پردازنده گوشی من چیست؟ آموزش تشخیص نوع پردازنده گوشی اندروید (ARM, ARM64, or x86)

پردازنده گوشی من چیست؟ با انتشار Android Lollipop، روند نصب Xposed Framework کمی پیچیده تر شده است. نه تنها نصب کننده های جداگانه برای همه نسخه های اندرویدی وجود دارد، بلکه اکنون نیز باید دقیقا بدانید که چه نوع پردازنده ای در دستگاه شماست تا مطمئن شوید که فایل های درستی را دانلود کرده اید. در واقع، ساختار CPU، امروزه عامل بسیاری از پس زمینه ها از جمله برخی از به روزرسانی های برنامه خاصی از سوی Sideload، و هم چنین ROM های سفارشی است.

امروزه سه ساختار CPU اصلی در گوشی های اندرویدی استفاده می شود. شاید ARM رایج ترین آن هاست، که برای مصرف باتری بهینه سازی شده است. ARM64 تکمیل کننده ساختار ARM اصلی است که پردازش 64 بیتی را برای رایانه های قدرتمند تر پشتیبانی می کند و در دستگاه های جدیدتر با سرعت بیش تری استاندارد می شود. پس از آن x86 قرار دارد، که اندکی قدرتمندتر از هر دو نوع پردازنده های ARM است، اما به عنوان باتری کاملا قابل استفاده نیست، بنابراین در رتبه سوم قرار دارد. اما صرف نظر از همه اینها، اگر مطمئن نیستید که چه نوع پردازنده ای دارید، به شما نشان خواهیم داد که دستگاه شما از پردازنده ARM، ARM64 یا تراشه x86 پشتیبانی می کند.

  1. نرم افزار  Droid Hardware Info را نصب کنید

    پردازنده گوشی من چیست؟
    پردازنده گوشی من چیست؟

ساده ترین راه برای پیدا کردن نوع CPU شما این است که یک برنامه نصب کنید که به شما در مورد سخت افزار دستگاه تان کمک کند. برنامه مورد علاقه ما Droid Hardware Info نامیده می شود و در فروشگاه Google Play رایگان است. برای شروع، برنامه را با این نام جستجو کنید و آن را نصب کنید، یا به طور مستقیم به صفحه نصب در لینک زیر بروید.

  1. نرم افزار Droid Hardware Info را به صورت رایگان از فروشگاه Google Play نصب کنید

ساختار CPU و مجموعه های آموزشی خود را پیدا کنید، سپس به سادگی اطلاعات سخت افزار Droid را باز کنید و وارد سیستم شوید. در اینجا، دو گزینه برای یادداشت-ساختار CPU و مجموعه های آموزشی وجود دارد. این اطلاعات را پایین بیاورید و از جدول زیر در مرحله 3 برای پیدا کردن نام رایج نوع CPU خود استفاده کنید.

پردازنده گوشی من چیست؟
پردازنده گوشی من چیست؟
پردازنده گوشی من چیست؟
پردازنده گوشی من چیست؟
  1. این اطلاعات را به نام رایج CPU تبدیل کنید

اطلاعات ارائه شده در گزینه های CPU Architecture و Instruction Set، کمی برای شرایط مورد نیاز برای یک برنامه یا به عنوان مثال Xposed Installer، متفاوت است. بنابراین برای انجام این کار، اطلاعاتی را که در Droid Hardware Info یافته اید با لیست زیر مقایسه کنید تا نام رایج را برای نوع CPU دستگاه خود پیدا کنید:

ARM: ARMv7 or armeabi

ARM64: AArch64 or arm64

x86: x86 or x86abi

arm64 چیست و تفاوت arm و arm64 در چیست ؟

با پیشرفت تکنولوژی، مدل‌های جدید معماری CPU در توسعه پردازنده دنبال می‌شوند. در میان این سه، ARM (Advanced RISC Machine) یکی از معروف ترین هاست و عمدتا در بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی دیده می شود. دستگاه های ساخته شده با پردازنده ARM در درجه اول برای بهبود مصرف باتری مفید هستند و بیشتر برای باتری بهینه شده است.

ARM64 تکامل پردازنده ARM است. معماری ARM64 از پردازش 64 بیتی پشتیبانی می کند که باعث می شود دستگاه شما روان و سریع باشد. امروزه اکثر گوشی ها به دلیل محاسبات قدرتمند آن بر معماری ARM64 متکی هستند.

اگر سرعت می خواهید، x86 پردازنده مورد نیاز شماست. اما بزرگترین عیب مصرف باتری است. در مقایسه با پردازنده ARM، x86 باتری بیشتری مصرف می کند. شاید دلیل اصلی این باشد که چرا دستگاه های زیادی با پردازنده x86 ندیده ایم.

تفاوت اصلی بین پردازنده‌های ARM و x6 این است که ARM از معماری رایانه‌ای با مجموعه دستورالعمل‌های کاهش‌یافته (RISC) پیروی می‌کند، در حالی که پردازنده‌های x86 از معماری رایانه مجموعه دستورالعمل‌های پیچیده (CISC) پیروی می‌کنند. این بدان معنی است که ARM نسبتاً ساده است و دستورالعمل ها را می توان در یک چرخه ساعت اجرا کرد. در حالی که در x86، دستورالعمل ها عمدتاً پیچیده هستند و بنابراین برای اجرای یک دستورالعمل به چندین چرخه CPU نیاز دارند.

از آنجایی که معماری ARM64 با نسخه های قبلی سازگار است، برنامه های ARM (32 بیتی) با دستگاه های ARM64 سازگار هستند. اما نصب برنامه های مبتنی بر ARM64 بر روی دستگاه ARM امکان پذیر نیست.

چه نوع پردازنده ای در دستگاه شما استفاده شده است – ARM، ARM64، یا x86؟ در بخش زیر نظرات خود را برای ما بنویسید.

3 دیدگاه دربارهٔ «پردازنده گوشی من چیست؟ آموزش تشخیص نوع پردازنده گوشی اندروید (ARM, ARM64, or x86)»

  1. سپهر شیری

    سلام وقت به خیر
    با آموزش شما من متوجه شدم پردازنده گوشی من (galaxy j510f 2016 ) از نوه Arm هست .

    با سپاس از شما

  2. سلام کاش تفاوت اینهارو باهم مینوشتین باذکر مثال و کدوم بهتره و کدوم چرا بدتره یا بهتره.گوشی من aarch64بود.تشکر

    1. داداش حالت خوش نیست ؟ خب زحمت بکش کل مقاله رو بخونید نوشته ، اگه تا آخر بخونی هست که کدوم خوبه چرا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *