چگونه یک لپ تاپ را تمیز کنیم

تمیز کردن لپ تاپ می تواند عمر آن را افزایش می دهد و در استفاده بهتر از آن کمک کند. کیبورد رایانه بهترین زمینه برای رشد میکروب ها و جمع شدن جرم ها هستند. در واقع، توصیه می شود به طور مرتب ماوس و کیبورد رایانه را همراه دیگر جاهایی که در معرض لمس قرار می گیرند، تمیز کنید. پس از تمیز کردن ماوس و کیبورد فرصتی را برای تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ کنار بگذارید. تمیزکردن نمایشگر به شما در دریافت حس مطبوع هنگام مشاهده تصاویر کمک می کند.

برای تمیز کردن گوشی های اندروید در این لینک همراه ما باشید.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

  1. لپ تاپ را خاموش کنید و باتری را از آن جدا کنید.
  2. لپ تاپ را باز کنید.
  3. دستگاه برعکس کرده و با ملایمت پشت آن ضربه بزنید تا از تکه ذرات موجود در کیبورد آن خلاص شوید.
  4. به دلیل وسایل حاوی باد هوای فشرده (تصویر زیر) روی صفحه کلید اسپری کنید. اینکار بعضی ذرات ریز که در میان کلیدها گیر کرده اند را خارج می کند.

how to clean laptop dust 2 چگونه یک لپ تاپ را تمیز کنیم

  1. دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید و با یک برس نرم میان کلیدهای کیبورد را پاک کنید.
  2. تعدادی گوش‌پاک‌کن را با الکل مرطوب کنید و با آنها میان کلیدها را تمیز کنید (در صورت امکان). مطمئن شوید گوش‌پاک‌کن‌ها فقط مرطوب هستند و نه خیس.
  3. برچسب CyberClean (تصویر زیر) را تهیه کرده و روی کیبورد قرار دهید، می توانید آنها را از فروشگاه لوازم اداری تهیه کنید.

2dd4bd88e9e4c1ddad72b16d6c87c991 چگونه یک لپ تاپ را تمیز کنیم

نحوه پاک کردن صفحه LCD

  1. با استفاده از وسایل حاوی باد فشرده نمایشگر را تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار سطحی از بین برود.
  2. به اندازه برابر محلول آب و سرکه تهیه کرده و مخلوط کنید (مقدار کم و برابر).
  3. محلول را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی صفحه بکشید.

می توانید نمایشگر خود را در فواصل معین با استفاده از پارچه های میکروفایبری که مخصوص تمیز کردن کامپیوتر هستند، تمیز کنید. این پارچه‌ها در فروشگاه های کامپیوتری و اداری یافت می شوند. قبل از استفاده از هرگونه وسیله پاک کننده، کتاب راهنما لپ تاپ خود را مطالعه کنید.

اگر یک ماوس جداگانه دارید، فراموش نکنید آن را تمیز کنید. این ساده ترین قسمت لپ تاپ برای تمیز کردن است. به راحتی با روش ترکیب برابر سرکه و آب و با استفاده از پارچه به راحتی آن را تمیز کنید. فراموش نکنید که آن را معلق کرده و قسمت زیرین آن را هم تمیز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *