می توانید با بیرون کشیدن تلفن هوشمند خود از کیس و شستن کیس در آب صابون گرم ، کیس تلفن هوشمند خود را تمیز کنید. از آنجا که کیس ها نسبتاً ارزان و قابل تعویض هستند، می توانید از الکل 70 درصد یا اسپری تمیز کننده مختلف نیز برای ضد عفونی کردن کامل آن استفاده کنید. اگر این مسیر را طی می کنید ، موارد زیر را امتحان کنید:

  • استفاده از الکل 70درصد: یک پارچه نرم را درون الکل فرو کنید و آن را روی کیس گوشی هوشمند خود بمالید. به تمام قسمت های کیس مالیده تا به خوبی پاکسازی شود. سعی کنید الکل تبخیر شود و همچون آب روی کیس باقی نماند.
  • استفاده از اسپری های تمیزکننده: یک پارچه نرم را گرفته و روی کیس اسپری شده بمالید. سعی کنید تمامی قسمت ها را به خوبی تمیز کنید تا اثری از آلودگی و کثیفی باقی نماند.

با تمیز کردن کیس گوشی هوشمند خود، اکنون قسمت عقب تلفن هوشمند شما کاملا پاک است.

ضدعفونی کردن تلفن هوشمند

بیشتر تلفن های هوشمند مدرن ضد آب هستند، اما بهترین ایده برای نگه داشتن آنها در زیر شیر آب نیست. به عنوان مثال ، تمام آیفون ها از زمان آیفون 7 ضد آب بوده اند ، اما اپل هنوز توصیه می کند که آیفون را با پارچه ای مرطوب تمیز کنید تا اینکه آن را به طور کامل درون آب قرار دهید. مقاومت در برابر آب برای این به کار گرفته می شود تا در صورت افتادن گوشی درون آب هیچ مشکلی به وجود نیاید. بنابراین ضدآب بودن دستگاه برای آن نیست که میشه در معرض آب مستقیم قرار گرفته و به پاک کردن آن بپردازید.

CDC توصیه هایی را برای افراد مشکوک یا تأیید شده COVID-19 و اعضای خانواده آنها برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری توصیه می‌کند. در حالی که اکثر افرادی که این مطلب را می خوانند ، تحت این دسته قرار نمی گیرند ، این توصیه ها مثاله‌ای خوبی را ارائه می دهد که باید به جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند ، از جمله:

برای ضد عفونی کردن ، محلول های سفیدکننده رقیق شده خانگی ، محلول های الکلی با حداقل 70٪ الکل و رایج ترین مواد ضد عفونی کننده خانگی ثبت شده در EPA باید مؤثر باشند.

برای تلفن هوشمند خود، باید از الکل 70 درصد یا اسپری ضد عفونی کننده مبتنی بر الکل استفاده کنید تا قسمت پشت و قسمت های دیگر دستگاه خود را پاک کنید. از سفید کننده سعی کنید، استفاده نکنید. یک پارچه بدون پرز نرم را گرفته و آن را درون الکل فرو کنید و یا با اسپری تمیز کننده آن را به خوبی اسپری کنید، سپس دستگاه خود را پاک کنید و بگذارید خشک شود. شما همچنین می توانید از پاک کننده ضد عفونی کننده ای استفاده کنید که در محلول تمیز کردن از آن استفاده شده است و همانطور که اپل می گوید الگل 70 درصد ایزوپروپیل و دستمال مرطوب کننده ضدعفونی کننده Clorox.

وقتی نوبت به صفحه نمایش شما رسید، توصیه اپل این است که از یک محلول الکل 70درصد برای پاک کردن صفحه نمایش هنگام پاک کردن صفحه استفاده کنید و در حین پاکسازی مراقب قسمت های گوشه دستگاه باشید. اگر از پارچه غیرنرم دارای پرز برای پاکسازی نمایشگر استفاده کنید، ممکن است به مرور زمان آسیبی را به آن وارد کند که مطلع نیستید.

محافظ صفحه نمایش شیشه ای نیز از یک پوشش اولئوفوبی استفاده می کند. از آنجا که می توان آنها را با قیمت مناسب تعویض کرد ، احتمالاً می توانید با ضدعفونی کننده این محافظ را پاک کنید.

xsmartphone case water.jpg.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .jOkWMiPJPX چگونه تلفن هوشمند خود را ضد عفونی کنیم

خرید یک دستگاه ضدعفونی کننده

دستگاه های ضد عفونی کننده هایی که از اشعه ماوراء بنفش (UV) برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها استفاده می کنند، اکنون مدتی است که وجود دارد. تلفن خود را درون دستگاه ضد عفونی کننده قرار دهید ، و پرتوهای UV ظرف چند دقیقه آن را ضد عفونی می کنند. شما باید انتظار داشته باشید 60 تا 100 دلار برای یک ضد عفونی کننده که 99 درصد باکتری ها را در 5 دقیقه از بین می برد، پرداخت کنید. این فناوری در حال حاضر برای کمک به پاک سازی تجهیزات در بیمارستان ها به کار رفته است، اما اثربخشی آن در برابر جراحی هایی مانند SARS-CoV-2 ، ویروس COVID-19 آزمایش نشده است. در مورد موضوع ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش ، سازمان بهداشت جهانی فقط اظهار می دارد: “لامپ های UV نباید برای پاک سازی  دست ها یا مناطق دیگر پوست استفاده شوند زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث سوزش پوست شود.”

بسیاری از دستگاه های ضد عفونی با اشعه ماوراء بنفش علی رغم نداشتن شواهدی مبنی بر مؤثر بودن در برابر شیوع ویروس کرونا، در اوایل سال 2020 میلادی شاهد پیشرفت اقتصادی در تجارت بوده اند. یکی از این شرکت ها PhoneSoap مستقر در یوتا است که طبق گفته های این شرکت، یک رشد هزار درصدی نسبت به سال گذشته در هفته گذشته داشته است.

تیلور مان از CleanSlate UV ، ضد رقیق کننده اشعه ماوراء بنفش ، بیان داشت: “آنچه ما می توانیم بگوییم نور اشعه ماوراء بنفش است که در برابر ویروس کرونا موثر است. ما نمی دانیم که چقدر مؤثر است در برابر این فشار خاص [SARS-CoV-2]. “

حتی اگر ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش در برابر شیوع ویروس کرونا فعلی مؤثر نباشد، آنها هنوز هم ابزار بسیار موثری برای کشتن سایر باکتری ها و ویروس ها هستند. آنها همچنین قادر به ضد عفونی بدون آسیب رساندن به پوشش اولئوفوبی روی دستگاه شما هستند.

تمیز نگه داشتن تلفن هوشمند

xhand چگونه تلفن هوشمند خود را ضد عفونی کنیم

WHO هنوز اعلام نکرده است كه ضد عفونی كردن تلفن هوشمند شما برای گسترش شیوع بیماری مانند SARS-CoV-2 بسیار حیاتی است، اما این دانش رایج است كه دستگاه های تلفن همراه ما پر از میکروب هستند اگر پاکسازی نشوند.

کالج کشاورزی و علوم زندگی دانشگاه آریزونا در سال 2012 نتیجه گرفت که تلفن های هوشمند ده برابر بیشتر از “بیشتر صندلی های توالت” باکتری دارند. این امر به این دلیل است که هر چند وقت یک بار دستگاههای خود را لمس می کنیم، و چقدر زمان صرف تمیز کردن آنها می‌کنیم.

استفاده از اقدامات احتیاطی اساسی مانند شستن دست ها و جلوگیری از لمس صورت، به شما در کاهش احتمال ابتلا به بیماری در طیف گسترده ای از بیماری ها کمک می کند. جلوگیری از لمس گوشی هوشمند خود با دست های کثیف نیز کمک خواهد کرد. فراموش نکنیم که معمولاً برقراری تماس تلفن مستلزم برقراری تماس بین صفحه لمسی و صورت شما است.

شما همچنین باید از نوشتن متن در توالت خودداری کنید. از آنجایی که شیوع کروناویروس اخیر، ممکن است با انتقال مدفوع گسترش یابد ، ایده خوبی است که از استفاده تلفن خود در سرویس های بهداشتی جلوگیری کنیم.

ضدعفونی کردن تلفن همراه به طور مرتب

اگر تلفن هوشمند خود را پس از لمس یک سطح کثیف لمس کنید، باکتری ها و میکروب های دیگر روی آن می نشینند. حتی اگر به خانه بروید و دستان خود را کاملاً بشویید، تا زمانی که تلفن خود را لمس کرده اید ، آن میکروب ها دوباره منتقل شده اند.

این بدان معنا نیست که شما باید روزانه چندین بار تلفن خود را تمیز کنید ، اما هنگامی که از خانه بیرون رفته و باز به خانه برگشتید، سعی کنید به تمیز کردن آن بپردازید.

شما می توانید تمام اقدامات احتیاطی در جهان را انجام دهید و هنوز هم بیمار شوید. تنها کاری که شما می توانید انجام دهید این است که با استفاده از برخی اقدامات احتیاطی اساسی در مواجهه با خود محدود کنید: مرتباً دستان خود را بشویید ، صورت خود را لمس نکنید ، جلوه های شخصی را که ممکن است باکتری ها و میکروب های دیگر داشته باشد، ضد عفونی نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *